Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 08:06:02 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Przewozy towarowe  (Przeczytany 8337 razy)
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« : 04 Lutego 2010, 19:46:08 »
0

Witam. Przeglądając niedawno stronę kolejrogowska.pl znalazłem tam informację o możliwości prowadzenia ruchu towarowego na zamówienie. Zdziwiło mnie to. A więc:

- czy KWRRB jest wpisana do WOT?

- czy prowadzony był jakiś ruch towarowy za czasów FPKW?

- jaki jest stan transporterów i infrastruktury (rampa)?

- czy są jacyś potencjalni klienci?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 04 Lutego 2010, 20:10:38 »
0

Już o tym było, ale dla rozwiania wątpliwości, jeszcze raz:

Cytat: "marekus"
- czy KWRRB jest wpisana do WOT?

NIE, ale fizyczne połaczenie cały czas istnieje i nawet tarcza manewrowa nieustannie świeci na niebiesko (PLK regularnie wymienia żarówki).

Cytat: "marekus"
- czy prowadzony był jakiś ruch towarowy za czasów FPKW?

NIE, ale mimo braku wpisu do WOTu kilka razy przyjmowaliśmy tabor normalnotorowy na naszym żeberku. Np. Sprowadzając Lyd1-215.

Cytat: "marekus"
- jaki jest stan transporterów i infrastruktury (rampa)?

NIEzbadany - czyli idzie uruchomić, ale są pilniejsze potrzeby. @ Plany: Sama rampa przechodzi powolna rewitalizację, której podjął się Forest, zaś później będzie odszykowana para transporterów.

Cytat: "marekus"
- czy są jacyś potencjalni klienci?

NIE - a przynajmniej na razie nie, choć pewne przymiarki są. M. in. dla tego, że pewien potencjał istnieje, bocznica do (d. Zakładów Mięsnych obecnie) Centrum Logistyczne LOGIS nie została rozebrana.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 04 Lutego 2010, 20:19:48 »
0

Cytat: "Phinek"
marekus napisał/a:   
- czy KWRRB jest wpisana do WOT?   

NIE, ale fizyczne połaczenie cały czas istnieje i nawet tarcza manewrowa nieustannie świeci na niebiesko (PLK regularnie wymienia żarówki).

Czy mimo braku wpisu było by możliwe przyjecie wagonów PKP i transport np do Rawy??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Phinek
Gość
« Odpowiedz #3 : 04 Lutego 2010, 20:36:43 »
0

Tak, tylko trzeba dobrze z kolejarzami zagadać, że te Koluszki są w trochę innym miejscu  :wink:

No i potem zabulić za osiowe.  :sad:
Zapisane
marcin sds
Mechanik
***
Długość toru:: 152 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 04 Lutego 2010, 23:20:39 »
0

A jak to się stało ze was nie odcięli w czasie modernizacji Rogowa? Tak niestety zrobiono z Opalenicą...
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #5 : 04 Lutego 2010, 23:35:54 »
0

Gdyż Rogów to:
 :arrow: duża stacja
 :arrow: ma tory dodatkowe do których łatwiej coś dopiąć, bo utrzymanie zwrotnicy na dodatkowym jest tańsze
 :arrow: nasza bocznica zaczyna się wspólnym rozjazdem angielskim z bocznicą do elewatora :
Kod:

Elewator ___   ___     Tor dodatkowy
             X
   My   ----   ----     Żeberko osłonne - kozioł



 :arrow: gdy była sposobność porozmawiać z PLK to nie unikaliśmy tego tematu   :wink:
Zapisane
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 298 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 05 Lutego 2010, 08:30:16 »
0

Cytat: "marcin sds"
A jak to się stało ze was nie odcięli w czasie modernizacji Rogowa? Tak niestety zrobiono z Opalenicą...

tyt. uzupełnienia słów Jacka - w czasie konsultacji społecznych dot. remontu linii Wwa -Łódź wysłaliśmy poleconym informację do PLK o tym, że kolejka działa, że jest wpisana do rejestru zabytków i z tego powodu połączenie powinno być zachowane. Mieliśmy obawy, że z powodu ogólnego trendu likwidacji anglików komuś coś głupiego wpadnie do głowy... Ponadto wjazd do nas to zarazem wjazd na plac ładunkowy, który był używany w czasie remontu przez PRK.

Cytat: "andrzej2110"
Czy mimo braku wpisu było by możliwe przyjecie wagonów PKP i transport np do Rawy??

Oczywiście jest to możliwe. Wpis do WOTu nie jest wcale warunkiem prowadzenia przewozów towarowych a tylko warunkiem wspólnego rozliczania przewoźnego za całą drogę (normalny i wąski). Ma to znaczenie na wielkość tego przewoźnego, niestety właśnie odrębne naliczanie przewoźnego na każą kolej osobno sprawiało, że potencjalni chętni z którymi rozmawialiśmy ostatecznie wybierali transport samochodowy.
Zapisane
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 05 Lutego 2010, 09:30:08 »
0

Święte słowa ....
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #8 : 04 Kwietnia 2012, 20:10:35 »
0

Dziś czytając aktualności na stronie o pracach przy torze dla transporterów zauważyłem brak zakładki o przewozie towarów. Czy to ma związek z kradzieżami??
Wogóle były jakieś zapytania o takie przewozy??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #9 : 04 Kwietnia 2012, 20:32:10 »
0

Dziś czytając aktualności na stronie o pracach przy torze dla transporterów zauważyłem brak zakładki o przewozie towarów. Czy to ma związek z kradzieżami??
Nie, strona przeszła wiosenne porządki i optymalizację pod kątem najczęściej poszukiwanej przez klientów/odwiedzających treści.

Przewozy towarowe to głębszy i poważniejszy temat, który z chęcią podejmiemy jeśli pojawi się odpowiedni klient.
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!