Świat kolejek wąskotorowych SMF
06 Marzec 2021, 15:38:32 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drezyniarnie i garaże drezynowe  (Przeczytany 28987 razy)
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 523 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #20 : 07 Marzec 2010, 19:25:59 »
0

Markowi raczej chodziło o to, że drogowcy trzymali swoje zabawki w szopie, a nie w drezynowni.
A fotki szopy są np tutaj: http://www.koleje.webd.pl/forum/album_cat.php?cat_id=66

no chyba, ze jakieś farmazony rozpowiadam bo minąłem się z tokiem myslowym Marka Sz. :wink:
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1014 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #21 : 07 Marzec 2010, 20:05:52 »
0

Aaa, czyli to nie jest tak że cała lokomotywownia była dla drogowców? Bo mi chodzi o autonomiczne budynki sekcji drogowych, takie które nie były częściami lokomotywowni.
Zapisane

lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 303 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #22 : 07 Marzec 2010, 20:57:23 »
0

W Białośliwiu pomieszczenie "Drezynownia" było - a właściwie jest  to pomieszczenie w budynku Parowozowni, dojazd do niego jest z obrotnicy. Ponadto w Czajczu jest budynek w którym stała drezyna i miał tor  ustawiony w poprzek który dochodził pod tor główny szlakowy. Na nieistniejącej części BWKD wiem o conajmniej kilku takich budynkach z drezynami min w Radziczu, Sadkach, Koronowie. Może było ich więcej - ja wiem tyle. W dawnych czasach drezynownia w Białośliwiu umiejscowiona była we Wagonowni na 3 nieistniejącym obecnie torze - teraz jest tam portiernia.
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
marekus
Mechanik
***
Długość toru:: 279 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 07 Marzec 2010, 21:22:31 »
0

Małe | Duże


Tor dochodzący w poprzek pod tor szlakowy? Chodzi o takie coś jak w 02:00 tego filmu po lewej? Jakie to mogło mieć zastosowanie na normalnym? (to stacja Sierpc). Swoją drogą, w Sierpcu Ol49-50 wycofano dopiero w 1999 roku, czyli był to chyba ostatni czynny parowóz poza skansenami w Polsce.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2659 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 07 Marzec 2010, 21:36:33 »
0

Kiedyś przez ten przejazd często przejeżdżałem (straszne dziury ;/) Nigdy nie zauważyłem tego prostopadłego torowiska.
Ol49 kilka razy spotkałem na tym przejeździe. Dziadek miał brata w Sierpcu.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 303 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #25 : 07 Marzec 2010, 22:23:33 »
0

nie wiem jak na 1435 torze było, ale na wąskim po prostu małe drezynki ręcznie przestawiali z tego toru prostopadłego na szlakowy. Ten prostopadły ułatwiał tor ułatwiał manewry związane z parkowaniem maszyny...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Atterdag
Mechanik
***
Długość toru:: 196 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #26 : 08 Marzec 2010, 00:53:41 »
0

W Gąsawie drezyna "parkowała" na prostopadłym odcinku toru. Aby wstawić ją na szlak należało... przenieść lub przepchać ją przez "peron".
Zapisane

Ha!
majk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 42 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #27 : 12 Marzec 2010, 14:27:50 »
0

Cytat: "lisiogonek"
nie wiem jak na 1435 torze było, ale na wąskim po prostu małe drezynki ręcznie przestawiali z tego toru prostopadłego na szlakowy.


Na normalnym też takie się spotyka m.in Kożuchów koło Nowej Soli (lubuskie).
Zapisane
CX MANIAK
Mechanik
***
Długość toru:: 164 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 13 Marzec 2010, 00:09:21 »
0

Witam
Choć temat wątku jest o drezyniarniach należałoby także wspomnieć o pojazdach w nich stacjonujących, często o dość ciekawej konstrukcji jak i historii.
Na dawnej kolejce leśnej w Płocicznie znajdowały się z tego co mi wiadomo trzy drezyniarnie. Chociaż w tym przypadku jest to nazwa dużo przesadzona, gdyż były to drewniane budyneczki/szopy drogowców usytuowane tuż przy torze, niejednokrotnie zagubione gdzieś w gęstwinie lasu. Wyposażone czasem w mały magazyn narzędzi do napraw torowiska jak i samej drezyny, małe biuro. Posiadające jak na kolej leśną przystało ogrzewanie w postaci pieca na drewno tzw kozę, niejednokrotnie wyposażoną w fajerki. Zaopatrzone w dwuskrzydłowe wrota garażowe,  oraz kawałek toru z lekkiej szyny dochodzonego stycznie pod kątem prostym do jednej z szyn toru szlakowego/stacyjnego.  W miejscu tym w celu łatwiejszego wstawiania pojazdu na tor, przestrzeń pomiędzy szynami wyłożona była podkładami w ilości dwóch sztuk do wysokości ich główki. Wszystkie pojazdy były wykonane sposobem gospodarczym we własnych warsztatach. Napęd stanowiły silniki motocyklowe z popularnych jaw, wuesek itp. Każda z nich posiadała także przednią szybę a kilka zadaszenie.
 Pierwszy tego typu budynek zachował się do dzisiaj i znajduje się na poczatku linii w Płocicznie, choć obecnie ma on inne przeznaczenie. Stacjonowała tam bardzo zgrabna drezynka zwana dyrektorską z miejscem dla dwóch osób, a wyglądem przypominająca małego gazika. Przetrwała ona do dnia dzisiejszego niestety w znacznie zmienionej formie. Foto poniżej.

   Następny pojazd stacjonował na km 20 szlaku w sporym budynku II odcinka drogowego który  znajdował się dosłownie w samym środku lasu na polanie przy ładowni. Był on bogato wyposażony, posiadający oprócz garażu na drezynę magazyn części oraz narzędzi, a nawet małe zaplecze kuchenne... Obiekt ten obecnie już nie istnieje. Drezyna natomiast była już dużo większa od swojej "koleżanki" z Płociczna. Zadaszona oraz posiadająca dwa rzędy siedzeń. Pojazd ten skończył niestety jako wózek tartaczny...

   Trzeci z garaży znajdował się w miejscowości Tartaczysko na skraju lasu, tuż za mostem nad rzeką Czarna Hańcza w budynku następnego odcinka drogowców na km 23 szlaku. Był on bardzo podobny do obiektu z km 20-tego. Obecnie także niema po nim śladu. Drezyna tu stacjonująca była czteroosobowa bez zadaszenia, wyposażona tak jak poprzednie w przednią szybę dla ochrony przed wiatrem. Skończyła ona swój żywot jako wsad hutniczy do pieca wraz z całym taborem leśnym...
 
W chwili obecnej w Płocicznie na dzisiejszej Wigierskiej Kolei Wąskotorowej drezyny garażują w jednej z hal lokomotywowni.

Pozdrawiam.
Zapisane
Pt47-106
Ostrzeżony
Młotkowy
**
Długość toru:: 88 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #29 : 11 Luty 2012, 21:12:23 »
0

tu cos  z szerokiego toru
http://www.garnek.pl/petucha/14418755/trzemeszno
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 770 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #30 : 11 Luty 2012, 21:45:49 »
0

Ad Mława- z tego co pamiętam to jakiś czas (ok 2006-7 roku)temu stał w drezynowni wózek do Wmc + chyba(!!!) nawet Wmc.Ale czy teraz tam to jest...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!