Świat kolejek wąskotorowych SMF
08 Grudzień 2022, 17:08:14 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Drezyny typu "Warszawa" na kolei Świętokrzyskiej.  (Przeczytany 9232 razy)
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« : 23 Styczeń 2011, 15:20:18 »
0

...jeździli drezyną inspekcyjną marki Warszawa po moście i straszyli przechodzących ludzi...

Czyżby warszawy jeździły po 750-tce? Trochę dziwnie by to wyglądało i wymagałoby większego zakresu przebudowy niż tylko zmiana kół i blokada kierownicy jak na 1435. Chyba że "drezyna inspekcyjna marki Warszawa" to nie to, o czym myślę...
« Ostatnia zmiana: 25 Styczeń 2011, 20:33:36 wysłane przez agneskate » Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 969 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #1 : 23 Styczeń 2011, 18:11:58 »
0

Czyżby warszawy jeździły po 750-tce? Trochę dziwnie by to wyglądało i wymagałoby większego zakresu przebudowy niż tylko zmiana kół i blokada kierownicy jak na 1435. Chyba że "drezyna inspekcyjna marki Warszawa" to nie to, o czym myślę...

Agencja Łowca donosi:

Cytuj
Na torze 750mm jeździły 2 takie drezyny - numery inwentarzowe Dkc 160 i Dkc 161. Projektu i późniejszej przebudowy Warszaw M-20 na drezyny dokonano w WMD Werbkowice. W najbliższym czasie o drezynach tych a także o normalnotorowych M-20 ukaże się w Świecie Kolei artykuł - autorstwa jego "wysokości". Zachowały się dokumenty i kosztorysy przebudowy, korespondencja pomiędzy ZKD Chełm i WMD Werbkowice w tej sprawie, materiałów większość widziałem - nie jestem w stanie sobie jednak przypomnieć gdzie i kiedy skasowano drezyny - kojarzą mi się Karczmiska, Jędrzejów lub Werbkowice - lata 70te - we wspomnianym artykule oczywiście wszystko będzie opisane więc naprawdę polecam cierpliwość.
ŁOWCA
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1473 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #2 : 24 Styczeń 2011, 20:21:22 »
0

Właśnie kiedyś już o to pytałem . Ale WYDAJE mi się, że widziałem foto Warszawy 223/224 a nie M20. Konkretnie tyłu tejże.
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 24 Styczeń 2011, 23:30:13 »
0

Gdzieś się plączą dwa zdjęcia Warszaw na JKD. Jedno było z Wiślicy, a drugie z Pińczowa. Niestety jak dobrze pamiętam nie były one robione w celu przedstawienia "Karolci" w pełnej okazałości tylko raczej z nastawieniem na osoby widoczne na owych zdjęciach. Ta z Wiślicy zdecydowanie nie była garbata, zaś pińczowskiego zdjęcia nie pamiętam zbyt dokładnie.

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 969 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #4 : 25 Styczeń 2011, 10:00:09 »
0

I znowu na prośbę Łowcy:

Cytat: Łowca
Istotnie - mój błąd -  jedna z drezyn to była Warszawa M-20, a druga to Warszawa 223/224. Która to który numer w tej chwili nie powiem, wspomniany artykuł sprawę wyjasni - włącznie z podaniem numerów fabrycznych samochodów z FSO. Jedna z drezyn została przebudowana dnia w WMD Werbkowice 6.12.1969 ( numer fabryczny FSO 63349 ) która konkretnie w tej chwili nie podam, druga plus minus 2 miesiące od tej daty. Napewno jedna z drezyn tak jak wcześniej napomniałem została skasowana w Karczmiskach ok. roku 83 lub 84. Będziemy wielce zobowiązani za wszelkie wiadomości odnośnie tych drezyn, a zdjęcia o których była mowa wcześniej będą wręcz - bezcenne, bo w tej chwili żadnych takowych nie posiadamy. Prosimy o ich udostępnienie, jesli nie na publice, to chociaz na pw.
ŁOWCA

Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1473 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #5 : 25 Styczeń 2011, 10:44:51 »
0

Czyli nie jest ze mną tak źle. O zdjęciu pamiętam tyle, że faktycznie byli tam ludzie i tył Warszawy (sedana). Chyba też na tyle była wymalowana okrągła, czerwona (domysł - zdjęcie cz.b.) tarcza.
Ale gdzie ja to widziałem... Może kiedyś na binariach pl.misc.kolej
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 25 Styczeń 2011, 12:17:56 »
0

Mam nadzieję ze mi Zbyszek głowy nie urwie, co przy jego rozmiarach nie stanowiło by większego problemu 
W informacje od Łowcy wkradły się pewne nieścisłości. Otóż obie drezyny zbudowane w 1969 roku w Werbkowicach zostały przebudowane z samochodów Warszawa M-20. Jedna o nr. fabrycznym 033413 , druga 73349 (a nie 63349). Jazdy próbne wehikułów odbyły się odpowiednio w  sierpniu i październiku 1969r.
Musiały to być z resztą nieźle zajeżdżone graty, bo naprawa karoserii była w kosztorysie przewidziana na 480h. (najbardziej pracochłonna pozycja).
 
Zapisane
Maciek JKD
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #7 : 25 Styczeń 2011, 19:31:07 »
0

Jedno się znalazło:



Niestety jak wcześniej wspomniałem - tylko zadek. Może ktoś miałby całość? Chichot

Pozdrawiam
Maciek
Zapisane

Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
Romas
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 25 Styczeń 2011, 20:08:15 »
0

OT
Czy nie wydaje się Wam, że napis "WIŚLICA" trafił na dach tego budynku przypadkowo? Tzn. moim zdaniem wygląda jakby wcześniej był zamieszczony na innym budynku, ewentualnie był przewidziany na inny budynek. Ma ktoś jakieś pomysły, informacje ?


« Ostatnia zmiana: 25 Styczeń 2011, 21:28:15 wysłane przez kalito » Zapisane
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 126 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 25 Styczeń 2011, 21:18:14 »
0

No i gdzie ten garb?  Co?
Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1473 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #10 : 27 Styczeń 2011, 10:06:38 »
0

Właśnie. To nie jest M20! i nie jest to zdjęcie które chodzi mi po głowie
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!