andrzej2110
|
 |
« : 20 Maja 2010, 23:33:30 » |
0
|
Gdyby był tylny napęd to była by możliwość ciekawego zmontowania auta i stojących w Jędrzejowie wózków od Lxd2. Zamiast tylnej osi jeden wózek. Przednia oś to już pojedyncza. Polonez by do tego był dobry. A najlepiej jeszcze wersja TRACK MOD: Wydzielone z Rolniczego tematu samoróbek http://750mm.pl/viewtopic.php?p=38679#38679
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1 : 20 Maja 2010, 23:43:33 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:17:36 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #2 : 20 Maja 2010, 23:50:53 » |
0
|
Ciekawe jakie prędkości by osiągał. Zresztą nie musi być poldek. Inne samochody tez by mogły być. Coś o DCM 3,5t powiną dać rade.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Bogdan_KRK
|
 |
« Odpowiedz #3 : 21 Maja 2010, 00:13:07 » |
0
|
Andrzeju! Wózek O Rumuna waży około 2,5 tony (informacja od fachowca)Więc sam wózek ważyłby 2,5 raza więcej niż pojazd napędzający! najgorsze byłoby przeniesienie napędu z półosi/łańcuch na wał napędowy. I jeszcze małe ale... JAK TO WSZYSTKO ZATRZYMAĆ? Pozdrawiam! Bogdan
|
|
|
Zapisane
|
"Mędrzec ciągle się uczy, głupiec już wie wszystko"
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #4 : 21 Maja 2010, 18:27:11 » |
0
|
Hmm to jednak moje podejrzenia co do masy wózka były złe.. Przeniesienie napędu było by najłatwiejsze. W samochodzie z tylnym napędzie masz wał przykręcony do dyferencjału. W Lxd2 tez jest wał napędzający wózek. Jedynie potrzebna była by jakaś przejściówka aby wał samochodowy przykręcić do wózka (bo jakoś mi się nie che wierzyć aby pasowało złącze) Hamulce?? Hmm o tym nie myślałem
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #5 : 24 Maja 2010, 23:07:53 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 15:15:32 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #6 : 24 Maja 2010, 23:42:53 » |
0
|
hehe "fadroma" domowej roboty mnie zachwyciła 
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #7 : 25 Maja 2010, 23:03:47 » |
0
|
Przeniesienie napędu było by najłatwiejsze. A elementem owego jak by nie patrzeć sprzęgło jest. Wytrzyma, uważasz?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #8 : 26 Maja 2010, 22:24:50 » |
0
|
Andrzeju! Wózek O Rumuna waży około 2,5 tony (informacja od fachowca)Więc sam wózek ważyłby 2,5 raza więcej niż pojazd napędzający! najgorsze byłoby przeniesienie napędu z półosi/łańcuch na wał napędowy. I jeszcze małe ale... JAK TO WSZYSTKO ZATRZYMAĆ? Pozdrawiam! Bogdan Przyszło mi do głowy co innego. Zamiast samochodu osobowego ciężarówka np star. Zamiast tylnej osi jeden wózek. Z hamulcami nie było by problemu gdyż jest pneumatyka. Zamiast przedniej osi wystarczy jedna os, nie trzeba drugiego wózka (choć można) do napędu potrzebna jeszcze skrzynia nawrotna. Jeden wsteczny to trochę za mało. Zadania dla Phinka. Jakie było by przełożenie?? Obyło by się bez reduktora ??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #9 : 26 Maja 2010, 22:33:00 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:10:00 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #10 : 26 Maja 2010, 22:43:28 » |
0
|
To może od razu zbudujmy od nowa MBd1 z ew. wykorzystaniem osi z przekładniami od Lxd2...
hmm zamiast stara na wózki zakładamy jakiegoś neoplana lub solarisa Tylko kto by dopuścił taki "wehikuł" do ruchu osobowego...
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #11 : 26 Maja 2010, 23:06:59 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:09:44 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #12 : 26 Maja 2010, 23:09:37 » |
0
|
Andrzej, chyba za dużo naoglądałeś się filmików z Mocanity  tam jeżdżą takie wynalazki jak np "ford szynowy" czy inne dostawczaki  na miejscu Phinka bym tak nie panikował, jak widać takie cuda jeżdżą, pytanie tylko z jakim komfortem i jak często wymienia się sprzęgło 
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #13 : 26 Maja 2010, 23:17:59 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:09:16 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #14 : 26 Maja 2010, 23:51:40 » |
0
|
"ford szynowy" czy inne dostawczaki  U nas Warszawy też sobie przez wiele lat dobrze radziły (oczywiście na normalnym torze). Były (i są) też maluchy, Żuki itd. Tyle że to są raczej drezyny... i nikt do nich podzespołów z lokomotyw nie pakował.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #15 : 27 Maja 2010, 00:00:27 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:08:42 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #16 : 27 Maja 2010, 00:49:57 » |
0
|
A co powiecie na takie cudo? I na sposób przeniesienia w nim napędu za pomocą kilku pasów klinowych?  
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #17 : 27 Maja 2010, 09:41:06 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:08:18 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #18 : 27 Maja 2010, 10:51:59 » |
0
|
Ale na normalny tor to głownie wystarczy wymienić 4 koła. Na wąski tak się już nie da.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #19 : 27 Maja 2010, 11:30:14 » |
0
|
Rozwiązanie mogłoby wyglądać tak, jak na zdjęciu. Fot. 2. Szynowy układ jezdny z napędem bębnowym ciernym http://infotransport.pl/admin/viewArticle.php?article_id=3378&sesClientID=0Pytanie jak ze stabilnością na 750mm. Swoją droga, ciekawy artykuł.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
|