Hal9
|
 |
« Odpowiedz #20 : 22 Wrzesień 2011, 20:46:52 » |
0
|
Wczoraj zalano świeżym asfaltem przejazd z DK 78. Szyny nadal tkwią w drodze.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
cen750
Czytelnik
Długość toru:: 3 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #21 : 22 Wrzesień 2011, 21:33:03 » |
0
|
Jak by co to jestem za tym by coś ruszyć z tą drezyną, może uda nam się ją wyremontować 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Przemek
|
 |
« Odpowiedz #22 : 24 Wrzesień 2011, 15:14:31 » |
0
|
Co to za drezyna? WMC?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Maciek JKD
|
 |
« Odpowiedz #23 : 24 Wrzesień 2011, 19:20:02 » |
0
|
Słyszałem, że SMKJ przygotowuje drezynę. Od 3 lat...
Andrzeju, czy chodzi Ci może o ten słynny wózek torowy, którym zajęli się koledzy Piotrowie z Kielc? Pozdrawiam Maciek
|
|
|
Zapisane
|
Śpieszmy się jeździć koleją, tak szybko odchodzi...
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #24 : 05 Lipiec 2013, 23:08:10 » |
0
|
Przejazd przed Chmielnikiem - jeszcze istnieje ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #25 : 05 Lipiec 2013, 23:09:12 » |
0
|
Przejazd przed Chmielnikiem - jeszcze istnieje ...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #26 : 13 Lipiec 2013, 09:02:08 » |
0
|
100 metrów dalej w stronę Sędziejowic nie ma już torów na odcinku około kilometra. W lesie jeszcze bywają w miejscach niedostępnych .... Tegoroczne lato: mokre rozjeżdżone drogi i mnóstwo komarów nie sprzyja złodziejom. Brak posterunku Policji w Chmielniku na pewno sprzyja złodziejom.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #27 : 26 Sierpień 2013, 23:26:31 » |
0
|
W ostatnią niedzielę wybraliśmy się razem z Maciejem na objazd wybranych losowo miejsc na dawnej sieci JKD. Trudno ukrywać, że wrażenia mogą być tylko smutne. W szybki sposób zarastają torowiska, krzaki wręcz już blokują dostęp do niektórych miejsc (nie sposób np. normalnie dotrzeć już do osunięcia na Górze Chroberskiej). Ale jeszcze smutniejsze jest opuszczanie przez mieszkańców kolejnych kolejkowych budynków. Są coraz starsi, coraz trudniej nosić im węgiel w zimie, coraz trudniej wodę ze studni, coraz trudniej łatać blisko stuletnie mury. Przenoszą się więc do dzieci, umierają. A razem z nimi powoli umierają stacje - Raków, Potok, Strojnów, Sędziejowice, Jasionna ... http://gdario.republika.pl/ Obrazki z dawnej sieci JKD - sierpień 2013Aby wyświetlić opis proszę wybrać na bannerze "i"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
 |
« Odpowiedz #28 : 27 Sierpień 2013, 17:23:19 » |
0
|
O żesz.... Na taką fajną ( choć smutną raczej) pielgrzymkę się wybrali i nie dali znać ......Byłbym dołączył chętnie nie czując zmęczenia po sobotnim drezynowaniu do Umianowic i z powrotem ( Andrzej84 z bratem pedałowali dużo więcej tego dnia niż ja z Robertem ).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #29 : 28 Sierpień 2013, 20:42:48 » |
0
|
Uzupełniając galerię fotograficzną Dariusza:
1. Skrzyżowanie z DK 78 dz. nr ewid. 7 - Holendry
2. Skrzyżowanie trzech szerokości torów dz. nr ewid. 188/3 - Holendry
3. Stacja Chmielnik dz. nr ewid. 170 - Przededworze
4. Mostek i odejście do kamieniołomów dz. nr ewid. 128 - Chmielnik
Niby bez znaczenia, ale może komuś ta wiedza się przyda.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #30 : 06 Październik 2013, 17:53:39 » |
+1
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andy
|
 |
« Odpowiedz #31 : 21 Listopad 2014, 22:39:25 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #32 : 21 Listopad 2014, 22:41:43 » |
0
|
Dziś w TV było o tym. Pytanie jakie podejście do kolejki ma ten drugi pan??
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #33 : 23 Listopad 2014, 19:10:16 » |
0
|
Żadne (bez względu na to kto by został burmistrzem) bo kolejka nie istnieje.
Za Sędziejowicami od lasu aż do DK 78 szyny rozkradzione w ok. 50 % Przejazd przez DK 78 jeszcze istnieje choć częściowo zalany asfaltem (mniej więcej równo z asfaltem). Stan torowiska zły. Stan wiaduktów nad 1520 i 1435 nieznany (zapewne zły). Przejazd przez drogę do Jasienia zaasfaltowany (szyny ok. 10 cm pod powierzchnią asfaltu) Stacja Chmielnik zarośnięta. Szlak od Chmielnika do drogi na Dezyderów zakrzaczony (większość szyn jest). Od w/w drogi do DK 73 stan nieznany (pewnie rozkradzine). Przejazd przez DK 73 nie istnieje (i nie ma prawa zaistnieć). Szlak za przejazdem rozebrany/zasypany kamieniem - dojazd do kapciarni i innych. Mijanka na Suchowoli tor główny lub raczej ślad po nim (nie wiem czy są tam szyny na całe długości) istnieje. Reszta (dawny skład GS) wykupiony i zabudowany. Przejazd pod drogą Chmielnik - Pierzchnica chyba wyrwane. W każdym razie asfalt jest na co najmniej 10 cm ponad główkę szyn. Suchowola - Lipy szlak zarośnięty szyny pewnie są. Za Lipami po szynach zostało wspomnienie - z relacji kolegi.
Po kiego zresztą grzyba przyjechać koleją do Chmielnika, a tak naprawdę do Przededworza ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #34 : 23 Listopad 2014, 20:12:52 » |
-4
|
Ty pisałeś posta a ja przez przypadek trafiłem na filmy z wydobycia czołgów z 2 wojny światowej. Nie dość że wykopują kupę złomu to jeszcze majo pieniądze na remont i uruchomienie. Czemu tak się nie dzieje z kolejkami które mogą służyć ludziom a nie tylko stać w jakimś muzeum. https://www.youtube.com/watch?v=EQJgsENgQSw&list=UUBbdWBn_VOSWI4pnkMTF2tgPS: Czyli złomiarze nie próżnują. PS2 Miedzy Manowem a Rosnowem też brakowało około 50% szyn.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 197 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #35 : 23 Listopad 2014, 21:44:04 » |
+5
|
PS2 Miedzy Manowem a Rosnowem też brakowało około 50% szyn.
W Rosnowie jest jezioro, które będzie generować ruch turystyczny. W Chmielniku jest.. puste pole za stodołą?
|
|
« Ostatnia zmiana: 23 Listopad 2014, 21:48:34 wysłane przez Łukasz »
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #36 : 23 Listopad 2014, 21:59:01 » |
-1
|
Owszem jest jezioro. Na świętokrzyskiej potencjał jest w stronę Wiślicy i szyny są no ale władza woli to zniszczyć. Burak został wybrany ponownie wiec trudno oczekiwać zmian na lepsze.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #37 : 24 Listopad 2014, 10:43:49 » |
+1
|
Przepraszam za wyrwanie z kontekstu postu "andrzej2110" Czemu tak się nie dzieje z kolejkami które mogą służyć ludziom ........ .... przekazując szyny z odcinka "skazanego na zagładę" dla kolejki która ma jeszcze szanse? - np. do Starachowic. Jak o kierunku "Wiślica" można myśleć, to o tym odcinku raczej nie - bo brak adresata oferty.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Hal9
|
 |
« Odpowiedz #38 : 29 Grudzień 2014, 17:27:40 » |
0
|
Wiadukt nad starym torowiskiem kiedyś biegł po nim tor 1435. Widok na północ w stronę stacji Chmielnik.  Kawałek dalej za wiaduktem na nasypie:  Widać że stan torowiska zły. Szyny wewnętrzne (odbojnice) skradzione, tak samo jak barierki. Większość gwoździ wyrwana, podkłady zgnite, łubki też przetrzebione.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #39 : 29 Grudzień 2014, 17:40:10 » |
0
|
Widać że stan torowiska zły. Szyny wewnętrzne (odbojnice) skradzione, tak samo jak barierki. Większość gwoździ wyrwana, podkłady zgnite, łubki też przetrzebione.
Ten stan jest już od bardzo dawna.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|