Witam
Byłem w Ełku w pierwszych dniach lipca tego roku, przejechałem się kolejką i zasięgnąłem nieco informacji.
Z parowozem jest tak, że jak byłem to stał wystawiony przed szopą, można go było do woli fotografować, ale jest ponoć rozpalany tylko na zamówienie. Sprawne są dwie Lyd1: 203 i 208. W dniu mojego przejazdu w składzie były dwa wagony 1Aw oraz dwa letniaki, większość miejsc w 1Aw zajętych, oczywiście letniaki pełne ;] Jeśli chodzi o przejezdność trasy, to most zaraz za stacją w Sypitkach jest ponoć w złym stanie technicznym i jest zakaz przejazdu po nim. Szedłem dalej torem jakieś 800 metrów, nie zauważyłem braków, ale jest dość porządnie zarośnięty trawą. Jak to wygląda dalej, nie mam pojęcia niestety. Lxd2-247, która jest jedynym przedstawicielem tej serii w Ełku, jest niesprawna. Pozostaje więc targanie składów Lydkami, które są już dość porządnie wysłużone. Jak na mój gust, gdyby kolejka jeździła częściej, choćby jeszcze w niedziele,chętnych byłoby więcej. Wagonów osobowych akurat w Ełku jest dostatek, 4 1Aw które wyglądają na sprawne, do tego jeszcze 2 sprawne doczepy A208P. Do tego trzy stoją przy szopie w stanie dość zaawansowanej destrukcji, okna są potłuczone i pozabijane dość niezgrabnie deskami. Warto przy okazji zwiedzić muzeum w budynku dworca, które jest jednym z ciekawszych w Polsce. Po stacji wala się też nieco wagonów towarowych, głównie węglarek i platform. Ciekawostką są umieszczone przy rampie transporterowej lokomotywy normalnotorowe, np. SM42-002 czy SM30-002.