fortuna
Nowicjusz

Długość toru:: 24 m
W terenie
|
 |
« : 13 Marca 2010, 21:04:51 » |
0
|
Zastanawia mnie czy jest możliwość uruchomienia przewozów towarowych na Średzkiej KD. Przecież o ile się nie mylę to wszystko co potrzebne jest zachowane. Niestety rzadko bywam w Środzie i nie miałem okazji porozmawiać z nikim na ten temat. Pewnie są jakieś firmy w Zaniemyślu zainteresowane przewozem wagonów na transporterach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #1 : 14 Marca 2010, 20:26:21 » |
+1
|
To tak jakby z Warszawy do Łodzi przewozić 10 listów Boeingiem 747. Wszystko możliwe, ale kompletnie nieekonomiczne. Wątpię czy znajdzie się jakiś filantrop chętny zapłacił ciężką kasę za przewóz 2 wagonów na transporterach parowozem. Poza tym są tylko 3 transportery, stąd przepustowość byłaby oszałamiająca. Do tego dochodzi jeszcze dopuszczenie rampy przez PLK itd...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #2 : 14 Marca 2010, 20:28:40 » |
0
|
Ciągnąc dalej temat: Kolego Px, czy mógłbyś opisać jak wyglądał ruch towarowy w latach 90 na ŚKD?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #3 : 14 Marca 2010, 20:38:16 » |
0
|
Standardowo jak na innych kolejkach. Maksymalne brutto na ŚKD to 220 ton łącznie z wagonami osobowymi. Przewóz towarów odbywał się tylko transporterami dołączanymi do planowych pociągów osobowych rozpisanych jako towosy w SRJP. Rocznie przewożono ok 50 tys ton. Wagony wąskotorowe używano już tylko do przewozów na potrzeby własne kolejki. Ostatecznie ruch transporterowy zawieszono jesienią 2000 roku po dwóch przypadkach spadnięcia wagonów z transporterów przy "kipie". Jedyny pociąg towarowy prowadzony trakcją spalinową w całej historii ŚKD miał właśnie związek ostatnim takim wypadkiem, gdzie w węglarkach wąskotorowych dostarczono węgiel do Zaniemyśla lokomotywą Lyd1-210. Towary przewożono głównie do Zaniemyśla.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #4 : 14 Marca 2010, 20:58:42 » |
0
|
Fiuuu...! Aż do 2000r. były towary wożone? A co to za samowyładowania następowały?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #5 : 14 Marca 2010, 21:03:15 » |
0
|
Przewóz towarów odbywał się tylko transporterami dołączanymi do planowych pociągów osobowych rozpisanych jako towosy w SRJP Dalej tak by nie można było?? Co się stało z transporterami??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #6 : 14 Marca 2010, 21:41:34 » |
0
|
Fiuuu...! Aż do 2000r. były towary wożone? A co to za samowyładowania następowały? Było to spowodowane zbyt dużą prędkością oraz ponadnormatywną przechyłką toru :wink: Dalej tak by nie można było?? Co się stało z transporterami??
Można było, ale powiat uznał to za stratę czasu i pieniędzy a transportery zasiliły budowę olimpiady w Pekinie (ewentualnie firme Gillette) :evil:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #7 : 14 Marca 2010, 21:47:38 » |
0
|
Tak myślałem ze pocięli. Były własnością PKP??
Obecnie to jedyna możliwość to wypożyczenie transporterów z kolejki na której brak przewozów towarowych.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #8 : 14 Marca 2010, 21:55:36 » |
0
|
Cały tabor otrzymał powiat. Transportery pocięto po 2002 roku... W sumie pod palnik poszło kilka transporterów, kilka węglarek i doczepka rumuńska. Palnika uniknął tylko Mbxd2-228, który został sprzedany do Rumunii. W sumie wycięto 24 wagony!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fortuna
Nowicjusz

Długość toru:: 24 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #9 : 14 Marca 2010, 22:18:58 » |
0
|
Cały tabor otrzymał powiat. Transportery pocięto po 2002 roku... W sumie pod palnik poszło kilka transporterów, kilka węglarek i doczepka rumuńska. Palnika uniknął tylko Mbxd2-228, który został sprzedany do Rumunii. W sumie wycięto 24 wagony! Pewnie te 24 wagony stanowiły 50% taboru ŚKD?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #10 : 14 Marca 2010, 22:34:23 » |
0
|
Pewnie te 24 wagony stanowiły 50% taboru ŚKD?
Faktycznie mniej więcej 50%. W tej chwili pozostały tylko 2 platformy, 2 węglarki, 4 kryte i 3 transportery. Mizernie jak na lata wcześniejsze...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #11 : 14 Marca 2010, 22:38:02 » |
0
|
I jakieś wózki kłonicowe widziałem na zdjęciach.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #12 : 14 Marca 2010, 22:40:47 » |
0
|
Te wózki przywędrowały w 1998 roku z Opalenicy. Ogólnie to chyba jedyna tak dziwnie zorganizowana kolejka, która ma jedną sprawną lokomotywę i to w dodatku parowóz.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #13 : 14 Marca 2010, 22:47:14 » |
0
|
A co z Lyd1-210?? Nie jest sprawna??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
px48
|
 |
« Odpowiedz #14 : 14 Marca 2010, 22:49:56 » |
0
|
Jest pomalowana i to wszystko. Ot cała jej naprawa od 1994 roku. Nadaje się tylko do manewrów stacyjnych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
fortuna
Nowicjusz

Długość toru:: 24 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #15 : 16 Marca 2010, 08:32:27 » |
0
|
Nie opłacało by się ściągnięcie lub wypożyczenie jakiejś Lxd2??
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #16 : 16 Marca 2010, 12:34:54 » |
0
|
Zdaje się, że już Ci odpowiedziano - nie ma czego, a przede wszystkim CZYM wozić. Dyskusja jest bezprzedmiotowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #17 : 16 Marca 2010, 14:47:27 » |
0
|
Nie opłacało by się ściągnięcie lub wypożyczenie jakiejś Lxd2?? Opłacało ale przy odpowiedniej ilości przewożonych towarów. Zostaje jeszcze Lyd1 ale to trochę mała moc no i stan techniczny.... Najbliższa wąskotorówka to chyba Gniezno. Towarów tam się nie wozi teraz wiec kilka transporterów można by wypożyczyć.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #18 : 16 Marca 2010, 16:22:08 » |
0
|
Proponuje zejść na Ziemię i trochę się otrząsnąć.
Andrzej2110 transport towarowy na kolei choćby wąskotorowej to nie jest Ursus z przyczepą. Nie wystarczy pożyczyć od sąsiada, zalać ropą i jeździć. Prowadzenie kolei tego typu to niestety poważniejsze nakłady, nieco większa odpowiedzialność zarówno majątkowa jak i organizacyjnie.
Równie dobrze można powiedzieć, że na Marsa można latać. Wystarczy pożyczyć jakąś rakietę i się wystrzelić.
A już tak zupełnie na serio. Skoro do tej pory żaden z kolejowych operatorów nie podjął się wożenia towarów na tej kolei to oznacza, że albo jest to skrajnie nieopłacalne albo nikt nie jest tym faktem zainteresowany.
No chyba, że znajdziesz milionera który dla zaspokojenia swojej hobbystycznej ambicji kupi pociąg, sprowadzi transportery i będzie sobie woził piasek z punktu A do punktu B. Ale to nie chyba to o co nam chodziło.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #19 : 16 Marca 2010, 18:05:53 » |
0
|
Andrzej2110 transport towarowy na kolei choćby wąskotorowej to nie jest Ursus z przyczepą. Nie wystarczy pożyczyć od sąsiada, zalać ropą i jeździć. Prowadzenie kolei tego typu to niestety poważniejsze nakłady, nieco większa odpowiedzialność zarówno majątkowa jak i organizacyjnie. Dlatego napisałem: przy odpowiedniej ilości przewożonych towarów. Nie ma wystarczającej ilości i dlatego nie ma takich przewozów.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|