janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1280 : 19 Sierpnia 2010, 16:48:09 » |
0
|
Zakaz stosowania podwójnej trakcji.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #1281 : 19 Sierpnia 2010, 19:03:27 » |
0
|
Taaaak! O tym mówiła w służbowych rozkładach jazdy tablica "Wykaz odcinków, na których zabronione jest stosowanie podwójnej trakcji".
Janeczek, dawaj!
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1282 : 20 Sierpnia 2010, 09:15:05 » |
0
|
169. Na której kolei wąskotorowej PKP, leżącej na terenie DOKP Warszawa i DOPiT Warszawa / obszary nie pokrywały się/ najdłużej prowadzono planowy przewóz ładunków pocztowych?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
NTP-13
Młotkowy
 
Długość toru:: 105 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1283 : 21 Sierpnia 2010, 00:51:53 » |
0
|
Sochaczewskiej ??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1284 : 21 Sierpnia 2010, 08:32:32 » |
0
|
Nie, nie Sochaczewska ale ponieważ zbliżają się 24 godziny od zadania pytania czas na podpowiedź - obecnie linia ta jest nieczynna choć tory jeszcze są.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1285 : 21 Sierpnia 2010, 10:12:50 » |
0
|
Nasielska?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1286 : 21 Sierpnia 2010, 10:46:33 » |
0
|
Zgadza się. Do połowy lat siedemdziesiątych na linii Nasielsk - Pułtusk i z powrotem przewożono ładunki pocztowe pod nadzorem pracownika poczty. Pytanko proszę.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1287 : 21 Sierpnia 2010, 11:29:29 » |
0
|
Na większości kolejek wąskotorowych o rozstawie 750mm prowadzono ruch przy pomocy transporterów. Niestety jak to bywało w tamtych czasach i na kolei brakowało wszystkiego, w tym wagonów transporterowych. Stąd moje pytanie: 170. W jaki sposób na kolejce Rogowskiej poradzono sobie z problemem niedostatecznej ilości wagonów transporterowych?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1288 : 21 Sierpnia 2010, 11:35:28 » |
0
|
Na stacji Rawa Mazowiecka wybudowano żeberko normalnotorowe z zapadnią transporterową, na które wytaczano wagony dostarczone tu na transporterach - tym samym transportery stawały się wolne i zdatne do dalszego użytku bez zbędnego oczekiwania na roz- naładunek wagonów normalnotorowych na bocznicy  Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #1289 : 21 Sierpnia 2010, 11:36:24 » |
0
|
Brawo, prawidłowa odpowiedź. Prosimy o następne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1290 : 21 Sierpnia 2010, 11:44:16 » |
0
|
171. Która stacja na sieci JKD została wyposażona w pętlę nawrotną do obracania parowozów?
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1291 : 21 Sierpnia 2010, 14:58:26 » |
0
|
Jędrzejów Wąskotorowy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1292 : 21 Sierpnia 2010, 15:03:50 » |
0
|
Tam jest do dziś trójkąt. Charsznica ??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1293 : 21 Sierpnia 2010, 15:30:42 » |
0
|
Niestety nie jest to Jędrzejów Wąski - do dziś funkcjonuje tu (przynajmniej teoretycznie bo nie ma co obracać - ostatnie wykorzystanie miało miejsce jak dobrze pamiętam w 2003 roku http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/galeria/ja/32/os1.htm) trójkąt manewrowy w oparciu o którego ramiona zrealizowana była także niegdyś komunikacja z bocznicą do młyna. Nie jest to również Charsznica - tam też był przed lokomotywownią pomocniczą trójkąt oparty jednym żeberkiem o stary tor szlakowy, funkcjonujący jako fragment kończący się przy drodze również po przekuciu i zmianie przebiegu linii - tym razem puszczono ją po malowniczej patelni, którą wspinała się do toru normalnego by wraz z nim wejść na teren stacji pozostawiając lokomotywownię na uboczu. Śladem jaki pozostał po trójkącie jest choćby kształt działki 152/14, jaką możemy utrafić na geoportalu, zaś stary przebieg linii prowadził po działkach 152/10-152/13 jak widać nadal pkpowskich Pozdrawiam Maciek
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2010, 15:46:56 wysłane przez Maciek JKD »
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1294 : 21 Sierpnia 2010, 15:34:25 » |
0
|
Według planu stacji z 1951 r. na stacji Jędrzejów Wąskotorowy jest tor nr 23, który jest petlą.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #1295 : 21 Sierpnia 2010, 15:41:21 » |
0
|
Pokażesz ten plan?? Według planu z lat 70 tor 23 to tor do drezynarni (??)
|
|
« Ostatnia zmiana: 21 Sierpnia 2010, 15:47:02 wysłane przez kalito »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #1296 : 21 Sierpnia 2010, 19:52:16 » |
0
|
Witam! Czy to stacja Iwaniska? Swoją drogą Maćku,teraz już rozumiem po co spędziłeś (i nadal spędzasz) tyle godzin w archiwum JKD  Pozdrawiam.Bogdan.
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1297 : 21 Sierpnia 2010, 20:09:08 » |
0
|
Jest bardzo prawdopodobne, że również i w Iwaniskach istniała pętla - wskazywałby na to kształt działki (oraz fantazja z jaką wytyczony był cały odcinek od Bogorii), na której posadowiona była stacja. Aczkolwiek nie posiadam jak dotąd żadnych dowodów, które w 100% potwierdzałyby ten fakt. Swoją droga bardzo ucieszył mnie fakt, że kolega Janeczek ma w zanadrzu schemat Jędrzejowa Wąskiego sprzed przekucia, którego to niezmiernie jestem ciekaw, będąc gotów zrewidować swe przekonania po ujawnieniu niezbitych dowodów  Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #1298 : 21 Sierpnia 2010, 23:41:44 » |
0
|
będąc gotów zrewidować swe przekonania po ujawnieniu niezbitych dowodów " błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli" I tylko tyle....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #1299 : 22 Sierpnia 2010, 07:24:17 » |
0
|
Cóż, nie chcę wychodzić na niewiernego Tomasza, ani aspirować do miana świętego mimo wszystko, zatem bez powoływania stosownej komisji opierając się na zasadzie kredytu zaufania - podaję zielone światło dla kolegi Janeczka, który to mam nadzieję, że nas kiedyś upewni co do słuszności tej decyzji Choć zaprawdę, zaprawdę powiadam Wam chodziło mi o Chmielnik, w którym w miejscu późniejszego trójkąta znajdowało się przed przekuciem kółeczko mające w środku jeszcze żeberko, a w nim magazyny torowego wraz z prowadzącym do nich żeberkiem, co zresztą tłumaczy dziwne i niepowtarzalne ich usytuowanie w stosunku do osi toru szlakowego. Pozdrawiam Maciek PS Gdzie trafiłeś na stare plany stacji Jędrzejów Wąski?
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
|