Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #20 : 26 Kwietnia 2016, 08:31:07 » |
+3
|
 Moim zdaniem jest to początek akcji TIR'y na tory...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #21 : 26 Kwietnia 2016, 10:08:45 » |
0
|
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?17,6776631Na pierwszym zdjęciu na wagonie widać napis ZNIN. Czyby chodziło o ten nasz??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #22 : 26 Kwietnia 2016, 10:40:59 » |
0
|
Tak, to są zdjęcia z materiałów promocyjnych Bochumer Verein für Bergbau und -Gußstahlfabriken, które dostarczało tabor również dla kolejki żnińskiej (całą broszurkę "Bochumer Verein : zur Erinnerung an den Westfälischen Städtetag in Bochum, Juni 1896" można sobie zassać stąd). Pojawiło się przy tym pytanie, gdzie to zdjęcie żnińskiego wagonu zostało zrobione. Ja stawiam, że jako fabryczne w Bochum. Świadczyć o tym może budynek w tle - zbyt reprezentacyjny jak na pałuckie zabudowania folwarczne, malowanie wagonu oraz jego nieskazitelny stan i czystość.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #23 : 26 Kwietnia 2016, 16:30:45 » |
0
|
Być może to zdjęcie z terenu żnińskiej cukrowni - skala budynku nawet pasuje. Nie dysponuje jednak dostatecznie dobrym materiałem porównawczym aby sprawdzić czy to elewacja któregoś z jej budynków.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #24 : 26 Kwietnia 2016, 17:26:08 » |
0
|
A może .....
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #25 : 26 Kwietnia 2016, 20:05:26 » |
0
|
Janeczek zwróć uwagę na promień łuku nad oknem. Jest duża różnica. To na co zwróciłeś uwagę to już nie raz widziałem na poniemieckich budynkach.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Michał Z
|
 |
« Odpowiedz #26 : 27 Kwietnia 2016, 09:29:07 » |
0
|
Janeczek zwróć uwagę na promień łuku nad oknem. Jest duża różnica. To na co zwróciłeś uwagę to już nie raz widziałem na poniemieckich budynkach.
ja dodałbym jeszcze, że w Żninie to skośnie ułożone cegły na poziomie stropu budynku są z przesunięciem kolejnych warstw, a na zdjęciu z wagonem cegły te są ułożone dokładnie jedna nad drugą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #27 : 27 Kwietnia 2016, 10:57:23 » |
0
|
Zobaczcie, jakie są podziały w oknie na dalszym planie - tam nawet jest ozdobna rozeta. W rejonie Żnina coś takiego można znaleźć ewentualnie w kościołach. Poza tym wygląd samego wagonu - skrzynia ładunkowa pomalowana na jasny kolor (napisy i okucia na czarno), świeża farba aż się błyszczy. Dla mnie to typowe malowanie fotograficzne, w którym wagon raczej nie był eksploatowany. Przecież po pierwszym kursie z tymi krowami byłyby już widoczne ślady. A może ..... Tego typu fryzy ząbkowane były dość popularnym rozwiązaniem. To, co napisali koledzy: Ten na budynku żnińskiego dworca jest inny. Do tego okna zwieńczone pełnym łukiem (u nas w stylu przemysłowym końca XIX w. stosowano raczej łuki odcinkowe). W sumie budynki w podobnym stylu znalazłem właśnie w Zagłębiu Ruhry.   
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #28 : 27 Kwietnia 2016, 13:33:20 » |
0
|
Koledzy, tabor na tym zdjęciu jest w malowaniu fotograficznym. Czyli prawdopodobnie jasnoszarym z czarnymi krawędziami. Też obstawiam, że powstało na potrzeby katalogu w fabryce, po czym tabor, jeszcze przed wysyłką, został pomalowany bardziej praktycznie
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
Jacek Zaborowski
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #29 : 30 Kwietnia 2016, 19:27:41 » |
0
|
Rolboki w Gryficach były używane do co najmniej 1969 roku - zdjęcia są w książce "Franzburger Kreisbahn"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #30 : 30 Kwietnia 2016, 20:04:55 » |
0
|
A kiedy w Gryficach weszły do użytku transportery??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #31 : 30 Kwietnia 2016, 20:24:49 » |
0
|
Myślę że w pierwszej połowie października 1976r.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #32 : 01 Maja 2016, 15:52:58 » |
+2
|
Według moich informacji rollbocki w Gryficach mogły być używane aż do czasu wprowadzenia do eksploatacji transporterów. Księga inwentarzowa taboru Pomorskich KD rozpoczęta 1.1.1963 zawierała wpisy o 10 transporterach 3 osiowych (rollbockach) eksploatowanych w Gryficach, 2 z nich skasowano formalnie dnia 20.12.1971, następne 3 - 23.08.1974, a ostatnie 5 dopiero 10.05.1977 czyli w czasie, gdy używano już transporterów 6-osiowych. Jeden z rollbocków pomimo formalnej kasacji przeznaczono na wagon techniczny i zachował się w muzeum w Gryficach. W księdze tej był też wpis o pierwszym transporterze sześcioosiowym (prototypie), który pojawił się w Gryficach już w 1975 roku, być może na próby, bo następne transportery zostały wpisane na stan dopiero w następnym roku: 5 sztuk od 14.10.1976, 5 od 11.11.1976, 2 od 16.11.1976, 1 od 14.12.1976 i na tym księga się urywała.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #33 : 01 Maja 2016, 17:37:05 » |
0
|
...a były to transportery o numerach 00-384467013 ... 025 produkcji ZNTK Wrocław.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #34 : 04 Maja 2016, 09:06:21 » |
0
|
Zgadza się. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #35 : 04 Maja 2016, 15:26:16 » |
0
|
Panowie a gdzie jezdziły białe transportery???
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
majster
|
 |
« Odpowiedz #36 : 05 Maja 2016, 11:51:22 » |
0
|
Białe transportery widywałem na różnych kolejach, a najwięcej na piotrkowskiej i jędrzejowskiej, gdyż w latach 80-tych XX wieku tam przewożono na nich najwięcej wapniarek normalnotorowych i przy załadunku lub wyładunku wapno sypało się na transportery, ale takie przewozy chociaż w mniejszych ilościach można było spotkać też na innych kolejach między innymi na gnieźnieńskiej czy nałęczowskiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
arti281
|
 |
« Odpowiedz #37 : 05 Maja 2016, 17:09:35 » |
0
|
Dokładnie 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #38 : 10 Maja 2016, 07:48:23 » |
0
|
Panowie a gdzie jezdziły białe transportery???
Swoją drogą to by było dobre pytanie do wiecznego konkursu - dlaczego na niektórych kolejach wąskotorowych transportery były białe 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Storch
Młotkowy
 
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #39 : 11 Maja 2016, 22:57:10 » |
0
|
Panowie, a jak to było w przepisach- wagon normalnotorowy miał być przywiązany łańcuchem do transportera "za oś" czy wystarczyło tylko klinowanie? Bo swego czasu (kurcze to już 20 lat temu prawie) miałem okazję pytać kolejarzy którzy akurat obsługiwali pociąg mieszany na 750mm z Gagsem na 2 transporterach plus węglarki wąskotorowe (pełne, w tym Ziehle) i usłyszałem odpowiedź taką: "panie, teoretycznie powinno się wiązać łańcuchem. Tylko wtedy jak się Gags wywali na zakręcie to nakrywa się jeszcze transporterem. A tak przynajmniej transporter zostaje na torze"....Patrząc po wcześniejszych wątkach - Gags jechał na 2 transporterach ze zworą i klinowany był pierwszy wózek, w drugim kliny były "poluzowane. Pozdraw Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|