Co do rozbiórki to chyba jeszcze się nie rozpoczęła, nie wiem dlaczego. Przed rozbiórką chciałbym dokładnie obfotografować całą trasę, a to wcale nie jest łatwe. W Łapinożu miałem trudności z dokładnym zlokalizowaniem ładowni, tak zarosła! Jednym sposobem na lądowe dotarcie do mostu nad Rypienicą okazało się około kilometrowe brnięcie przez chaszcze od strony Łapinoża. Odłożyłem to sobie na później...
Parę aktualnych zdjęć mostu znalazłem tutaj:
http://www.humbak.com/index.php?lang=_pl&m=galeria&group_id=85A to archiwalne zdjęcie mostu (rok 1988):
http://infrastruktura.kolej.pl/maron/ostrowite/kp4_3a.htmA co do stanu poszczególnych stacji:
Ostrowite: parowozownia stoi, samych torów brak
Dobre: trójkąt zachowany, wycięty przejazd w kierunku Brodnicy
Radomin (mijanka): torów brak, studni brak
Szczutowo (mijanka): tory są
Ruszkowo: tory są (były?), mijanka odcięta jeszcze za czasów funkcjonowania kolejki
Wąpielsk: wszystko rozebrane w listopadzie 2011, budynek stacyjny zabity dechami, studnia stoi.
Radziki: była to tylko tymczasowa ładownia, obecnie brak śladu
Łapinóż (mijanka): torów brak, na starotorzu przekopany rów melioracyjny
Most nad Rypienicą: wg. zdjęć z 2008 roku stan wizualny tragiczny, techniczny być może lepszy
Kominy (tylko studnia): nawet dokładnie nie wiem gdzie się znajdowała, dotarcie bardzo utrudnione (wyłącznie kilkukilometrowe brnięcie przez krzaczory)
Most nad Drwęcą: stan techniczny stosunkowo dobry
Szabda: studnia zachowana, torów brak
Brodnica:
mostek przed stacją:
http://www.pomorska.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120614/INNEMIASTA02/120619591Na samej stacji tory wąskie są zachowane, bocznica normalnotorowa istnieje, choć ma wycięty przejazd na DK15, pozostały resztki żurawia (podstawa) oraz fundamenty budynku stacyjnego.