Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 12:37:28 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Zawieszenie kursowania pociągów planowych GKW  (Przeczytany 24310 razy)
wojtek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 30 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #20 : 03 Czerwca 2010, 22:29:28 »
0

Może zaproponujcie jak już będziecie znali koszt naprawy, żeby pozbierać pieniądze na odbudowę wiaduktu. Myślę, że odzew byłby duży...
Pozdrawiam wszystkich MK.
Zapisane

wojtek
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #21 : 04 Czerwca 2010, 01:17:41 »
0

Wg jednego z kosztorysów odbudowa mostu wyniesie 180 tysięcy (+VAT, +projekt). Wg innego kosztorysu natomiast... 260 tysięcy (+VAT +projekt). Jak widać różnice są znaczne, ale rząd wielkości jest ten sam. W chwili obecnej bez projektu trudno wykonać rzetelny kosztorys, więc pewne rzeczy muszą być brane na zasadzie czapka-sufit.

Rozumiem Wojtek, że sądzisz, że gdybyśmy uruchomili wysyłanie SMSów o treści "MOST" na numer 79785* to znalazło by się te 20 tysięcy chętnych?

* - numery 79xxx - koszt wysłania 9 zł + VAT.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
wojtek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 30 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 04 Czerwca 2010, 15:20:11 »
0

Myślę, że nawet jeśli by się nie znalazło 20 tys. chętnych to i tak w jakimś stopniu można pomóc finansowo w odbudowie.
Poza tym mozliwe są środki unijne...
Zapisane

wojtek
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #23 : 04 Czerwca 2010, 16:14:33 »
0

Cytat: "wojtek"
Poza tym mozliwe są środki unijne...


O jakich pieniądzach mówisz Wojtku? Bo UE to bardzo rozległe pojęcie, masz na myśli jakiś fundusz? W jaki sposób kolejka miałaby takie środki pozyskać??
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 04 Czerwca 2010, 20:08:41 »
0

Cytat: "wojtek"

Poza tym mozliwe są środki unijne...


Jaki program? Jaki wkład własny jest wymagany? Skąd wziąść ewentualny wkład własny?
Zapisane
Phinek
Gość
« Odpowiedz #25 : 04 Czerwca 2010, 20:28:12 »
0

A do tego procedury, procedury, procedury... czyli przepust ma szansę na EURO 2012 przy dobrych wiatrach... a tu trzeba działać szybko zdecydowanie.
Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #26 : 11 Czerwca 2010, 15:35:47 »
0

Ile razy jeszcze trzeba powtarzać, że nie istnieją żadne fundusze unijne "na bieżącą eksploatację i łatanie dziur"....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 321 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 11 Czerwca 2010, 15:42:01 »
0

Cytat: "Piottr_tt"
Ile razy jeszcze trzeba powtarzać, że nie istnieją żadne fundusze unijne "na bieżącą eksploatację i łatanie dziur"....


Policz ile razy to już powtórzyłeś, pomnóż x3 i podnieś do trzeciej potęgi  :mrgreen:
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #28 : 16 Czerwca 2010, 14:34:42 »
0

Dobra informacja! Najprawdopodobniej w przyszłym tygodniu zacznie się postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na tymczasowe zabezpieczenie mostu. Zabezpieczenie ma zostać wykonane w taki sposób, aby umożliwić bezpieczny ruch pociągów. Dalsze informacje będą się pojawiać w miarę napływu konkretów.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #29 : 03 Lipca 2010, 00:41:07 »
0

Informujemy, że rozpoczęły się prace przy naprawie uszkodzonego przez powódź mostu w Tarnowskich Górach. Jeśli prace przebiegną zgodnie z harmonogramem, to 10 lipca zostaną one zakończone.
Remont jest możliwy dzięki zaangażowaniu i determinacji władz Tarnowskich Gór.
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #30 : 03 Lipca 2010, 00:53:35 »
0

Paweł już się doczekać nie może Chichot

Istotnie, prace na obiekcie rozpoczęły się 1 lipca 2010 roku. W chwili obecnej trwa zabudowa ścianek Larsena. Właściwe roboty mostowe mają zakończyć się w środę 7 lipca. Potem konieczna będzie regulacja niwelety toru (w zasadzie jednego przęsła), gdyż w wyniku osunięcia nasypu powstały wyboje.

Kilka zdjęć z dzisiaj:

Trwa wbijanie "panelu"


Po lewej stronie powstająca ścianka. Po prawej stronie podręczny magazyn paneli do zabudowy.


Stawianie kolejnego panelu.


Widok ogólny mostu.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #31 : 07 Lipca 2010, 21:29:40 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/16816/Szkody_powodziowe_na_sieci_GKW.htm

Kategoria: Infrastruktura
Data dodania: 2010-07-07 07:40:09

Szkody powodziowe na sieci GKW

W zeszłym tygodniu informowaliśmy o szkodach powodziowych na Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej. Okazuje się jednak, że to nie jedyna sieć wąskotorowa, która ucierpiała w wyniku wezbranej wody. Jak mówi w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Bartosz Uryga, prezes SGKW w Bytomiu, uszkodzenie jednego z mostów w Tarnowskich Górach spowodowało poważne utrudnienia w funkcjonowaniu kolejki.
Fot. archiwum SGKW

Krzysztof Kuś, „Rynek Kolejowy”: Co dokładnie stało się na trasie z Bytomia do Miasteczka Śląskiego?

Bartosz Uryga, prezes Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych w Bytomiu: 17 maja br. dostaliśmy informację, iż w Tarnowskich Górach nastąpiło uszkodzenie jednego z obiektów GKW. Wysłani na miejsce przedstawiciele SGKW stwierdzili zawalenie się 2 ścian przyporowych przytrzymujących nasyp oraz fragmentu parapetu nad konstrukcją nośną, co w konsekwencji spowodowało osunięcie się nasypu. Uszkodzenia spowodowane zostały podmyciem ścianek przyporowych przez nurt Stoły, który wezbrał z powodu intensywnych opadów deszczu. Do Stoły odprowadzana jest też kanalizacja burzowa z Tarnowskich Gór, co miało duży wpływ na intensywność rzeki. Wezwani na miejsce uprawnieni inspektorzy mostowi potwierdzili nasze przypuszczenia, że ruch na moście musi zostać wstrzymany.

I tym samym Wasi pasażerowie zostali pozbawieni możliwości dojazdu nad zalew…

Dokładnie. Zostało przecież przerwane połączenie Bytomia i Tarnowskich Gór z zalewem Nakło-Chechło, a więc celem podróży prawie wszystkich naszych pasażerów. A że nasza kolej utrzymuje się głównie z przejazdów nad zalew (ponad 90% przychodu), stanęliśmy przed widmem bankructwa. Pojawiły się obawy przed odzwyczajeniem się naszych klientów od GKW, a nawet przejęciem części rynku przez prywatnego przewoźnika drogowego. Niestety uruchomienie KKA po przeliczeniu przerosło nasze możliwości (dodatkowe koszty przy spadku frekwencji, a więc przychodu).

Ile będzie kosztowała naprawa mostu?

Wstępne kosztorysy naprawy uszkodzeń opiewały na kwoty od 200 do 500 tys. zł.

A jak wygląda struktura własnościowa obiektu?

Most nadal jest własnością PKP SA, które nie przekazało go jeszcze gminie Tarnowskie Góry na własność. Urząd użytkuje go na podstawie umowy użyczenia. W analogiczny sposób jest on oddany pod pieczę SGKW. PKP SA oczywiście nie wyraziło chęci partycypowania w kosztach, nas na to nie stać (kilka razy przewyższa to nasz roczny obrót z tytułu eksploatacji GKW). Gmina nie znalazła pieniędzy, a jeśli nawet by tak się stało - pojawiły się obawy, czy może finansować naprawę nie swojego obiektu.

Czyli w te wakacje nie dojedziemy już do Miasteczka Śląskiego?

Na szczęście znaleziono pewne wyjście z sytuacji. Gmina uruchomiła środki na usuwanie szkód powodziowych i finansuje "tymczasowe zabezpieczenie nasypu przed dalszą degradacją". W praktyce polega to na wbiciu długich na 7 metrów tzw. ścianek Larsena, które mają utrzymać ustrój nasypu. Ścianki te odpowiednio połączone pozwolą na prowadzenie ruchu pociągów. Nie jest to rozwiązanie docelowe, ale pozwoli wznowić ruch pociągów już w pierwszej połowie lipca. Koszt naprawy wynosi ok. 160 tys. złotych. Należą się naprawdę duże podziękowania dla panów burmistrzów: Czecha i Skrabaczewskiego za wolę działania! Nawet urzędnicy gminni są zaskoczeni takim obrotem sprawy.

Kiedy więc wznowicie kursy?

Dokładny termin wznowienia przewozów trudno oszacować - zależy to od ukończenia robót mostowych, które rozpoczęły się 1 lipca. A także od tego, kiedy poprawimy geometrię toru, która niestety uległa pogorszeniu (niweleta oraz położenie w planie). Ale najprawdopodobniej odwieszenie przewozów nastąpi w przyszłym tygodniu. Sprawa nie będzie jednak do końca rozwiązana. Zabezpieczony w ten sposób most wytrzyma kilka lat, ale nie dłużej. Należy zmotywować gminę do wykonania rozwiązania docelowego. Będą to wysokie koszty, ale tylko one pozwolą na długoterminową eksploatację GKW. Warto podkreślić, że GKW są najstarszą nieprzerwanie czynną koleją wąskotorową na świecie. Jeden z odcinków naszej linii, eksploatowany do dziś, powstał w 1853 roku.

(źródło: Krzysztof Kuś, Rynek Kolejowy, 7 lipca 2010)
Zapisane
Senda
Moderator
*****
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #32 : 10 Lipca 2010, 23:08:05 »
0

Dzisiaj udało się wykonać ok. 80% robót związanych z regulacją toru na moście nad rzeką Stołą w Tarnowskich Górach. Krótki filmik z prac http://www.youtube.com/watch?v=zO0mFm37Q0g

Pozdr.
Mariusz
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #33 : 10 Lipca 2010, 23:24:45 »
0

Wg informacji uzyskanych przed paroma chwilami od ekipy działającej na miejscu jutro roboty zostaną ukończone i od poniedziałku tor będzie przejezdny.
Żeby było ciekawiej pociąg roboczy w składzie:
Kdxh (brankard) + Bxhp (bytomka) + Wddxhs (placiok) został przeciągnięty do stacji Tarnowskie Góry w składzie pociągu pasażerskiego, którego skład został następnie odstawiony na jednym z torów stacji TG, zaś poc. roboczy został przepchnięty na miejsce robót i został tam do jutra (tzn. niedzieli).

Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #34 : 11 Lipca 2010, 13:23:13 »
0

Najnowsze wieści z frontu robót na moście w Tarnowskich Górach: szlak znów przejezdny, pociąg roboczy dotarł do Miasteczka Śląskiego.
Zapisane
kiler021
SGKW
*
Długość toru:: 43 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 11 Lipca 2010, 16:14:30 »
0

Wszelkie przejazdy odkute, tor poprawiony, drzewka powycinane, tylko czekamy na odbiór przepustu przez UMTG 
Zapisane
Senda
Moderator
*****
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #36 : 11 Lipca 2010, 17:54:11 »
0

Kilka zdjęć ze wczorajszych prac.













Pozdr.
Mariusz
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #37 : 11 Lipca 2010, 21:32:55 »
0

W sobotę rano w składzie BTxhpi+BTxhpi+Bxi..., ops, to nie o to chodziło... w składzie: OczeQ, Bu, Bartek Em, djsv, Kiler, Radek, Mastif wyjechaliśmy podczepieni do pociągu planowego w kierunku Tarnowskich Gór:



W Tarnowskich Górach odłączono grupę wagonów bezpośrednich do Lasowic i potoczyliśmy się w stronę feralnego mostu. Jako, że było południe, hica na maksa, więc toru nie chcielismy ruszać, żeby nie zrobić sobie dodatkowej roboty w postaci postaci powiększenia się usterki z powodu rozprężęń szyn. Pogoda w sam raz na maskowanie platformy:



Po odstawieniu naszych roboczych i socjalnych wagonów na miejscu, lokomotywa wróciła do pociągu planowego, zostawiając nas samych do niedzieli. Jako, że roboty torowe miały się rozpocząć o 16-17, pojechaliśmy nad Chechło. Ale nie kąpać się, tylko dalej stosować terapię poprzez krzaki. Na dwie piły Thx Radek i Mastif! Równolegle Bartek Em walczył kosiarą z trawą na torach w okolicy Tagoru.



Jednak 17 wybiła i musieliśmy zmierzyć się z usterką. W tak zwanym międzyczasie dołączyli do nas: Janusz, Senda, KIEROWNIK POC. oraz na chwilę Brzezinek. Zdjęć stanu sprzed powielał nie będę, Senda ma lepszy aparat niż moja komórka Chichot Kilka fotek z regulacji toru w profilu:




Do godziny 21.15 udało się nasunąć w planie i wyregulować w profilu tor od strony TGB, oraz podnieść 1 tok szynowy od strony podg Lasowice. Po myciu pod prysznicem zorganizowanym z 1000-litrowego zbiornika ustawionego na platformie przystąpiono do części nieoficjalnej imprezy, czyli grilla. Nie był za długi z powodu ogólnego zmęczenia, więc przed północą udaliśmy na nocleg do Bytomki lub auta Materace sprawiły, że Bytomka stała się całkiem zacnym wagonem socjlanym. Od 7 w niedzielę znowu zaczęło się dziać. Nawiązano wysokość na 2 toku i wyrównano ławy torowiska:



Efekt:



Gratulacje dla OczeQa, który dowodził tą robotą Chichot

Potem mogliśmy zagrać w bierki:



i przejechać przez most (z zamkniętymi oczami) by zdobyć stację Miasteczko Śląskie:



Gościła pociąg po 56-dniowej przerwie... Mam nadzieję, że w poniedziałek dokonany zostanie odbiór robót mostowych i od wtorku ruszamy pełną parą
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #38 : 12 Lipca 2010, 20:20:53 »
0

Niestety planowany na dziś odbiór robót wykonanych przy zabezpieczeniu mostu nie doszedł do skutku. Ma być jutro, tj. 13.07. W związku z tym planowany termin wznowienia przewozów do Miasteczka Śląskiego ulega przesunięciu.
Zapisane
Bartosz Uryga
Moderator
*****
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #39 : 14 Lipca 2010, 15:29:11 »
0

Za http://www.sgkw.eu/index.php?page=aktualnosci#wznowienie

Wznawiamy pociągi do Miasteczka Śląskiego!


Foto: Jakub Stefanik

Miło nam poinformować, że od dnia 15 czerwca 2010 wznawiamy kursowanie pociągów GKW do Miasteczka śląskiego! Prawie dwumiesięczna przerwa wywołana była podmyciem mostu na rzece Stole w Tarnowskich Górach. Wezbrana woda spowodowała zawalenie się 2 ścian przyporowych przytrzymujących nasyp oraz fragmentu parapetu nad konstrukcją nośną, co w konsekwencji spowodowało osunięcie się nasypu. Z powodu przerwania szlaku za Tarnowskimi Górami, od 22 maja do 11 lipca nasze pociągi kursowały tylko w weekendy na trasie skróconej do Kopalni Srebra.

Na szczęście dzięki zaangażowaniu Gminy Tarnowskie Góry udało się znaleźć środki finansowe na zabezpieczenie konstrukcji nasypu. Zlecone przez miasto prace naprawcze umożliwią eksploatację linii na całej długości. Dzięki temu pociągi nad Zalew Nakło-Chechło znowu będą mogły codziennie do końca wakacji wozić dzieciaki i inne spragnione relaksu osoby nad wodę.

Rozkład jazdy będzie "taki jak zawsze" - w kierunku zalewu z Bytomia odjeżdżamy codziennie o 9.00, 12.00 i 16.00. Z powrotem z Miasteczka śląskiego o 10.20, 14.30 i 17.30. Bilety do nabycia w pociągu w cenie 6 zł (normalny) i 3 zł (ulgowy - dla dzieci i młodzieży szkolnej oraz studentów). W pociągach można bezpłatnie przewozić rowery w wagonie bagażowym (pod opieką podróżnego). Więcej informacji można uzyskać na naszej stronie internetowej lub pod specjalnymi numerami telefonów: 0-660 509 110 oraz 0-660 509 108.

Usuwanie szkód polegało m.in. na zabezpieczeniu nasypu ściankami Larsena wbitymi na głębokość 7 metrów. Dzięki temu można było przywrócić właściwy ustrój toru, który uległ deformacji wskutek osunięcia się podsypki. Niestety, cała naprawa jest jedynie rozwiązaniem tymczasowym, do czasu właściwej odbudowy całego mostu. Szybkie znalezienie rozwiązania było konieczne, by Górnośląskie Koleje Wąskotorowe mogły ruszyć jeszcze w tym sezonie. Nasza kolej istnieje tylko i wyłącznie dzięki przewozom turystycznym. Bez ich realizacji mogłoby dojść do kradzieży torowiska. Tym bardziej więc należy wyrazić uznanie Burmistrzom Tarnowskich Gór za szybkie i zdecydowane działanie, dzięki czemu zabytek o ponad 150-letniej historii, wpisany na Szlak Zabytków Techniki Województwa śląskiego może dalej działać i funkcjonować.

Do zobaczenia na żelaznym szlaku!

Rozkład jazdy --> http://www.sgkw.eu/index.php?page=rozklad#chechlo
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!