Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 00:56:21 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Gliwice Trynek - Gliwice Śródmieście  (Przeczytany 35099 razy)
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« : 21 Maja 2010, 13:31:47 »
0

Witam

Czy na przedmiotowym odcinku z wyjątkiem szyn na stacji benzynowej pozostał ślad po kolejce Co???
Na portalu zumi widoczne są podkłady kolejowe po torach stacyjnych na Trynku, a czy peron na Sródmieściu pozostał Co??.
Może ma ktoś foto tego przystanku (jedyne jakie widziałem to fotka A. Cichowicza z ostatniego pociągu).


DINO
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #1 : 21 Maja 2010, 14:25:05 »
0

został most nad Kłodnicą,
zaasfaltowany przejazd na ul. Robotniczej (reszta przejazdów ztzp wyrwana),
kilka słupków hekto,
resztka krzyża św. andrzeja przy przejeździe z ul. Hutniczą
I chyba tyle :Co?:

Fotka z przed tygodnia:


Przystanek Gliwice śródmieście było mniej więcej obok topoli widocznej w tle po prawej stronie zdjęcia. Wygląda podobnie jak pierwszy plan, a nawet gorzej (kilkumetrowa hałda gruzu z wyburzanych kamienic).
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #2 : 21 Maja 2010, 15:40:35 »
0

Zapomniałeś wspomnieć o bardzo ciekawym moście kolejowym nad Kłodnicą. Most żelbetowy z roku mniej więcej 1907 z jazdą dołem o konstrukcji przypominającej raczej most stalowy. Biorąc pod uwagę datę budowy i zastosowaną technikę jest to konstrukcja pionierska.
Zapisane
OczeQ
SGKW
*
Długość toru:: 524 m

W terenie W terenie


Wariat torowy


oczeq
WWW
« Odpowiedz #3 : 21 Maja 2010, 16:15:05 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Zapomniałeś wspomnieć o bardzo ciekawym moście kolejowym nad Kłodnicą. Most żelbetowy z roku mniej więcej 1907 z jazdą dołem o konstrukcji przypominającej raczej most stalowy. Biorąc pod uwagę datę budowy i zastosowaną technikę jest to konstrukcja pionierska.

Czytaj ze zrozumieniem

a co do mostu to go prawie parę dni temu woda zwinęła... :shock:

http://195.82.164.20/lukasz/powodz2010/IMG_7300.jpg
http://195.82.164.20/lukasz/powodz2010/IMG_7301.jpg
http://195.82.164.20/lukasz/powodz2010/IMG_7302.jpg
http://195.82.164.20/lukasz/powodz2010/IMG_7303.jpg
foto: djsv @785mm.pl
Zapisane

Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem?
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #4 : 21 Maja 2010, 16:32:04 »
0

... czyli standartowy klimat po wąskim torze w Polsce :-(. Jaki układ torowy był na Sródmieściu mijanka czy ślepy tor Co??
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #5 : 23 Maja 2010, 16:15:56 »
0

Zasadniczo przystanek znajdował się na ślepym torze. Niegdyś (do pierwszej połowy lat 90 mniej więcej) to biegł dalej do składnicy węgla przy ul. Dubois i dalej do Fabryki Lin i Drutu. Po likwidacji tego odcinka zaraz za peronem ustawiono koziołek oporowy.

Przystanek w zasadzie był zlokalizowany przy stacji Gliwice Zachodnie - zaraz za zachodnią głowicą rozjazdową. Obsługa przystanku wyglądała następująco:

- pociąg z Rud (Trynku) przejeżdżał przez cała stację Gliwice Zachodnie i lokomotywą na przedzie wstawiał się na ślepy tor przy peronie p.o. Gliwice Śródmieście
- po wypuszczeniu podróżnych pociąg wycofywał się na tory stacyjne Gliwic Zachodnich
- lokomotywa luzem wjeżdżała w peron, w tym czasie kierownik pociągu przekładał rozjazd
- lokomotywa objeżdżała skład po sąsiednim torze i następnie wpychała go w peron.
Zapisane
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #6 : 25 Maja 2010, 07:06:55 »
0

Sam przystanek funkcjonował dość krótko, ale z tego co wiem relacja Trynek - Śródmieście
cieszyła się dość sporym zaintresowaniem pasażerów. Tradycyjnie zadziałały standartowe mechanizmy likwidacyjne, zamiast wprowadzić do eksploatacji (bądż co bądź tańsze w eksploatacji) np MBxd2.
Zapisane
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #7 : 14 Czerwca 2010, 09:52:06 »
0

Cytat: "Paweł Niemczuk"
Zasadniczo przystanek znajdował się na ślepym torze. Niegdyś (do pierwszej połowy lat 90 mniej więcej) to biegł dalej do składnicy węgla przy ul. Dubois i dalej do Fabryki Lin i Drutu. Po likwidacji tego odcinka zaraz za peronem ustawiono koziołek oporowy.

Przystanek w zasadzie był zlokalizowany przy stacji Gliwice Zachodnie - zaraz za zachodnią głowicą rozjazdową. Obsługa przystanku wyglądała następująco:

- pociąg z Rud (Trynku) przejeżdżał przez cała stację Gliwice Zachodnie i lokomotywą na przedzie wstawiał się na ślepy tor przy peronie p.o. Gliwice Śródmieście


czyli po przekroczeniu ul. Robotniczej pociąg jechał w lewo omijając Gliwice Zach. Co??, na wysokości jakiej ulicy zatem znajdował się przystanek Śródmieście Co?
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #8 : 14 Czerwca 2010, 14:56:17 »
0

Tak, pociąg skręcał z Trynku bezpośrednio na Śródmieście łącznicą zbudowaną bodaj w roku 1988 czy coś koło tego. Łącznicę zbudowano specjalnie z myślą o pociągach pasażerskich. Przed wybudowaniem łącznicy z Trynku można było jechać tylko na Gliwice Wąskie.

A co do przystanku Gliwice Śródmieście, to znajdował się on u wylotu Świętej Katarzyny, prostopadle do niej (z końca uliczki schodziło się schodkami bezpośrednio na peron). Z drugiej zaś strony można było do niego dojść taką dość tajną ulicą Nasyp. Tzn. tajną w tym sensie, że raczej przypomina ścieżkę, nie ma asfaltu ani płytek i mało kto w ogóle zdaje sobie sprawę, że to ulica, a nie parkowo - działkowa ścieżka .

Aha i jeszcze jedno - Gliwice Zachodnie to stacja przy której znajdował się p.o. Śródmieście, zaś ta którą się omijało dzięki wspomnianej wyżej łącznicy to Gliwice Wąskotorowe (między ul. Robotniczą i Franciszkańską).
Zapisane
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #9 : 14 Czerwca 2010, 21:03:06 »
0

Wilkie dzięki Pawle za wyczerpanie nurtującego mnie pytania :-)
Zapisane
adams
Nowicjusz
*
Długość toru:: 11 m

W terenie W terenie


Former Aerospace Engineer


« Odpowiedz #10 : 20 Lipca 2011, 06:58:16 »
0

A tak "peron" Gliwice-Srodmiescie wygladal okolo 7 lat temu :
 
(jakby co to nie ja tam siedze Spoko )

(c) Gliwiczanie
« Ostatnia zmiana: 20 Lipca 2011, 07:03:52 wysłane przez adams » Zapisane

Pozdrawiam adams ]:>
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 20 Lipca 2011, 23:24:59 »
0

Tak wyglądał ten przystanek dokładnie 4 lata temu:


* gliwice.jpg (256.6 KB, 384x578 - wyświetlony 1392 razy.)
Zapisane

Piotr Janeczko
dino
Młotkowy
**
Długość toru:: 102 m

W terenie W terenie

M-sta spalinowych i elektrycznych poj. tr.


« Odpowiedz #12 : 21 Lipca 2011, 09:46:43 »
0

...jakoś nie mogę sobie wyobrazić przy krawędzi peronowej rumuna z klasami ;-(  masakra
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #13 : 08 Sierpnia 2011, 16:55:59 »
0

Wygląd peronu do dnia dzisiejszego nie uległ większej zmianie. Zniknęły jedynie schowane za drzewami kamienice.
Zapisane
Rocketfuel94
Młotkowy
**
Długość toru:: 58 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #14 : 11 Października 2016, 11:03:43 »
0

Posiada ktoś może jakieś archiwalne fotografie z tej kolejki?
Zapisane

Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #15 : 11 Października 2016, 15:44:49 »
0

A konkretniej? Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to temat - rzeka. Albo raczej ocean
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 11 Października 2016, 17:12:01 »
+1

Posiada ktoś może jakieś archiwalne fotografie z tej kolejki?
Kolego. jeśli ktoś nie zrobił zapisu u Notariusza, żeby mu takie zdjęcia włożyli do trumny razem z nim to je udostępnił. Skorzystaj więc z dobrodziejstwa wyszukiwarki internetowej. Mi natychmiast podało Około 4 060 wyników.
Że trzeba pogrzebać ? .....
Zapisane

Rocketfuel94
Młotkowy
**
Długość toru:: 58 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #17 : 12 Października 2016, 08:52:25 »
0

Widocznie nie umiejętnie szukałem
Zapisane

Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
Rocketfuel94
Młotkowy
**
Długość toru:: 58 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #18 : 12 Października 2016, 08:56:50 »
0

A konkretniej? Górnośląskie Koleje Wąskotorowe to temat - rzeka. Albo raczej ocean

Chodzi mi tylko o fotki, które były wykonane na stacjach: Gliwice Trynek, Kopalnia Gliwice, Bojków, Bojków Wąskotorowy, Mysia Góra, Nieborowice.
Panie Pawle, szukałem po necie i znajduję tylko te, które są popularne i jest ich nie wiele (bynajmniej ja tyle znalazłem i wielu źródłach się powtarzają).
Miałem też na myśli prywatne zbiory.
Zapisane

Uczmy się kochać wąskotorówki, tak szybko odchodzą...
Senda
SGKW
*
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie

Mariusz Senderowski


« Odpowiedz #19 : 12 Października 2016, 19:48:33 »
+4

Zapraszam na Facebooka, na stronę Stowarzyszenia Górnośląskich Kolei Wąskotorowych https://www.facebook.com/GKWBytom/. Tam czasem wrzucam różne ciekawe fotki, np. takie ja ta poniżej.



Zmodyfikowałem szerokość zdjęcia//PN
« Ostatnia zmiana: 13 Października 2016, 01:08:43 wysłane przez Paweł Niemczuk » Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!