dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« : 21 Maja 2010, 13:31:47 » |
0
|
Witam Czy na przedmiotowym odcinku z wyjątkiem szyn na stacji benzynowej pozostał ślad po kolejce  ?? Na portalu zumi widoczne są podkłady kolejowe po torach stacyjnych na Trynku, a czy peron na Sródmieściu pozostał  ?. Może ma ktoś foto tego przystanku (jedyne jakie widziałem to fotka A. Cichowicza z ostatniego pociągu). DINO
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #1 : 21 Maja 2010, 14:25:05 » |
0
|
został most nad Kłodnicą, zaasfaltowany przejazd na ul. Robotniczej (reszta przejazdów ztzp wyrwana), kilka słupków hekto, resztka krzyża św. andrzeja przy przejeździe z ul. Hutniczą I chyba tyle :  : Fotka z przed tygodnia:  Przystanek Gliwice śródmieście było mniej więcej obok topoli widocznej w tle po prawej stronie zdjęcia. Wygląda podobnie jak pierwszy plan, a nawet gorzej (kilkumetrowa hałda gruzu z wyburzanych kamienic).
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2 : 21 Maja 2010, 15:40:35 » |
0
|
Zapomniałeś wspomnieć o bardzo ciekawym moście kolejowym nad Kłodnicą. Most żelbetowy z roku mniej więcej 1907 z jazdą dołem o konstrukcji przypominającej raczej most stalowy. Biorąc pod uwagę datę budowy i zastosowaną technikę jest to konstrukcja pionierska.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #4 : 21 Maja 2010, 16:32:04 » |
0
|
... czyli standartowy klimat po wąskim torze w Polsce :-(. Jaki układ torowy był na Sródmieściu mijanka czy ślepy tor  ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #5 : 23 Maja 2010, 16:15:56 » |
0
|
Zasadniczo przystanek znajdował się na ślepym torze. Niegdyś (do pierwszej połowy lat 90 mniej więcej) to biegł dalej do składnicy węgla przy ul. Dubois i dalej do Fabryki Lin i Drutu. Po likwidacji tego odcinka zaraz za peronem ustawiono koziołek oporowy.
Przystanek w zasadzie był zlokalizowany przy stacji Gliwice Zachodnie - zaraz za zachodnią głowicą rozjazdową. Obsługa przystanku wyglądała następująco:
- pociąg z Rud (Trynku) przejeżdżał przez cała stację Gliwice Zachodnie i lokomotywą na przedzie wstawiał się na ślepy tor przy peronie p.o. Gliwice Śródmieście - po wypuszczeniu podróżnych pociąg wycofywał się na tory stacyjne Gliwic Zachodnich - lokomotywa luzem wjeżdżała w peron, w tym czasie kierownik pociągu przekładał rozjazd - lokomotywa objeżdżała skład po sąsiednim torze i następnie wpychała go w peron.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #6 : 25 Maja 2010, 07:06:55 » |
0
|
Sam przystanek funkcjonował dość krótko, ale z tego co wiem relacja Trynek - Śródmieście cieszyła się dość sporym zaintresowaniem pasażerów. Tradycyjnie zadziałały standartowe mechanizmy likwidacyjne, zamiast wprowadzić do eksploatacji (bądż co bądź tańsze w eksploatacji) np MBxd2.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #7 : 14 Czerwca 2010, 09:52:06 » |
0
|
Zasadniczo przystanek znajdował się na ślepym torze. Niegdyś (do pierwszej połowy lat 90 mniej więcej) to biegł dalej do składnicy węgla przy ul. Dubois i dalej do Fabryki Lin i Drutu. Po likwidacji tego odcinka zaraz za peronem ustawiono koziołek oporowy.
Przystanek w zasadzie był zlokalizowany przy stacji Gliwice Zachodnie - zaraz za zachodnią głowicą rozjazdową. Obsługa przystanku wyglądała następująco:
- pociąg z Rud (Trynku) przejeżdżał przez cała stację Gliwice Zachodnie i lokomotywą na przedzie wstawiał się na ślepy tor przy peronie p.o. Gliwice Śródmieście czyli po przekroczeniu ul. Robotniczej pociąg jechał w lewo omijając Gliwice Zach.  ?, na wysokości jakiej ulicy zatem znajdował się przystanek Śródmieście 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #8 : 14 Czerwca 2010, 14:56:17 » |
0
|
Tak, pociąg skręcał z Trynku bezpośrednio na Śródmieście łącznicą zbudowaną bodaj w roku 1988 czy coś koło tego. Łącznicę zbudowano specjalnie z myślą o pociągach pasażerskich. Przed wybudowaniem łącznicy z Trynku można było jechać tylko na Gliwice Wąskie. A co do przystanku Gliwice Śródmieście, to znajdował się on u wylotu Świętej Katarzyny, prostopadle do niej (z końca uliczki schodziło się schodkami bezpośrednio na peron). Z drugiej zaś strony można było do niego dojść taką dość tajną ulicą Nasyp. Tzn. tajną w tym sensie, że raczej przypomina ścieżkę, nie ma asfaltu ani płytek i mało kto w ogóle zdaje sobie sprawę, że to ulica, a nie parkowo - działkowa ścieżka  . Aha i jeszcze jedno - Gliwice Zachodnie to stacja przy której znajdował się p.o. Śródmieście, zaś ta którą się omijało dzięki wspomnianej wyżej łącznicy to Gliwice Wąskotorowe (między ul. Robotniczą i Franciszkańską).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #9 : 14 Czerwca 2010, 21:03:06 » |
0
|
Wilkie dzięki Pawle za wyczerpanie nurtującego mnie pytania :-)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
adams
Nowicjusz

Długość toru:: 11 m
W terenie
Former Aerospace Engineer
|
 |
« Odpowiedz #10 : 20 Lipca 2011, 06:58:16 » |
0
|
A tak "peron" Gliwice-Srodmiescie wygladal okolo 7 lat temu : (jakby co to nie ja tam siedze  ) (c) Gliwiczanie
|
|
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2011, 07:03:52 wysłane przez adams »
|
Zapisane
|
Pozdrawiam adams ]:>
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
 
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #11 : 20 Lipca 2011, 23:24:59 » |
0
|
Tak wyglądał ten przystanek dokładnie 4 lata temu:
|
Piotr Janeczko
|
|
|
dino
Młotkowy
 
Długość toru:: 102 m
W terenie
M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.
|
 |
« Odpowiedz #12 : 21 Lipca 2011, 09:46:43 » |
0
|
...jakoś nie mogę sobie wyobrazić przy krawędzi peronowej rumuna z klasami ;-( masakra
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #13 : 08 Sierpnia 2011, 16:55:59 » |
0
|
Wygląd peronu do dnia dzisiejszego nie uległ większej zmianie. Zniknęły jedynie schowane za drzewami kamienice.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rocketfuel94
|
 |
« Odpowiedz #14 : 11 Października 2016, 11:03:43 » |
0
|
Posiada ktoś może jakieś archiwalne fotografie z tej kolejki?
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #15 : 11 Października 2016, 15:44:49 » |
0
|
A konkretniej? Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to temat - rzeka. Albo raczej ocean 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #16 : 11 Października 2016, 17:12:01 » |
+1
|
Posiada ktoś może jakieś archiwalne fotografie z tej kolejki? Kolego. jeśli ktoś nie zrobił zapisu u Notariusza, żeby mu takie zdjęcia włożyli do trumny razem z nim to je udostępnił. Skorzystaj więc z dobrodziejstwa wyszukiwarki internetowej. Mi natychmiast podało Około 4 060 wyników. Że trzeba pogrzebać ? .....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rocketfuel94
|
 |
« Odpowiedz #17 : 12 Października 2016, 08:52:25 » |
0
|
Widocznie nie umiejętnie szukałem
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
Rocketfuel94
|
 |
« Odpowiedz #18 : 12 Października 2016, 08:56:50 » |
0
|
A konkretniej? Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to temat - rzeka. Albo raczej ocean  Chodzi mi tylko o fotki, które były wykonane na stacjach: Gliwice Trynek, Kopalnia Gliwice, Bojków, Bojków Wąskotorowy, Mysia Góra, Nieborowice. Panie Pawle, szukałem po necie i znajduję tylko te, które są popularne i jest ich nie wiele (bynajmniej ja tyle znalazłem i wielu źródłach się powtarzają). Miałem też na myśli prywatne zbiory. 
|
|
|
Zapisane
|
Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
|
|
|
Senda
SGKW

Długość toru:: 179 m
W terenie
Mariusz Senderowski
|
 |
« Odpowiedz #19 : 12 Października 2016, 19:48:33 » |
+4
|
Zapraszam na Facebooka, na stronę Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych https://www.facebook.com/GKWBytom/. Tam czasem wrzucam różne ciekawe fotki, np. takie ja ta poniżej. Zmodyfikowałem szerokość zdjęcia//PN
|
|
« Ostatnia zmiana: 13 Października 2016, 01:08:43 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
|
|
|
|