Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #140 : 19 Luty 2014, 12:59:52 » |
+2
|
|
|
|
Zapisane
|
Twoja stara parzy herbatę w szkle wodowskazowym, A twój stary nadziewa te rurki bitą śmietaną.
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #141 : 21 Marzec 2014, 07:00:41 » |
0
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Marzec 2014, 07:07:14 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #142 : 31 Marzec 2014, 05:53:35 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #143 : 08 Kwiecień 2014, 00:05:23 » |
0
|
Witam! Jak donoszą lokalni donosiciele: http://moje.radio.lublin.pl/07-04-2014-historia-bez-patyny.htmlMiłego odsłuchu  , Pozdrawiam Maciek PS Wielki "szacun" dla ekipy z Karczmisk! PS II Pińczowski jest wapień, nie piaskowiec.
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień 2014, 00:43:27 wysłane przez Maciek JKD »
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #144 : 08 Kwiecień 2014, 09:55:48 » |
0
|
Ciekawe. Dzięki. Ta muzyczka w tle na początku nieco zakłóca odsłuch. Most o którym m.in. mowa w audycji jako unikatowej, odważnej konstrukcji (na linii Rozalin-Poniatowa): http://images61.fotosik.pl/323/5a0a87353861d759.jpg
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień 2014, 10:03:05 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #145 : 08 Kwiecień 2014, 18:42:27 » |
0
|
Jeśli mnie pamięć nie myli, kiedyś pojawił się artykuł na temat mostu w Proszowicach, który to miał być bliźniakiem tego z Poniatowej. Wynikało z niego, że kiedyś stanowiły on jedną całość i pochodzą z okolic, jeśli nawet nie z samego Wrocławia. Artykuł dostałem od jednego z kolegów i nie mogę go aktualnie znaleźć - może więc oni będą lepiej zorientowani. Jeśli też dobrze pamiętam to na proszowickim była jakaś sygnatura.
Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #146 : 08 Kwiecień 2014, 19:42:48 » |
0
|
Tak, był taki artykuł w gazecie proszowickiej. Jego autor kontaktował się nawet z nami zbierając materiały. Niestety, ich ilość z tego odcinka jest śladowa. Skierowałem go do żyjących jeszcze byłych pracowników kolejki. Sam artykuł był interesujący i przynosił sporą ilość wiedzy, autor zadał sobie sporo trudu w dotarciu do źródeł.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #148 : 15 Kwiecień 2014, 07:15:41 » |
0
|
Na moje niewprawne oko obie konstrukcje są zadziwiająco podobne.
Są takie same 
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #149 : 10 Lipiec 2014, 06:23:24 » |
+3
|
Nowe pomysły: http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20140709/NEWS01/140709607Oby trawą nie zarosły  szczególnie to: "Sporą atrakcją dla turystów będzie z pewnością parowóz, który też chcemy kupić w ramach tego projektu – mówi starosta."Co by nie mówić o pomysłach zawartych w artykule to sprawa ewentualnego powrotu pary na tą kolejkę na pewno wywołuje szybsze ruchy serca 
|
|
« Ostatnia zmiana: 10 Lipiec 2014, 06:30:53 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Jacek
Nowicjusz

Długość toru:: 30 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #150 : 10 Lipiec 2014, 13:18:32 » |
+5
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej1988
Nowicjusz

Długość toru:: 41 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #151 : 10 Lipiec 2014, 16:58:41 » |
-1
|
Zgadzam się z przedmówcą.
Kpina.
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Lipiec 2014, 20:09:40 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #152 : 10 Lipiec 2014, 18:08:38 » |
+8
|
A ja jednak nie do końca. Trzeba przyznać, że do tej pory władze powiatu pamiętały o kolejce nie tylko w okresie przedwyborczym. Przecież to nie jest jakiś wyskok tylko jednak kontynuacja działań konsekwentnie prowadzonych od kilku lat. Wyremontowane budynki w Karczmiskach, przecieranie kolejnych odcinków, remont wiaduktu, taboru itd. to fakty a nie obietnice. Zainwestowano znaczne środki, zdobyto dofinansowanie. Władze powiatu naprawdę mają się pod tym względem czym pochwalić. Nawet gdyby tydzień przed wyborami starosta urządził szopkę pt. "Powrót kolejki do Nałęczowa" - jakoś by mnie to szczególnie nie irytowało  .
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #153 : 10 Lipiec 2014, 19:44:50 » |
+2
|
A jednak nie do końca. Również uważam, że w tym akurat przypadku (NKW) wyrażanie tak jednoznacznych sądów jest nieuprawnione.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #154 : 10 Lipiec 2014, 22:15:16 » |
+4
|
Pamiętajmy, że w wyborach decydują mieszkańcy, a dla których priorytetem są wydatki na szkolnictwo, ochronę zdrowia, kwestie społeczne. Turystyka w małym rolniczym powiecie to jednak pewne ryzyko. Dlatego nie nazywałbym tego projektu kiełbasą. To nie Rewal czy Bieszczady, gdzie każdy pociąg bez względu na pogodę i trasę jedzie pełen pasażerów a władza tylko ocina kupony od kolejnego samograja który pompuje monety do powiatowej kasy.
Dlatego wzorem kolegów z wcześniejszych postów nie wyrażałbym tak radykalnych ocen w stosunku do tego projektu. Pożyjemy, zobaczymy. Każda inicjatywa która jest w interesie NKW jest cenna i będę ją popierał.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #155 : 08 Grudzień 2014, 07:33:50 » |
+2
|
W najnowszym Świecie Kolei (chyba na 7 stronie) jest artykulik o aktualnościach na kolejce Nadwiślańskiej, planach itp. Piszą o strzale w 10-kę jakim okazały się kursy do Poniatowej zamiast do Opola Lub. W empiku widziałem. Ten nr: 
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #156 : 19 Marzec 2015, 06:46:59 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #157 : 19 Marzec 2015, 12:11:24 » |
0
|
A bocznica tam istnieje jeszcze?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #158 : 19 Marzec 2015, 18:32:58 » |
-3
|
A do czego ci tam bocznica jak to jest tuż za stacją??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #159 : 19 Marzec 2015, 23:14:03 » |
0
|
Tor do cukrowni odchodził zaraz za stacją Opole Lubelskie. Brama zakładu znajdowała się tuż obok. Tor fizycznie istnieje do tej bramy właśnie, na terenie zakładu obawiam się, że w najlepszym wypadku zasypany, w najgorszym rozebrany. Ostatni raz został użyty bodaj w 2006 kiedy przetoczono po nim odstawioną na terenie cukrowni Lyd2, która stacjonuje obecnie na terenie stacji Karczmiska.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
|