Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:11:54 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Górnośląskie Koleje Wąskotorowe w sezonie 2010  (Przeczytany 7232 razy)
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« : 14 Kwietnia 2010, 00:18:37 »
0

Już po raz 9 Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych zaprasza Was na przejażdżki turystycznymi pociągami z Bytomia do Miasteczka Śląskiego! Wychodząc naprzeciw zainteresowaniu mieszkańców Śląska, wzorem zeszłego roku nad Chechło zaczynamy kursować już od 1 maja! Aż do wakacji szkolnych nasze pociągi będą wyjeżdżać w każdy weekend (także te „długie”) o 10:30 i 14:30  z peronu V dworca w Bytomiu. Letnie wagoniki otwartej konstrukcji zabiorą Was w podróż do Miasteczka Śląskiego, skąd będą wracać o 12:00 i 16:00. W okresie wakacji szkolnych wąskotorówka kursować będzie codziennie i częściej: z Bytomia o 9:00, 12:00 i 16:00, powroty z Miasteczka Śl. o 10:20, 14:30 i 17:30.

Zobacz szczegółowy rozkład jazdy!
Rozkład jazdy w PDF: przed wakacjami, , w wakacje.

Co warto wiedzieć przed podróżą?

=> Dla wygody podróżnych uruchomiliśmy specjalne numery informacji telefonicznej: 0-660 509 108 oraz 0-660 509 110. Można tu uzyskać informację o rozkładzie jazdy oraz złożyć zamówienie przejazdu grupy zorganizowanej.
=> Ceny biletów:
- przed wakacjami: normalny: 7 zł, ulgowy: 3 zł
- w wakacje: normalny 6 zł, ulgowy 3 zł
=> Bilety ulgowe przysługują uczniom i studentom do 26 roku życia za okazaniem legitymacji lub karty EURO<26.
=> Dzieciaki do lat 4, rowery, wózki i psy przewozimy bezpłatnie!
=> Psy powinny być uwiązane na smyczy, mieć założony kaganiec, a właściciel powinien okazać ważne świadectwo szczepienia.
=> Każdy pociąg prowadzi wagon brankard do przewozu rowerów.
=> Minimalna ilość podróżnych na stacji początkowej konieczna do uruchomienia pociągu: 10 osób.
=> W przypadku złej pogody (deszcz) zastrzegamy sobie prawo do odwołania pociągu.

Gdzie można dojechać?

=> dobrze zjeść w restauracji „Pod Dębem” w Dąbrowie Miejskiej
=> zabłądzić w Suchogórskim Labiryncie Skalnym
=> wyszaleć się w Dolomitach Sportowej Dolinie
=> spotkać Skarbnika w podziemnych chodnikach Kopalni Srebra
=> na randkę na urokliwy Rynek Tarnowskich Gór
=> poleniuchować na plaży na Chechle

Kontakt:

Internet:
www.sgkw.eu
Informacja telefoniczna:
0-660 509 108, 0-660 509 110
Adres korespondencyjny:
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Skrytka Pocztowa Nr 133
41-902 Bytom 2
info@sgkw.eu
tel.: 0-660 509 102, 0-660 509 103, 0-660 509-104
faks: 0-32 241 18 45
Jednostka wykonawcza:
Stacja KD Bytom Karb Wąsk.:
ul. Reja-Parowozownia
41-902 Bytom
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #1 : 05 Czerwca 2010, 14:34:02 »
0

Początek tegorocznego sezonu nie był dla Górnośląskich Kolei Wąskotorowych udany. We znaki dała się fatalna pogoda - po pierwsze deszczowa aura nie nastrajała do wycieczek odkrytymi wagonikami, a po drugie w wyniku wywołanej deszczami powodzi trwałemu uszkodzeniu uległ most nad Stołą w Lasowicach. Na odcinku Tarnowskie Góry - Miasteczko Śl. linia stała się nieprzejezdna...

Całe szczęście Zalew Nakło-Chechło (do którego chwilowo nie dojeżdżamy) nie jest jedyną atrakcją położoną przy żelaznym szlaku GKW. Po chwilowej przerwie w kursowaniu zapraszamy Was na wycieczki do Kopalni Srebra. Od 13 czerwca w każdą sobotę i niedzielę będzie można tam dojechać z Bytomia i Tarnowskich Gór. Rozkład jazdy jest tak opracowany, aby wszyscy turyści zdążyli przejść wzdłuż i wszerz podziemia Kopalni, zwiedzić skansen maszyn parowych i zregenerować swoje siły w kopalnianej restauracji.

Co ważne, pociągi będą kursowały niezależnie od pogody (wszak w podziemiach kopalni nie kapie na głowę ), a skład pociągu będzie dostosowany do warunków atmosferycznych (wagony letnie lub zamknięte). Obniżyliśmy też ceny biletów: przejazd w jedną stronę będzie kosztować 5 zł dla dorosłych i 2,5 zł dla uczniów i studentów. Dla Tarnogórzan mamy ofertę specjalną: dojechać do Kopalni będzie można już za 2 zł w jedną stronę. Tak jak zawsze do pociągu będzie można zabrać swoje dwa kółka (polecamy malownicze trasy rowerowe wokół Dolomitów Sportowej Doliny).

Odjeżdżamy z Bytomia o 10:30 (peron przy Dworcu PKP), a z Tarnowskich Gór o 11:30 (stacja przy rondzie na ul. Bytomskiej). Szczegółowy rozkład jazdy można znaleźć na naszej stronie internetowej - www.sgkw.eu lub pobrać w formacie PDF. Na wszystkie pytania z chęcią odpowiedzą nasi informatorzy pod numerami telefonów: 0-660 509 110 i 0-660 509 108.

Ponadto przypominamy, że 12 czerwca 2010 bierzemy udział w Industriadzie! Naszymi pociągami będzie można bezpłatnie dojechać do Elektrociepłowni Szombierki i Kopalni Srebra! Kliknij tutaj po więcej szczegółów na temat Industriady.

Kontakt:

Internet:
www.sgkw.eu
Informacja telefoniczna:
0-660 509 108, 0-660 509 110
Adres korespondencyjny:
Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych
Skrytka Pocztowa Nr 133
41-902 Bytom 2
info@sgkw.eu
tel.: 0-660 509 102, 0-660 509 103, 0-660 509-104
faks: 0-32 241 18 45
Jednostka wykonawcza:
Stacja KD Bytom Karb Wąsk.:
ul. Reja-Parowozownia
41-902 Bytom
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #2 : 01 Sierpnia 2010, 01:37:52 »
0

Za www.sgkw.eu:
Cytuj
Z przykrością zawiadamiany, że w związku z zanieczyszczeniem mikrobiologicznym kąpieliska nad Zalewem Nakło-Chechło zmuszeni jesteśmy do czasu ustania skażenia wody wstrzymać kursowanie pociągów GKW na trasie Bytom – Miasteczko Śląskie.

Niestety niska frekwencja podróżnych wywołana skażeniem wody spowodowała, że koszty uruchamiania pociągów nie są pokrywane przez wpływy z biletów. Opisana sytuacja trwa zbyt długo, aby nasze działające całkowicie społecznie Stowarzyszenie było wstanie dopłacać do deficytowych kursów z własnych środków. Niestety wsparcie przekazywane przez samorządy lokalne nie pozwala nam w wystarczającym stopniu pokryć powstałego deficytu.

Liczymy na Państwa zrozumienie!

--------------------------------------------

Komunikat j/w został dziś wywieszony na prawie wszystkich stacjach oraz na www.sgkw.eu. Niestety obecny sezon nie sprzyja GKW - najpierw nie można było jeździć z powodu mostu, a gdy szlak wreszcie stał się przejezdny i powoli zaczęliśmy zachęcać do naszych usług pasażerów, pojawił się komunikat o bakteriach coli w Chechle. Mimo, że zamknięte zostało tylko 1 kąpielisko przy polu namiotowym, fama się rozeszła i ludzie nie chcą jeździć nad cały zalew. Spadek frekwencji odczuwają także położone nad Chechłem inne punkty, takie jak gastronomia. Niestety, tydzień jeżdżenia "mimo wszystko" wydrenował doszczętnie nasze zasoby finansowe i pokazał, że przy kosztach operacyjnych rzędu 1000 zł / dzień nie ma sensu prowadzić przewozów, bo po prostu się nie bilansują...

Obecna sytuacja jest kolejnym przykładem na to, że obecna forma prowadzenia GKW jest nieodpowiednia ze względu na niestabilność finansowania. Wystarczy kilka dni deszczowych pod rząd, poważniejsza awaria lub wygaśnięcie jedynego w zasadzie generatora podróżnych jakim jest Chechło, by całe nasze przedsięwzięcie stanęło na krawędzi bankructwa.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 02 Sierpnia 2010, 22:44:31 »
0

Pytanie pozornie nie w temacie - w jakim stanie jest MBd1, który z racji właściwości trakcyjnych i pojemności, byłby idelany do prowadzenia pociągów w przypadku frekwencji mniejszej niż 50 osób?
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Phinek
Gość
« Odpowiedz #4 : 02 Sierpnia 2010, 23:16:48 »
0

W podobnym jak 90% wagonów tego typu... oczekuje górki funduszy... a stoi z powodu... TAK przekładni osiowych udowadniając tym samym, że zrobić ze Stara wagon motorowy to nie takie hula hop.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!