Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #80 : 23 Kwiecień 2012, 11:25:25 » |
+1
|
Brawo Grzegorz. Inicjatywa godna pochwały 
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
statek
|
 |
« Odpowiedz #81 : 23 Kwiecień 2012, 22:26:40 » |
0
|
Mam nadzieję Jarku, że się pojawisz;)
pzdr m.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #82 : 24 Kwiecień 2012, 07:44:43 » |
0
|
Chciałbym, aczkolwiek ostatnio nie czasowy jestem  z uwagi na sytuację (budowa + rodzina na tułaczce). W każdym razie (na razie) szczerze kibicuję Nadwiślance. Pozdrawiam serdecznie Michał.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #83 : 21 Maj 2012, 16:00:05 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #84 : 24 Maj 2012, 08:13:48 » |
0
|
Znaczy się redakcja R-K ma dobrego informatora :-) ...czytaliście komentarze pod artykułem na stronie R-K ?
|
|
« Ostatnia zmiana: 24 Maj 2012, 08:16:58 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #85 : 24 Maj 2012, 10:14:03 » |
0
|
Cóż, do komentowania każdy ma prawo. Tylko, że nikt z samorządowców raczej nie przeczyta tego artykułu, więc ja odbieram to raczej w kategoriach czarnego PR-u niż realnej troski o przyszłość kolejki.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
KLAN PALUCHOWSKICH
|
 |
« Odpowiedz #86 : 24 Maj 2012, 15:36:28 » |
+2
|
Cóż, do komentowania każdy ma prawo. Tylko, że nikt z samorządowców raczej nie przeczyta tego artykułu, więc ja odbieram to raczej w kategoriach czarnego PR-u niż realnej troski o przyszłość kolejki.
Raczej typowo polskie narzekanie okraszone "politycy to k*** i złodzieje". Czarny PR robi się wtedy kiedy mamy do czynienia z konkurencją. Psy szczekają, karawana jedzie dalej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
acatus
Młotkowy
 
Długość toru:: 80 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #87 : 25 Maj 2012, 21:09:31 » |
+4
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Poldek
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #88 : 02 Sierpień 2012, 17:19:22 » |
0
|
Nadwiślańska wąskotorówka magnesem na turystów W tym roku nadwiślańska kolejka przewiozła już 8 tysięcy pasażerów. Grupy zorganizowane, turyści indywidualni z Polski i świata są zachwyceni nadwiślańską kolejką.
– W tym sezonie przewieźliśmy już ponad 8 tysięcy pasażerów – mówi Stanisław Ogonek, zastępca kierownika Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej. – Po przejażdżce turyści są wręcz urzeczeni. Szczególnie podoba się odnowiona stacja i platforma widokowa na wieży ciśnień na stacji w Karczmiskach – dodaje.
– To świetna alternatywa dla spacerów po zakorkowanym i zapchanym dziś Kazimierzu i wielka przygoda dla dzieciaków. Kolejka jedzie z maksymalną prędkością 15 – 20 km/godz, a w tle leci muzyczka – wspomina przejażdżkę jeden z naszych Czytelników.
Nowe stacje, platforma widokowa i specjalny program turystyczny to efekt współpracy powiatu opolskiego, gminy Karczmiska i Muzeum Nadwiślańskiego w Kazimierzu Dolnym. Od 2011 roku realizują projekt pod nazwą "Szlakiem Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej po atrakcjach turystycznych Regionu Lubelskiego”.
Przez lata stan kolejki był zły i wymagał olbrzymich nakładów – mówi Zenon Rodzik, starosta opolski. – Koszt całego przedsięwzięcia to aż 4,22 mln zł, z czego 2,76 mln zł pochodzi ze środków unijnych – wylicza. Wyremontowano i odnowiono torowisko. Remontu doczekały się budynki stacji w Karczmiskach z początku ubiegłego wieku, dawna kuźnia z murem pruskim oraz zabytkowe warsztaty kolejowe i drewniane budynki stacyjne. Powstały nowe stacje plenerowe w Polanówce i Rozalinie, platforma widokowa na wieży ciśnień na stacji w Karczmiskach oraz wiata rowerowa przy grodzisku Żmijowiska.
– Dziś kolejka to jedna z większych atrakcji turystycznych naszego powiatu – dodaje starosta opolski. W składzie pociągu jest jest 6 wagonów (3 otwarte, 3 zamknięte) i platforma do przewozu rowerów. Na miłośników historii kolejki czeka też ekspozycja w Muzeum Kolejnictwa na stacji w Karczmiskach.
W ciągu tygodnia kolejka wozi tylko grupy zorganizowane. – W niedzielę mamy kursy rozkładowe na linii Karczmiska-Opole-Karczmiska. Bilety kosztują 12 zł dla młodzieży do lat 16 i 20 zł dla dorosłych. Dla chętnych organizujemy też ognisko – dodaje Stanisław Ogonek.
Odjazd o z Karczmisk o godz. 11. Powrót o godz. 15. Kolejka będzie kursować w każdą niedzielę do końca września.
|
|
|
Zapisane
|
PKS- Pewność Komfort Szybkość
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #89 : 07 Sierpień 2012, 00:54:06 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #90 : 07 Sierpień 2012, 08:43:32 » |
+2
|
Czyli diabeł utkwił w szczegółach jak zwykle. Można by napisać, że ilu turystów tyle wymagań. Jednak czy naprawdę nie można uatrakcyjnić chociaż nieco tej wycieczki i zrobić coś z pasją, anie z musu? Skoro ludzie zwracają uwagę na takie szczegóły jak np. uśmiechnięty pan konduktor, to czy nie można tego wprowadzić? Widocznie nie. Bo jak już wsiedli do wagona to niech siedzą na tyłkach, oglądają okolicę i nie marudzą... Można by rzec - no tak, ale czy naprawdę tak trudno nieco się poświęcić i coś tam badawczo poopowiadać przez te głośniki? Skoro muzyka nie pasuje wszystkim naraz to może kilka wtrąconych zdań o historii kolejki nikomu nie zawadzi? Tego nie wiadomo, ale jak napisałem - spróbować można. A nuż wszyscy będą zadowoleni, a przynajmniej większość? W każdym razie trzeba chcieć coś spróbować zrobić z uśmiechem na ustach by uatrakcyjnić jazdę przez pola i łąki, górki i pagórki.
Zresztą wszystko wyjaśnia to zdanie:
Gdy chcieliśmy zapytać naczelnika kolejki, czy zamierzają poprawić się z obsługą turystów, ten nabrał wody w usta. – Ja muszę skonsultować to ze starostą – ucina Stanisław Ogonek.
...to widać podejście. Jak się czegoś nie chce zrobić to i starosta nie pomoże.
|
|
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #91 : 07 Sierpień 2012, 20:44:01 » |
+3
|
Ja już o tym pisałem w wątku dotyczącym Śmigla, ale powtórzę jeszcze raz. Kolejki prowadzone przez powiaty są automatycznie skazane na egzystencję z brakiem znamion produktu turystycznego. Roczne budżetowanie sprawia, że urzędnikom równo wisi ile w danym roku osób skorzysta z usług kolejki, czy im się podobało etc. Po prostu nikt tego szeroko nie analizuje. W szczególności funkcjonowanie w ramach struktur miejscowego zarządu dróg powiatowych... Jednostki budżetowej, która nie może prowadzić działalności gospodarczej. Rewitalizacja taboru i infrastruktury to jest za mało, żeby rozkręcić biznes. Dokładnie taki sam model funkcjonowania kolejki absolutnie się nie sprawdza w Środzie. Pomimo sporych nakładów, jakie powiat rocznie przekazuje na utrzymanie kolejki wieje na niej komuną i aż trudno się powstrzymać od stwierdzenia, że jest to niegospodarność.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #92 : 08 Sierpień 2012, 09:10:04 » |
0
|
Pomimo sporych nakładów, jakie powiat rocznie przekazuje na utrzymanie kolejki wieje na niej komuną...
To samo miałem na myśli, ale powstrzymałem się od powiedzenia tego wprost 
|
|
« Ostatnia zmiana: 08 Sierpień 2012, 09:16:04 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #93 : 08 Sierpień 2012, 09:29:06 » |
+3
|
Model modelem. Niektóre, nazwijmy to szeroko, kulturalne podmioty państwowe typu muzea itp jakoś potrafią funkcjonować mimo iż nie są organizacjami działającymi tylko dla zysku. W tym przypadku to nie kwestia struktury a raczej ludzi. Trudno się spodziewać entuzjazmu i zapału po ludziach, którzy na kolejce chcą sobie spokojnie doczekać do emerytury a w głowie jako wzór postępowania zalega im towarzysz Bierut.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Poldek
Młotkowy
 
Długość toru:: 66 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #94 : 24 Marzec 2013, 15:28:45 » |
+2
|
Nadwiślańska wąskotorówka gotowa do sezonu. Ruszy 3 maja
Wagony i lokomotywy są już gotowe. Teraz czas na nowe mundury. Stanisław Ogonek, kierownik Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej, w czwartek przymierzał nowy mundur. Za sprawą lokalnego stowarzyszenia wspierającego rozwój kolejki kolejarze otrzymają sześć nowych, szytych na miarę, mundurów. – Uniformy będą nawiązywać do wzorów przedwojennych. Będzie to marynarki, spodnie oraz okrągłe czapki – mówi Michał Stateczny z stowarzyszenia, które wyda na nowe mundury 4,5 tysiąca złotych.
Ale to nie jedyna nowość. Kolejka w tym roku kupiła 30 nowych rowerów, które będą wypożyczane turystom.
– Może się zdarzyć tak, że grupa będzie chciała dojechać np. do Karczmisk, upiec kiełbaski i wrócić rowerami – mówi Stanisław Ogonek.
Kolejka jest już praktycznie przygotowana do sezonu. Wagony i lokomotywy w roku ubiegłym przeszły gruntowny remont. – Pierwszy kurs dla turystów planujemy 3 maja – dodaje Stanisław Ogonek, który zaproponował, aby w tym roku ceny biletów były na poziomie ubiegłorocznym. Decyzję w tej sprawie podejmie właściciel kolejki, czyli powiat opolski. Przypomnijmy, że bilety kosztowały 12 złotych dla młodzieży do lat 16 i 20 zł dla dorosłych.
Powiat zainwestował też w modernizację infrastruktury kolejki. Wyremontowano i odnowiono torowisko, zabytkowe budynki stacji w Karczmiskach z początku ubiegłego wieku, dawną kuźnię z murem pruskim oraz zabytkowe warsztaty kolejowe i drewniane budynki stacyjne. Atrakcją jest także platforma widokowa na wieży ciśnień na stacji głównej w Karczmiskach oraz wiata rowerowa przy grodzisku Żmijowiska.
Trasa Nadwiślańskiej Kolejki Wąskotorowej ma ponad 50 km i 11 stacji. Kolejka kursuje na odcinkach Opole Lubelskie–Karczmiska–Polanówka, Poniatowa–Karczmiska–Polanówka, Opole Lubelskie–Karczmiska i Poniatowa–Karczmiska.
|
|
|
Zapisane
|
PKS- Pewność Komfort Szybkość
|
|
|
feyg
|
 |
« Odpowiedz #95 : 24 Marzec 2013, 18:56:55 » |
0
|
A jakieś zdjęcie tychże mundurów?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #96 : 24 Marzec 2013, 20:02:05 » |
+3
|
okrągłe czapki Kuc popiera inicjatywę! 
|
|
|
Zapisane
|
- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson? - Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
|
|
|
statek
|
 |
« Odpowiedz #97 : 24 Marzec 2013, 21:00:49 » |
+4
|
Zdjęcie będzie jak już będą gotowe, trochę redaktor pomotał z tymi mundurami w kwestii nawiązania do przedwojennych;)) Czapki okrągłe, marynarka bardzo podobna do tej z lewej http://www.psmk.org.pl/news/2010/news2010-13d.jpg Patki wg wzoru nawiązujacego do kolejowych, nieco zmodyfikowane (3 stopnie i podział na zarząd, dyżurnych ruchu i mechaników). Do tego krawaty w wersji z logo kolejki do noszenia bez marynarki i bez logo na dni z marynarką, tak co by pstrokacizny nie było. Nie jesteśmy koleją stricte historyczną więc i mundury nie będą identyczne ze wzorem historycznym. Myśle ze się spodobają. Co do ceny, cóż, wszystko kosztuje, sam mundur bez czapki, haftów, patek to koszt lekko ponad 500zł/szt brutto. Pzdr m.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #98 : 24 Marzec 2013, 21:20:51 » |
+1
|
Tak - dobry mundur wiąże się z ceną. Za komplet (marynarka, dwie pary spodni, czapka) z zacnego materiału szyty, płaciłem koło tysia. A zdradzi Kolega jaka firma wykonać ma zamówienie?
|
|
|
Zapisane
|
- Czy maszynista może podczas prowadzenia pociągu jeść salceson? - Z rozstrzygnięciem tej kwestii poczekajmy na oficjalne stanowisko UTK.
|
|
|
|
|