Zakładam, że w tym miejscu będzie zawsze świeża porcja fotek z rozbudowy naszej najkrótszej (na razie, na razie) turystycznej "kolejki".
To może na początek podsumowanie kosmetycznych prac z 2012. Coś nowego? Dworzec.

No, w sumie szkielet dworca dopiero

Na słupie natomiast, o to moja duma, 500 W żarowe, oprawa z lat 60tych, żarówka natomiast Polamp Pabianice 1986, wyłącznik niemiecki II wojna, wszystko koszerne, żadnej lipy. Rzetelna, sowiecka szczekaczka, 25 kilo stali, uruchomiona, podłączona pod zapowiadacz.


Słupów zresztą jest więcej, na razie wkopane bodaj 4, docelowo chcemy połączyć (a także pociągnąć linię telefonu polowego po słupie - moją ambicją jest uruchomić łączność z magazynami amunicyjnymi - bo spróbuj dodzwonić się na komórkę, gdy ktoś jest w środku!)

Słupy uratowane z centrum Helu, na razie w ilości wystarczającej na dociągnięcie linii do "trójki", szukamy kolejnych.

A tu już nabytek militarny, platforma wzbogaciła się o WKM DSzK 12,7 mm (oryginalny, rosyjski, zdemontowany z wozu wsparcia technicznego. Ciekawostką jest tłumik ognia w postaci "ryjka", raczej nie spotykany na deszekach - taki otrzymałem w oryginale

Czasem mamy nawet w komplecie obsługę

Tak więc alleluja i do przodu

A co w 2013 ? Przede wszystkim ściągamy 3 lokomotywkę, czekającą w odwodzie. Po generalnym remoncie, i zabudowaniu 2 nowych letniaków, uruchamiamy drugi skład, i nareszcie jeździmy do amunicyjnych (chemicznych). Arczi z tego co wiem, mocno pracuje nad rozbudową muzeum kolejowego, a dodatkowo, być może w kwietniu przyjedzie coś jeszcze - coś małego, napędowego, mogącego zmieścić się w korytarzu bunkra - ale to niespodzianka.
Niebawem fotki z pierwszych tegorocznych prac!