Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 04:22:45 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Linia 82 Bąkowiec - Puławy  (Przeczytany 36612 razy)
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #20 : 11 Maja 2011, 08:46:04 »
+1

Znalazłem taką oto fotkę archiwalną harcerzy, którzy stoją na tle pociągu na stacji Wysokie Koło. Na tablicy wagonowej widać (gdy się przybliży w jakimś programie) napisy: "Bąkowiec - Wysokie Koło":


źródło: http://e-gniewoszow.i365.pl

Może ktoś napisać co to za wagon?
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2011, 09:09:58 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #21 : 11 Maja 2011, 09:01:32 »
0


- budynek stacyjny w Wysokim Kole istnieje do dnia dzisiejszego a tor i tory stacyjne rozebrane zostały już dawno.

Ponieważ była ładna pogoda wybrałem się rowerem w tamte strony, by zrobić parę fotek.
Fotki z dnia 10 maja 2011 można będzie znaleźć na stronie:
http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=840&okno=start

Jeśli jeszcze ich nie ma, to powinny się niebawem ukazać.

Co do torów - owszem, już nie istnieją. Znalazłem jednak na stacji Wysokie Koło kolejowe ślady. Są to podkłady kolejowe gdzieniegdzie znajdujące się w gruncie. Na wspomnianej stronie można będzie sobie pooglądać wraz z istniejącym budynkiem stacyjnym (obecnie prywatne mieszkanie). Nadmienię, że budynek jest drewniany i wygląda na baaardzo stary 
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2011, 09:15:50 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
SMKZnin
Mechanik
***
Długość toru:: 165 m

W terenie W terenie



olek.lutek
WWW
« Odpowiedz #22 : 11 Maja 2011, 18:45:07 »
0

Cytuj
Może ktoś napisać co to za wagon?


Prawdę mówiąc, zdjęcie pokazuje zbyt mało i w kwestii tego wagonu spekulacji jest sporo.

Na pewno dwu-osiowec, pytanie teraz jaki. Pruski, austryjacki, czeski... Okienka w grupkach po 2 sztuki to cecha praskiego Ringhoffera:
http://www.parostroj.net/katalog/ov/images/fotografie/Ci_4_1732.jpg

Albo tzw. Stauding ( też posiada te podwójne okienka):
http://www.parowozy.pl/skansen/wagony/05423BHXZ.jpg

Wszystko Ringhoffer Smichov robił dla Austrowęgier, a po I wojnie światowej jak Czesi odzyskali niepodległość firma zmieniła nazwę na Tatra Smichov.

Gdyby była lepsza fotka to można by coś powiedzieć dokładniej 
Zapisane

Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #23 : 11 Maja 2011, 20:29:54 »
0

Na pewno dwu-osiowec, pytanie teraz jaki. Pruski, austryjacki, czeski... Okienka w grupkach po 2 sztuki to cecha praskiego Ringhoffera:
http://www.parostroj.net/katalog/ov/images/fotografie/Ci_4_1732.jpg


Te pionowe pasy pomiędzy oknami bardziej podobne są do właśnie tego praskiego Ringhoffera. Ale nie dam sobie ręki obciąć...
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2011, 20:42:23 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #24 : 11 Maja 2011, 20:45:39 »
0

Według meni jest to ten z pierwszego linku.
- w drugim wagonie pod pudłem widać jakieś schowki a na tym 2 posty wyżej tego nie widzę(gdyby były to by trochę musiały wystawać)
- ten dolny ściąg(??  Nie wiem ja się to nazywa) w pierwszym linku widać ze jest zamocowany mniej więcej tam gdzie mocowany jest resor a w drugim mniej więcej w okolicach osi. Na fotce powyżej widać os ale brak ściągu.
- zwróćcie uwagę na łączenie blach pudła. Na jednym pas poniżej okien jest zakryty całymi arkuszami a na druki są paski na szerokość okien i słupków.
- szerokość słupków
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #25 : 18 Maja 2011, 08:04:12 »
0

Grzebałem nieco w sieci i na stronie http://kolejkamarecka.pun.pl/deblin-60.htm natrafiłem na takie oto zdjęcie wagonu stojącego w Dęblinie:



Czyżby to wagon który jeździł do Wysokiego Koła? Podobny do tego z archiwalnego zdjęcia, które wcześniej umieściłem. Niestety nie znalazłem daty wykonania zdjęcia.
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2011, 08:07:30 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #26 : 18 Maja 2011, 10:50:59 »
0

Na pewno nie ten sam. Zobacz ze inaczej są blachy. Brak tego ściągu pod pudłem. Na tym czo wcześniej dałeś nad osią trafia szeroki słupek miedzy oknami. Tu jest wąski.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 18 Maja 2011, 11:51:09 »
0

Ten ze zdjęcia do końca lat osiemdziesiątych albo ciut dłużej stał na stacji osobowej Dęblin jako pomieszczenie dla sprzątaczek. Oczywiście mógł jeździć wcześniej do: Wysokiego Koła, Kozienic, Radomia, Łukowa, Lublina czy Pilawy.
Zapisane
Mariano
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 18 Maja 2011, 23:56:44 »
0

Dziwne, że okoliczni niewiele wiedzą na temat tej linii. Grzegorz pisał o zmowie milczenia wśród mieszkańców WK. Nie da się przecież zbudować torowiska ani jeździć pociągiem przez kilka(naście) lat niezauważonym...

Na forum.pulawy wyczytałem kiedyś, że w czasie manewrów można było zauważyć wzmożony ruch wojsk w okolicy, nie tylko polskich, ale także radzieckich. Podobno nawet doszło do śmiertelnego wypadku w Puławach, gdy pijany Ruski żołnierz przejechał kogoś.

Ciężko uwierzyć, że na takie zadupie pociąg jeździł, a przejazd wojskowego transportu przez Wisłę, gdzie normalnie nie było mostu, musiał być niesamowitym widokiem !

Zapisane
Arclight
Nowicjusz
*
Długość toru:: 32 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #29 : 28 Maja 2011, 16:44:28 »
0

Fidziu, ja mówię co widzę z perspektywy pasażera samochodu.
Jadąc w stronę Kozienic widzę po lewej stronie, bliżej drogi niezelktryfikowany kawałek z zarośniętym torowiskiem i odbijający dalej od drogi kawałem z drutem nad szynami.

Przy tym niezelektryfikowanym kawałku powinny jeszcze stać słupy z czasów gdy ten odcinek był zelektryfikowany, wszakże sieć zdjęto w lecie 2009 a rozjazdy w Janikowie zlikwidowali na jesieni 2009 roku.

Podobno istnieje zdjęcie pociągu przejeżdżającego przez ten most pontonowy, ale w archiwum jednostki saperskiej w Dęblinie go brak.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #30 : 17 Lipca 2011, 20:26:40 »
0

Cytuj
Podobno istnieje zdjęcie pociągu przejeżdżającego przez ten most pontonowy, ale w archiwum jednostki saperskiej w Dęblinie go brak.

Ja gdzieś miałem takie zdjęcie...
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 19 Sierpnia 2011, 07:53:20 »
0

Wypatrzyłem takie zdjęcia w necie:
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=333219&LNG=RU#picture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=333218&LNG=RU#picture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=333216&LNG=RU#picture
Chyba ten most na Wiśle musiał wyglądać podobnie ?
Zapisane
Tata 4-latka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 04 Września 2011, 20:13:17 »
0

Troszkę mogę opowiedziec o prawej stronie linii 82
-przygotowania do przeprawy w roku 85 widziałem z bliska
-fotka nr'3 jest najbardziej zblizona do orginału
Całe manewry miały kryptonim,,WISŁA" ale Ja tam nie widziałem obcych wojsk tzn.sojuszników
Faktem było że ze 2 tygodnie całośc montowali niebieskim dźwigiem ratunkowym a oprócz mostu był jeszcze wiadukt nad drogą 801
wał faktycznie rozkopano na ten czas a jakieś 100 metrów obok była główna trybuna dla generałów.Wojska było setki,bo cały teren musieli miec pod kontrolą.A po przejeździe pociągu wszystko rozebrano,pozostały jednak drogi dojazdowe do samej Wisły a teren jest wybetonowany nadal tory to najmniejszy problem;-) konstrukcje mostu widziałem w tym roku w pewnej miejscowości więc na złom nie poszła a czy będzie jeszcze potrzebna? kto to wie?Najlepiej to się spotkac i pokazac na miejscu,mieszkam blisko tego miejsca więc moge podjechac gdyby byli chetni?Pozdrawiam!
Zapisane
Mariano
Nowicjusz
*
Długość toru:: 13 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #33 : 05 Września 2011, 09:51:32 »
0

Montowali dwa tygodnie, a w razie W chcieli w jeden dzień zmontować

Ciekawa sprawa z wiaduktem nad drogą 801. Możesz coś więcej o tym napisać? Zapewne był to wiadukt dla samochodów, a pod nim jeździł pociąg. 

Jak wyglądał ruch samochodów po drodze? Czy były jakieś ograniczenia, objazdy, robiono z tego tajemnicę?
Zapisane
Tata 4-latka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 05 Września 2011, 12:30:24 »
0

Tajemnicy nie było.Bo niby jak to wszystko ukryc?Samych czołgów było z 50 w lesie i przy drodze 801 a stały chyba 2-3 dni a gdzie  dopiero reszta wozów,samochodów itd
Samego mostu nie dało się zobaczyc jak był gotowy, wojsko obstawiło dojście do Wisły a i broń z ostrą amunicją robiła swoje.
Wiadukt był nad torami oddalony jakieś 10 metrów w prawo(jadąc od Puław)
Utrudnień ani ograniczeń nie było,wojsko nad wszystkim panowało a pociąg o 5 rano przejechał.
Rozbieranie trwało kilka dni 
Jeśli ktoś ma dojście w TVP to może się postarac o kopię materiału filmowego z tego przejazdu.
Zapisane
Tata 4-latka
Nowicjusz
*
Długość toru:: 19 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 19 Lutego 2013, 19:09:48 »
+1

Kilka fotek z wyspy, na której obecnie znajdują się pozostałości lewego przyczółka. Dla ciekawości - infrastruktura drogowa na wyspie jak podczas manewrów tylko piaskiem przysypana.


* 22a.jpg (334.33 KB, 810x608 - wyświetlony 1424 razy.)

* 23a.jpg (214.22 KB, 732x549 - wyświetlony 1391 razy.)

* 24a.jpg (354.62 KB, 952x714 - wyświetlony 1533 razy.)
Zapisane
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 794 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #36 : 20 Lutego 2013, 13:21:34 »
0

Czy ja dobrze widzę(zdjęcie nr3)?? Z za drzew wyłania się komin zakładów azotowych??
Jeśli tak to wiem gdzie patrzeć na googlu czy geoportalu...
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #37 : 20 Lutego 2013, 13:31:15 »
0

@Harry

Zgadza się, zza drzew wyłania się komin "Azotów".
Zdjęcie robione jest z lewego brzegu Wisły na wysokości wsi Łęka/Kowala.
Przebieg linii jest bardzo dobrze widoczny chociażby na Google Maps.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Jarek Franczyk
Zawiadowca
****
Długość toru:: 409 m

W terenie W terenie


prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...


« Odpowiedz #38 : 22 Czerwca 2016, 09:29:20 »
+1

Sorry za odgrzewanie kotleta, ale myślę, że warto nadmienić iż w książce, o której wspominał na poprzedniej stronie tego wątku kolega 2xm, opisane są manewry WISŁA 75 i WISŁA 85 których głównym bohaterem była przeprawa kolejowo-drogowa przez Wisłę w okolicach Wysokiego Koła. Nie ma tam tego strasznie dużo - raptem kilka stron, ale są to ciekawe informacje /i zdjęcia, w tym taboru/ na ten temat z tamtego okresu - udostępnione z archiwów wojskowych. Polecam dla ciekawskich

http://odk.pl/polskie-koleje-panstwowe-jako-srodek-transportu-wojsk-ukladu-warszawskiego,9263.html

...aczkolwiek chyba nakład tej książki został wyczerpany i trzeba by szukać tej pozycji na jakichś aukcjach czy coś.
To chyba jedyna książka, gdzie wspomina się o odcinku Puławy-Azoty - Wysokie Koło i manewrach wojskowych w tej okolicy z wykorzystaniem tego odcinka linii kolejowej nr 82.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2016, 09:44:16 wysłane przez Jarek Franczyk » Zapisane

Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!