Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #20 : 11 Maja 2011, 08:46:04 » |
+1
|
Znalazłem taką oto fotkę archiwalną harcerzy, którzy stoją na tle pociągu na stacji Wysokie Koło. Na tablicy wagonowej widać (gdy się przybliży w jakimś programie) napisy: "Bąkowiec - Wysokie Koło": źródło: http://e-gniewoszow.i365.plMoże ktoś napisać co to za wagon?
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2011, 09:09:58 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #21 : 11 Maja 2011, 09:01:32 » |
0
|
- budynek stacyjny w Wysokim Kole istnieje do dnia dzisiejszego a tor i tory stacyjne rozebrane zostały już dawno.
Ponieważ była ładna pogoda wybrałem się rowerem w tamte strony, by zrobić parę fotek. Fotki z dnia 10 maja 2011 można będzie znaleźć na stronie: http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=stacje&id=840&okno=startJeśli jeszcze ich nie ma, to powinny się niebawem ukazać. Co do torów - owszem, już nie istnieją. Znalazłem jednak na stacji Wysokie Koło kolejowe ślady. Są to podkłady kolejowe gdzieniegdzie znajdujące się w gruncie. Na wspomnianej stronie można będzie sobie pooglądać wraz z istniejącym budynkiem stacyjnym (obecnie prywatne mieszkanie). Nadmienię, że budynek jest drewniany i wygląda na baaardzo stary 
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2011, 09:15:50 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
SMKZnin
|
 |
« Odpowiedz #22 : 11 Maja 2011, 18:45:07 » |
0
|
Może ktoś napisać co to za wagon? Prawdę mówiąc, zdjęcie pokazuje zbyt mało i w kwestii tego wagonu spekulacji jest sporo. Na pewno dwu-osiowec, pytanie teraz jaki. Pruski, austryjacki, czeski... Okienka w grupkach po 2 sztuki to cecha praskiego Ringhoffera: http://www.parostroj.net/katalog/ov/images/fotografie/Ci_4_1732.jpgAlbo tzw. Stauding ( też posiada te podwójne okienka): http://www.parowozy.pl/skansen/wagony/05423BHXZ.jpgWszystko Ringhoffer Smichov robił dla Austrowęgier, a po I wojnie światowej jak Czesi odzyskali niepodległość firma zmieniła nazwę na Tatra Smichov. Gdyby była lepsza fotka to można by coś powiedzieć dokładniej 
|
|
|
Zapisane
|
Profil Stowarzyszenia Miłośników Kolei w Żninie
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #23 : 11 Maja 2011, 20:29:54 » |
0
|
Te pionowe pasy pomiędzy oknami bardziej podobne są do właśnie tego praskiego Ringhoffera. Ale nie dam sobie ręki obciąć...
|
|
« Ostatnia zmiana: 11 Maja 2011, 20:42:23 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #24 : 11 Maja 2011, 20:45:39 » |
0
|
Według meni jest to ten z pierwszego linku. - w drugim wagonie pod pudłem widać jakieś schowki a na tym 2 posty wyżej tego nie widzę(gdyby były to by trochę musiały wystawać) - ten dolny ściąg(?? Nie wiem ja się to nazywa) w pierwszym linku widać ze jest zamocowany mniej więcej tam gdzie mocowany jest resor a w drugim mniej więcej w okolicach osi. Na fotce powyżej widać os ale brak ściągu. - zwróćcie uwagę na łączenie blach pudła. Na jednym pas poniżej okien jest zakryty całymi arkuszami a na druki są paski na szerokość okien i słupków. - szerokość słupków
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #25 : 18 Maja 2011, 08:04:12 » |
0
|
Grzebałem nieco w sieci i na stronie http://kolejkamarecka.pun.pl/deblin-60.htm natrafiłem na takie oto zdjęcie wagonu stojącego w Dęblinie:  Czyżby to wagon który jeździł do Wysokiego Koła? Podobny do tego z archiwalnego zdjęcia, które wcześniej umieściłem. Niestety nie znalazłem daty wykonania zdjęcia.
|
|
« Ostatnia zmiana: 18 Maja 2011, 08:07:30 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #26 : 18 Maja 2011, 10:50:59 » |
0
|
Na pewno nie ten sam. Zobacz ze inaczej są blachy. Brak tego ściągu pod pudłem. Na tym czo wcześniej dałeś nad osią trafia szeroki słupek miedzy oknami. Tu jest wąski.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
janeczek
|
 |
« Odpowiedz #27 : 18 Maja 2011, 11:51:09 » |
0
|
Ten ze zdjęcia do końca lat osiemdziesiątych albo ciut dłużej stał na stacji osobowej Dęblin jako pomieszczenie dla sprzątaczek. Oczywiście mógł jeździć wcześniej do: Wysokiego Koła, Kozienic, Radomia, Łukowa, Lublina czy Pilawy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mariano
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #28 : 18 Maja 2011, 23:56:44 » |
0
|
Dziwne, że okoliczni niewiele wiedzą na temat tej linii. Grzegorz pisał o zmowie milczenia wśród mieszkańców WK. Nie da się przecież zbudować torowiska ani jeździć pociągiem przez kilka(naście) lat niezauważonym...
Na forum.pulawy wyczytałem kiedyś, że w czasie manewrów można było zauważyć wzmożony ruch wojsk w okolicy, nie tylko polskich, ale także radzieckich. Podobno nawet doszło do śmiertelnego wypadku w Puławach, gdy pijany Ruski żołnierz przejechał kogoś.
Ciężko uwierzyć, że na takie zadupie pociąg jeździł, a przejazd wojskowego transportu przez Wisłę, gdzie normalnie nie było mostu, musiał być niesamowitym widokiem !
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Arclight
Nowicjusz

Długość toru:: 32 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #29 : 28 Maja 2011, 16:44:28 » |
0
|
Fidziu, ja mówię co widzę z perspektywy pasażera samochodu. Jadąc w stronę Kozienic widzę po lewej stronie, bliżej drogi niezelktryfikowany kawałek z zarośniętym torowiskiem i odbijający dalej od drogi kawałem z drutem nad szynami.
Przy tym niezelektryfikowanym kawałku powinny jeszcze stać słupy z czasów gdy ten odcinek był zelektryfikowany, wszakże sieć zdjęto w lecie 2009 a rozjazdy w Janikowie zlikwidowali na jesieni 2009 roku. Podobno istnieje zdjęcie pociągu przejeżdżającego przez ten most pontonowy, ale w archiwum jednostki saperskiej w Dęblinie go brak.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #30 : 17 Lipca 2011, 20:26:40 » |
0
|
Podobno istnieje zdjęcie pociągu przejeżdżającego przez ten most pontonowy, ale w archiwum jednostki saperskiej w Dęblinie go brak.
Ja gdzieś miałem takie zdjęcie...
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #31 : 19 Sierpnia 2011, 07:53:20 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tata 4-latka
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 04 Września 2011, 20:13:17 » |
0
|
Troszkę mogę opowiedziec o prawej stronie linii 82 -przygotowania do przeprawy w roku 85 widziałem z bliska -fotka nr'3 jest najbardziej zblizona do orginału Całe manewry miały kryptonim,,WISŁA" ale Ja tam nie widziałem obcych wojsk tzn.sojuszników Faktem było że ze 2 tygodnie całośc montowali niebieskim dźwigiem ratunkowym a oprócz mostu był jeszcze wiadukt nad drogą 801 wał faktycznie rozkopano na ten czas a jakieś 100 metrów obok była główna trybuna dla generałów.Wojska było setki,bo cały teren musieli miec pod kontrolą.A po przejeździe pociągu wszystko rozebrano,pozostały jednak drogi dojazdowe do samej Wisły a teren jest wybetonowany nadal tory to najmniejszy problem;-) konstrukcje mostu widziałem w tym roku w pewnej miejscowości więc na złom nie poszła a czy będzie jeszcze potrzebna? kto to wie?Najlepiej to się spotkac i pokazac na miejscu,mieszkam blisko tego miejsca więc moge podjechac gdyby byli chetni?Pozdrawiam!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Mariano
Nowicjusz

Długość toru:: 13 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #33 : 05 Września 2011, 09:51:32 » |
0
|
Montowali dwa tygodnie, a w razie W chcieli w jeden dzień zmontować  Ciekawa sprawa z wiaduktem nad drogą 801. Możesz coś więcej o tym napisać? Zapewne był to wiadukt dla samochodów, a pod nim jeździł pociąg. Jak wyglądał ruch samochodów po drodze? Czy były jakieś ograniczenia, objazdy, robiono z tego tajemnicę?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tata 4-latka
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #34 : 05 Września 2011, 12:30:24 » |
0
|
Tajemnicy nie było.Bo niby jak to wszystko ukryc?Samych czołgów było z 50 w lesie i przy drodze 801 a stały chyba 2-3 dni a gdzie dopiero reszta wozów,samochodów itd Samego mostu nie dało się zobaczyc jak był gotowy, wojsko obstawiło dojście do Wisły a i broń z ostrą amunicją robiła swoje. Wiadukt był nad torami oddalony jakieś 10 metrów w prawo(jadąc od Puław) Utrudnień ani ograniczeń nie było,wojsko nad wszystkim panowało a pociąg o 5 rano przejechał. Rozbieranie trwało kilka dni  Jeśli ktoś ma dojście w TVP to może się postarac o kopię materiału filmowego z tego przejazdu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Tata 4-latka
Nowicjusz

Długość toru:: 19 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #35 : 19 Lutego 2013, 19:09:48 » |
+1
|
Kilka fotek z wyspy, na której obecnie znajdują się pozostałości lewego przyczółka. Dla ciekawości - infrastruktura drogowa na wyspie jak podczas manewrów tylko piaskiem przysypana.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Harry Potter
|
 |
« Odpowiedz #36 : 20 Lutego 2013, 13:21:34 » |
0
|
Czy ja dobrze widzę(zdjęcie nr3)?? Z za drzew wyłania się komin zakładów azotowych?? Jeśli tak to wiem gdzie patrzeć na googlu czy geoportalu...
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #37 : 20 Lutego 2013, 13:31:15 » |
0
|
@Harry
Zgadza się, zza drzew wyłania się komin "Azotów". Zdjęcie robione jest z lewego brzegu Wisły na wysokości wsi Łęka/Kowala. Przebieg linii jest bardzo dobrze widoczny chociażby na Google Maps.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
Jarek Franczyk
|
 |
« Odpowiedz #38 : 22 Czerwca 2016, 09:29:20 » |
+1
|
Sorry za odgrzewanie kotleta, ale myślę, że warto nadmienić iż w książce, o której wspominał na poprzedniej stronie tego wątku kolega 2xm, opisane są manewry WISŁA 75 i WISŁA 85 których głównym bohaterem była przeprawa kolejowo-drogowa przez Wisłę w okolicach Wysokiego Koła. Nie ma tam tego strasznie dużo - raptem kilka stron, ale są to ciekawe informacje /i zdjęcia, w tym taboru/ na ten temat z tamtego okresu - udostępnione z archiwów wojskowych. Polecam dla ciekawskich http://odk.pl/polskie-koleje-panstwowe-jako-srodek-transportu-wojsk-ukladu-warszawskiego,9263.html...aczkolwiek chyba nakład tej książki został wyczerpany i trzeba by szukać tej pozycji na jakichś aukcjach czy coś. To chyba jedyna książka, gdzie wspomina się o odcinku Puławy-Azoty - Wysokie Koło i manewrach wojskowych w tej okolicy z wykorzystaniem tego odcinka linii kolejowej nr 82.
|
|
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwca 2016, 09:44:16 wysłane przez Jarek Franczyk »
|
Zapisane
|
Prawdziwa kolej odjechała z ostatnim parowozem...
|
|
|
|