Z tego co kojarzę, a nawet chyba gdzieś na dysku mam, PKP PLK wydało jakieś zalecenia dotyczące informacji wizualnej, być może oparte na ww. normie, obejmujące też tablice stacyjne. Patrząc po różnych liniach i okresach, na tablicach stacyjnych, a zwłaszcza oznaczeniach nastawni widać stosowanie przez długi czas białego tła z czarnymi literami, u schyłku PRL albo początku III RP pojawiły się tablice niebieskie z białymi literami i obwódką. Te zostały na nastawniach do dziś i dalej są właśnie takie montowane, choć być może nie wszędzie. Na niektórych nastawniach czy strażnicach pojawiały się oznaczenia w formie sgraffito albo litery/cyfry wycięte z blachy zamocowanej kilka centymetrów od lica ściany. Tak więc niby reguły nie ma, ale pewne prawidłowości można dostrzec - trudno mi powiedzieć, czy wynika to z jakichś oficjalnych instrukcji/zaleceń.
Na wąskim była chyba jeszcze większa różnorodność i samowolka, nawet w samej nazwie stacji - czasem występuje skrót "Wąsk.", a czasem mój ulubiony "W-ski"

(raczej oficjalna nazwa była "Wąskotorowy", choć może to też było niejednolite?). Tutaj też pojawia się dyskusyjna kwestia rodzaju gramatycznego przymiotników dodanych do stacji. Bo czy jest np. (ten) Hrubieszów Towarowy, czy Hrubieszów Towarowa (ta stacja)?
2. Instrukcja o wskaźnikach i sygnałach tarczowych. Tom II. Zasady konstrukcji i wzory barwne.
(jeśli chodzi o pozycję nr 2 nie jestem pewien czy akurat tam są podane jakieś informacje na w/w temat)
Można by było jeszcze zerknąć jeszcze do :
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005r. w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji (Dz. U. Nr 172 poz.1444 z dnia 9 września 2005r.)
Skąd w rozporządzeniu i instrukcji dotyczących sygnalizacji (obowiązującej maszynistów) miałyby być tablice stacyjne (informujące pasażerów)?

...zanim wszystkie tablice stacyjne zostaną przeprawione to już wyjdzie nowe rozporządzenie...
Chyba właśnie stąd mamy obecnie taką różnorodność
