Świat kolejek wąskotorowych SMF
05 Grudnia 2024, 08:29:13 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Dywagacje na temat remontu kapitalnego linii do Nowego Miasta.  (Przeczytany 24696 razy)
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« : 18 Kwietnia 2011, 18:10:31 »
0

 Wszystko można naprawić, nawet tor od Grójca  do Nowego miasta:
Tym bardziej że tor na tym odcinku był remontowany przed zamknięciem kolejki pod władzą PKP.
Stan toru zbadam dogłębnie , a zacznę zaraz po świętach. Wtedy będzie można zrobić wstępny kosztorys modernizacji odcinków od stacji do stacji a następnie będzie można biegać od "wójta do sołtysa" z kapeluszem w rękach, celem napełnienia go srebrnikami na materiały torowe W następnej kolejności będą potrzebni "krasnale" od robót interwencyjnych celem oczyszczenia toru z roślinności, no a potem wchodzi Ogoniasty ze swoimi "krasnalami" i remontuje szlak

Ja wiem że zaraz po moim poście pewne osoby będa pytać: A poco ?,  
Mam pewnego pomysła , jeżeli znajdą się środki na remont toru, i dotacje z gmin na prowadzenie ruchu turystycznego.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2011, 22:33:27 wysłane przez agneskate » Zapisane

POZDRAWIAM !!!
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #1 : 18 Kwietnia 2011, 18:57:30 »
0

Najpierw to trzeba wyremontować torowisko do Tarczyna... Na to nie ma pieniędzy, to co dopiero Grójec i Mała Wieś... A z tego co wiadomo w tym roku zawiesiliśmy jazdy do Grójca z powodu katastrofalalnego stanu torowiska. W tory do Tarczyna jak włożymy parę tysięcy podkładów,to możemy pomyśleć o Grójcu...
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 18 Kwietnia 2011, 19:34:57 »
-3

Odpuść sobie i zerknij na kosztorys doprowadzenia linii do dobrej kondycji popełniony w roku 2008. W spisie nie są ujęte koszty remontów obiektów inżynierskich.
Piaseczno km 12,650 - Tarczyn km 27,000  odcinek dł. 14,350 km - 2.646.012,95 zł
Tarczyn km 27,000 - Grójec km 40,500 odcinek dł. 13,500 km - 3.014.059,77 zł
Grójec km 40,500 - Mała Wieś km 49,300 odcinek dł. 8,800 km - 764.009,72 zł
Mała Wieś  km 49,300 - Mogielnica  km 64,700  odcinek dł. 15,400 km - 2.237.375,62zł
Mogielnica km 64,700 - Nowe Miasto nad Pilicą km 83,900 odcinek dł. 19,200 km - 5.687.893,75 zł

Do tego układanie przejazdów typu Strail i mamy... 18.247.607zł 59gr.
Janusz, niejednokrotnie Cię "wierchuszka" prosiła, żebyś trochę temperował język, bo czasem podjeżdża rynsztokiem. Proszę zmienić ten "rów".
Chamstwo.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2011, 20:25:49 wysłane przez kalito » Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 18 Kwietnia 2011, 19:43:02 »
0

To so sumy do zwykłych pociągów. A do jazdy tylko drezynami jaki by był koszt?? (przy załomotaniu że ci co zasypali torowisko karpami uporządkują to).
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 18 Kwietnia 2011, 20:07:42 »
0

Ok.112,3 LPD*/km

LPD - Litr Potu Drezyniarskiego - jednostka miary określająca pracochłonność wykonania czynności koniecznych do zaistnienia faktu drezynowania.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #5 : 18 Kwietnia 2011, 20:13:28 »
-1

Ja wiem że zaraz po moim poście pewne osoby będa pytać: A poco ?, 

Ja wiem po co: żeby sobie za zarobione pieniążki kupić dwie paczki ciasteczek. I wszyscy zadowoleni
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Ariel Ciechański
Administrator
*****
Długość toru:: 973 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #6 : 18 Kwietnia 2011, 20:14:10 »
0


wydrukować go i powiesić w kiblu dla wycierania rowa.


Janusz, kultury osobistej trochę...
Zapisane

Pozdr.<br />CAr.<br />
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1019 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #7 : 18 Kwietnia 2011, 20:17:12 »
0

Z drezynowaniem na odcinku Tarczyn-Nowe miasto jest pewien problem, mianowicie wszystkie pojazdy szynowe wraz z kadrą rezydują w Piasecznie. Żeby dotrzeć do Tarczyna trzeba pokonać 15km szlaku a to już jest całkiem sporo dla amatorów. Generalnie frekwencja wygląda tak:
- Jazdy po stacji lub na polanie w Runowie (kilkaset metrów) - Dużo chętnych
- Jazda Piaseczno-Runów - Kilka osób
- Jazda Piaseczno-Tarczyn - Praktycznie 0
- Jazda Tarczyn->.... - Totalnie 0

Może w tym sezonie to się trochę zmieni, zobaczymy.
Zapisane

Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #8 : 18 Kwietnia 2011, 21:22:54 »
0

Janku, co obejmują przedstawione przez Ciebie kwoty?
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #9 : 18 Kwietnia 2011, 21:37:02 »
0

To jest kosztorys firmy BTW(Bahn Technic Wroclaw), na naprawę główną torowiska. A więc do pracy weszły by profesjonalne maszyny, a nie dwójka krasnali.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 18 Kwietnia 2011, 21:49:05 »
+2

Zakres prac opisanych w kosztorysie:

Roboty pomiarowe przy liniowych robotach ziemnych;
Ręczne ścinanie i karczowanie rzadkich krzaków i podszycia;
Usuwanie roślinności z podsypki i ław torowiska;
Oczyszczenie terenu z pozostałości po wykarczowaniu (drobne gałęzie, korzenie, kora i wrzos) ze spaleniem na miejscu;
Usuwanie wierzchniej warstwy podsypki z pospółki z istniejących torów o podkładach drewnianych;
Naprawa toru przez wymianę pojedynczych zniszczonych podkładów drewnianych na podsypce ze żwiru lub pospółki;
Układanie toru kolejowego montowanego na budowie z szyn staroużytecznych S49 na podkładach drewnianych z podawaniem materiałów torem budowanym;
Uzupełnienie brakującej podsypki w klatkach i obsypanie czół podkładów, wyrównanie i nadanie jej przepisowego kształtu;
Podnoszenie na podsypkę żwirową i podbicie toru warstwą o grubości 10 cm;
Materiały nawierzchniowe dla toru klasycznego z szyn S 42 /49;
Wymiana podkładek stalowych P30;
Wymiana podkładek stalowych P1S;
Wymiana wkrętów S-6;
Wymiana wkrętów 49A;
Oczyszczenie rowów (strach pisać, ale zaryzykowałem) odwadniających na głębokość 15 cm.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #11 : 18 Kwietnia 2011, 22:20:19 »
+1

Ładnie napisane  ale:
-  wiekszość prac, wykonamy My sami za tzw "dniówki"
-  prace interwencyjne zleca gmina ( która by chciała ewentualnie pomóc) dając odpowiednio trzeźwych "krasnali"
-  materiał w postaci szyn z reguły leży juz w torze
-  90 % podkładek też znajduje się w torze
-  podobnie haki i wkręty
-  pomiar torów wykona Ogon za dniówke a może i wolontariacko 
- ewentualne niwelacje wykona Kucyk z pomocą Ogona też raczej za dniówke  wkońcu to "nasza kolejka"  Chichot

 Naturalną rzeczą jest wymiana podkładów jak i uzupełnienie ubytków w postaci podkładek wkrętów itp, ale stan ubytków określe w ciągu 14 dni. Chyba że "dziadek mnie zagna do ważniejszej pracy:) np prostowanie starych gwoździ Chichot

I prosze jak szybko koszty się zmniejszyły
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #12 : 18 Kwietnia 2011, 23:27:29 »
-1

Widzę, że powoli zaczynają się wyłaniać oferty przetargowe. To może i ja swoją rzucę:

Podejmuję się zrobić tę pracę za darmo, samemu, w 4-5 dni. Uważam, że jest to termin całkowicie realny. Dziękuję za rozpatrzenie mojej kandydatury
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #13 : 18 Kwietnia 2011, 23:28:06 »
-3

Ładnie napisane   ale:
-  wiekszość prac, wykonamy My sami za tzw "dniówki"

Ogon, a jaką dasz gwarancję na swoją pracę?
Obietnicę, że jak coś będzie nie tak to odkupisz ciasteczka?
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2016 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #14 : 19 Kwietnia 2011, 01:05:11 »
-1

Ta wycena kojarzy mi się z nierozstrzygniętym przetargiem na remont kolejki w Ostrowie Wlkp za grube bańki i SIWZ wg którego Wls40 miałyby być wyposażone w sygnalizację kabinową, SHP i silniki GM rodem z 311D a torowisko na bezstykach mogące przenosić naciski 22t/oś przystosowane do 200km/h. Jednym słowem zapewne mocno przesadzony. Co nie zmienia faktu że sens remontu linii do Grójca jest mocno zastanawiający i raczej sam temat wrzuciłbym do Rail Fiction.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4307 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #15 : 19 Kwietnia 2011, 08:54:50 »
0

Zauważcie, że wycena obejmuje cały szlak Piaseczno - Nowe Miasto czyli 71 km. Na tej długości są odcinki toru po remoncie kapitalnym w końcu lat 80, które wystarczy odkrzaczyć i mamy nowe S49 na tłuczniu niczym z Wernigerode - ich jest najmniej. Są też odcinki  gdzie stare, zwichrowane szyny typu 6 i 31 wymagają wymiany. W reszcie dochodzimy do potrzeby uzupełnienia rozkradzionych fragmentów, których 3 lata temu było już ok. 1 km, a wiadomo, że szyny same się nie układają a wręcz mają tendencje do anihilacji i parowania. Poza tym napraw przy takich inwestycjach nie wykonuje się metodami dłubankowymi rodem z kolejki cegielnianej. Tu wchodzi profesjonalna firma, ciężki sprzęt którym usuwa się warstwę podsypki i kładzie się nową dowożoną wagonami samowyładowczymi, tor układa się przęsłami wcześniej zmontowanymi, itd. A i tak zakładane tempo prac uwzględniając warunki miejscowe planowane było na ok. 200 - 300 m dziennie. Panowie, a szczególnie Ogon, to naprawa za ponad 18 milionów a nie za karton ciastek z Lidla.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Ogoniasty
Dyrektor
*****
Długość toru:: 631 m

W terenie W terenie


Toromistrz wąskotorowy


« Odpowiedz #16 : 19 Kwietnia 2011, 20:57:30 »
0

Ładnie napisane   ale:
-  wiekszość prac, wykonamy My sami za tzw "dniówki"

Ogon, a jaką dasz gwarancję na swoją pracę?
Obietnicę, że jak coś będzie nie tak to odkupisz ciasteczka?



Grzesiu wiesz czego ja najbardziej nie lubie podczas wykonywania remontu torów? Tzw. Partyzanki czy popeliny !
Więc jeżeli wykonuje naprawę infrastruktury torowej to staram sie ją wykonać najlepiej jak sie tylko da, oczywiście na tyle na ile mi materiały torowe pozwolą. Więc o gwarancje, możesz być spokojny !

Panowie pamiętajcie że "nas" nie stać by wynająć firmę która za kilkanascie milionów przeprowadzi naprawę główna torów. Musimy się skupiać na tym co mamy, i wykonywać naprawy bieżące, by nasze waskie szlaki się nie rozpierwiastkowały podczas przejazdu pociągów. A może Wy nie wierzycie w swoje możliwości, tylko czekacie aż wam manna z nieba spadnie, którą zapłacicie wynajętej firmie Szok    Ech...
Zapisane

POZDRAWIAM !!!
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #17 : 19 Kwietnia 2011, 21:52:22 »
0

Panowie pamiętajcie że "nas" nie stać by wynająć firmę która za kilkanascie milionów przeprowadzi naprawę główna torów.
Nas to aktualnie nie stać na gówniane 100 podkładów więc o czym ta rozmowa?



Grzesiu wiesz czego ja najbardziej nie lubie podczas wykonywania remontu torów? Tzw. Partyzanki czy popeliny !
A może Wy nie wierzycie w swoje możliwości, tylko czekacie aż wam manna z nieba spadnie, którą zapłacicie wynajętej firmie Szok    Ech...

Nie. Poprostu kilka osób które z Tobą tu rozmawia doskonale zna pewne realia. Kolejki jako podmioty kasy własnej na tak szerokie prace mieć raczej nie będą. Trzeba więc będzie bazować na środkach od samorządów  lokalnych a tam odrazu przetargi, BIPy, SIWZy, kwity, doświadczenie (którego formalnie NIE MASZ!  oczywiście, jak jest w rzeczywistości wszyscy wiemy) i gwarancje.

Podsumowując.

Przy znacznie ograniczonych środkach trzeba wybierać miejsce ich inwestycji. Zazwyczaj w sektory które pozwolą zarobić pieniądze na kolejne inwestycje i dalsze życie, więc jeśli jest zapotrzebowanie na relację A-B zaś na B-C to zamia
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 19 Kwietnia 2011, 22:01:06 »
0

Cytuj
A może Wy nie wierzycie w swoje możliwości, tylko czekacie aż wam manna z nieba spadnie, którą zapłacicie wynajętej firmie     Ech...
Jak ktoś chce Platynowego na Ełro wozić, to i remont musi odpowiednio kosztować  .

Jakoś nie widzę w tym logiki. Z jednej strony wstrzymanie ruchu do Grójca (argumenty marketingowe Kuca mnie przekonują), z drugiej jakieś wizje uruchamiania dalszych odcinków. Z jednej rozłażący się tor (i sugestie, że jak się nic nie zrobi to się jazda skończy), z drugiej niemal "złote haki" (oczywiście jak na nasze realia).

Argument Zamówień publicznych jest trafny, ale pod warunkiem, że samorząd byłby skłonny rzucić konkretną kasą. Jakoś na razie w dyskusji żadna informacja na ten temat się nie pojawiła...
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2694 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #19 : 19 Kwietnia 2011, 22:15:36 »
+1

Trzeba więc będzie bazować na środkach od samorządów  lokalnych a tam odrazu przetargi, BIPy, SIWZy,

Przetargi by się przydały ale nie na kompleksowo naprawę a na konkretne materiały torowe np podkłady, wkręty, podkładki. Tak aby kolejka miała materiał do naprawy torowiska. Wyjdzie taniej niż naprawa przez zewnętrzną firmę.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!