Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Lipiec 2019, 07:52:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Prasówka  (Przeczytany 102057 razy)
SP32ST88
Czytelnik

Długość toru:: 2 m

W terenie W terenie


« : 24 Luty 2010, 15:22:54 »
0

Dziennik Wschodni

Karczmiska: Rusza nałęczowska kolejka wąskotorowa

Katarzyna Prus

Wielbiciele słynnej nałęczowskiej wąskotorówki mogą się już szykować do letnich wycieczek jej szlakiem. Po rocznym postoju w Karczmiskach kolejka ma wreszcie ruszyć.


Nałęczowska ciuchcia znów ma stać się turystyczną atrakcją Lubelszczyzny

- Jeżeli przedłużająca się zima i ewentualne roztopy nie wyrządzą poważnych szkód, to kolejka wyruszy na trasę w sezonie letnim - zapowiada Zenon Rodzik, starosta opolski. - Trwa rozliczanie z dotychczasowym operatorem. Rozważamy oferty dwóch nowych, ale na tym etapie nie możemy ujawniać żadnych szczegółów.

A lada dzień rusza realizacja projektu "Nadwiślańska Kolejka Wąskotorowa jako markowy produkt Lubelszczyzny", na który powiat opolski dostał pieniądze z UE. W jego ramach zostaną odremontowane budynki stacyjne i świetlica w Karczmiskach.

Starostwo w Opolu Lubelskim jest właścicielem kolejki od 2002 r. Jej administratorem było do stycznia 2009 r. Stowarzyszenie Przewozów Lokalnych z Kalisza. Niestety, wypowiedziało umowę i od tego czasu kolejka stoi. Operator musi się jednak wywiązać z naprawy wiaduktu w Rogalowie, który umożliwia dojazd do Nałęczowa.

- Muszą się z tym uporać przed sezonem, bo zależy nam na tym, żeby kolejka ruszyła na całej trasie, czyli razem z Nałęczowem. Jest oczywiście możliwość, że na początku ten odcinek będzie zamknięty, ale zakładamy, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.

Powiat opolski w partnerstwie z Muzeum Nadwiślańskim w Kazimierzu Dolnym i gminą Karczmiska złożył też do Urzędu Marszałkowskiego kolejny projekt "Szlakiem Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej po atrakcjach turystycznych Lubelszczyzny".

- Zakłada on modernizację budynków kolejowych, remont torowiska, wagonów, lokomotyw, szlabanów, mostów, zakup rowerów.

Rowery w ciuchci to kolejny pomysł starostwa. Jednoślady będą na "wyposażeniu" pociągu. A korzystać z nich będą podróżni, którzy zechcą na kolejnej stacyjce przejechać kawałek trasy rowerowej.

W planach jest również budowa nowych stacji plenerowych: Polanówka i Rozalin oraz wiaty rowerowej przy grodzisku Żmijowiska - wylicza Rodzik. - Jesteśmy już po ocenie formalnej, teraz czekamy na merytoryczną. Wnioskujemy o dofinansowanie w wysokości 4 mln zł.

Tymczasem w ubiegłym roku zakończyła się budowa nałęczowskiego dworca. Dla kolejki wybudowano specjalny peron z tablicą "Nałęczów Wąsk.". - Nie zapominamy o wąskotorówce - komentuje Andrzej Ćwiek, burmistrz Nałęczowa. - Mam nadzieję, że uda się ją reaktywować. Jej zaprzepaszczenie byłoby ogromną stratą, również dla Nałęczowa. Teraz to rzecz coraz bardziej unikatowa, która nas wyróżnia.



MOD: Ze względu na post Jarka Franczyka zacytowano cały artykuł... odnośnik pozostawiono w nazwie dziennika.
Zapisane
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 26 Luty 2010, 20:49:47 »
0

Czyli coraz bliżej sukcesu?
Zapisane
Poldek
Młotkowy
**
Długość toru:: 66 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 27 Luty 2010, 09:16:32 »
0

Zawsze trzeba mieć cichą nadzieje, ja taką posiadam  :lol:
Zapisane

PKS- Pewność Komfort Szybkość
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #3 : 01 Marzec 2010, 06:42:49 »
0

Brzmi pięknie, a idąc za słowami z artykułu (cytat)...:

Nie zapominamy o wąskotorówce – komentuje Andrzej Ćwiek, burmistrz Nałęczowa. – Mam nadzieję, że uda się ją reaktywować. Jej zaprzepaszczenie byłoby ogromną stratą, również dla Nałęczowa. Teraz to rzecz coraz bardziej unikatowa, która nas wyróżnia.


...nie chcę być pesymistą i pomimo tego, że ostatnio nim jestem, to w pełni popieram dążenie i jednak mimo wszystko trzymam kciuki za powodzenie operacji bez dodatkowych komentarzy z mojej strony :wink:

Cytat: "SP32ST88"
Dziennik....

A tak wogóle skoro kolega utworzył wątek bliźniaczy, to czemu mój wcześniejszy wyciachali? Nie to aby mi na tym zależało. Tak technicznie się pytam.... niepotrzebnie się produkowałem po 6 rano  :razz:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 02 Marzec 2010, 18:33:10 »
0

Cytat: "SP32ST88"
- Muszą się z tym uporać przed sezonem, bo zależy nam na tym, żeby kolejka ruszyła na całej trasie, czyli razem z Nałęczowem. Jest oczywiście możliwość, że na początku ten odcinek będzie zamknięty, ale zakładamy, że wszystko pójdzie zgodnie z planem.
To mało realne ale myślę ze kiedyś tam nastąpi...
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #5 : 05 Marzec 2010, 10:43:48 »
0

Nad tym czy obietnice są realne czy nie dywagować nie ma sensu. Będzie kasa i dobra wola ze strony właściciela czyli Powiatu Opolskiego, to kolejka ruszy. Jeśli nie będzie to niczego nie będzie. Ot taka prosta zależność.

Żeby jednak nie zabić całkiem ducha w narodzie i pokazać, że nie wszystko jeszcze przegrane taki mały przykład http://bip.lublin.pl/poniatowa/upload/pliki/Uchrm_230.htm

Uchwała Rady Miasta Poniatowa o przekazaniu ponad 7 tyś złotych na realizacje projektu - Nadwiślańska Kolej Wąskotorowa jako markowy produkt turystyczny Lubelszczyzny.

Co to jest w ogóle ten projekt. Jest to ogólnie mówiąc program na który Starostwo Powiatowe w Opolu Lubelskim dostało środku z EU polegające na adaptacji budynków i infrastruktury kolejowej na stacji w Karczmiskach na cele muzealno-wystawiennicze. Zakłada remont świetlicy kolejkowej i przebudowę na muzeum oraz adaptacje 2 budynków (tzw zielone domki) na potrzeby obsługi ruchu turystycznego.

W planach, co niejednokrotnie także uwzględniano w wypowiedziach przedstawicieli Starostwa, kolejne projekty na inwestycje szczególnie z wykorzystaniem środków pomocowych z EU.

Ktoś zapyta co to jest 7 tyś. W sumie niewiele w skali takiej inwestycji jak kolejka, ale mieć 7 tyś a nie mieć to też jest różnica.

Ze strony osób zaangażowanych społecznie w temat Nałęczowskiej KD lub jak kto woli Nadwiślańskiej Kolei Wąskotorowej serdecznie zapraszam do odwiedzenia naszej kolejki i wsparcia naszych działań mających na celu przywrócenie ruchu na tej ostatniej już zachowanej kolei wąskotorowej na Lubelszczyźnie.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 05 Marzec 2010, 20:10:13 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"
Będzie kasa i dobra wola ze strony właściciela czyli Powiatu Opolskiego, to kolejka ruszy.
Obecnie jest duza presja społeczna i mediów.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #7 : 05 Marzec 2010, 21:06:33 »
0

Cytat: "X-ped"
Obecnie jest duża presja społeczna i mediów.


Myślę, że presja była od dawna stosunkowo duża, chociaż do tej pory niewiele z niej wynikało. Ciągle powstawały płomienne artykuły jaką to atrakcje mamy w regionie i jak to jest źle i biednie jest na kolejce. Co z tego wynikało? Totalnie nic.

Obecne jest dużo bardziej skuteczna presja w postaci UE. Jak źle wydadzą kasę niezgodnie z przeznaczeniem to będzie kara Mrugnięcie

Jeżeli ktoś w tym momencie jest w stanie cokolwiek zrobić na kolejce to starostwo, które jest jej właścicielem i ma instrumenty (szczególnie finansowe) aby realnie móc coś zrobić a w szczególności uruchomić ponownie przewozy lub je sfinansować.  

Co będzie czas pokaże. Chociaż patrząc na przykłady innych kolejek przynajmniej nikt w Karczmiskach nie chce budować osiedla, lunaparku, marketu czy innego cudu. Nikt nie chce rozbierać torowiska, budować ścieżek rowerowych czy innych atrakcji.

Ze swojej strony jak zawsze zapraszam do Karczmisk. Tutaj zawsze są okazje by zmaterializować swoją kolejkową miłość Chichot
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #8 : 15 Marzec 2010, 08:02:32 »
0

Cytat: "grzegorz_sykut"

...Uchwała Rady Miasta Poniatowa o przekazaniu ponad 7 tyś złotych na realizacje projektu - Nadwiślańska Kolej Wąskotorowa jako markowy produkt turystyczny Lubelszczyzny.

Co to jest w ogóle ten projekt. Jest to ogólnie mówiąc program na który Starostwo Powiatowe w Opolu Lubelskim dostało środku z EU
(...)
Ktoś zapyta co to jest 7 tyś. W sumie niewiele w skali takiej inwestycji jak kolejka, ale mieć 7 tyś a nie mieć to też jest różnica.

Te 7 tysiaków o których wspomniał Grzegorz to raczej tylko na opracowanie projektu... nie na remonty i inwestycje  :wink:
Opracowanie projektu to zapewne jeden z wymogów dostania kasy z UE na realizację założeń. Pozdr.
Cytat: "grzegorz_sykut"

Ze swojej strony jak zawsze zapraszam do Karczmisk. Tutaj zawsze są okazje by zmaterializować swoją kolejkową miłość Chichot

Co by nie było, chyba Grzechu trzeba będzie ruszyć tyłek jak śniegi puszczą  :wink:
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #9 : 15 Marzec 2010, 10:13:15 »
0

kolejna wzmianka nt planów dot. NKD

http://ww6.tvp.pl/2928,20100304963520.strona

a także

http://www.kow.com.pl/kraj/80-kraj/2471-kolejka-naleczowska-zdobyla-unijne-dofinansowanie.html


Budujące, jednak poczekajmy na jakiś widoczny ruch ze strony Starostwa.

Niemniej jednak w najbliższy weekend można pojechać zainaugurować sezon wiosenny 2010 na NKD. Chętnych proszę o kontakt na PW albo GG.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 393 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #10 : 17 Marzec 2010, 06:13:54 »
0

W uzupełnieniu cytowanych przez Grzegorza linków dodam że poniżej jest materiał video (panorama lubelska wydanie główne). O NKD jest od 9 minuty i 56 sekundy...  :wink: :

 :arrow: http://video2.v2.tvp.pl/2010/03/04/232965/film.asf

Wypowiadają się tam Naczelnik Stanisław Ogonek oraz Starosta Lubelski, Zenon Rodzik.
Starosta naświetla w wywiadzie, co ma być wykonane. Z tego co m.in. mówi, w maju mają się rozpocząć pierwsze prace - modernizacja budynków w Karczmiskach. W materiale video przewijają się rzuty jednego z nich... z tego co widać zyska chyba inny kolor.
Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #11 : 10 Kwiecień 2010, 13:29:23 »
0

W piątkowym wydaniu Dziennika Wschodniego, a dokładniej w Magazynie dołączanym do wydania weekendowego znajduje się artykuł o nałęczowskich wolontariuszach, napisany na bazie wywiadu przeprowadzonego w piątek przed świętami oraz korespondencji z panią dziennikarz.

Niestety na internetowej stronie DW nie znalazła się kopia tego artykułu, a z racji obecnych wydarzeń w kraju trudno spodziewać się ukazania tego tekstu,  dla zainteresowanych podsyłam skan wersji papierowej (niestety niezbyt dobrej jakości, ale udaje się przeczytać).

Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 14 Kwiecień 2010, 20:13:28 »
0

Jeżeliby kolejka miała dojechać do Nałęczowa to już powinny zaczynać się prace w Rogalowie, nieprawdaż?
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #13 : 14 Kwiecień 2010, 21:51:45 »
0

Cytat: "X-ped"
Jeżeliby kolejka miała dojechać do Nałęczowa to już powinny zaczynać się prace w Rogalowie, nieprawdaż?


Zadzwoń do Starostwa Powiatowego w Opolu Lubelskim i zasugeruj im to. Jestem pewien, że zostaniesz wysłuchany z należytą uwagą. Nie wspominając, że dzięki tej cennej informacji prace nad wiaduktem rozpoczną się jeszcze tego samego dnia.

A mówiąc już zupełnie poważnie. Po czym wnosisz że prace powinny się już rozpocząć a jeszcze się nie rozpoczęły. Byłeś w terenie? Interesowałeś się trochę tematem czy tylko wyrażasz pobożne życzenia w stylu "trzeba by było ..." ??
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
obserwator
Mechanik
***
Długość toru:: 239 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 15 Kwiecień 2010, 12:14:15 »
0

Powyższy post zniecierpliwienia dotyczącego naprawy wiaduktu wynika z braku znajomości tematu :

a) w marcu dogadało się starostwo z SKPL
b) teraz projekt budowlany
c) zgoda konserwatora
d) zakończenie uzgodnień np z GDDKiA
e) przystąpienie do robót

Chcę powiedzieć że znając życie najmniej czasu zajmie pkt. e

Czerwiec to dobry termin jazdy do Nałęczowa  :grin:

___ 12:17:

W wyborczej ukazała się notka prasowa dlaczego SKPL nie chce dalej prowadzić NKD, Prezes wytłumaczył że nie stać organizacji do dalszego dokładania. Stratę roczną wymaganą do pokrycia szacuje bez kosztów amortyzacji na kwotę od 120 000 do 200 000 zł rocznie.

MOD: 10 minut temu prosiłem o używanie edycji postów -> http://750mm.pl/viewtopic.php?p=37526#37526 następny brak edycji zostanie nagrodzony czerwonym kolorem
Zapisane
X-ped
Nowicjusz
*
Długość toru:: 41 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #15 : 15 Kwiecień 2010, 16:49:41 »
0

Cytat: "obserwator"
Powyższy post zniecierpliwienia dotyczącego naprawy wiaduktu wynika z braku znajomości tematu :
Dlaczego twierdzisz że jest to post zniecierpliwienia. Chodzi mi o to że raczej watpliwy jest dojazd kolejki do samego Nałęczowa. Bardziej "realna" jest Wąwolnica tak jak parę lat temu.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #16 : 15 Kwiecień 2010, 18:49:35 »
0

Cytat: "X-ped"
Chodzi mi o to że raczej watpliwy jest dojazd kolejki do samego Nałęczowa. Bardziej "realna" jest Wąwolnica tak jak parę lat temu.


Kolego, nie da się odpowiedzieć na to pytanie w konwencji zero jedynkowej (tak lub nie) czego Ty oczekujesz. Obserwator starał Ci się uzmysłowić, że odbudowa wiaduktu to efekt kilku czynności z których każda zabiera odpowiednio dużo czasu. Zanim na plac wejdzie ekipa remontowa należy wykonać projekt, otrzymać zestaw pozwoleń itd. Są to czynności których fizycznie nie widać, nie można się pochwalić żadnym spektakularnym sukcesem. Trudno jednak powiedzieć, że nic się nie dzieje.

Jeżeli bliski jest Ci los NKD zapraszamy do nas. Będziesz miał okazję poznać realia kolejkowe od "kuchni" i realnie pomóc kolejce.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #17 : 19 Kwiecień 2010, 10:02:08 »
0

Kolejna wzmianka prasowa na temat NKD w Gazeta Wyborcza
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2612 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 19 Kwiecień 2010, 11:33:05 »
0

Coś z linkem mam nie tak tu jest prawidłowy http://lublin.gazeta.pl/lublin/1,35640,7785041,Naleczowska_waskotorowka_znow_bedzie_wozila_turystow.html
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 844 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #19 : 20 Kwiecień 2010, 09:39:25 »
0

Kolejna wzmianka prasowa wKurier Lubelski

Szkoda tylko, że w tekście nie padają żadne konkrety, mnóstwo natomiast mydlących oczy ogólników.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Strony: [1] 2 3 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!