To ja dodam jeszcze, że autorem zdjęcia jest Zbigniew Szafrański, bo widzę, że autor opracowania o tym nie wspomina.
Ponadto, publikacja ma kilka błędów. Najważniejszy z nich (powielony zapewne z książki "Łódzka Podmiejska Komunikacja Tramwajowa 1901-2001" to stwierdzenie, że:
Linia ozorkowska od początków istnienia miała zawsze wspólne zakończenie z linią zgierskąNie jest to prawdą, bowiem przez pierwsze lata funkcjonowania z trakcją parową, zaczynała ona bieg na stacji Zgierz Kaliski, która wówczas stała się stacją styczną.
Bocznica do normalnych torów, istniała później przez wiele lat. Mam jeszcze zdjęcie (analogowe, więc na razie nie wrzucę) toru w Drodze krajowej numer 1 w Zgierzu, który wyjęto dopiero około 2005 roku.
Dodam jeszcze, że trójkąt manewrowy dla toru 1000 mm istnieje w Ozorkowie po dziś dzień, używany w sytuacjach awaryjnych:
