skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #20 : 09 Listopad 2012, 11:32:11 » |
0
|
W tablice kierunkowe będzie wyposażony skład do Starego Bojanowa Wąsk. Tablic do Nowej Wsi na razie nie posiadamy, ale kto wie może nie długo ... 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #21 : 11 Listopad 2012, 21:50:09 » |
0
|
No i po imprezie. Całość była bardzo udana, pogoda dopisała, a zdjęcia wyszły świetnie. Dziękuję Wszystkim, którzy zdecydowali się odwiedzić śmigielską wąskotorówkę. Więcej szczegółów i zdjęcia już wkrótce. Tablice do Nowej Wsi jednak były.  Prawdę mówiąc to pojechaliśmy kawałek za Nową Wieś - do lasu przed Żegrowem (taka "mała" niespodzianka).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Wojtek_SZN
|
 |
« Odpowiedz #22 : 11 Listopad 2012, 23:27:05 » |
+1
|
Przesympatyczna impreza. Warto było spędzić ten dzień w nieoczekiwanie pięknych okolicznościach przyrody na jakże ciekawej kolejce. Tych wiejskich pejzaży między Robaczynem a Nietążkowem nie przepuściłby Chełmoński, a tereny łowieckie za Nową Wsią powalają swą urodą. Skromnym gospodarzom dziękuję za ciekawe rozmowy, dobra organizację i "pozytywny napęd ".Także za otwarcie na drobne sugestie ( nowa tablica kierunkowa była niespodzianką ). Wydaje się że UMiG ma trzeźwą świadomość że ta kolejka jest cennym dziedzictwem a nie maszynką do kręcenia lodów ( nierealne zupełnie ) i chwała mu za determinację + zaangażowanie finansowe w reaktywację linii. Nawet ten niedługi odcinek za Nową Wieś okazał się sporym przedsięwzięciem ( także z użyciem sprzętu ciężkiego po demolce torów w trakcie prac kanalizacyjnych). Najwyraźniej nie mamy tu do czynienia z casusem Krośniewic czy Mławy. Nie wątpię że ciąg dalszy nastąpi a tablica kierunkowa " Wielichowo" wróci na swoje miejsce. Czy te 3 czeskie wagony są na chodzie i możnaby o nich pomyśleć prze zestawianiu składu dla miłośników kiedyś ?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
posener
Młotkowy
 
Długość toru:: 54 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #23 : 11 Listopad 2012, 23:50:25 » |
+1
|
Po lekturze tego wątku, dzisiaj spontanicznie przyjechałem do Śmigla na przejazd o 12 do Nowej Wsi, a potem drugi pociąg do St. Bojanowa. Gratulacje dla organizatorów za odwagę imprezy w dzisiejsze święto - myślę, że to wspaniały pomysł wykorzystania wolnego dnia. Podobnie jest przecież u kolegów "za Odrą", gdzie przejazdy kolejką w święta to norma. Sam szlak do lasu za Nową Wsią bardzo malowniczy i świetnie wyczyszczony. Fotostopy bardzo ciekawe. Tabor (zarówno motorówka jak i skład z Lxd2) w dobrej kondycji. W zasadzie dzień upłynął bardzo przyjemne. Mam nadzieję, że na kolejce od teraz będzie co raz lepiej, a nowy Gospodarz będzie dbał o swoją perełkę. Życzę jeszcze (sobie), aby kolejka dojechała na samą stację w St.Bojanowie, a w drugą stronę do Wilkowa (tam jest mijanka), a dalej do Wielichowa. Ale rozumiem, że wymaga to jeszcze wiele czasu i wysiłku. Ps. Czy dzisiaj użytkowany tabor to wszystko czym dysponuje kolejka czy coś jeżdżącego jest jeszcze w szopie (np. druga "motorówka" bądź Lxd2)?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
nikolai
|
 |
« Odpowiedz #24 : 12 Listopad 2012, 10:41:20 » |
+3
|
Tak czytam sobie ten wątek i sam nie wierzę w zachwyt, w jaki wpadają niektóre osoby. Przypominam, że jeszcze zaledwie 2 lata temu pociągi między Śmiglem i Starym Bojanowem były codziennością, a nie atrakcją raz na kwartał. Dalszy szlak w kierunku Wielichowa na razie nie jest przejezdny. Przygotowanie szlaku Śmigiel - Nowa Wieś trwało dwa miesiące (procowało przy nim 10 osób od pon. do pt.). I pomyśleć tylko, że za poprzedniego operatora przejezdność była utrzymana w zasadzie do samego końca i wcale nie było potrzeba aż 10 ludzi, aby przez 2 miesiące odkrzaczać aż 3 km toru, który w zdecydowanej większość wiedzie przez miasto i pomiędzy równoległą drogą utwardzoną, a polem... Wydaje się że UMiG ma trzeźwą świadomość że ta kolejka jest cennym dziedzictwem a nie maszynką do kręcenia lodów ( nierealne zupełnie ) i chwała mu za determinację + zaangażowanie finansowe w reaktywację linii. Zaangażowanie finansowe związane z utrzymaniem takiego modelu jest niewspółmierne do osiąganych korzyści, szczególnie, że co już wielokrotnie było sygnalizowane przez władze gminy, nie stawia się na przyjezdnych, bo ci traktowani są jako intruzi, a jedynie na mieszkańców gminy stanowiących coś koło 18 tys.
|
|
|
Zapisane
|
Obsługa może odmówić przewozu osób nietrzeźwych, wzbudzających odrazę brudem lub niechlujstwem [...] (Regulamin przewozu osób i bagażu na sieci SKPL, Rozdział 4, pkt. 1)
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #25 : 12 Listopad 2012, 17:56:38 » |
-2
|
Bardzo się cieszę, że impreza została tak pozytywnie odebrana. Myślę, że z czeskimi szutrówkami nie powinno być problemu. Jak będę znał więcej szczegółów to dam znać. Tabor, który jeździł 11 listopada - MBxd2-226 i Lxd2-241 w zupełności wystarcza nam do prowadzenie przewozów. Posiadamy jeszcze MBxd2-222, MBxd2-228, Lxd2-226. Z tego co wiem ten tabor jest sprawny, ale na razie nie ma potrzeby jego wykorzystywania. Kolego nikolai naprawdę żałuj, że nie przyjechałeś. Ciągle tylko wszystko krytykujesz ... tak jest przecież najłatwiej ... łatwo jest mówić, ale żeby czegoś dokonać i odnieść sukces potrzeba czasu. Mam nadzieję, że wkrótce zjawisz się w Śmiglu.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 199 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #26 : 12 Listopad 2012, 19:30:34 » |
+1
|
Według mojej wiedzy w Śmiglu powinny się znajdować Lxd2 o numerach 266 oraz 241, a także wagony motorowe MBxd2 o numerach 218,222 oraz 226. Jest jeszcze wrak MBxd2-229.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
nikolai
|
 |
« Odpowiedz #27 : 12 Listopad 2012, 19:46:17 » |
+5
|
Posiadamy jeszcze MBxd2-222, MBxd2-228, Lxd2-226.
Oooo, kolega skp1900 jest na etacie u obecnego operatora? Kolego nikolai naprawdę żałuj, że nie przyjechałeś. Ciągle tylko wszystko krytykujesz ... tak jest przecież najłatwiej ... łatwo jest mówić, ale żeby czegoś dokonać i odnieść sukces potrzeba czasu. Mam nadzieję, że wkrótce zjawisz się w Śmiglu.
Kolego, tak się składa, że z uwagi na miejsce zamieszkania do Śmigla mam rzut beretem, jak jest ciepło wybieram się tam rowerem. Jak jest chłodniej w grę wchodzi jedynie samochód, bo pociągiem tam nie dojadę. Bywam dość często i za każdym razem widzę, jaki sukces odniósł obecny operator w ciągu dwóch lat: - tory w stronę Wielichowa zarośnięte, - część taboru zezłomowana lub wyprzedana za marne grosze, - przejazd w Starym Bojanowie zaasfaltowany, - tor na ładownię zasypany. To nazywasz sukcesem? Bądź poważny i zejdź na ziemię. W ciągu ostatnich trzech lat władzom gminy udało się doprowadzić do rezygnacji poprzedniego operatora, a w ciągu ostatnich dwóch do technicznej ruiny jedyną, działającą na owe czasy kolej wąskotorową, która prowadziła regularne przewozy pasażerskie oraz szczątkowy ruch towarowy. To właśnie prowadząc regularne przewozy pasażerskie mieliśmy do czynienia z perełką na skalę całego kraju. Niestety ten etap działalności został zamknięty niespełna dwa lata temu, kiedy pojechały ostatnie pociągi pasażerskie. Tak, wiem, tylko krytykuję i nie zamierzam pomagać w dalszym przekształcaniu tej kolejki w zabawkę rodem z wesołego miasteczka, którą odpala się kilka razy w roku mówiąc, że to ogromny sukces.
|
|
|
Zapisane
|
Obsługa może odmówić przewozu osób nietrzeźwych, wzbudzających odrazę brudem lub niechlujstwem [...] (Regulamin przewozu osób i bagażu na sieci SKPL, Rozdział 4, pkt. 1)
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #28 : 12 Listopad 2012, 20:02:48 » |
-1
|
Według mojej wiedzy w Śmiglu powinny się znajdować Lxd2 o numerach 266 oraz 241, a także wagony motorowe MBxd2 o numerach 218,222 oraz 226. Jest jeszcze wrak MBxd2-229.
No pewnie, że tak. Pisałem szybko i pomyliłem klawisze. Przepraszam. Co do wraku MBxd2-229 nie jest on własnością kolejki (sprzedano go parę lat temu) i najprawdopodobniej w najbliższym czasie zostanie zabrany przez właściciela. Nie nie jestem na etacie u operatora, a wszystkie moje działania są bezinteresowne. Nie ukrywam, że jest mi przykro z powodu, że tak nie cierpisz kolejki, a właściwie jej operatora. 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #29 : 12 Listopad 2012, 20:14:13 » |
0
|
Przekształcanie kolejki w zabawkę rodem z wesołego miasteczka można by porównywać do prowadzenia na siłę regularnych przewozów pasażerskich. I jedna i druga sprawa to próba znalezienia miejsca dla tej kolei w obecnej rzeczywistości. Która droga będzie właściwą - czas pokaże, ale osobiście wątpię aby przy obecnym stanie techniki transportowej wąskotorówka będzie kiedykolwiek mogła konkurować z samochodami. Czasy się zmieniają - ciuchcię przeganiają.
|
|
|
Zapisane
|
O, szeryf, szeryf, a ty trzymaj się! Tak bardzo dobrze nie jest, ale nie jest źle. Pamiętaj: bez zbytecznych słów Dopóki żyjesz - możesz walić z obu luf!
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 12 Listopad 2012, 21:52:49 » |
-1
|
Przekształcanie kolejki w zabawkę rodem z wesołego miasteczka można by porównywać do prowadzenia na siłę regularnych przewozów pasażerskich. I jedna i druga sprawa to próba znalezienia miejsca dla tej kolei w obecnej rzeczywistości. Która droga będzie właściwą - czas pokaże, ale osobiście wątpię aby przy obecnym stanie techniki transportowej wąskotorówka będzie kiedykolwiek mogła konkurować z samochodami. Czasy się zmieniają - ciuchcię przeganiają.
Święte słowa! Trzeba wyjść naprzeciw dzisiejszym czasom. Codzienne kursy dla niewielkiej garstki osób są już dzisiaj nieopłacalne. Został tylko Pleszew z jedną parą dziennie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #31 : 12 Listopad 2012, 22:03:49 » |
0
|
I obiecane zdjęcia: Pierwsze - Formowanie składu na stacji w Śmiglu
|
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 12 Listopad 2012, 22:08:58 » |
-1
|
Drugie - Fotostop na moście w Robaczynie (przed wjazdem do Starego Bojanowa).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #33 : 12 Listopad 2012, 22:10:18 » |
0
|
I jeszcze zdjęcie 
|
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #34 : 12 Listopad 2012, 22:20:05 » |
0
|
Jeszcze fotki z trasy do Nowe Wsi: - Wyjazd z lasu między Nową Wsią a Żegrowem - Stacja w Nowej Wsi
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
miras241
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #35 : 13 Listopad 2012, 07:49:31 » |
+4
|
Święte słowa! Trzeba wyjść naprzeciw dzisiejszym czasom. Codzienne kursy dla niewielkiej garstki osób są już dzisiaj nieopłacalne. Został tylko Pleszew z jedną parą dziennie.
No właśnie. Trzeba wyjść naprzeciw. Ta garstka ludzi to np. młodzież jadąca do szkoły w Nietążkowie, może ktoś kto ze Śmigla, który w Starym Bojanowie chciał wsiąść w pociąg do Poznania lub Wrocławia. Niestety nie każdy ma samochód. Ciekawe SKP1900 co byś powiedział na miejscu takich osób. A jeśli wszystko co jest nieopłacalne trzeba zamknąć to zamykajmy. Przecież muzea, parki itd. itp. jest nieopłacalne.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #36 : 13 Listopad 2012, 16:40:17 » |
-2
|
Co do imprezy to warto jeszcze dodać, że na stacji w Śmiglu sprzedawane były rogale świętomarcińskie wypiekane w Wielkopolsce, właśnie 11-go listopada. Do szkół dzieci dowożone są autobusami. Ze względu na niską frekwencję w ostatnim czasie zmniejszona została ilość ogólnodostępnych autobusów. Jeżeli to się nie opłaca to gdzie w tej sytuacji jest ŚKW i jaki sens ma codzienne jej kursowanie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ariel Ciechański
|
 |
« Odpowiedz #37 : 13 Listopad 2012, 16:52:27 » |
+4
|
Jeżeli to się nie opłaca to gdzie w tej sytuacji jest ŚKW i jaki sens ma codzienne jej kursowanie?
Zamknijmy muzea, szkoły, zawieśmy kursowanie transportu publicznego - bo się nie opłaca...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdr.<br />CAr.<br /> 
|
|
|
skp1900
Młotkowy
 
Długość toru:: 87 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #38 : 13 Listopad 2012, 16:55:21 » |
-5
|
Zawsze możecie za sponsorować kursowanie kolejki i jeździć nią i tą i z powrotem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
AXEL
|
 |
« Odpowiedz #39 : 13 Listopad 2012, 16:57:02 » |
+6
|
C Ze względu na niską frekwencję w ostatnim czasie zmniejszona została ilość ogólnodostępnych autobusów. Jeżeli to się nie opłaca to gdzie w tej sytuacji jest ŚKW i jaki sens ma codzienne jej kursowanie?
Ruch pasażerski jest to tzw służba publiczna i raczej poza ruchem lotniczym czy niektórymi pociągami kwalifikowanymi nie ma szans by kiedykolwiek się opłacał, dlatego też jest dotowany ze środków gmin czy urzędów marszałkowskich. PS. Spraw Sobie inną przeglądarkę, bo ta Ci błędów nie wyłapuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|