Świat kolejek wąskotorowych SMF
11 Października 2025, 22:52:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Konserwacja i odnowa wskaźników, ramion semaforów  (Przeczytany 8598 razy)
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« : 29 Maja 2010, 21:58:59 »
0

Właśnie jestem w trakcie odnawiania ramion semaforów.
Niestety nie jestem zadowolony z efektów.

Co radzicie. Czy warto na początku wszystko wypiaskować do "gołej" blachy?
Jakie farby podkładowe stosować?
Jakie są najlepsze lakiery (wytrzymałe na czynniki atmosferyczne i słońce)?
Jest to dość istotne, efekt końcowy musi być jak najlepszy. Żeby potem za jakiś czas nie poprawiać, bo nie chce mi się potem włazić na maszt semafora.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Phinek
Gość
« Odpowiedz #1 : 30 Maja 2010, 21:40:02 »
0

> Protest przeciw cenzurze <
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:15:29 wysłane przez Phinek » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 31 Maja 2010, 11:48:19 »
0

Jako warstwę dekoracyjną Kuc wychwala pod niebiosa nakładaną natryskiem emalię renowacyjną ftalowo-karbamidową. Czyli lakier samochodowy tylko koniecznie z korektorem. Efekt jest niesamowity!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 601 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 31 Maja 2010, 13:44:12 »
0

Nie wiem jakie masz na to środki. Najlepiej byłoby po piaskowaniu oddać do emaliowania. Zabawa droga ale efekt dożywotni i całkiem historyczny.

A gdzie stawiacie te kształtówki?


S pozdravem Adam
Zapisane

WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 31 Maja 2010, 21:19:09 »
0

Dzięki za rady. Liczyłem na pomoc i się nie zawiodłem.
Oczywiście zacznę od piaskowania
Może nawet zrobię dokumentację fotograficzną renowacji.

Szczerze mówiąc myślałem poważnie nad lakierem samochodowym.
Ale to emaliowanie też brzmi zachęcająco. Jakiego rzędu to mogą być kwoty? Gdzie to zlecić?
Co do funduszy, to tak jak wszędzie (w Polsce) na wąskim torze, dość krucho. Wyłożę na ten cel z własnej kieszeni (także proszę o tym pamiętać robiąc potem zdjęcia z motywem semaforu )

Semafory ustawiamy w Rybinie przed mostem obrotowym (czynny posterunek ruchu). Jest plan żeby ustawić je jeszcze przed sezonem, tak więc zostało dość mało czasu.

Jeżeli kogoś z Was to interesuje, to mamy jeszcze dwie sztuki które możemy sprzedać (w komplet wchodzi: maszt + ramię + szkła). Dajcie znać zanim wystawimy je na Allego.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Phinek
Gość
« Odpowiedz #5 : 31 Maja 2010, 21:59:50 »
0

> Protest przeciw cenzurze <
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 21:14:14 wysłane przez Phinek » Zapisane
lisiogonek
Zawiadowca
****
Długość toru:: 305 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 31 Maja 2010, 22:48:43 »
0

Jako profesjonalista w tej branży stawiam na piaskowanie/śrutowanie +  2 warstwy farby proszkowej w kombinacjach podkład epoksydowy + farba nawierzchniowa w żądanym kolorze, albo lakier w żądanym kolorze + warstwa klaru - to znakomicie podnosi światłoodporność. Wg mnie to rozwiązanie zapewnia dobry stosunek cena / jakość...
Zapisane

TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 01 Czerwca 2010, 16:25:16 »
0

I ja się przychylam do tego co Lisiobonek pisze. To jest rozwiązanie najbardziej trwałe. Niestety kosztowne, ale...

Co drogie - to miłe,
Co tanie - to zgniłe.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 01 Czerwca 2010, 23:44:23 »
0

Cytat: "WL"
Jeżeli kogoś z Was to interesuje, to mamy jeszcze dwie sztuki które możemy sprzedać (w komplet wchodzi: maszt + ramię + szkła). Dajcie znać zanim wystawimy je na Allego.


A ile mniej wiecej srebrników ceni się ta kształtówka ? I pamiętaj że kolejki wąskotorowe na które ewentualnie trafią są biedne ... :mrgreen:
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #9 : 02 Czerwca 2010, 07:53:01 »
0

Cena to pewnie ok 50gr/kg. Gorszy temat to przetransportowanie tego, BTW jakie to są semafory wjazdowe czy wyjazdowe?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 144 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #10 : 03 Czerwca 2010, 16:40:31 »
0

Cena raczej bliższa tej za złom użytkowy niż wsadowy Nie mam miarki w oku i nie potrafię określić w tym momencie masy tego "ustrojstwa". Ale nie to przecież świadczy o wartości tego urządzenia.

Co do zastosowania. Są to semafory polowe, nastawiane z miejsca (z dołu masztu). Kiedyś służyły wojsku (ostatnio Polskiemu). Użycie dowolne - czy będzie on wjazdowy czy wyjazdowy zależy od tego gdzie go ustawisz
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 04 Czerwca 2010, 02:02:58 »
0

Cytat: "Grzegorz Fidler"
Cena to pewnie ok 50gr/kg. Gorszy temat to przetransportowanie tego, BTW jakie to są semafory wjazdowe czy wyjazdowe?


Nie mogłem się powstrzymać: "Panie, a gwoździ do prawej ściany pan nie masz, bo ten to chyba do lewej jest, bo ma łepek nie po tej stronie, co trzeba" ;p
Zapisane
KMR
Czytelnik

Długość toru:: 4 m

W terenie W terenie

Puszczańska Kolej Drezynowa


WWW
« Odpowiedz #12 : 30 Czerwca 2010, 10:54:34 »
0

Cytat: Grzegorz Fidler
Cena to pewnie ok 50gr/kg. Gorszy temat to przetransportowanie tego, BTW jakie to są semafory wjazdowe czy wyjazdowe?
Nie mogłem się powstrzymać: "Panie, a gwoździ do prawej ściany pan nie masz, bo ten to chyba do lewej jest, bo ma łepek nie po tej stronie, co trzeba" ;p
Strasznie smieszne, jednakowoz pytanie pana inzyniera Fidlera nie jest takie idiotyczne na na jakie wyglada - semafory wjazdowe od wyjazdowych roznia sie na ogol wysokoscia masztu. W Bialowiezy mamy wjazdowy zabrany z miejsca gdzie byl i ustawiony jako wyjazdowy i wyglada to... hmmm... ladnie ale osobliwie :-)
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!