Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 15:01:33 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: tramwaj na szlaku byłej K.K.D.  (Przeczytany 30611 razy)
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« : 30 Października 2011, 21:13:27 »
-3

Uważam, że w obecnych uwarunkowaniach jedyną szansą na przywrócenie do życia byłej kolejki jest następujące:

- przekucie istniejących torów na 1000 mm na odcinku Ozorków-Krosniewice
- scalenie linii wąskotorowej i tramwajowej w Ozorkowie
- zafunkcjonowanie ŁTR na linii tramwajowej z Łodzi do Ozorkowa, a następnie na szlaku obecnej kolejki do Łęczycy i Krośniewic (Ostrowych)

minusy:
- utracenie przez stację Krośniewice dotychczasowego statusu
- likwidacja północnej (kujawskiej) odnogi byłej sieci


plusy:
- atrakcyjna alternatywa dla mieszkańców Łęczycy i Ozorkowa (i okolicznych wsi) w kwestii dojazdu do Łodzi, a także mieszkańców poszczególnych wsi w zakresie połączenia z Krośniewicami, Łęczycą i Ozorkowem
- bezpośrednie połączenie tramwajowe Krośniewic z Łodzią


Zapraszam do dyskusji 
   
Zapisane
Wądzio
Zawiadowca
****
Długość toru:: 301 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 30 Października 2011, 21:50:36 »
0

Przyszłość 46 jest niepewna choć pojawiła się nowa szansa ale lepiej nie zapeszać...
Zapisane
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 209 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 30 Października 2011, 22:34:27 »
0

Potoki pasażerskie na linii Krośniewice - Ozorków byłyby zbyt małe by taka inwestycja w Polsce miała szansę powodzenia. Generalnie jeśli już ktoś miałby parę milionów do wyrzucenia, to wystarczyłoby kupić dwa - trzy nowoczesne szynobusy, wyremontować tor 750mm do 40-50 km/h i potem liczyć deficyt
Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #3 : 31 Października 2011, 09:42:56 »
+1

Uważam, że w obecnych uwarunkowaniach jedyną szansą na przywrócenie do życia byłej kolejki jest następujące:

- przekucie istniejących torów na 1000 mm na odcinku Ozorków-Krosniewice
- scalenie linii wąskotorowej i tramwajowej w Ozorkowie
- zafunkcjonowanie ŁTR na linii tramwajowej z Łodzi do Ozorkowa, a następnie na szlaku obecnej kolejki do Łęczycy i Krośniewic (Ostrowych)
(...)   
Pale zielone liście i jest mi z... i uważam, że to świetny pomysł!

A tak na poważnie,  Panowie ile można wałkować to samo, siedząc przed komuputerem w różowych okularach...
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 31 Października 2011, 09:46:26 »
0

Tak jest: pal zioło - będzie wesoło!

Nie ma co się denerwować, Kolega Oxhoft pisze przecież o trasie dla TSR.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #5 : 31 Października 2011, 09:50:22 »
-1

Chyba, że tak, w takiej sytuacji służę uprzejmie dokumentacją fotograficzną dla tych linii, myślę, że będzie pomocna w przenoszeniu krajobrazu w wirtualny świat.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #6 : 31 Października 2011, 11:06:44 »
-2

ojejciu no    staram się po prostu coś wymyślić czasem straczeńcze pomysły mają szansę na realizację...pamiętacie jak kasowano podłódzkie tramwaje i z jaką argumentacją? podobna pozostała była przy kasowaniu kolejek.

myślę, że jakieś połączenie tej linii z komunikacyjną siecią łódzką mogłoby być alternatywą...

trzeba stworzyć szeroki i realny plan strategiczny dla ratowania kolejki (idea muzeum w Rogowie, idea kolei turystycznej w Gryficach) , następnie próbować wdrażać go w życie  posługując się odpowiednią taktyką, zamiast stosować doraźne rozwiązania...

Jak ja to widzę- sieć KKD jest bardzo rozległa i to jest utrudnienie dla znalezienia solucji, trzeba by oprzeć się o jakiś kierunek taktyczny, albo Kujawy albo Łódź. Myślę, że powinna to być Łódź. Na chwilę obecną tu jest największy potencjał przewozowy. Turystycznie też to wygląda okazale, Zamek w Łęczycy (centralne muzeum diabła), Tum (który chyba bardziej jest znany za granicą niz w Polsce), coś jeszcze by można było wygenerować, zajazd w Topoli, czy gdzieś tam,  izba pamięci na stacji w Łęczycy...strzelam.  Problemem jest rzeczywiście w tym momencie zagospodarowanie odcinka Łęczyca-Krośniewice.

Ale i z tym można się by było uporać: Co sądzicie o swego rodzaju jedynych w Polsce i w Europie wczasach wagonowych wąskotorowych? Nie wiem czy akurat w samych Krosniewicach, pomysł wstępny, zastrzegam. Plus własnie jakieś bonusowe wycieczki dla wczasowiczów drezynami, własnie od strony Krośniewic? Zrobionych na klimat ala PRL?

[Niestety Kujawy nie leżą w Niemczech gdzie ich ogromny (tak, ogromny!) potencjał turystyczny byłby wykorzystywany, a gminy ochoczo dosypywałyby grosza do utrzymania tejże. Można się wściekać na burmistrza czy wójtów, ale takie są realia].

Myślę, że kluczem może być jednak jakiś zwornik między tramwajem a kolejką, w moim rozumieniu kolejka powinna być przedłużeniem tramwaju, musi tu istnieć jakaś korelacja. Krótko mówiąc trzeba to robić tylko w porozumieniu z Łodzią, potęgując i generując tą koncepcją nowe turystyczne wyzwania dla województwa. Trzeba przekonać, że inwestowanie w Łęczycę, Tum się opłaci, a szczególnie jeśli podeślemy w te okolice ciuchcie.

Krótko mówiąc zaczynamy imprezę w Łodzi, a kończymy w Łęczycy. Targetem powinni być z jednej strony mieszkańcy Łodzi, a z drugiej strony turyści  i przyjaciele kolejkowi zagraniczni (tak jak w Wyrzysku), których trzeba zachęcić do przybywania do Łodzi, a gdy już tu będą, ażeby pojechali zobaczyć łęczyckiego diabła z innymi atrakcjami.

Nie paliłem zioła dziś



« Ostatnia zmiana: 31 Października 2011, 11:37:35 wysłane przez oxhoft » Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #7 : 31 Października 2011, 11:49:10 »
+2

Pomysły rewelacyjne, naprawdę! Mam tylko pytanie: Czy masz jakieś możliwości wdrożenia ich w życie? Co możesz w tej kwestii zrobić?

Od tego zacznijmy bo na forum różnych pomysłodawców przewija się sporo tylko niestety żaden nie ma mocy zrobienia niczego więcej od wrzucenia na forum paru ogólnikowych pomysłów typu "Trzeba..., Należy..., Powinno się...".
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 31 Października 2011, 12:05:49 »
-1



Myślę, że kluczem może być jednak jakiś zwornik między tramwajem a kolejką, w moim rozumieniu kolejka powinna być przedłużeniem tramwaju, musi tu istnieć jakaś korelacja. Krótko mówiąc trzeba to robić tylko w porozumieniu z Łodzią, potęgując i generując tą koncepcją nowe turystyczne wyzwania dla województwa. Trzeba przekonać, że inwestowanie w Łęczycę, Tum się opłaci, a szczególnie jeśli podeślemy w te okolice ciuchcie.

Krótko mówiąc zaczynamy imprezę w Łodzi, a kończymy w Łęczycy. Targetem powinni być z jednej strony mieszkańcy Łodzi, a z drugiej strony turyści  i przyjaciele kolejkowi zagraniczni (tak jak w Wyrzysku), których trzeba zachęcić do przybywania do Łodzi, a gdy już tu będą, ażeby pojechali zobaczyć łęczyckiego diabła z innymi atrakcjami.

Nie paliłem zioła dziś

Jak bardzo chcesz wałkować temat zacytuję sam siebie, pisałem o ŁTR 12 listopada 2007 roku
[quote Brok]

że jeżeli chodzi o ŁTR sprawa nie jest taka różowa, jakby się wydawało. W tej chwili realizowany jest odcinek łódzki, czyli w dużym mieście, gdzie można zebrać środki na wkład własny inwestycji. Następny w kolejności jest Zgierz, żywo zainteresowany ekologicznym, szybkim tramwajem. Odcinek miałbyć budowany, równolegle z łódzkim, ALE zabrakło bodaj 15 milionów złotych (jeśli się mylę poprawcie bo piszę "na gorąco" z pamięci), które przed uruchomieniem procedury inwestycyjnej trzeba było zarezerwować w budżecie miasta na poczet podatku VAT. Miasto z inwestycji nie zrezygnowało mam nadzieję, że uda się im pozytywnie doprowadzić sprawę w następnych latach. Następne w kolejności Pabianice, który nie są przekonane co do słuszności istnienia komunikacji tramwajowej w tym mieście, narazie docierają tam wagony łódzkiego MPK, na zasadzie linii komercyjnej, a stan torów jest fatalny. Po drodze zostaje wiejska gmina Ksawerów, za tramwajem może i są, ale gdzie mała gmina ma wyasygnować środki własne, gdy większość budżetu pochłania kotłownia, szkoła i ośrodek zdrowia?
Kolejna linia, na której od lat nie przeprowadza się większych inwestycji to trasa do Ozorkowa, jej operator słożył w urzędach wnioski o przyznanie środków unijnych, ale znów po drodze jest kilka ubogich gmin i co z tego wyjdzie zobaczymy.
No i na koniec przenieśmy się do Krośniewic, mała gmina, władze niebardzo zainteresowane kolejką, no chyba, że turystyczną w obrębie gminy
[/quote]

Tymczasdem idę się pomodlić do Boga Jah,żeby w najbliżswzym czasie nie zlikwidowali tramwaju 46.

Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 31 Października 2011, 12:22:52 »
0

hehehe

Co do koncepcji ŁTR to dla mnie od początku to była zagadka, zwłaszcza pod kątem trasy w śródmieściu, a także łączenia Pabianic i -w mniejszym stopniu-Zgierza. Także, że on nie funkcjonuje to dla mnie oczywiste  , chyba, że cały ten plan miał pomóc w rewitalizacji torowisk w Lodzi i był chytrym planem władz  

M.in. dlatego, że tramwaj "jak sama nazwa wskazuje" jest pojazdem stricte miejskim, a z drugiej relatywnie wolnym (szczególnie nas odcinkach pozamiejskich, w porównaniu do busu, autobusu, pociągu i samochodu). W mieście posiada szereg zalet.

Krótko mówiąc ŁTR nie będzie nigdy "małym metrem"  w Łodzi tylko dotychczasowym tramwajem na wyremontowanym torowisku w dotychczasowych istniejących kierunkach, i tak powinno pozostać.

Natomiast jeśli już miałby być popchnięty do Ozorkowa szybki czy wolny ŁTR (generalnie podmiejskie linie-zmodernizowane), czy faktycznie utrzymana 46, nie ma znaczenia.  Chodzi o połączenie tramwajowe Łódź - Ozorków, które w moim rozumieniu dla kolejki jest nie do przecenienia w kontekście zwłaszcza przyszlości, niezależnie czy byłby to szybki tramwaj, czy turystyczny blaszak ala 46 . Ale przy uzyskaniu stacji styczne- nowego Ozorkowa Centralnego.

« Ostatnia zmiana: 31 Października 2011, 12:35:32 wysłane przez oxhoft » Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #10 : 31 Października 2011, 17:41:26 »
+1

Przekucie nie wchodzi w grę. Jeśli miało by dojść do "połączenia" obu linii to jedynie przez dobudowanie a raczej odbudowanie wąskiego toru do pętli tramwajowej, tańsze rozwiązanie.
Torowisko wymagało by gruntownego remontu tak aby uzyskać przędność rzędu 50-60km/h
Do obsługi linii potrzebny jest lepszy tabor niż stary Rumuński wagon motorowy. Nie musiał by to być nowy pojazd ale komfort podroży jest ważny. W dodatku potrzeba co najmniej 2 takie pojazdy.
Niby nie dużo potrzeba do realizacji tego przedsięwzięcia ale największy problem to KASA. To wszywko będzie kosztować..... kilkanaście milionów. Krośniewice to nie Rewal. Wątpię aby ktoś na staro kolejek chciał wydać tyle kasy Smutny
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #11 : 31 Października 2011, 18:02:44 »
0

Skoro trasa jest rzeczywiście taka oblegana, to może lepiej uruchomić na tym odcinku komunikację autobusową? Pozostanie tylko koszt zakupu taboru - dużo niższy niż taboru kolejowego oraz praktycznie zerowy nakład na infrastrukturę.
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 31 Października 2011, 18:29:44 »
-2

Jeżeli koncepcja komercyjna odpada na tym etapie, to trzeba pchnąć przewozy turystyczne, ale tylko skorelowane w Ozorkowie z łódzkim tramwajem retro.
Mam na myśli wszelkie imprezy na Zamku w Łęczycy, ogniska po drodze, biesiady (np. Topola).
To już są poważne projekty które nie ograniczają się do Łęcz. ale zaczynają się w Łodzi. Dlatego połączenie wysiłku kolejarzy i tramwajarzy jest kluczowe. Poza tym Łódź musiałaby wypromować taką opcję turystyki, która jest ciekawa

ale musi być odbudowana stacja styczna w Ozorkowie

-początek imprezy w wielkim mieście, Łodzi
-przejazd zabytkowym tramwajem i przesiadka na zabytkową kolejkę, tego chyba nie ma w Polsce
-koniec imprezy w starodawnej Łęczycy+równie starodawnym Tumie (ale trzeba to rozpropagować, połączyć zwiedzanie zamku i kolegiaty)
-powrót

W Rogowie się udało, a nasza trasa ma znacznie większy ładunek "atrakcyjności" pod każdym względem (poza muzeum kolejek), więc dlaczego nie na KKD (mozna by ewentualnie jakąś niewielką izbę tradycji zrobić, no np. w Sierpowie jeśli nie na dworcu kolejki w Łęczycy)
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2011, 18:36:18 wysłane przez oxhoft » Zapisane
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #13 : 31 Października 2011, 18:32:43 »
0

Skoro trasa jest rzeczywiście taka oblegana, to może lepiej uruchomić na tym odcinku komunikację autobusową? Pozostanie tylko koszt zakupu taboru - dużo niższy niż taboru kolejowego oraz praktycznie zerowy nakład na infrastrukturę.
Jest tak oblegana, że prywatne firmy autobusowe z Ozorkowa jeżdżą w stronę Łodzi, a w kierunku Łęczycy raczej się nie zapuszczają. Na trasie zobaczymy PKS i prywatne mikrobusy. Dodatkowo mieszkańcy Sierpowa, czy Łęczycy mają połączenie kolei normalnotorowej. Już dawno, dawno temu mój tata musiał namawiać rodziców na wycieczkę z Łodzi do Sierpowa tramwajem i kolejką, bowiem większość wybierała "nowoczesny normalny" pociąg, który jechał dużo szybciej i był chyba tańszy. Lokalny ruch pasażerski wykończyły później PKS-y, mikrobusy oraz rozwój motoryzacji indywidualnej.
Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
brok
Zawiadowca
****
Długość toru:: 424 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #14 : 31 Października 2011, 18:41:49 »
-1

to trzeba pchnąć przewozy turystyczne

Trochę wspomnianego wcześniej zioła, do tego mocny bimberek i pchamy przewozy turystyczne, lokomotywa nie będzie potrzebna.


ale musi być odbudowana stacja styczna w Ozorkowie
Warto zadbać o to, żeby nie zlikwidowali tramwaju. Linia 46 wisi w tej chwili na włosku...


-początek imprezy w wielkim mieście, Łodzi
-przejazd zabytkowym tramwajem i przesiadka na zabytkową kolejkę, tego chyba nie ma w Polsce
I w Ozorkowie, tatusiowie haftują, dzieci śpią, a matki denerwują się na pomysł ojców, bowiem mija już godzina tłuczenia się po wygiętych torach, a końca drogi nie widać


-W Rogowie się udało, a nasza trasa ma znacznie większy ładunek "atrakcyjności" pod każdym względem (poza muzeum kolejek), więc dlaczego nie na KKD
Największe walory ma zatłoczona DK numer1, pola, trochę lasu i wszędobylska podmiejska zabudowa. Koneserzy będą palce lizać.

« Ostatnia zmiana: 31 Października 2011, 18:45:48 wysłane przez brok » Zapisane

Najpiękniejsze są takie podróże,
Które pamięć na zawsze zachowa,
Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw,
A kolejka wąskotorowa...
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #15 : 31 Października 2011, 18:53:28 »
0

... to trzeba pchnąć...
... Łódź musiałaby wypromować...

...musi być...

...mozna by...

Trzeba by tam też otworzyć kosmodrom i muzeum polskiej astronautyki. Oczywiście gmina musiałaby się dogadać z Hermaszewskim i Rosjanami i tutaj powinna być współpraca.

Tak na serio. Parę postów wyżej o coś Cię pytałem oxhoft. Niestety odpowiedzi nie uzyskałem, natomiast na dalsze bajania energię masz. Zapytam więc jeszcze raz:

Jakie masz możliwości wprowadzenia tych planów w życie? Co możesz zrobić poza klepaniem w klawisze? Jeśli masz zacny pomysł czy jesteś gotowy tak koordynować ten projekt, żeby wszedł w życie?

Słuchaj my już tu bajek na temat Krośniewic czy Mławy nasłuchaliśmy się od cholery i po raz kolejny wałkować temat nie widzę sensu. No chyba, że na powyższe pytania rozsądnie odpowiesz i udowodnisz, że Twój zryw ma przełożenie na możność wpływania na kształt kolejki w Krośniewicach. Jeśli nie - nie widzę sensu poruszania po raz n-ty tego samego tematu. Ewentualnie możemy się pośmiać, przenieść temat do rail fiction i tam sobie dywagować
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 31 Października 2011, 18:56:44 »
+2

Dobra, już nic nie pisze 
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #17 : 31 Października 2011, 18:59:07 »
0

Pisz, byle to było w kategorii "co my możemy zrobić" a nie "co mityczni ONI powinni zrobić"

Mityczni ONI nic nie zrobią bo im się nie chce. Poza tym kto to jest? Kto się ma tym zająć? Jakieś stowarzyszenie? Gmina? UW w Łodzi? A może Dyrekcja Dróg? Konkrety proszę, konkrety
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
oxhoft
Nowicjusz
*
Długość toru:: 17 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 31 Października 2011, 19:23:53 »
-5

No dobra  

1.czy jest jakieś towarzystwo przyjaciół kolejki?

1. opracowanie spojnego i jednolitego planu ożywienia przewozów na kolejce w połączeniu z imprezami mającymi miejsce na szlaku kolejki (czyli póki co kolejka jeździ kiedy jest impreza na Zamku)
2. rozmówcami nie byłaby burmistz Krośniewic, tylko burmistrz Łęczycy i lokalni przedsiebiorcy na trasie kolejki Ozorków - Łęczyca (właściciele jakiegoś zajazdu jednego czy drugiego leżącego przy kolejce) oni poparliby lub pomogli dopracować nasz plan

jeśli stworzenie jednolitej wizji nie byłoby możliwe- to trudno, koniec kropka, ale jesli tak to siła przebicia projektu byłaby większa

z tym można by było (jakieś nasze ciało wchodzące w porozumienie z Łęczycą, zamkiem, zajazdem, nie wiem na razie kto dokładnie) iść do komórki zajmującej się promocją woj, i powiedzieć, "słuchajcie jest taka i taka koncepcja tylko wszystko to trzeba skorelować w jedną całość plus potrzebujemy przewodnika do z Łęczycy do Tumu"

Można by dać przewodnika na taką trasę który zabierałby ludzi z łęczycy wąsk i zaprowadził na zamek a po zamku do Tumu.

naprawdę mnóstwo ludzi przyjeżdża na rycerskie zapasy do Łęczycy (a mało kto zagląda do Tumu, któryt jest potęgą), czemu nie połączyć tego z kolejkowymi wrażeniami, a będzie jeszcze więcej gdy na zamku w Łęczycy zrobią centrum diabłów...

Ktoś pisze że trasa nie jest atrakcyjna bo jest zabudowa podmiejska i szosa. Nie zgadzam się z tym, bo czy na Rogów ludzie jeżdzą żeby podziwiać krajobrazy? wątpię Rogów nie ma nic poza swoim muzeum, które zresztą w miniaturowej formie możnaby stworzyć na naszym szlaku.

Cała koncepcja jest niebagatelna i bez pomocy Łodzi się nie obejdzie i myslę, że w dużym stopniu to Województwo czy Miasto o tym zadecyduje jak to ma być, uważam, że my czy osoby które popierają kolejkę powinny przekonać te instytucje o tym, że warto.

oczywiście łatwo mnie napadać że palę zioło itp tylko niech ktoś wymysli lepszy plan? Co mam napisać rachunek ekonomiczny? bo nie wiem? tu można wypracować pewien schemat działania i nie powinno się za to krytykować w ten sposób tylko albo coś do niego dodać albo odjąć i rozpocząć dyskusję albo zamknąć temat.

 A jeśli jest jest zapotrzebowanie na taki plan to trzeba zacząć tworzenie wizji od jakichś ram czy pkt które byłyby zasadnicze a resztę domówić. A co do pchania przewozów to można nawet zrobić zawody strongmenów w ciagnieciu skladu w Łęczycy.

Czemu ze starych wagonów w Krośniewicach nie zrobić wczasów wagonowych? mega rare hardcore dla zagorzałych fanów kolejnictwa z całej Europy plus gratis drezynka na całym szlaku? mozna by ich zabierać w kierunku jeziorek Chodecz czy Przedecz? myslę że kilku zapaleńcow ma taka imprezę mogłoby się znaleźć. w lokomotywowni recepcja i jakto bywało kiedyś na wczasach świetlica z filmami kolejowymi?  klimat srogi acz tylko dla wyjątkowej klienteli?

Czemu nie zrobic europejskich zlotów na tej kolejce aby rozpropagować temat? skoro Wyrzysk mógł z niewielka nicią torów to czemu nie KKD? tu już byłoby gdzie pojeździć...

Należałoby zrobić listę kto miałby być zaangażowany, jakie podmioty gospodarcze, na jakiej trasie, kto mógłby być zainteresowany , kto miałby to sfinansować, kto miałby kierować projektem, jaki miałby być target ekonomiczny,  w porozumieniu z kim to robić, czy to się wpisuje w koncepcje UW w Łodzi... nastepnie zrobic wspolnie z jakimis fachowcami np Leczyca wstepna analize ekonomiczna i niech np miasto Leczyca (plus reszta zainteresowanych)z takim projektem wystepuje  do wojewodztwa to bedzie powaznie, bo jesli to robi samo towarzystwo to wiadomo ze kicha, a Krosniewice nie sa w stanie tego ani udzwignac ani zaakceptowac bo kasa ich ominie, najwiecej tu do zyskania ma Leczyca.

Raz, KKD jako kolej turystyczna musi być ścisle połączona z Łęczycą, jako turystycznym centrum. musi być wpisana w atrakcje łęczyckie, imprezy w Łęczycy nie moga sie odbywać bez kolejki, trzeba przekonac do tego burmistrza Łęczycy. A Woj, należy przekonac do tego że wokół Łęczycy mamy trzy wielkie atrakcje 1. zamek, 2. kolegiata, 3. kolejka bo na razie Łęczyca kojarzy się tylko z zamkiem.

Dwa, jeśli 46 będzie żyć, to spróbować zainteresować trasą retro tramwajowo-kolejkową acz konieczne inwestycje wtedy.

Krótko mówiąc odwrót od kierunku krosniewickiego (bezskuteczne targi z p. burmistrz) na rzecz łęczycko-łódzkiego, bardziej przyszlościowego.
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2011, 20:54:11 wysłane przez oxhoft » Zapisane
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #19 : 31 Października 2011, 20:51:59 »
+1

oczywiście łatwo mnie napadać że palę zioło itp tylko niech ktoś wymysli lepszy plan?

JAKIŚ plan to nie jest DOBRY plan lub chociaż REALNY plan.

Co mam napisać rachunek ekonomiczny?
Tak masz zrobić.

Piszesz z wielką lekkością i młodzieńczym zapałem o pracach i procesach wymagających naprawdę sporych nakładów czasu, pieniędzy i naprawdę wysokiej klasy specjalistów.

Swego czasu wpadła mi w ręce koncepcja funkcjonowania Rogowa, ach czegóż to tam nie było, nawet ustawienie straganów na stacjach niestety autor totalnie pominął tak kluczowe kwestie jak infrastruktura, tabor czy chociaż personel. Tu damy jezioro tu damy góry...
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2011, 20:55:06 wysłane przez KLAN PALUCHOWSKICH » Zapisane

Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!