Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 07:33:26 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Kolej w planie zagospodarowania gminy Łaziska  (Przeczytany 8193 razy)
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« : 16 Czerwca 2011, 12:21:40 »
0

Może to odgrzewany kotlet ale w aktualnym planie zagospodarowania gminy Łaziska (powiat opolski) (na dzień 16 czerwca 2011) w dalszym ciągu figuruje pas przeznaczony pod projektowaną linię kolejową. Nie jest to jak się okazuje budowana w 1944 roku linia Radom - Niedrzwica ani też kolej wąskotorowa (łuki zdecydowanie za duże), jeżeli ktoś cokolwiek wie na temat tego projektu to byłbym wdzięczny.

Gdyby ktoś był zainteresowany to zrobiłem mały skan z wyciagiem z planu
http://waskotorowka.pl/ftp/laziska_plan_zagospodarowania_kk2.jpg
gdyby nie działało http://www.sendspace.pl/file/f1038fbba4085ca83200235

Pozdrawiam
Michał
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2011, 21:27:53 wysłane przez statek » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 16 Czerwca 2011, 20:28:12 »
0

Coś mi link nie działa...
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 17 Czerwca 2011, 01:09:49 »
0

W Planie Zagospodarowania Gminy Opole Lubelskie (niestety tylko część opisowa) obok "T-K – linie kolejowe wąskotorowe (istniejące)" jest "R – linie kolejowe normalnotorowe (rezerwa terenu)". Ciekawe... Przydałaby się mapka.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #3 : 17 Czerwca 2011, 09:40:48 »
0

Jeśli by to miał być linia normalnotorowa to by mogła łączyć Lublin ze Starachowicami. Jeśli wąskotorowa to http://750mm.pl/index.php?topic=1923.msg47807#msg47807
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #4 : 17 Czerwca 2011, 11:02:29 »
0

Andrzeju, mylisz dwa pojęcia wrzucając do jednego wora kolej normalnotorową budowaną w latach 40-tych przez Niemców z Lublina do Radomia jako alternatywną do przeprawy wiślanej w Dęblinie. Drugą są plany połączenia Nałęczowskiej Kolei Dojazdowej z budowaną w latach 50-tych kolejką Starachowice-Ilża gdzie poprzez Lipsko i most na Wiśle, o czym można poczytać choćby w historii NKD/NKW. Żadna z tych linii nie doczekała się otwarcia.

Statek doskonale wie o tych dwóch liniach, o czym wspomina w swoim pierwszym poście.
Tutaj chodzi o coś zupełnie innego.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 17 Czerwca 2011, 12:27:09 »
0

Tak czy inaczej, wygląda to na pozostałość po "lepszych czasach". Zapewne przy opracowywaniu współczesnego planu mechanicznie przepisano fragment starego (o czym świadczy choćby odesłanie do WDOKP). Likwidacja rezerwy wymagałaby zgody PLK, MI i innych świętych, a komu chciałoby się tym zajmować. Sam znam przypadek planowanego gazociągu z lat '70, który nadal blokuje inwestycje, choć zakłady, do których miał prowadzić dawno już nie istnieją.
Sądząc choćby po dość gładkim przebiegu, projektowano linię normalnotorową. Sam projekt musiał być już dość zaawansowany skoro można było go wrysować na mapę (trasa ustalona w planie i profilu). Z jakiego okresu był to projekt i czy nie odkurzono przy okazji wcześniejszych opracowań (np. niemieckich) - trudno powiedzieć. Teoretycznie jakieś ślady po tym projekcie powinny pozostać.

Projektując połączenie wąskotorowe próbowano by bardziej wykorzystać fragmenty linii cukrowniczej. Poza tym, to były lata '50. W późniejszym okresie rację bytu mógł mieć tylko normalny tor.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
emibe
Administrator
*****
Długość toru:: 1053 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #6 : 17 Czerwca 2011, 14:15:39 »
0

Może chodzi o planowaną niegdyś linię Kielce-Ostrowiec-Lublin?

info w Wikipedii
info w komentarzu na Rynku Kolejowym
początek ostatniego akapitu

Widoczna na planie rezerwa pod drogę 747 już niedługo ma być wykorzystana.
Zapisane
statek
Młotkowy
**
Długość toru:: 130 m

W terenie W terenie



waskotorowka
WWW
« Odpowiedz #7 : 17 Czerwca 2011, 14:51:03 »
0

Może chodzi o planowaną niegdyś linię Kielce-Ostrowiec-Lublin?

info w Wikipedii
info w komentarzu na Rynku Kolejowym
początek ostatniego akapitu

Widoczna na planie rezerwa pod drogę 747 już niedługo ma być wykorzystana.


Tak i mi sie wydaje, że to o tą niedoszłą inwestycję chodzi, zerknę w przyszłym tygodniu na PZP gminy Opole, może sie tam coś ostało. co do drogi 747 to poza rozpoczęciem budowy mostu jesienią tego roku, nie liczyłbym na szybką realizację... ale to juz OT

Pzdr
Michał
« Ostatnia zmiana: 17 Czerwca 2011, 15:04:30 wysłane przez statek » Zapisane
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 2006 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 17 Czerwca 2011, 22:07:11 »
0

Widoczna na planie rezerwa pod drogę 747 już niedługo ma być wykorzystana.
Tak, i nawet ten projekt przechodził przez moje ręce. Będzie most drogowy na Wiśle i nowa nitka drogi 747, idąca na wprost, jako obwodnica Opola Lubelskiego po południowej stronie.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!