m.stenaline
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
 |
« : 05 Sierpnia 2010, 10:24:46 » |
0
|
Witam, Chciałbym przekazać informację, która – biorąc pod uwagę tematykę forum – powinna Was zainteresować. Mianowicie: firma Stena Line przygotowała szlak turystyczny po południowej Szwecji przeznaczony specjalnie dla pasjonatów kolei. Na szlaku znajdują się takie zabytki kolejnictwa południowej Szwecji, jak odnowione linie wąskotorowe, działające wypożyczalnie drezyn, muzea kolejnictwa oraz szynowa komunikacja miejska. A do tego – miasta, zabytki i nieskażona przyroda. Szczegółowe informacje znajdują się tu: http://stenaline.serwery.pl/zabytki_kolejnictwa.pdfZ poważaniem, Maciej Rosiński, Przedstawiciel Stena Line
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1 : 05 Sierpnia 2010, 10:32:20 » |
0
|
Bardzo ciekawy temat... I do tego z pierwszej ręki - jestem pod wrażeniem postawy firmy Stena Line.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #2 : 05 Sierpnia 2010, 10:56:05 » |
0
|
Z panem Maciejem jestem w kontakcie PW i zapowiedział, że odpowie na wszystkie pytania, które się w temacie pojawią. Wobec tego jeśli ktoś jest zainteresowany ofertą niech śmiało pyta. Ja jestem pod wrażeniem, że ktoś pod tym kątem tworzył ofertę i stąd moje pierwsze pytanie: Czy macie w firmie jakiegoś miłośnika? 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3 : 05 Sierpnia 2010, 11:16:17 » |
0
|
Tak na temat, ale nie w 100%: <begin of OT> Jest jeszcze punkt, który można by nazwać 15+ czyli coś obok 15... http://www.bosj.se/bosj2/index.phpLub prościej - kolejka wąskotorowa 600mm na wyspie Oland. Jest o niej bardzo mało informacji nawet na samym Olandzie. Ja na nią trafiłem niechcący wertując mapy będące w okolicznych biurach IT... był zaznaczony tor na jednej tylko mapie z 10 przejrzanych... a skoro byłem w okolicy i mieliśmy zaplanowany dzień na zwiedzanie Olandu, to podjechałem i zobaczyłem. To co jest ciekawe w porównaniach Szwecja-Polska... tamtejsza kolejka leśna przeleżała chyba ok 10 lat nieużywana i okazało się, ze zero kradzieży na szlaku, zaś podkłady zdrowe jak marzenie... a nas i klimacik trochę dorszy (degradacja drewna, korozja stali) oraz stężenie złodziei nieporównywalnie większe. <end of OT>
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #5 : 05 Sierpnia 2010, 20:33:12 » |
0
|
Ja przepraszam, że wcinam się z takim głupawym pytaniem, ale czy parowóz pokazany w prezentacji firmy SL to nie jest czasem Lasek? Czy to możliwe aby miał polskie korzenie?
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #6 : 05 Sierpnia 2010, 21:14:24 » |
0
|
A ja bym dodał jeszcze kolejkę muzealną w Mariefred O tak! Poniżej już kiedyś linkowane moje zdjęcia stamtąd: http://picasaweb.google.pl/kajetan.rozycki/OSLJ#@Kucyk: Jak najbardziej. W Szwecji znajduje się dość sporo wąskotorowych parowozów mających polskie korzenie. Las, Px48, Px29... Rzeczona OSLJ ma rozebrany ex PKP Tx4-559: http://www.flickr.com/photos/42309484@N03/4026607592/Na paru moich zdjęciach widać kawałki od niego. Ale podobno widoki na złożenie go do kupy są dość odległe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #7 : 05 Sierpnia 2010, 21:32:15 » |
0
|
ale czy parowóz pokazany w prezentacji firmy SL to nie jest czasem Lasek? Czy to możliwe aby miał polskie korzenie?
To nie jest Lasek tylko trzy osiowa maszyna firmy Orenstein&Koppel Ty3-195. O ile jestem zorientowany to żaden Las jeszcze do Szwecji nie trafił. Trafiły Px29, Px48 i Ryś-T49-111.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #8 : 05 Sierpnia 2010, 22:41:50 » |
0
|
Do Szwecji trafiło także parę przedwojennych wagonów osobowych z kolejki bieszczadzkiej. Niestety, nie wiem na jaką kolejkę trafiły.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #9 : 05 Sierpnia 2010, 23:04:19 » |
0
|
Bardzo ciekawa oferta  Nic tylko jechać  jedyne "ale" jakiego mogę tu się doszukać to należy poprawić kilka błędów w nazewnictwie, terminologii - np "parowozem składającym się z lokomotywy" i kilka innych (tak wiem że nie wszyscy się muszą znać na takich sprawach, ale ta oferta jest skierowana do ludzi którzy akurat wiedzą o co kaman  ).
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
m.stenaline
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #10 : 06 Sierpnia 2010, 11:03:00 » |
0
|
Bardzo się cieszę że nasz projekt Was zainteresował  Co do błędów w nazewnictwie, mimo starań, nie zawsze udało nam się ich uniknąć. Ale wszelkie uwagi postaramy się uwzględnić w następnej wersji broszury, więc proszę pisać! Krytyka mile widziana  Pozdrawiam, Maciej Rosiński, Przedstawiciel Stena Line
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
konrad
|
 |
« Odpowiedz #11 : 06 Sierpnia 2010, 12:46:53 » |
0
|
Zastanawiam się tylko czy jest to oferta w stylu płyniesz naszym promem i masz takie atrakcje do wyboru w Szwecji i radź sobie sam czy też jest to w pełni zorganizowana wycieczka, płacisz a my załatwiamy transport nocleg bilety itp...?
|
|
|
Zapisane
|
Urok sapiącej ciuchci jest niepodważalny ale lokomotywa spalinowa to potęga. 
|
|
|
kalito
|
 |
« Odpowiedz #12 : 06 Sierpnia 2010, 12:55:26 » |
0
|
Na PW sygnalizowałem Panu Maciejowi, że warto w tej broszurce zaznaczyć jaki jest zakres obowiązków Stena Line względem tej oferty, bo teraz nie wiadomo co właściwie oni oferują. Z naszej rozmowy wynikło jednak, że Stena zapewnia prom (czyli to czym się ta firma standardowo zajmuje) i chyba nic więcej. A fajnie by było jakby Stena weszła w kooperację z wymienionymi kolejkami i przykładowo dla klientów promów oferowane były zniżki w noclegach czy uczestnictwie w imprezach organizowanych przez dane kolejki.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
|