kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« : 17 Luty 2005, 15:33:16 » |
0
|
Proszę wszystkich o wpisywanie tu lokomotywowni wraz z ilością stanowisk. Jeżeli kanały są bardzo długie i zdolne pomieścić sporo pojazdów równiez proszę to odnotowywać.
Spiszemy w ten sposób wszystkie szopy i jakoś opiszemy. No i oczywiście wyłonimy największą spośród nich.
Według mnie nie ma chyba większej wąskotorowej lokomotywowni niż Werbkowice - 11 stanowisk! Długość stanowisk taka jak w Starachowicach z tym, że 2 z nich są dłuższe - były dobudowane do oryginalnie postawionych. Wiem, że pokaźnych rozmiarów są obiety w Gryficach - zwłaszcza ten nowy - ale nie wiem dokładnie jakie to rozmiary i ja tam na dzień dzisiejszy stawiam na Werbkowice.
Co do innych szop to myślę, że wszyscy już doskonale się orientujemy, że Starachowicka szopa ma 5 stanowisk. O ile się nie mylę to szopa w Bogorii miała 6 stanowisk, także takiej samej długości.
Wachlarz Resko Północne ma 4 stanowiska - o ile go nie rozebrali, lub o ile się nie rozsypał - na moje oko długość stanowisk jest tam trochę większa niż w Starachowicach - w końcu był to kiedyś obiekt normalnotorowy.
Szopa w Białogardzie ma 2 stanowiska długości na oko trochę dłuższej niż Starachowickie - w tym budynku jest dziś chyba bar albo dyskoteka - wiem, że obecny użytkownik miał sporo problemów z zakryciem czymś torów i kanałów rewizyjnych.
Zachęcam wszystkich do dzielenia się posiadanymi informacjami i wiedzą o wąskotorowych lokomotywowniach i warsztatach.
Lokomotywownia Środa Wielkopolska Miasto ma 3 stanowiska plus drezynownia z 1 stanowiskiem. Niestety o długości hali nie mam pojęcia.
Lokomotywownia Nasielsk Wąskotorowy ma 2 stanowiska - długość wg mnie taka jak szopa w Białogardzie.
Bytom Karb Wąski 6 stanowisk - długość nie mam pojęcia.
Budynek w Rudach wygląda dośc okazale - 3 stanowiska ale za budynek jest dosyć długi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marek Sz
SGKW

Długość toru:: 311 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #1 : 18 Luty 2005, 01:27:41 » |
0
|
Najwieksza była chyba śp szopa w Maciejkowicach na GKW - wachlarz 12 stanowisk. Lokomotywonia na Karbiu ma 10 stanowisk- 5x2. Zdecydowanie najwiekszym obiektem wąskotorowym jest hala napraw na Rozbarku - ok 100 stanowisk ( jako moduł przyjałem wielkośc Lxd2 ) - wymiary 160 x 61 metrów.
pozdr Marek
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bernard
Młotkowy
 
Długość toru:: 86 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #2 : 18 Luty 2005, 12:09:56 » |
0
|
Nowy Dwór Gdański też nie jest mały: 4 długie stanowiska w szopie. W hali dużej mieszczą się na każdym z dwóch torów 2 loki i conajmniej jedna drerzyna/wagon (a może nawet 3 Lxd2 weszły by na jeden tor?). W hali małej spokojnie wchodzą dwa loki na każdy z dwóch torów. Czyli w małej hali wejdą 4 Lxd2/Mbxd2, a w dużej 4 lub więcej sztuk taboru 
|
|
|
Zapisane
|
"Jutro to dziś, tyle, że jutro" 81'
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3 : 18 Luty 2005, 12:22:11 » |
0
|
A Lisewo ?  pewnie jesteś zorientowany co zmieści się w Lisewie. Już wiem więcej o lokomotywowni Resko Północne - zmieszczą się spokojnie po dwa rumuny na każdym z 4 stanowisk.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #4 : 28 Luty 2005, 17:47:26 » |
0
|
W Rogowie są cztery stanowiska o długości Lxd2+Lyd1, oraz drezynownia z jednym torem na dwie Wmc.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kostek
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #5 : 25 Marzec 2005, 09:18:27 » |
0
|
A Lisewo ?  pewnie jesteś zorientowany co zmieści się w Lisewie. W Lisewie lokomotywownia ma 2 stanowiska, ale są jeszcze warsztaty.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #6 : 25 Marzec 2005, 10:24:47 » |
0
|
A co się tam zmieści ? wliczajmy tez i warsztaty.
W Gryficach obie hale mają po 3 kanały pomieści się w nich razem 12-15 lokomotyw Lxd2 - plus do tego 1 kanałowa wiata blaszana i chyba drezynownia w WDZ.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kostek
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #7 : 18 Kwiecień 2005, 16:24:13 » |
0
|
Lisewo
ilość stanowisk: lokomotywownia - 2 warsztaty - 3 malarnia - 2 kotłownia - 1 garaż dla drezyn - 1
Dane z planu schematycznego, niestety nie znam długości stanowisk.
Żnin
lokomotywownia (wachlarzowa) - stanowiska: kiedyś 7, teraz 4; długość - 12,7 metra wagonownia - 2 stanowiska; długość - 22,3 metra warsztaty - 3 stanowiska (kiedyś 4); długość - nie wiem
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kostek
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 19 Kwiecień 2005, 17:19:25 » |
0
|
Dla ułatwienia dodam, że lokomotywa Lyd2 ma długość 6,62 metra, a Ld1 (Wls40/50) - 4,35 metra.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #9 : 19 Maj 2005, 16:50:01 » |
0
|
Nowy Dwór Gdański:
Hala nr 1 (postojowa):
2 tory o długości pozwalającej na ustawienie na każdym z nich: Lxd2+MBxd2 (i tak własnie obecnie jest)
Hala nr 2 (warsztatowa):
2 tory o długości pozwalającej na ustawienie na każdym z nich: Lxd2+Bxhpi.
Hala nr 3 (byla parowozownia):
2 tory o dlugości około 17m, pozwala to na ustawienie na każdym z nich wagonu Bxhpi
"drezynownia" (były budynek dyspozytora):
1 tor, mieści się na nim Wmc + "kiwajka"
W przygotowaniu na zimę 2005/2006, znajduje się hala nr 4. Docelowo zostaną ułożone dwa tory o długości pozwalającej na ustawienie na każdym z nich po dwa wagony letniaki.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #10 : 19 Maj 2005, 18:53:47 » |
0
|
Czy tę halę nr4 sami dobudowujecie ? czy remontujecie istniejącą ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #11 : 20 Maj 2005, 19:54:34 » |
0
|
Hala nr 4 to była stolarnia. Hala ta przylega do byłej parowozowni (południowa część stacji). Wielkość tej hali i jej (dobry) stan aż proszą się o zagospodarowanie.
Obecnie teren przed halą został spalntowany oraz częściowo jest już ułożony tor oraz rozjazd (makaroniasty). Sprawą najbardziej skomplikwaną będzie wstawienie bram wjazdowych do hali (trzeba je najpierw zdobyć / kupić / zbudować samemu).
Jako że przystosowanie tej hali nie jest najpilniejszą sprawą prace będą kontynuowane po zakończeniu sezonu letniego.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : 21 Maj 2005, 12:43:01 » |
0
|
Zastanawiam się co więcej kosztuje czy brama stalowa, czy drewniana na jakichś kształtownikach czy takie drzwi zwijane do góry - czy otwór wjazdowy trzeba wybuzyć ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Juliusz Kublik
Nowicjusz

Długość toru:: 38 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #13 : 21 Maj 2005, 14:44:13 » |
0
|
A co z tą halą? 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #14 : 21 Maj 2005, 18:57:25 » |
0
|
Ta hala to jest to o czym właśnie mówimy!!  Te dwie bramy po lewej to hala nr 3 (była parowozownia). Po prawej gdzie znajduje się mała brama to właśnie była stolarnia, to przyszła hala nr 4 (na letniaki). Jak widać na załaczonym obrazku, trzeba wybużuć niemalże prawie całą ścianę czołową aby móc zamontować bramę (dwie bramy obok siebie). Trzeba to jednak zrobić z głową tak aby dach nie runął kiedy straci oparcie jednej ze ściań. Tak czy inaczej dopiemy swego i letniaki będą zimować w hali zamiast "pod chmurką" 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #15 : 22 Maj 2005, 11:04:55 » |
0
|
A ta hala nr 3 dawna parowozownia - robicie cośz nią ? -jak rozumiem drezynownia w dawnym budynku dyzpozytora już jest czynna dla drezyn ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Juliusz Kublik
Nowicjusz

Długość toru:: 38 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #16 : 22 Maj 2005, 13:03:18 » |
0
|
To jest dawna parowozownia? Zawsze myślałem, że ona była tam, gdzie obecnie jest myjnia (tam, gdzie również była obrotnica).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kolejdojazdowamarecka
Gość
|
 |
« Odpowiedz #17 : 22 Maj 2005, 13:20:29 » |
0
|
Rany julek toile tam jest tych budynków ?  Kurcze możektoś by zrobiłmały prezent i narysowałi zeskanowałukład torów i budynkówz małą legendą -ja mam tylko to z książki pokropińskiego - i jak widzęjest to mocno nieaktualne...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
jaros
Nowicjusz

Długość toru:: 36 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #18 : 28 Maj 2005, 00:30:23 » |
0
|
Na Maltance na dwóch torach mieści się: - 6 wagonów letniaków - 2 Wlski - Borsig (chyba, że PKMK gdzieś go zabrał) - Ryjek (chyba, że PKMK gdzieś go zabrał) Swoją drogą to to jest chyba jedna z niewielu kolejek, której cały używany tabor mieści się nie tylko pod dachem ale także w jednej hali 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
WL
|
 |
« Odpowiedz #19 : 29 Maj 2005, 17:11:34 » |
0
|
1. Tam gdzie jest myjnia była hala warsztatowa. 2. Drezynownia (w byłym budynku dyspozytora) jest oczywiście czynna (stacjonuje tam Wmc 004 i "kiwajka"). 3. Hala nr 3 - robimy coś z nią  - prowadzą do niej tory i jest użytkowana. Stoją tam: Bxhpi "wizytówka Oplenicy" oraz 1Aw ze Środy Wielkopolskiej (oba w złym stanie delikatnie mówiąc). 4. Co do schematu to postaram się zrobić aktualny układ torowy, wraz obecnym przeznaczeniem poszczególnych budynków.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam,<br /><br />Wojciech Lemański
|
|
|
|