andy
|
 |
« : 01 Styczeń 2010, 14:13:13 » |
0
|
W związku z remontem "ósemki" - a w szczególności st.Warszawa Okęcie - st. Czachówek Płd w Piasecznie prócz modernizacji układu torowego i peronu wiadukt kolei wąskotorowej przewidziany jest do likwidacji. Czy wiecie coś bliżej ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #1 : 01 Styczeń 2010, 15:28:57 » |
0
|
... wiadukt kolei wąskotorowej przewidziany jest do likwidacji. A skąd takie wiadomości?
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #2 : 01 Styczeń 2010, 16:20:36 » |
0
|
Ze strony przetargów PLK SA. Link do SIWZ - 17 MB - str. 13
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #3 : 01 Styczeń 2010, 18:08:02 » |
0
|
2. Obiekty nie będące na stanie PKP PLK kolidujące z modernizacją linii nr 8 LotA. - Wiadukt nieczynnej kolejki wąskotorowej w km 24,013 przewidziano do rozbiórki dla umożliwienia dojścia do peronu St. Piaseczno.
[...]
3.10. Km 24,013 - rozbiórka wiaduktu kolejki wąskotorowej. Zakres robót obejmuje: - rozbiórkę konstrukcji żelbetowej wiaduktu - plantowanie skarp
3.11. Km 24,029 - wiadukt drogowy. Zakres robót obejmuje: - przebudowę schodów dla wyjścia z peronu st. Piaseczno na wiadukt, konstrukcję schodów - 2 dźwigary stalowe (z kształtowników walcowanych), podpory stalowe posadowione bezpośrednio na ławach żelbetowych. Stopnie i spoczniki prefabrykowane żelbetowe w ramkach z kątowników, - budowę windy dla osób niepełnosprawnych. Tyle, że: - jest to "Opis przedmiotu zamówienia na wybór wykonawcy dokumentacji projektowej..." z 2007 roku, czyli do tej pory wszystko się mogło zmienić 10 razy. - PLK nie jest właścicielem wiaduktu, więc akurat tutaj nie decyduje. Tak sobie ktoś nie sprawdził i napisał, że jakby rozebrać i zrobić schody z wiaduktu drogowego prosto na peron, to by fajnie było. Papier jest cierpliwy. Gorzej, że sam wiadukt kolejki jest (delikatnie mówiąc) w kiepskim stanie. No, ale niech się autochtoni wypowiedzą...
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #4 : 01 Styczeń 2010, 19:12:26 » |
0
|
- Wiadukt nieczynnej kolejki wąskotorowej Jakiej nieczynnej?? Kolejka jest czynna wiec nie ma podstaw do rozbiórki. Jedynie przebudowa. Niech się Kucyk wypowie (gdy dojdzie do siebie po sylwestrze  )
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #5 : 01 Styczeń 2010, 19:36:19 » |
0
|
Jakiej nieczynnej?? Kolejka jest czynna wiec nie ma podstaw do rozbiórki. Jedynie przebudowa.
Dlatego napisałem, że papier jest cierpliwy :razz: . Przebudowa może się skończyć rozbiórką i budową od nowa - to dość stary obiekt i jego stan... No, ale nie o to tutaj chodzi.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #6 : 01 Styczeń 2010, 20:08:39 » |
0
|
Przejrzałem tak trochę ten załączony PDF i tam nie ma mowy o odbudowie wiaduktu kolejki. tylko budowa wiaduktu drogowego.... Ktoś kto robił projekt chyba nie miał wszystkich danych.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #7 : 01 Styczeń 2010, 20:31:56 » |
0
|
Ktoś kto robił projekt chyba nie miał wszystkich danych. Jak zwykle z resztą. Efekt będzie taki, że po prostu podwykonawca dokona rozbiórki i tyle w temacie. Obym się mylił.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jacek 83218
|
 |
« Odpowiedz #8 : 01 Styczeń 2010, 20:42:01 » |
0
|
A jak się ma do tego fakt że kolejka jest wpisana do rejestru zabytków? A więc wiadukt chyba też?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #9 : 01 Styczeń 2010, 20:46:32 » |
0
|
Jak zwykle z resztą. Efekt będzie taki, że po prostu podwykonawca dokona rozbiórki i tyle w temacie. Obym się mylił. Jak już pisałem: Są to jedynie materiały służące wyłonieniu wykonawcy projektu modernizacji. Przed wykonaniem jakichkolwiek prac konieczne jest uzyskanie odpowiednich pozwoleń, do czego z kolei potrzebne są uzgodnienia, w tym również z właścicielem wiaduktu i Konserwatorem Zabytków.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #10 : 01 Styczeń 2010, 21:21:38 » |
0
|
z właścicielem wiaduktu i Konserwatorem Zabytków Kto jest właścicielem wiaduktu?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #11 : 01 Styczeń 2010, 21:42:09 » |
0
|
Kto jest właścicielem wiaduktu? Zdaje się, że aktualnie sprawy własnościowe są regulowane. Była o tym mowa np. tutaj: http://750mm.pl/viewtopic.php?t=2555W chwili obecnej jest tak, że starostwo użycza kolejkę (majątek ruchomy i nieruchomy) od PKP SA (umowa użyczenia została zawarta w 2001 roku), następnie od starostwa użycza ją gmina, a od gminy - Piaseczyńskie Towarzystwo Kolei Wąskotorowej, które nią administruje. Myślę, że dalsza dyskusja nie ma sensu do czasu odzyskania przytomności przez grupę forumowiczów najlepiej zorientowanych w temacie  .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Jerzy Ch.
Nowicjusz

Długość toru:: 39 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #12 : 09 Styczeń 2010, 14:06:34 » |
0
|
Panowie ! Ten wiadukt, którego remont był dokonany przez PTKW kilka lat temu, jest wpisany wraz z całą infrastrukturą dawnej Grójeckiej Kolei Dojazdowej do Rejestru Zabytków "pod numerem ". POD NUMEREM znaczy tylko tyle i aż tyle, że aby cokolwiek zrobić ( np. remont ) z tym wiaduktem, trzeba mieć zezwolenie od Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków - takie właśnie zezwolenie otrzymaliśmy wówczas, kiedy wykonywaliśmy remont finansowany przez Ministerstwo Kultury. Niczego nie sugerując, chciałbym powiedzieć, że w różnych - całkiem nawet poważnych - opracowaniach technicznych widziałem równie śmieszne plany , dotyczące modyfikacji , planów zagospodarowania terenów Piaseczyńskiej Kolei Wąskotorowej itd.itp.. Wystarczy spojrzeć na najnowszy gminny plan zagospodarowania centrum Piaseczna. Człowiek może wymyślić i napisać wszystko. Tylko to co zostaje wymyślone często mija się z zapisami obowiązującego prawa. Owszem po remoncie "ósemka" ma mieć trzy tory i dlatego należy dokonać przebudowy układu torowego pod wiaduktami, ale na pewno nikt do dnia dzisiejszego , na żadnym poziomie administracyjnym nie czynił żadnych uzgodnień na ten temat. I to tyle co do sprawy rozbiórki wiaduktu. Jeżeli zaś chodzi o jego stan fizyczny, to ekspert zajmujący się tym wiaduktem przed remontem stwierdził na piśmie, że wiadukt jest w bardzo dobrym stanie i należy dokonać jego konserwacji, która popularnie rzecz nazywając jest remontem. Pamiętam wówczas rozmowę z inżynierem Hotlosiem, który stwierdził, że stan wiaduktu jest lepszy w danym momencie, aniżeli będzie stan wiaduktu drogowego po dwudziestu latach od jego remontu. Myślę, że te wyjaśnienia cokolwiek wytłumaczyły stan fizyczny i administracyjny stan przyszłości eksploatacji wiaduktu Piaseczyńskiej Kolei Wąskotorowej nad szlakiem kolei Warszawa - Radom.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #13 : 10 Styczeń 2010, 17:55:34 » |
0
|
Jeżeli zaś chodzi o jego stan fizyczny, to ekspert zajmujący się tym wiaduktem przed remontem stwierdził na piśmie, że wiadukt jest w bardzo dobrym stanie i należy dokonać jego konserwacji, która popularnie rzecz nazywając jest remontem. [..] Dziękuję za konkretne i wyczerpujące wyjaśnienia. Moje wątpliwości, co do stanu wiaduktu były spowodowane tym, że "kiedyś, gdzieś" słyszałem, że któryś z wiaduktów na Piaseczyńskiej "się sypie". Cieszę się, że wszystko OK. Swoją drogą znamienne, że wykonawca robiąc dość poważne opracowanie, za przyzwoite zapewne pieniądze (choć przy obecnej praktyce "zamówień publicznych" nie jest to takie oczywiste) nie pofatygował się nawet sprawdzić, czy obiekty objęte tym opracowaniem nie są w Rejestrze Zabytków :roll: .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #14 : 10 Styczeń 2010, 19:27:39 » |
0
|
Z wiaduktem i modernizacją linii radomskiej jest problem nazywany z fachowa skrajnią budowli.
Ale ab ovo.
W 1934r. (albo wcześniej) powstaje przekop kolei radomskiej, który wymusza wybudowanie wiaduktu kolejowo - drogowego. Obiekt składa się z dwóch równoległych ciągów: drogowego i kolejowego, tworzących jednak jakby całość. Droga z czasem staje się drogą wojewódzką nr 722. W roku bodajże 2003r. następuje przebudowa ciągu DW722 na odcinku od stacji Piaseczno Miasto do skrzyżowania z ul. Pomorską. Modernizacja obejmuje jedynie część drogową, czyli rozwałkę starego wiaduktu i budowę szerszego, o całkowicie nowych przyczółkach. Kolejowy wiadukt w żaden sposób nie jest dotknięty pracami.
Kilka lat później odbywa się modernizacja toru nr 2 linii radomskiej w celu zwiększenia prędkości. Jednak zabrakło koordynacji i w związku z tym pod wiaduktem drogowym jak i kolejowym bark skrajni taboru UIC. O ile w przyczółku drogowego brygada pokemonów kuła (tak, kuła młotkami pneumatycznymi!!!), kuła i wykuła skrajnię, to ze względu na konserwatora i ogólne warunki techniczne nie mogła tego zrobić dla północnego przyczółka wiaduktu kolejowego. Ot, takie to życie...
Ale jeśli PLK chciały by zwiększyć prędkość szlakową na linii radomskiej do 160km/h to na pewno nikt nie będzie miał nic przeciw temu aby stary wiadukt wywalić, a na jego miejsce pobudować nowy z podporami umieszczonymi tak aby skrajnia budowli UIC dla prędkości 160km/h była zachowana. W sumie co nowy wiadukt, to nowy wiadukt...
A tak na poważnie, to papier czy format .pdf może wiele przyjąć. Tylko, że formatem .pdf deko trudniej jest się podetrzeć.
Dziękując tym, którzy dotrwali do końca posta odmeldowuję się!
Kuc
|
|
|
Zapisane
|
Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach. (Edmund Burke)
|
|
|
|