Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Marzec 2021, 07:22:53 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wąskotorowe lokomotywownie - która jest największa ?!?  (Przeczytany 29417 razy)
kolejdojazdowamarecka
Gość
« : 17 Luty 2005, 15:33:16 »
0

Proszę wszystkich o wpisywanie tu lokomotywowni wraz z ilością stanowisk. Jeżeli kanały są bardzo długie i zdolne pomieścić sporo pojazdów równiez proszę to odnotowywać.

Spiszemy w ten sposób wszystkie szopy i jakoś opiszemy. No i oczywiście wyłonimy największą spośród nich.

Według mnie nie ma chyba większej wąskotorowej lokomotywowni niż Werbkowice - 11 stanowisk! Długość stanowisk taka jak w Starachowicach z tym, że 2 z nich są dłuższe - były dobudowane do oryginalnie postawionych. Wiem, że pokaźnych rozmiarów są obiety w Gryficach - zwłaszcza ten nowy - ale nie wiem dokładnie jakie to rozmiary i ja tam na dzień dzisiejszy stawiam na Werbkowice.

Co do innych szop to myślę, że wszyscy już doskonale się orientujemy, że Starachowicka szopa ma 5 stanowisk.
O ile się nie mylę to szopa w Bogorii miała 6 stanowisk, także takiej samej długości.

Wachlarz Resko Północne ma 4 stanowiska - o ile go nie rozebrali, lub o ile się nie rozsypał - na moje oko długość stanowisk jest tam trochę większa niż w Starachowicach - w końcu był to kiedyś obiekt normalnotorowy.

Szopa w Białogardzie ma 2 stanowiska długości na oko trochę dłuższej niż Starachowickie - w tym budynku jest dziś chyba bar albo dyskoteka - wiem, że obecny użytkownik miał sporo problemów z zakryciem czymś torów i kanałów rewizyjnych.

Zachęcam wszystkich do dzielenia się posiadanymi informacjami i wiedzą o wąskotorowych lokomotywowniach i warsztatach.

Lokomotywownia Środa Wielkopolska Miasto ma 3 stanowiska plus drezynownia z 1 stanowiskiem. Niestety o długości hali nie mam pojęcia.

Lokomotywownia Nasielsk Wąskotorowy ma 2 stanowiska - długość wg mnie taka jak szopa w Białogardzie.

Bytom Karb Wąski 6 stanowisk - długość nie mam pojęcia.

Budynek w Rudach wygląda dośc okazale - 3 stanowiska ale za budynek jest dosyć długi.
Zapisane
Marek Sz
SGKW
*
Długość toru:: 311 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 18 Luty 2005, 01:27:41 »
0

Najwieksza była chyba śp szopa w Maciejkowicach na GKW - wachlarz 12 stanowisk. Lokomotywonia na Karbiu ma 10 stanowisk- 5x2.
Zdecydowanie najwiekszym obiektem wąskotorowym jest hala napraw na Rozbarku - ok 100 stanowisk ( jako moduł przyjałem wielkośc Lxd2 ) - wymiary 160 x 61 metrów.

pozdr
Marek
Zapisane
Bernard
Młotkowy
**
Długość toru:: 86 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 18 Luty 2005, 12:09:56 »
0

Nowy Dwór Gdański też nie jest mały: 4 długie stanowiska w szopie. W hali dużej mieszczą się na każdym z dwóch torów 2 loki i conajmniej jedna drerzyna/wagon (a może nawet 3 Lxd2 weszły by na jeden tor?). W hali małej spokojnie wchodzą dwa loki na każdy z dwóch torów. Czyli w małej hali wejdą 4 Lxd2/Mbxd2, a w dużej 4 lub więcej sztuk taboru
Zapisane

"Jutro to dziś, tyle, że jutro"     81'
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #3 : 18 Luty 2005, 12:22:11 »
0

A Lisewo ?  Chichot  pewnie jesteś zorientowany co zmieści się w Lisewie.

Już wiem więcej o lokomotywowni Resko Północne - zmieszczą się spokojnie po dwa rumuny na każdym z 4 stanowisk.
Zapisane
Adam W
Dyrektor
*****
Długość toru:: 583 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 28 Luty 2005, 17:47:26 »
0

W Rogowie są cztery stanowiska o długości Lxd2+Lyd1, oraz drezynownia z jednym torem na dwie Wmc.
Zapisane

kostek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 25 Marzec 2005, 09:18:27 »
0

Cytat: "kolejdojazdowamarecka"
A Lisewo ?  Chichot  pewnie jesteś zorientowany co zmieści się w Lisewie.


W Lisewie lokomotywownia ma 2 stanowiska, ale są jeszcze warsztaty.
Zapisane
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #6 : 25 Marzec 2005, 10:24:47 »
0

A co się tam zmieści ? wliczajmy tez i warsztaty.

W Gryficach obie hale mają po 3 kanały pomieści się w nich razem 12-15 lokomotyw Lxd2 - plus do tego 1 kanałowa wiata blaszana i chyba drezynownia w WDZ.
Zapisane
kostek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #7 : 18 Kwiecień 2005, 16:24:13 »
0

Lisewo

ilość stanowisk:
lokomotywownia - 2
warsztaty - 3
malarnia - 2
kotłownia - 1
garaż dla drezyn - 1

Dane z planu schematycznego, niestety nie znam długości stanowisk.

Żnin

lokomotywownia (wachlarzowa) - stanowiska: kiedyś 7, teraz 4; długość - 12,7 metra
wagonownia - 2 stanowiska; długość - 22,3 metra
warsztaty - 3 stanowiska (kiedyś 4); długość - nie wiem
Zapisane
kostek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 19 Kwiecień 2005, 17:19:25 »
0

Dla ułatwienia dodam, że lokomotywa Lyd2 ma długość 6,62 metra, a Ld1 (Wls40/50) - 4,35 metra.
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 119 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #9 : 19 Maj 2005, 16:50:01 »
0

Nowy Dwór Gdański:

Hala nr 1 (postojowa):

2 tory o długości pozwalającej na ustawienie na każdym z nich: Lxd2+MBxd2 (i tak własnie obecnie jest)

Hala nr 2 (warsztatowa):

2 tory o długości pozwalającej na ustawienie na każdym z nich:
Lxd2+Bxhpi.

Hala nr 3 (byla parowozownia):

2 tory o dlugości około 17m, pozwala to na ustawienie na każdym z nich wagonu Bxhpi

"drezynownia" (były budynek dyspozytora):

1 tor, mieści się na nim Wmc + "kiwajka"


W przygotowaniu na zimę 2005/2006, znajduje się hala nr 4.
Docelowo zostaną ułożone dwa tory o długości pozwalającej na ustawienie na każdym z nich po dwa wagony letniaki.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #10 : 19 Maj 2005, 18:53:47 »
0

Czy tę halę nr4 sami dobudowujecie ? czy remontujecie istniejącą ?
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 119 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #11 : 20 Maj 2005, 19:54:34 »
0

Hala nr 4 to była stolarnia.
Hala ta przylega do byłej parowozowni (południowa część stacji).
Wielkość tej hali i jej (dobry) stan aż proszą się o zagospodarowanie.

Obecnie teren przed halą został spalntowany oraz częściowo jest już ułożony tor oraz rozjazd (makaroniasty).
Sprawą najbardziej skomplikwaną będzie wstawienie bram wjazdowych do hali (trzeba je najpierw zdobyć / kupić / zbudować samemu).

Jako że przystosowanie tej hali nie jest najpilniejszą sprawą prace będą kontynuowane po zakończeniu sezonu letniego.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #12 : 21 Maj 2005, 12:43:01 »
0

Zastanawiam się co więcej kosztuje czy brama stalowa, czy drewniana na jakichś kształtownikach czy takie drzwi zwijane do góry - czy otwór wjazdowy trzeba wybuzyć ?
Zapisane
Juliusz Kublik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 38 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 21 Maj 2005, 14:44:13 »
0

A co z tą halą?

Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 119 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #14 : 21 Maj 2005, 18:57:25 »
0

Ta hala to jest to o czym właśnie mówimy!!

Te dwie bramy po lewej to hala nr 3 (była parowozownia).

Po prawej gdzie znajduje się mała brama to właśnie była stolarnia, to przyszła hala nr 4 (na letniaki).
Jak widać na załaczonym obrazku, trzeba  wybużuć niemalże prawie całą ścianę czołową aby móc zamontować bramę (dwie bramy obok siebie). Trzeba to jednak zrobić z głową tak aby dach nie runął kiedy straci oparcie jednej ze ściań.
Tak czy inaczej dopiemy swego i letniaki będą zimować w hali zamiast "pod chmurką"
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #15 : 22 Maj 2005, 11:04:55 »
0

A ta hala nr 3 dawna parowozownia - robicie cośz nią ? -jak rozumiem drezynownia w dawnym budynku dyzpozytora już jest czynna dla drezyn ?
Zapisane
Juliusz Kublik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 38 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 22 Maj 2005, 13:03:18 »
0

To jest dawna parowozownia? Zawsze myślałem, że ona była tam, gdzie obecnie jest myjnia (tam, gdzie również była obrotnica).
Zapisane
kolejdojazdowamarecka
Gość
« Odpowiedz #17 : 22 Maj 2005, 13:20:29 »
0

Rany julek toile tam jest tych budynków ? Chichot Kurcze możektoś by zrobiłmały prezent i narysowałi zeskanowałukład torów i budynkówz małą legendą -ja mam tylko to z książki pokropińskiego - i jak widzęjest to mocno nieaktualne...
Zapisane
jaros
Nowicjusz
*
Długość toru:: 36 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 28 Maj 2005, 00:30:23 »
0

Na Maltance na dwóch torach mieści się:
- 6 wagonów letniaków
- 2 Wlski
- Borsig (chyba, że PKMK gdzieś go zabrał)
- Ryjek (chyba, że PKMK gdzieś go zabrał)

Swoją drogą to to jest chyba jedna z niewielu kolejek, której cały używany tabor mieści się nie tylko pod dachem ale także w jednej hali
Zapisane
WL
Młotkowy
**
Długość toru:: 119 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #19 : 29 Maj 2005, 17:11:34 »
0

1. Tam gdzie jest myjnia była hala warsztatowa.

2. Drezynownia (w byłym budynku dyspozytora) jest oczywiście czynna (stacjonuje tam Wmc 004 i "kiwajka").

3. Hala nr 3 - robimy coś z nią - prowadzą do niej tory i jest użytkowana. Stoją tam: Bxhpi "wizytówka Oplenicy" oraz 1Aw ze Środy Wielkopolskiej (oba w złym stanie delikatnie mówiąc).

4. Co do schematu to postaram się zrobić aktualny układ torowy, wraz obecnym przeznaczeniem poszczególnych budynków.
Zapisane

Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!