Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 13:25:46 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Patrolowanie szlaku Wls-ka  (Przeczytany 11821 razy)
fidzio
Gość
« : 06 Lutego 2005, 07:40:44 »
0

Witam!

Z tego co wiem Starachowice trapi problem braku ruchu na szlaku a za razem patrolowania go. Wiemy także, że kolejka starachowicka tymczasowo nie posiada jescze żadnych lekkich pojazdów szynowych. Czy zatem nie warto by sie poświęcić i organizować raz na tydzień-dwa przejazd kontrolny lokomotywą. Wiadomo, że przeszkodą są koszty ale można by temu zaradzić jakoś (zrzuta), według przerprowadzonych obliczen wynikalo by ze:

Do fizycznego konca szlaku jedzie sie 35 minut (prosze mnie porawic jak zle) Co daje okolo 1h 15 minut pracy lokomotwy i 2 godziny maszynisty.
S324 Bierze 6,5 litra oleju na godzine, a maszynista pewnie koło 5-6 złotych.

Olej około 8,5 litra x 2,5 daje = 21,25 zł
Praca Mechanika 2 x 6 = 12,00 zł
Co daje w sumie 33,25 zł. Za jeden patrol. Częśc pieniędzy można by pozyskać od fundacji a na reszte się złożyć. Sam jestem w stanie ufundować jeden taki przejazd w całości. Co to jest 30 złotych w porównaniu do kosztów jakie wyjdą w przypadku kradzieży nawet najkrótszego odcinka. Koszty kosztami ale torowisko nie naprawi się samo - dochodzi praca wolontariuszy. Wydatek 30 złotych raz na 2 tygodnie to nie jest jakaś ciężka sprawa. Chociaż daje sobie sprawę, że nie możemy utrzymywać kolejki.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #1 : 06 Lutego 2005, 08:49:41 »
0

Cytat: "fidzio"
Witam!

organizować raz na tydzień-dwa przejazd kontrolny lokomotywą. otych w


a nie słyszałeś o kredzieżach na kolejach piaskowych - złomiarzy nawet nie odstraszały patrole lokiem czy drezyną. patrolowanie musi odbywać się bardzo nieregularnie, czasem kilka razy dziennie nawet - więc sprawa nie jest taka prosta
Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #2 : 06 Lutego 2005, 09:10:51 »
0

Owszem jazda lokiem trwa około 35 minut w jedną stronę ale przygotowanie loka do jazdy trwa godzinę. 12 PLN dla maszynisty to za mało biorąc pod uwagę że jest to sobota (czasem niedziela).

Jedynym wyjściem dla nas jest szybkie sprowadzenie drezyny z Pionek oraz uzupełnienie ubytków (te które są w planach od 3 tygodni, prace przerwała nam zima)
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 06 Lutego 2005, 14:11:40 »
0

Cytat: "KLAN PALUCHOWSKICH"
Jedynym wyjściem dla nas jest szybkie sprowadzenie drezyny z Pionek

Drezyna najpierw musi zostać "wykończona" na co trzeba zrobić ekspedycję karną do Pionek większą grupą. ZTCW trzeba jej założyć przekładnię, pomalować, i pewnie jeszce trochę prac wykańczających dokonać. Znaczy się jednego weekendu zamiast do Starachowic, trzebaby do Pionek pojechać po drezynę.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 06 Lutego 2005, 15:41:02 »
0

Z moich ustaleń wynika ze do zrobienia w drezynie jest:

1. Wymiana cewek lub całego magneta.
2. Regulacja sprzęgła
3. Oszklenie
4. Wykonanie instalacji elektrycznej
5. Pomalowanie

Są szanse iż pojawię się w Pionkach podczas ferii to zweryfikuję moje ustalenia  :twisted:  :twisted:
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 06 Lutego 2005, 15:52:16 »
0

To są rzeczy do zrobienia w dwa dni przez trzech ludzi, tak więc drezyna może być gotowa szybciej niż myślimy.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 06 Lutego 2005, 19:08:38 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
To są rzeczy do zrobienia w dwa dni przez trzech ludzi, tak więc drezyna może być gotowa szybciej niż myślimy.


I tak nią nie pojedziemy dopóki nie będzie odwilży. Byłem dziś w Starachowicach. Na szynach jest warstwa zmrożonego śniegu którą ciężko zerwać łopatą. Nie wspominam już o ruszeniu zwrotnicą. Wszystko zamrożone. W nocy był mróz -20 st.
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 06 Lutego 2005, 20:42:06 »
0

a co to za silnik jest w tej drezynie ?
moze bym pomógł ,
mam doświadczenie w walce z silnikami
mocyklowymi i innymi tez
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
Rogoz
Minister
******
Długość toru:: 1038 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 06 Lutego 2005, 23:21:17 »
0

Cytat: "polo"
a co to za silnik jest w tej drezynie ?
moze bym pomógł ,
mam doświadczenie w walce z silnikami
mocyklowymi i innymi tez


W drezynie zamontowany jest silnik od WSK 175. Obawiamy się, że będzie on nieco za słaby do tej konstrukcji, mogą być też problemy z chłodzeniem.
Drezynka w listopadzie prezentowała się następująco:





Przed drezyną kot kolejowy pomieszkujący w pionkowskiej szopie.
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 07 Lutego 2005, 07:40:28 »
0

no fajna ale  rzeczywiscie bedzie za ciezka do WSKi ,
mozna dac male przelozenia aby drezyna nie byla szybka ale miala duza sial pociagowa , ale i tak nie wytrzyma skrzynia biegow

trzeba bylo zrobic wersje takie j wielkosci ale otwarta coś na takie wzór




to jest na silniku WSK 125

do wasze to conajmniej  MZ 250  ( 19-21 KM )
lub Junak  (ale to problematyczny silnik i ciezko osiagalny )

a tak najlepiej to przy takich rozmiarach trzaba było mysleć
o silniku od 126p  ( tani - tanie czesci - duza niezawodność )
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #10 : 07 Lutego 2005, 11:34:18 »
0

Cytat: "polo"


a tak najlepiej to przy takich rozmiarach trzaba było mysleć
o silniku od 126p  ( tani - tanie czesci - duza niezawodność )


na JKD jest właśnie skonstruowana drezyna na bazie f126p - link do fotek wrzucę później. Do skonstuowanej ramy został wstawiony silnik ze skrzynią biegów.
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 07 Lutego 2005, 14:19:37 »
0

ano dokładnie , wystarczy polaczyc polosie skrzyni biegow z kolami,
zblokowac mechanizm różnicowy i można jezdzić
Jak będę robił swoja drezynę toteż będę wykorzystywał napęd od Malucha
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
BAKU >ZŁOMIARZ<
Czytelnik

Długość toru:: 5 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 07 Lutego 2005, 23:45:40 »
0

:?: Jak chcecie cos malowac w temp -10stopni C?

Z tego co wrony wykrakaly, to ,,KONTENER'' zwany dalej drezyna starachowicka ma byc malowany natryskiem, a jedynym przystosowanym do tego celu miejscem na kolejce w Pionkach jest tor przed hala, wiec troche sobie poczekacie...

Pozdrawiam
Zapisane

BAKU >>>ZŁOMIARZ<<<
------------------------------------------------------

Złodziejom taboru mówimy otwarcie NIE!
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 08 Lutego 2005, 09:11:16 »
0

Pogoda się w końcu kiedyś odmieni, a malowanie to jest ostatnia rzecz jaka można zrobić, co więcej, malowanie to można przeprowadzic juz w Starachowicach.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #14 : 14 Lutego 2005, 11:12:19 »
0

Zdjęcie drezynki jest w ŚK 1/05 - ja też znalazłem kilka - chętnym mogę podesłać na priv
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #15 : 18 Lutego 2005, 10:08:58 »
0

Cytat: "polo"
ano dokładnie , wystarczy polaczyc polosie skrzyni biegow z kolami,
zblokowac mechanizm różnicowy i można jezdzić
Jak będę robił swoja drezynę toteż będę wykorzystywał napęd od Malucha


Jak niby zablokować mechanizm różnicowy Co???

Po zablokowaniu jednej osi druga kręci się z podwójną predkością obrotową więc nie ma sensu.
Lepsze efekty osiąga sie mocując końce półosi od 126p w łożyskach w ramie drezyny a do samych półosi zamocować po jednym na każdą kole zębatym i połączyć to łańcuchem z kołami drezyny. Zrobiłem kilka projektóww takiej drezyny, banalna konstrukcja oparta na wózku torowym niezo przedłuzonym.
A co do drezyny naszej to pisałem.
Silnik nie poradi sobie z nia. Chłopaki z www.drezyniarze.pl mają małą drezynę na bazie MZK 150
Dla nas minimum to taki silnik albo nawet 250.
Zapisane
Przemek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 531 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 18 Lutego 2005, 11:41:48 »
0

Cytat: "AXEL"
Jak niby zablokować mechanizm różnicowy Co???

Po zablokowaniu jednej osi druga kręci się z podwójną predkością obrotową więc nie ma sensu.


Nie chodzi o zablokowanie jednej osi tylko o wyelimonowanie mechanizmu różnicowego. Efekt identyczny jak ten o którym pisałes.
Zapisane
polo
Młotkowy
**
Długość toru:: 145 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 18 Lutego 2005, 14:10:56 »
0

Cytat: "AXEL

Jak niby zablokować mechanizm różnicowy Co???



a tak  rozmontować dupę od skrzyni i wyjąć kompetne półosie z duzym kołem talerzowym , wewnątrz znajduje się mechanizm różnicowy,
aby go zablokować wystarczy dowalić jescze z 1- 2 podkładki cierne
i skręcić wszystko na chama  lub jeszcze bardziej prostacko
zaspawać


kolega opisał co się dzieje gdy zablokujemy jedą z półosi

na BKL jest drezyna z silnikiem i skrzyna od Syreny silnik jest umieszony porzecznie i wyjscie z skrzyni jest realizowane przez jedna półoś, zaś druga jest lużna , mech. różnicowy zblokowany
Zapisane

Nie Lubię Fotografów Kolejowych
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!