Brood.K
|
|
« : 02 Luty 2010, 20:05:10 » |
0
|
No właśnie, jak w temacie. Ruszyła z kopyta budowa nowej wersji linii 202_80 do MSTS-a, a kto trochę z MSTS-em obeznany, to wie że swego czasu było o tym projekcie głośno.Dla przypomnienia: dotychczasowa wersja zawierała odcinek Białogard-Chociwel w wersji stylizowanej na połowę lat 80tych,(okres tuż przed elektryfikacją), a teraz czas na pociągnięcie do samego Stargardu, w związku z tym słynnej krzyżówki w Trąbkach, oraz całej stacji wąskotorowej nie sposób przecież pominąć. Tak więc, jeśli ktoś coś posiada, to ja bardzo proszę o kontakt, a i odwdzięczyć się będzie czym, sądzę... wchodzą w grę zarówno dobra wirtualne, jak i materialne a także, choć być może przede wszystkim, płynne, zarówno pitne jak i ropopochodne :cool: :roll: klimat, wiadomo...: http://images1.fotosik.pl/58/7zirz5t9ipikzn6y.jpghttp://images3.fotosik.pl/58/wdtv4w64dnx78huk.jpg
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #1 : 04 Luty 2010, 01:09:32 » |
0
|
Wycinek z geoportalu. Całkiem ładnie się odróżnia od normalnotorowej.
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Brood.K
|
|
« Odpowiedz #2 : 08 Luty 2010, 12:25:28 » |
0
|
No, do tego dotarłem chwilę po wysłaniu posta, tym niemniej zasłużone podziękowanie w readme trasy będzie ze spokojem. Natomiast pozostaje jeszcze kwestia weryfikacji jedynego źródła, bo ze mnie badacz czasem upierdliwy trochę... Pytanie uzupełniające: Czy ktokolwiek pamięta, czy to tam rzeczywiście tak wyglądało? Jeżeli tak jak na tej mapie, to już nie mam więcej pytań, ustalmy po prostu czy kartograf sumiennie wykonał swoją pracę :cool:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
|
« Odpowiedz #3 : 08 Luty 2010, 12:52:08 » |
0
|
Jeżeli tak jak na tej mapie, to już nie mam więcej pytań, ustalmy po prostu czy kartograf sumiennie wykonał swoją pracę :cool: Nie jestem pewien, czy nie było torów osłonowych na wąskim... Ale 16 czy 17 lat temu tam byłem....
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br />
|
|
|
Atterdag
|
|
« Odpowiedz #4 : 08 Luty 2010, 13:02:51 » |
0
|
Jest jeszcze jedno źródło. W Zachodniopomorskim UW winny być jeszcze (WUGiK) jeśli były wykonane mapy w skali 1:5000. Spróbować też można sprawdzić na starszych kartografach. Poszukam czy czegoś w sieci nie ma aby. http://amzpbig.com/maps/2657_Marianowo_1948.jpgNiestety 1:25000
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
track-and-train
Młotkowy
Długość toru:: 111 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #5 : 08 Luty 2010, 20:39:02 » |
0
|
osobiście sądzę, że skan mapy z geoportalu nie jest zgodny z rzeczywistością. Dość dokładnie przeglądałem skany tych map pokazujące naszą stację w Piasecznie (zarówno Piaseczno Wąsk jak i przeładunek) i widać, że to jest takie sobie przybliżone, jak to się mówi, gdzieś tam im dzwoni, ale nie wiadomo w którym kościele... Na pewno nie można na ich podstawie odtwarzać układu torowego stacji - ani normalnotorowej, ani wąskiej. Prawdopodobnie zgadza się ilość torów, zapewne zgadza się też ogólna długość. Ale już rozjazdy i połaczenia... przecież wg tego skanu, tor wąski ma połączenie z normalnym... a u nas w Piasecznie, wg obu wersji map, tory do hali naprawczej są odcięte od reszty torów na stacji. A na przeładunku też jest tak narysowane, jakby z wąskich dało się wjechać na normalne (na "skany map topograficznych"). Z resztą wystarczy porównać obie mapy tzn Mapa topograficzna TBD oraz Skany map topograficznych i widać że są inne (Piaseczno przeładunek).
A już tak przy okazji, czy ktoś wie jak dziś wygląda ta stacja? Co zostało z torów wąskich? Na wątku o nietypowych układach torowych, Powerpack napisał, że skrzyżowania z torem normalnym zostały zdjęte już dawno temu, ale o reszczcie torów nic nie ma...
MOD: Przepraszam, wtórna interpretacja wynikła po dyskusji z andrzejem 2110 - proszę następnym razem dokładniej wyszczególniać, czy chodzi o Trąbki czy Piaseczno
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
|
« Odpowiedz #6 : 08 Luty 2010, 21:01:18 » |
0
|
Kucyk kiedyś dał układ torowy stacji przeładunek. MOD: 2 sekundy z wyszukiwarką: wynik
Proszę nie generować OT - TU piszemy o TRĄBKACH. I jak ktoś będzie szukać planów Pcimia Wąskotorowego to proszę nie wspominać, że kiedyś był temat o Trąbkach...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
|
« Odpowiedz #7 : 08 Luty 2010, 22:52:06 » |
0
|
To będzie o Trąbkach. Na Skyscrapercity jest spora relacja z trasy Stargard - Ińsko w związku z planowaną budową ścieżki rowerowej. Bezpośrednio do tematu wnosi to może niewiele, ale można zapoznać się ze stanem nie-zachowania linii. Znalazło się również kilka współczesnych zdjęć z Trąbek i jedno archiwalne (to samo, co w Bazie Kolejowej ). Jakość słaba, ale widać, że układ torów w obrębie skrzyżowania był inny. Zresztą aby wyrobić sobie opinię o dokładności odwzorowania wystarczy na Geoportalu pooglądać sobie "układy torowe" innych stacji (choćby i okolice przystanku Wa-wa Ochota, gdzie najpierw "urywa" WKD, a później z dwóch torów dalekobieżnych robi się jeden :roll: ) - jak widać nawet ilości nie można być pewnym. Nie są to mapy kolejowe i chodziło raczej o zaznaczenie, że na danym obszarze są "jakieś" tory. Więcej informacji można raczej wyciągnąć z Ortofotomapy (szkoda, że Zumi ma na tym obszarze słabą rozdzielczość).
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Hopfen
Czytelnik
Długość toru:: 5 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #8 : 28 Marzec 2011, 15:06:25 » |
0
|
....czy ktokolwiek pamięta, czy to tam rzeczywiście tak wyglądało? Jeżeli tak jak na tej mapie, to już nie mam więcej pytań, ustalmy po prostu czy kartograf sumiennie wykonał swoją pracę :cool:
A wyglądało trochę inaczej. Pamiętam bo znam doskonale to miejsce. Pod koniec lat osiemdziesiątych pracowałem na tej stacji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|