Atterdag
|
 |
« Odpowiedz #20 : 27 Maja 2010, 11:38:23 » |
0
|
Fabryka Borgwarda robiła coś takiego: Wiele lat służyło to potem na niemieckich Inselbahnach...
|
|
|
Zapisane
|
Ha!
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #21 : 27 Maja 2010, 11:41:11 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:07:35 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #22 : 27 Maja 2010, 11:48:01 » |
0
|
Moje? A czytałeś? :wink: Na końcach osi szynowych ułożyskowano bębny napędowe sprzężone z rolkami prowadzącymi za pośrednictwem przekładni satelitarnej zabudowanej w rolkach prowadzących. Przekładnia satelitarna zmienia kierunek obrotów rolki prowadzącej oraz redukuje obroty rolki w stosunku do bębna napędowego. Fakt, że nadal pozostaje jeden wsteczny... Choć z drugiej strony zawsze można zjechać z toru na jakimś przejeździe i się obrócić.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #23 : 27 Maja 2010, 12:28:15 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:07:14 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #25 : 27 Maja 2010, 14:39:58 » |
0
|
> Protest przeciw cenzurze <
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:07:02 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #26 : 27 Maja 2010, 15:16:01 » |
0
|
Wiem, wiem... Ale mimo różnych problemów wynikających z dość karkołomnej konstrukcji, rozwiązanie to było stosowane w praktyce przez dobrych kilkanaście lat. Oczywiście trzeba przy tym wziąć pod uwagę, że (pomimo wyglądu) nie był to zwykły pojazd drogowy przerobiony sposobem gospodarczym, lecz specjalnie opracowana w tym celu konstrukcja.
|
|
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
PAFAWAG
|
 |
« Odpowiedz #27 : 29 Maja 2010, 19:58:29 » |
0
|
Na bodajże Jindrzichohradeckich Mistnich Drahach na drezynę przerobiono pewną starą Škodę (już nie pamiętam, jaką dokładnie - bodajże poprzedniczkę Škody 120...?) - musiano przeprowadzić całkiem sporą przebudowę tego samochodu, gdyż układ biegowy na 760 mm jest tak wąski, że wycięcia na koła w karoserii nie istnieją (są zaślepione blachą).
|
|
|
Zapisane
|
"Jeśli kolejka tak bardzo przeszkadzała mieszkańcom, to dlaczego podczas ostatniego jej przejazdu wzdłuż trasy musiały stać oddziały milicji, bo ludzie potestowali przeciw jej zamknięciu?" Wrocław Wąsk. - Trzebnica Gaj, 27.05.1967...
|
|
|
bastionn
|
 |
« Odpowiedz #28 : 05 Czerwca 2010, 22:03:28 » |
0
|
Jeszcze mała uwaga nt. Mocanity. Drezyna na bazie Forda Transita to nie jakieś dziwadło tylko podstawowy pojazd służbowy operatora linii RG Holz. Jeździ tego kilka sztuk, dodatkowo identyczne używaja osoby prywatne mieszkające przy torach w górach, gdzie nie dochodzi droga. Zestaw zalet jest oczywisty: sprawdzona konstrukcja, technologia, części zamienne. http://bogu.files.wordpress.com/2007/08/mocanita31.jpgDodatkowo przypominam, że na większości linii zblizonych do byłego ZSRR mozna znależć drezyny oparte na Ziłach czy Zisach. Więc może zamiast wyważać otwarte drzwi...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #29 : 05 Czerwca 2010, 22:35:09 » |
0
|
Wmceta czy MBd1 też ma wiele części czysto motoryzacyjnych, lecz mimo wszystko nie jest to takie hop-siup jak wydaje. Niestety praw fizyki nie oszukasz i mechanika jest taka a nie inna, więc zawsze będzie problem z trwałością przekazania napędu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gajos
|
 |
« Odpowiedz #30 : 10 Czerwca 2010, 21:28:31 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #31 : 10 Czerwca 2010, 21:43:18 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Waldi7
|
 |
« Odpowiedz #32 : 25 Czerwca 2010, 19:51:26 » |
0
|
A gdyby tak zapodać za samochodową częścią (zespołem napędowym - silnik, sprzęgło, skrzynia biegów) reduktor? Prędkość obrotowa zmaleje, moment obrotowy wzrośnie, a moc ...?
A na co komu tyle mocy, jeżeli współcześnie lokomotywy na wąskim torze nie mają tak dużo do ciągania? Może na tej zasadzie dałoby się wykombinować mniej paliwożerny i nowocześniejszy zespół napędowy do istniejącej lokomotywy, powiedzmy restaurowanej od stanu "lekko szrotowego"?
Pozostałby jedynie problem przekładni nawrotnej... i ew. konfliktu z konserwatorem zabytków.
Oczywiście nie sugeruję tu wykorzystania poloneza, jako dawcy, ale jakaś ciężarówka może "dałaby radę"?
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam serdecznie!
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #33 : 25 Czerwca 2010, 20:19:26 » |
0
|
Ja bym nie robił z lokomotywy i ciężarówki jednej maszyny tylko ciężarówkę wstawił na tory. Przekładnie redukcyjną nawrotną można wstawić za skrzynią biegów. Problem tylko z jazdą do tyłu bo kabina jednokierunkowa...
Dużym problemem było by dopuszczenie tego ustrojstwa do legalnego użytkowania...
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2010, 13:57:38 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #34 : 25 Czerwca 2010, 20:27:32 » |
0
|
O właśnie o to chodzi nie jest problemem zbudowanie ale dopuszczenie do ruchu tak jak mówił Phinek prawdopodobnie przekroczyło by to dość znacznie koszt budowy takiego ustrojstwa.
PS wpadłem na pomysł żeby takie coś można zbudować z palecika. Jest ciężki zgrabny na pewno nadał by się na lokomotywkę manewrową. Tylko ma napęd na jedna oś i to tą po przeciwnej stronie przeciwwagi co raczej nie służy uzyskaniu siły pociągowej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #35 : 25 Czerwca 2010, 20:42:34 » |
0
|
E... ja to się nie znam za bardzo na mechanice, ale czy nie łatwiej skorzystać z czegoś gotowego ? http://moto.allegro.pl/item1084237673_ciagnik_t_25_wladimirec.htmlSilnik ma odpowiedni reżim pracy, przekładnia nawrotna jest,biegów bodaj 6, blokada mechanizmu różnicowego jest, mocy wystarczy. Trzeba tylko wymontować przednią oś i wstawić kolejową. Zamiast tylnych kół też dorobić/dopasować kolejowe. Kwestia doboru ich średnicy to troszkę większy problem, może należało by zmienić zwolnice (tak to się chyba nazywa) w tym ruskim wehikule. No i jakieś sprzęgi do wagoników dorobić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #36 : 25 Czerwca 2010, 20:53:14 » |
0
|
Tak ma 6 biegów i rewers (byle nie wersja na jednej dźwigni) Ale on wazy około 2 ton. przeróbka na wąski tor ciągnika nie będzie za łatwa;/ Doby by był mulitikar (czy jak to się tam nazywa).
PS jaki rozstaw kół ma ta "ciężarówka"??
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2010, 14:03:10 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #37 : 25 Czerwca 2010, 21:12:09 » |
0
|
Multicar był już przerabiany na wąski tor: http://drezyniarze.pl/galerie/20080807/image109.htmli to w Polsce. Ma ktoś może więcej informacji na temat tego pojazdu? Cały czas jest na BKL i cały czas tylko na torach?
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #38 : 25 Czerwca 2010, 21:16:42 » |
0
|
Widziałem tego Multicara, jednak bliżej mu do Unimoga niż do lokomotywy. Za lekkie do ciągnięcia czegokolwiek, po kolejce bieszczadzkiej zwłaszcza. Przeróbka zrobiona profesjonalnie, pojazd może w dalszym ciągu jeździć po drogach po założeniu kół z oponami ale jako lokomotywa to się nie sprawdzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #39 : 25 Czerwca 2010, 21:25:05 » |
0
|
Z pełną skrzynią ziemi tez będzie za lekki??
|
|
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2010, 14:04:03 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
|