Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 10:22:22 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rozkład jazdy 2013 - propozycje i sugestie  (Przeczytany 38945 razy)
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« : 12 Sierpnia 2012, 18:49:47 »
0

Czekam na uwagi i sugestie. Jedna z propozycji jest aby skrócić nieco pobyt w Lipiu, więc można "znormalizować" rozkłady na obydwu odcinkach, tak aby rozkłady miały identyczne godziny odjazdów.
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 12 Sierpnia 2012, 20:48:15 »
0

Ale to w Marculach jest długi postój!
Moja propozycja jest taka jak poprzednio:
- wyjazd na oba odcinki o 14:00
- powroty o 16:30
W Iłży jest wtedy możliwość uruchomienia drugiego kursu "na zamówienie".
Co do Lipia: poprawić atrakcyjność oferty - drezyna i organizacja ogniska (grill rozbity!!!) przez obsługę pociągu pozwoli na zmianę wizerunku tego odcinka.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #2 : 12 Sierpnia 2012, 22:23:08 »
0

Fakt, chodziło o Marcule... 4 dni z pędzlem robią swoje...
Zapisane
TW Kolejofil
Młotkowy
**
Długość toru:: 133 m

W terenie W terenie



tomasz.wcislik
WWW
« Odpowiedz #3 : 21 Sierpnia 2012, 16:29:32 »
0

W Umianowicach drezyny podobno cieszą sie zainteresowaniem, to może i w Lipiu byliby chętni - tylko wymagałoby to przygotowania odcinka w kierunku km 8,0. Na Piaseczyńskiej KW podczas postoju kursują dwie drezyny - ręczna po jednej stronie pociagu, spalinowa po drugiej - zatrzymują się tylko do obrócenia i zmiany załogi. Poza tym zawsze to dodatkowe źródło środków na utrzymanie kolejki - 5 zł za kurs drezyny razy powiedzmy 20 kursów po 4 osoby to już 400 zł.
Zapisane

Inż. bud. kol. --> Student mgr. PWr
W budowie rower szynowy v2.0
bradko
Nowicjusz
*
Długość toru:: 25 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 28 Sierpnia 2012, 01:32:58 »
0

Na kolejce w Iłży bywam od "pierwszego ataku", kiedy to jeszcze mieszkałem w Warszawie i łatwo było odwiedzić rodzinny Radom. W 2006 roku przeniosłem się do Trójmiasta, lecz w gdy w 2008 roku kolejka ożyła, wybraliśmy się z żoną na wycieczkę Marcule-Iłża-Marcule. W 2010 jechaliśmy już w trójkę, na trasie Iłża-Marcule-Iłża, ze zwiedzaniem arboretum i wozu strażackiego 
W tym roku znów spędzamy w Radomiu tydzień wakacji i, ponieważ w arboretum się nam spodobało, pojechaliśmy ponownie.
Samochodem.

Tylko dodatkowa para pociągów pozwoli Wam odzyskać turystów "czysto kolejkowych", takich jak my w 2008 i przyciągnie więcej "arboretalnych". Można w Marculach spędzić godzinę, można półtorej, ale dwie i pół, zwłaszcza w warunkach niepewnej pogody minionej niedzieli, to już zbytni hardcore.
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #5 : 03 Września 2012, 21:12:46 »
+2

Ja proponuję pozbyć się tego zapisu:

Cytuj
Uwaga: Ze względu na koszty obsługi i galopujące ceny paliw, pociąg zostanie uruchomiony przy minimalnych wpływach z biletów wynoszących 100zł.

Imo jest to strzał w stopę. Ja osobiście nie będę się fatygował 170km z Krakowa na przejazd stojący pod znakiem zapytania, choć chętnie bym wpadł jeśli bym wiedział że pociąg pojedzie. Jeśli takich jak ja jest więcej to pozamiatane.
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #6 : 11 Września 2012, 22:03:17 »
0

Np. w Sochaczewie:  W niektóre dni tygodnia pociąg uruchamiamy warunkowo (frekwencja minimum 150 osób)
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #7 : 11 Września 2012, 22:16:10 »
0

Kolego &y: MKW w Sochaczewie finansowane jest.
Zaś co do wspomnianych miłośników z Kalitem na czele, to polecam trzeźwą* obserwację miłośniczą o miłośnikach i życiu.

*) nie ja jestem autorem obserwacji.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #8 : 11 Września 2012, 22:21:44 »
0

Czyli że co niby? Nie mam prawa mieć zdania nt rozkładu? hyhy
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 11 Września 2012, 22:32:39 »
0

Z uwagi na duże prawdopodobieństwo iż będziesz, po przejechaniu 170 km z prawidłowo wykupionym biletem IC, starał się redukować koszty wyprawy ukrywając się w brankardzie zasadnym będzie odstąpienie od weryfikacji Twoich uwag względem rozkładu jazdy.

Uch, kiedy wreszcie wolontariaccy operatorzy postawią na zysk a nie na jeżdżenie w imię jeżdżenia?
He - wtedy, gdy wolontariat zamieni się w zwykłą działalność gospodarczą. Znaczy wtedy gdy życie to zweryfikuje.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #10 : 11 Września 2012, 22:38:12 »
0

Ja się panie po brankardach nie rozbijam. Wręcz rzadko jadę w trasę pociągiem gdy już od bidy raz na sto lat uda mi się gdzieś w teren wybrać. Zapytaj Rogowiaków czy Ślązaków A sory - raz jechałem brankardem na jędrzejowskiej, ale za to zapłaciłem, bo to była impreza dla mikoli Chichot W Starachowicach jak byłem ze 3-4 lata temu z żoną to siedzieliśmy elegancko w wagonie i usiłowaliśmy kupić bilet (kierownikowi się bloczek skończył i odmówił sprzedaży ). Więc nie wrzucaj mnie tu do jednego wora z mikolskimi pasożytami przewozowymi

A tak ad rem: uważasz, że zastrzeganie możliwości odwołania przejazdu z uwagi na małą liczbę ludzi jest ok czy nie jest ok? Bo jakoś tak do końca z Twoich wypowiedzi nie mogę wywnioskować jakie jest Twoje stanowisko.
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2012, 22:41:53 wysłane przez kalito » Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #11 : 12 Września 2012, 10:21:37 »
+1

He, oczywiście moje dwa ostatnie posty są żartem a parafraza wypowiedzi Kolegi Michała Z o dekowaniu mikola w brankardzie również dowcipem jest.
Ad rem: Odwoływanie jazdy z powodu zbyt malej frekwencji to luksus na który może sobie pozwolić nieliczna grupa kolei (Sochaczew, GrKD, Rudy) która jest na pozycji dworcowej budki z zapiekankami - jak by nie stać do klienta - frontem, czy zadem - klientela i tak wali całą szerokością peronu. Natomiast koleje z mikro-przewozami które odwiedzają turyści a nie mieszkańcy pobliskości wszelakiej absolutnie muszą unikać w ofercie takich sformułowań typu może pojedziemy. Jak rzeczywiście nikt nie przyjdzie - wtedy nie pojedziemy, ale ogłaszanie niepewności jazdy wszem i wobec daje w rezultacie niepewne frekwencje. Jeszcze co do odwoływania pociągów, to niestety ten zwyczaj może czasem tak się zakorzenić, że pociągi odwołane staną się markowym produktem danej kolei. Zatem o wiele lepiej ograniczoną ofertę z wyczuciem rozbudowywać stopniowo niż ogromną gwałtownie redukować. O tym z resztą już pisałem...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
KLAN PALUCHOWSKICH
Minister
******
Długość toru:: 1332 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #12 : 12 Września 2012, 11:27:37 »
0

W Rogowie taki system funkcjonował przez dość długi czas. Rozkład zakładał jeden pociąg krótszy i jeden dłuższy, jeśli już dochodziło do zmian to zazwyczaj dłuższy był skracany lub odwoływany jeden z pociągów. Czy to ma szansę działać na dłuższa metę ? Tu moim zdaniem kluczowym jest odpowiedzenie na pytanie o ilość tych odwołań, jeśli to będzie niedużo to ok ale jeśli kolejka częściej będzie się odwoływać niż kursować to prędzej czy później skończy się to zapaścią frekwencji (jeden wkurzony pasażer opowie o odwołaniu 10 innym i powstanie stereotyp, że ta kolejka to nie kursuje). Powiat nadal sępi pieniądze żeby nie być w stanie zapewnić w miarę stałego kursowania?
Zapisane

a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 16 Września 2012, 18:49:11 »
0

Cytuj
kalito:
a proponuję pozbyć się tego zapisu:

Cytuj
Uwaga: Ze względu na koszty obsługi i galopujące ceny paliw, pociąg zostanie uruchomiony przy minimalnych wpływach z biletów wynoszących 100zł.

Wykrakał?
Dziś w Starachowicach zjawiło się dwóch ojców z synami - jeden z Ostrowca (28 km), drugi z Niska (około 120 km). Co robić? Jeden przeznacza 20 zł na bilety, drugi resztę - nie po po jechał tyle kilometrów by synowie byli zawiedzeni.
Jak to komentowali ..........!


* skw3.jpg (66.74 KB, 768x576 - wyświetlony 936 razy.)

* skw2.jpg (65 KB, 768x576 - wyświetlony 1022 razy.)
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #14 : 16 Września 2012, 20:32:28 »
0

Sorówka za krakanie panowie
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #15 : 26 Września 2012, 03:36:51 »
0

Za czasów SGKW rozkłady jazdy zarówno w Iłży, jak i w Starachowicach zawierały zapis, że minimalna frekwencja to 10 osób. Oczywiście nikt nie bawił się w aptekarza i przy 9 czy 8 też się zwykle jechało. Podobnież zdarzyło się pojechać i dla 4 osób gdy okazało się, że przejechały poł Polski z myślą o kolejce. Zdarzało się także, że np. 6 osób podchodziło ze zrozumieniem do sprawy i składali się na 10 biletów.

Zapis o minimalnej frekwencji jest złem koniecznym, a w szczególności w przypadku kolejki starachowickiej, gdzie wpływy biletowe z ledwością pokrywają koszty paliwa oraz jej kawałka iłżeckiego, gdzie ewentualnie starczają też na zapłacenie załodze.

(tzn. tak było w naszych czasach - jak jest teraz - informacji nie mam, ale nie sądzę, żeby było jakoś bardzo lepiej).
Zapisane
Paweł P.
Nowicjusz
*
Długość toru:: 18 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #16 : 27 Października 2012, 20:16:23 »
0

Czekam na uwagi i sugestie. Jedna z propozycji jest aby skrócić nieco pobyt w Lipiu, więc można "znormalizować" rozkłady na obydwu odcinkach, tak aby rozkłady miały identyczne godziny odjazdów.

Moje sugestie:
1. rozkład odjazdów i przyjazdów w Starachowicach dopasowany do rozkładu pociągów normalnotorowych.
2. wytyczenie oznakowanego szlaku rowerowego (lub i pieszego) Lipie - Marcule z uwzględnieniem opcji takiego transferu pasażerów zarówno w rozkładzie jazdy jak i taryfie.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #17 : 29 Listopada 2012, 17:23:14 »
0

SGKW wprowadziło udogodnienia dla rowerzystów - rozkłady jazdy były tak ułożone, że możliwe było przejechanie całej trasy kolejki stosując rowerową KKZ . Były nawet specjalne bilety na oba odcinki - wyraźnie tańsze, niż dwa osobne bilety. Jednakże ilość osób zainteresowanych takimi przejazdami była absolutnie śladowa. Takich biletów sprzedawało się dosłownie kilka (oidp nie więcej niż 5) w sezonie.

Wytyczenie ścieżki rowerowej wydaje się teoretycznie proste. Praktycznie jest dużo gorzej - widziałeś szlak od Lipia do tzw. 8 kilometra i dalej? O ile jeszcze do owego 8 kilometra jakoś to wygląda i ilość roślinności (choć duża) nie jest przerażająca, to poza 8 kilometrem to jest istna Amazonia. Tylko jadowitych węży brakuje. Samo wycięcie zielska nie wystarczy - ów potencjalny rowerzysta nie pojedzie przecież po dawnym torowisku - wypluje zęby na podkładach albo dziurach po nich. Zaś wytyczenie ścieżki wzdłuż dawnego toru (ale nie na nim) to nie takie małe miki. Wymaga wycięcia ogromnej ilości zielska, drzew i krzewów, prac budowlanych, położenia jakiejś sensownie trwałej nawierzchni (choćby żwiru na jakiejś podbudowie - nie ma sensu po prostu sypać go na nie utwardzoną ziemię bo odpłynie po pierwszym solidniejszym deszczu, pozapada się itd).

Powstaje też pytanie - czy taka ścieżka spotka się z zainteresowaniem turystów? Tam po drodze niczego ciekawego nie ma - ot las, las i las. Budowanie ścieżki ma sens jeśli ktoś będzie nią jeździł. Zaś wywalanie sporych pieniędzy po to, żeby kilka razy do roku paru MK mogło sobie popedałować wzdłuż nieistniejącego toru wydaje mi się bezsensowne. I jeszcze jedno zagrożenie widzę - jeśli władze samorządowe usłyszą o pomyśle zbudowania ścieżki łączącej obie części kolejki, to mogą wpaść na boski pomysł zbudowania jej ZAMIAT, a nie obok dawnego toru. A jeśli teraz zbudują ją zamiast toru, to utrudni to jego odbudowę. Już słyszę uszami wyobraźni samorządową argumentację - "nie po to wydawaliśmy kasę na ścieżkę, żeby teraz ją psuć jakimś głupim torem". Krótko mówiąc - ścieżka wydaje mi się zasadniczo niepotrzebna (brak sensownego targetu), jak i niebezpieczna (zgodnie z zasadą, że gorsza moneta, tu - ścieżka, wypiera z obiegu lepszą, czyli torowisko).
Zapisane
a cygan
Dyrektor
*****
Długość toru:: 870 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #18 : 29 Listopada 2012, 20:47:47 »
0

Wysłany przez: Paweł P.
Cytuj
Moje sugestie:
1. rozkład odjazdów i przyjazdów w Starachowicach dopasowany do rozkładu pociągów normalnotorowych.
2. wytyczenie oznakowanego szlaku rowerowego (lub i pieszego) Lipie - Marcule z uwzględnieniem opcji takiego transferu pasażerów zarówno w rozkładzie jazdy jak i taryfie.


at 1 - Ustalonego rozkładu kolejki lepiej nie ruszać - wystarczy jak dość często zmienia się rozkład kolei normalnotorowej. Dla przypomnienia: ze Skarżyska do Starachowic co godzinę jedzie autobus miejski "A"
at 2.
http://starachowice.travel/pl/informator_turystyczny/jak_spedzic_czas/szlaki_turystyczne/o,49,zolty_szlak_pieszy.html
Od szlaku żółtego wyznakowano 4 kilometry szlaku zielonego bezpośrednio do peronu kolejki wąskotorowej i arboretum.
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #19 : 30 Listopada 2012, 18:51:52 »
0

Przez ostatnie 2 sezony chętnych na zaliczenie 2 odninków było jedynie kilku rowerzystów i oidp we wrześniu ekipa piesza z Czech. Bacznie obserwujemy nowy rozkład PR i IC, jednak nie możemy "zbytnio" poszaleć. Zmiana odjazdu ze Starachowic np. na 13 i powrotu na 16 spowoduje znaczne zamieszanie, zwłaszcza, że znikomy procent turystów wybiera się na SKW pociągiem (w sezonie 2012 wracaliśmy kilkaktrotnie pociągiem z mechanikiem i ani razu nie było nikogo z rokładowego), choć relacja do/z Krakowa jest zachęcająca.
Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!