djsv
SGKW

Długość toru:: 79 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #80 : 25 Lutego 2012, 21:27:52 » |
0
|
Bilobil nie pomoże. Praca na delegacjach nie pozwala na pamiętanie długo wszystkiego (a już zwłaszcza postów na forum). Po prostu ważniejsze sprawy robią dziury w pamięci.
Nikt mi nie wmówi, że posty Kucyka trzymają się kupy, dlatego można interpretować jest bardzo dwuznacznie. Mniejsza o przykłady bo to nie ma sensu ta dyskusja. Lepiej się wziąć do roboty.
Na zakończenie chciałbym polecić dwie książki, które w prosty sposób pokazują jaki sposób "myślenia biznesowego" jest właściwy (podkreślam to są ludzie, którym się udało):
Bogaty ojciec, biedny ojciec - Robert Kiyosaki Efekt Motyla - Kamil Cebulski
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #81 : 25 Lutego 2012, 21:42:29 » |
-2
|
Lepiej się wziąć do roboty Bardzo słusznie! Zatem, jeśli Kolega pozwoli, wrócimy do dyskusji w kwestiach menadżerskich, bo jak pisałem skrobanie szyny z rdzy czy cięcie badyli to zabawa a nie zarządzanie koleją. Choć niektórzy widzą w tych czynnościach swe spełnienie.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
djsv
SGKW

Długość toru:: 79 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #82 : 25 Lutego 2012, 22:11:10 » |
0
|
Mówiąc do roboty miałem na myśli zaprojektowanie jednej pierdołki dla kolejki. Z racji przebywania w Monachium nie bardzo uśmiecha mi się jechać do Bytomia wycinać krzaki. Jednak chwilę mogę od czasu do czasu chwilę poświęcić na odpisanie w temacie. Podkreśliłeś to, że nie jesteś menadżerem ale może masz jakieś pomysły, które by mogły zainteresować ewentualnego kandydata na menadżera kolejki. Powiedzmy podaj ze 3 propozycje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
agneskate
|
 |
« Odpowiedz #83 : 27 Lutego 2012, 09:16:43 » |
0
|
Dyskusję o "moderowaniu" przeniosłam tutaj.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Aga
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #84 : 27 Lutego 2012, 16:36:35 » |
+3
|
...sie macie ludzie... panowie może lepiej zamkniemy ten temat,wszyscy wiemy kasy nie ma! Regenerować podzespoły i zawory trzeba! W warunkach jakie są w Bytomiu jest nie możliwe ,wiec się prosi żeby ktoś to zrobił,i to też kosztuje. Ważne że są zapaleńcy chcą aby wąskotorówki żyły i chwała im za to!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #85 : 27 Lutego 2012, 20:10:34 » |
+6
|
wszyscy wiemy kasy nie ma Z takim malkontenckim podejściem to przez następne 100 lat będziemy kisić się po uszy w biedzie wymachując transparentem "Ratujmy kolej". Sensem działania nie powinno być trwanie w miejscu. Sensem powinien być progres i o tym cały czas staram się pisać. A że dla niektórych nie jest to oczywiste, no cóż - ja jednak z uporem maniaka, podbudowanym własnymi obserwacjami i doświadczeniami, twierdzę że jest realna szansa aby działać na kolejach lepiej. Co nie oznacza że obecne działania są złe.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #86 : 27 Lutego 2012, 20:19:15 » |
0
|
i tutaj podpisuję się pod Twoją teorią Kucyku obiema rękami.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #87 : 28 Lutego 2012, 12:07:59 » |
+3
|
wszyscy wiemy kasy nie ma Z takim malkontenckim podejściem to przez następne 100 lat będziemy kisić się po uszy w biedzie wymachując transparentem "Ratujmy kolej". Sensem działania nie powinno być trwanie w miejscu. Sensem powinien być progres i o tym cały czas staram się pisać. A że dla niektórych nie jest to oczywiste, no cóż - ja jednak z uporem maniaka, podbudowanym własnymi obserwacjami i doświadczeniami, twierdzę że jest realna szansa aby działać na kolejach lepiej. Co nie oznacza że obecne działania są złe. Pytanie za sto punktów, skoro kolejki wąskotorowe mogą stać się świetnym biznesem, to dlaczego biznes sam się do nich nie pcha, tak jak na przykład do klubów piłkarskich? Gdyby wszystkie kolejki miały atrakcyjną lokalizację, do tego grunty w centrach miast, czy drogach krajowych, do tego odwiedzane byłby przez kilkaset tysięcy pasażerów (bilety 30 złotych w i więcej), a wagony przynajmniej te letnie pomalowane byłby w reklamy... a w dodatku strumieniem kasa płynęłaby z UE lub innych dotacji, bo sprawy własności byłby przejrzyście zapisane w księgach wieczystych... A tak gasimy światło, bo wąskich szlaków uratowano zdecydowanie za dużo, czy szukamy alternatyw?
|
|
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2012, 12:32:55 wysłane przez brok »
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #88 : 28 Lutego 2012, 13:14:26 » |
+1
|
Pytanie za sto punktów, skoro kolejki wąskotorowe mogą stać się świetnym biznesem, to dlaczego biznes sam się do nich nie pcha, tak jak na przykład do klubów piłkarskich? Myślę, że też niejasna do końca relacja na styku biznes-samorząd w takim układzie. Kto ma odpowiadać za co i z czego może czerpać zysk. Biznes nie zawsze chce wchodzić w partyjne układy szczególnie lokalne, a politycy zazwyczaj wolą swoich popierać a nie obcych. Gdyby wszystkie kolejki miały atrakcyjną lokalizację, do tego grunty w centrach miast, czy drogach krajowych, do tego odwiedzane byłby przez kilkaset tysięcy pasażerów (bilety 30 złotych w i więcej), a wagony przynajmniej te letnie pomalowane byłby w reklamy... a w dodatku strumieniem kasa płynęłaby z UE lub innych dotacji, bo sprawy własności byłby przejrzyście zapisane w księgach wieczystych...
A tak gasimy światło, bo wąskich szlaków uratowano zdecydowanie za dużo, czy szukamy alternatyw? Od 10 lat szukamy alternatyw. A praktyka pokazuje, że przyszłość kolejek to wypadkowa pomiędzy młodzieńczą wolontariacką fantazją a materialnym, biznesowym podejściem 
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #89 : 28 Lutego 2012, 13:21:12 » |
0
|
Od 10 lat szukamy alternatyw. A praktyka pokazuje, że przyszłość kolejek to wypadkowa pomiędzy młodzieńczą wolontariacką fantazją a materialnym, biznesowym podejściem  To teraz ja podpiszę się dwiema rękami pod tym stwierdzeniem. Dlatego niech każdy robi swoje. 
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #90 : 28 Lutego 2012, 14:02:11 » |
0
|
niejasna do końca relacja na styku biznes-samorząd w takim układzie O i tu mamy poruszoną przez Kolegę Grzegorza najważniejszą kwestię, o której nie pisałem jeszcze zbyt wiele skupiając się na sposobach gospodarowania ludzką energią! Nie wolno zapominać o łączeniu się świata biznesu i polityki. Człowiek mający dobre znajomości i cieszący się powszechnym szacunkiem w kręgach samorządowych bez większych trudności wynegocjuje sobie model korzystny dla kolei p.t. Kto ma odpowiadać za co i z czego może czerpać zysk. Dzięki temu spektrum źródeł dochodu rozszerzać się może do tego stopnia że kolej nie musi jeździć aby zarabiać na siebie. Tak jest na przykład w Piasecznie. I takie zabezpieczenie jest naprawdę najważniejsze w sposobie finansowania bieżącego utrzymania kolei. Nakłady inwestycyjne które są zazwyczaj przeogromne, to już niestety kwestia dobrej woli samorządu ale i tu dobrze postawiony szef kolei będzie miał łatwiej niż grupa młodych wolontariuszy. Dlatego niech każdy robi swoje. Racja, ale niech to będzie przemyślane działanie a nie wykonywanie bliżej nieskoordynowanych ruchów.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
grzegorz_sykut
|
 |
« Odpowiedz #91 : 28 Lutego 2012, 14:35:05 » |
+2
|
Człowiek mający dobre znajomości i cieszący się powszechnym szacunkiem w kręgach samorządowych bez większych trudności wynegocjuje sobie model korzystny dla kolei p.t. Kto ma odpowiadać za co i z czego może czerpać zysk. To brzmi niestety jak przedruk z folderu przedwyborczego. Chylę czoła jeśli w Piasecznie udało się wypracować jakiś dobry model. Niestety w większości gmin czy powiatów władza samorządowa rozdaje karty głównie ludziom ze swojej drużyny. To jest praktyka znana niemal wszędzie. Domyślam się, że w takim modelu każda władza po wygranych wyborach wyjmuje z rękawa swoich bizensmanów i mówi - to są ludzie z którymi teraz będziemy robić interesy. Nowi nam nie są potrzebni. To niestety oznacza Kucyku, że nie idziemy w stronę profesjonalnej kolei, nie współpracujemy z najlepszymi tylko z tymi których znamy i dobrze nami się z nimi pije wódeczkę:D
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam
Grzegorz Sykut Stowarzyszenie Na Rzecz Rozwoju Nadwiślańskiej KW
|
|
|
brok
|
 |
« Odpowiedz #92 : 28 Lutego 2012, 15:42:22 » |
0
|
Człowiek mający dobre znajomości i cieszący się powszechnym szacunkiem w kręgach samorządowych bez większych trudności wynegocjuje sobie model korzystny dla kolei p.t. Kto ma odpowiadać za co i z czego może czerpać zysk. To brzmi niestety jak przedruk z folderu przedwyborczego. Chylę czoła jeśli w Piasecznie udało się wypracować jakiś dobry model. Niestety w większości gmin czy powiatów władza samorządowa rozdaje karty głównie ludziom ze swojej drużyny. To jest praktyka znana niemal wszędzie. Domyślam się, że w takim modelu każda władza po wygranych wyborach wyjmuje z rękawa swoich bizensmanów i mówi - to są ludzie z którymi teraz będziemy robić interesy. Nowi nam nie są potrzebni. I to jest w mojej opinii największe zagrożenie dla współczesnych kolejek, co cztery lata wybory i nowe miotły już furkoczą. Dlatego, jak mawiał Linda w Psach Bandytą mogę być, nie politykiem - ale to tak na marginesie...
|
|
|
Zapisane
|
Najpiękniejsze są takie podróże, Które pamięć na zawsze zachowa, Gdy dziewczyna jest piękna nad podziw, A kolejka wąskotorowa...
|
|
|
a cygan
|
 |
« Odpowiedz #93 : 28 Lutego 2012, 20:27:05 » |
0
|
Czytając wszystkie te wypowiedzi na temat modelu działania kolejek wąskotorowych, zadam pytanie o ocenę modelu "Płociczno". Niestety, jeszcze tam nie byłem i nie mam zdania na ten temat. Fakt, na tym forum o Płocicznie jest "cisza" od 2009 roku. Jest tak dobrze że nie ma o czym pisać /?/, lub "robią swoje" bez "biadolenia"?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
RezerwA
Młotkowy
 
Długość toru:: 108 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #94 : 29 Lutego 2012, 20:54:45 » |
0
|
...sie macie ludzie... Pracując u przewoznika kolejowego prywatnego,i zgłoszając że jestem wolontariuszem wąskiego toru oskarżono mnie o szpiegostwo gospodarcze. To jest paranoja!!!
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #95 : 01 Marca 2012, 00:09:58 » |
0
|
@Andrzej Cygan - Płociczno to przedsięwzięcie czysto komercyjne. Prywatny przedsiębiorca dzierżawi tor od Lasów Państwowych, ma własny tabor. Kolejka jest elementem większego kompleksu turystycznego. I to właśnie, jak sądzę, jest kluczem do sukcesu. Kluczem do sukcesu Starachowic byłoby (niewykonalne, jak się wydaje) połączenie z Wielkim Piecem ...
Kolej nie może działać sobie a muzom. Musi albo wozić dokądś albo być jednym z elementów większej całości. Bez tego - marnie to wygląda.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kiler021
SGKW

Długość toru:: 43 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #96 : 14 Marca 2012, 20:41:16 » |
+4
|
Odpowiadając na wniosek otrzymany w dniu 28.02.2012r. o udzielenie informacji publicznej na temat taboru kolejowego i wydatków inwestycyjnych z nim związanych informuję: Ad.1 Typ i ilość taboru kolejowego stacjonującego na stacji kolei wąskotorowej w Rudach stanowiącego własność Gminy Kuźnia Raciborska: 1) wagon towarowy węglarka seria Wddxh 8 sztuk 2) wagon brankard 2 sztuki 3) wagon osobowy seria Bxhpi 3 sztuki 4) lokomotywa Lxd-2 2 sztuki 5) lokomotywa spalinowa WLS 150 1 sztuka 6) Lokomotywa 2 Wls 40 1 sztuka 7) wagon platforma Pdxh 1 sztuka 8 ) Wagon koleba 2 sztuki 9) Lokomotywa Wls 180 2 sztuki 10) lokomotywa spalinowa WLS 75 1 sztuka 11) Wagon turystyczny 4 sztuki 12) Lokomotywa parowa wąskotorowa Las 1 sztuka 13) Drezyna spalinowa 1 sztuka 14) Wagon węglarka 4 osiowa 1 sztuka 15) Wagon towarowy cysterna 1 sztuka 16) Wagon 1 Aw "Świdnica" 1 sztuka 17) Podwozia wagonów opolskich 2 sztuki
Ad.2 Nakłady na zakupy taboru kolejowego poniesione przez Gminę w latach 2009-2011 1) 2009 rok: a) drezyna spalinowa wąskotorowa 8 000,- zł b) wagon węglarka 4 osiowa 8 000, - zł 2) 2010 rok: nie zakupiono taboru 3) 2011 rok: a) lokomotywa Lxd-2 35 000, - zł b) wagon towarowy cysterna 8 000, - zł
Ad.3 W Budżecie Gminy Kuźnia Raciborska na 2012 rok nie przewidziano środków na zakup taboru kolejowego.
Z up. Burmistrza mgr inż. Małgorzata Pabian Kierownik Referatu Gospodarki Nieruchomościami, Rolnictwa I Ochrony Środowiska
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|