Świat kolejek wąskotorowych SMF
27 Luty 2021, 19:41:36 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Komunikat  (Przeczytany 17948 razy)
Pan Pająk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 32 m

W terenie W terenie


« : 06 Marzec 2013, 21:00:50 »
+1

Uwaga, ważny komunikat!
 Istnieje możliwość, że w niedługim czasie zostanie podjęta (jeszcze jedna) próba rewitalizacji strgardzkiej wąskotorówki. Wcześniejsze działania podejmowane przez Kolej Bałtycką S.A. być może będą kontynuowane - jeżeli zbierze się grupa osób chętnych do działania w tej materii. Działania o których piszę, NIE BĘDĄ  prowadzone pod szyldem Kolei Bałtyckiej. Możliwe jest to w ramach stowarzyszenia lub związku stowarzyszeń. Chcąc sprawdzić, ile osób ze Stargardu realnie interesuje się tym tematem - proponuję:
Spotkanie miłośników wąskich (i szerszych - również) torów na dworcu nieczynnej wąskotorówki w niedzielę (10 marca 2013), o godzinie 15.00  Przedstawione zostaną tam możliwości i propozycje działania.

 Krzysztof "Pająk" Skrzypczyk
Zapisane
Grzesiek
Nowicjusz
*
Długość toru:: 15 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 06 Marzec 2013, 22:26:15 »
0

Jestem na pewno w niedziele na stacji (Stargard Wąsk.) mam nadzieje że na tym spotkaniu pojawi się kilka osób ze Szczecina przykładowo z Zachodniopomorski Klub Miłośników kolei i uda nam się zebrać grupę osób które uratują Stargardzką wąskotorówkę.
Zapisane

!!!Wyrzyska Kolej Powiatowa!!!!
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #2 : 06 Marzec 2013, 23:54:16 »
-2

Kolejka bez taboru?
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 908 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #3 : 07 Marzec 2013, 06:03:08 »
0

Drezyny?
Zapisane

Pan Pająk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 32 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #4 : 07 Marzec 2013, 07:57:15 »
0

Kolejka bez taboru?

Jeszcze trochę się go ostało.
Zapisane
bartek074
Nowicjusz
*
Długość toru:: 31 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 07 Marzec 2013, 09:31:02 »
0

http://www.rynek-kolejowy.pl/39322/PKP_SA_przekaze_zabytkowa_waskotorowke.htm
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2002 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #6 : 07 Marzec 2013, 12:07:36 »
0

Do tego właśnie piłem...
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 908 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #7 : 08 Marzec 2013, 08:16:50 »
+2

No to drezyny. Co było na początku w Starachowicach, a?
Zapisane

Pt47-106
Ostrzeżony
Młotkowy
**
Długość toru:: 88 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #8 : 08 Marzec 2013, 22:27:14 »
-5

Panie Pająk  co to następna jakaś bujna fantazja i nie będzie skończona jak inne  
« Ostatnia zmiana: 08 Marzec 2013, 22:39:23 wysłane przez Pt47-106 » Zapisane
janeczek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 915 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #9 : 08 Marzec 2013, 22:30:58 »
+1

Panie Pete a tak naprawdę to o co chodzi?    Translator nie pomaga. 
Zapisane
feyg
Mechanik
***
Długość toru:: 225 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #10 : 08 Marzec 2013, 22:36:41 »
+2

Kto wie - może ktoś kiedyś złamie ten szyfr?  
Zapisane
Pan Pająk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 32 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #11 : 09 Marzec 2013, 16:57:38 »
0

Panie Pająk  co to następna jakaś bujna fantazja i nie będzie skończona jak inne  

Towarzyszu D. Sz. , proponuję wczytać się dokładnie w pierwszy post. Zwłaszcza w pierwsze zdanie. Oczywiście to za słowami "Uwaga, ważny komunikat!"
Pozdrawiam.
 
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4149 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #12 : 10 Marzec 2013, 17:24:48 »
0

No, pochwalcie się Towarzyszu: Deleganci z centrali przybyli? Przemówienia były? Coście tam ustalili?
Zapisane

Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach?
Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
Pt47-106
Ostrzeżony
Młotkowy
**
Długość toru:: 88 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 10 Marzec 2013, 23:34:17 »
-6

a co nie prawda przytocze tylko parę nazw  wiesz o co chodzi  linia do Siekierek, linia do Pyrzyc, Drawno  co więcej gadać 
 Proszę stosować zasady interpunkcji i ortografii!
CAr.
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1014 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #14 : 10 Marzec 2013, 23:45:51 »
+3

a co nie prawda przytocze tylko parę nazw  wiesz o co chodzi  linia do Siekierek, linia do Pyrzyc, Drawno  co więcej gadać 
W sumie to nic z tego bełkotu nie rozumiem, więc już chyba wszystko rozumiem .
Zapisane

Pt47-106
Ostrzeżony
Młotkowy
**
Długość toru:: 88 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #15 : 11 Marzec 2013, 00:11:54 »
-1

to było do Pana Pająka
Zapisane
Pan Pająk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 32 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #16 : 11 Marzec 2013, 13:58:02 »
+6

a co nie prawda przytocze tylko parę nazw  wiesz o co chodzi  linia do Siekierek, linia do Pyrzyc, Drawno  co więcej gadać 


Hmmm... Odpowiedzieć, nie odpowiedzieć, odpowiedzieć, czy nie... Odpowiem!
1. Siekierki
Pomysł na zagospodarowanie odcinka linii kolejowej 410 Godków - Siekierki, pod ruch drezynowy powstał w mojej głowie koło roku 2000. Byłem wtedy drużynowym 5. Chojeńskiej Drużyny Harcerskiej. Przedstawiłem niemal kompletny projekt i wniosek o dofinansowanie ze środków UE dla ówczesnej komendantury Związku Drużyn w Gryfinie. Przyjęty z entuzjazmem przez komendę ZD, bo zakładał powstanie chyba pierwszej w Polsce - po II Wojnie Światowej - drużyny harcerskiej o specjalizacji kolejowej. Mimo tego Komenda Hufca i Chorągwi w Szczecinie nie pociągnęła tematu. Zainteresował się za to projektem sołtys Przyjezierza (równocześnie radny gminy Moryń). Po wstępnych deklaracjach współpracy i kilku spotkaniach sprawa ucichła, by po kilku miesiącach w gazetach regionalnych można było przeczytać, że lokalny Klub Sportowy dostał dofinansowanie na budowę drezyn, a gminy walczą o przejęcie linii. Sprawa przejęcia ciągnęła się latami i zakończyła w ten sposób, że w zasadzie do tej pory nie wiadomo czy w końcu linia jest przejęta. Za to podczas remontu południowej głowicy rozjazdowej w Godkowie został zdemontowany rozjazd prowadzący na tor szlakowy. Dobrze, bo pewnie jak to było w przypadku kierunku do Pyrzyc, jedynym pociągiem, który by tam wjechał, byłby pociąg zrywkowy. Drezyna jest (kilka artykułów w internecie, ponadto prezentowana była publiczności podczas DTK w Szczecinie), tory (miejscami) są - więc nie zgadzam się z zarzutem, że nic nie wyszło! Bez mojego (już) udziału, ale coś się dzieje. Deklaracje współpracy, ochy!, achy! - a realizacja jak to w polandii bywa...
2. Pyrzyce - Gryfino
Podczas organizowanych kilkakrotnie Pikników Drezynowych - władze powiatowe i gminne Pyrzyc i Gryfina deklarowały niesamowitą chęć współpracy, pomocy i ogólnego zainteresowania (zwłaszcza w obecności kamer TV). Skończyło się po wyborach... Jak zawsze w polandii... Dodatkowo sprawę przypieczętowała droga S3. Koniec.
3. Jeśli chodzi o Drawno, to drogi Towarzyszu, powiem tylko: "Żebyś się nie zdziwił w najbliższym czasie".

Jeśli chodzi o wąskotorówkę w Stargardzie, bo o tym tutaj mowa - spotkanie miało na celu tylko sprawdzenie ile osób jest zainteresowanych tym tematem. Byli członkowie różnych stowarzyszeń, lokalna prasa i niezrzeszeni sympatycy kolei. Nastroje mimo kilku głosów malkontenckich, niosą ze sobą dużą dawkę optymizmu i chęci do działania. Nie wiemy jeszcze do końca w jakiej formie realizowane będą pomysły, które pojawiły się na spotkaniu - ale jest idea! Osoby uparcie podające link: http://www.rynek-kolejowy.pl/39322/PKP_SA_przekaze_zabytkowa_waskotorowke.htm , chyba też nie do końca są w temacie, więc nie będę komentował. Nie mówię, że już teraz-zaraz w Stargardzie będzie można usłyszeć nostalgiczne sapanie parowozu, stukot kół drezyny czy wycie wąskotorowej "luxtorpedy" z napędem rakietowym! Dobry przykład Koszalin. Zaczęli praktycznie od zera i co? "Da się!" Trzeba spró-bo-wać i tego na razie będziemy się trzymali.
Zapisane
Mykolej
Nowicjusz
*
Długość toru:: 21 m

W terenie W terenie


Stargardzki Miłośnik Kolei


WWW
« Odpowiedz #17 : 12 Marzec 2013, 08:32:08 »
+1

Słuszna uwaga tam zaczynali od 0, a od stacji wąskotorowej w Stargardzie do Żarowa z ubytkami, które można uzupełnić:

1.Ubytek za ulicą Podleśną



Od tego miejsca gdzie stoję po prawej stronie, aż do ubytku w całości z podkładami zarośnięte są tory wąskotorowe, ubytek w torach to 15 m

więc tor po prawej idealnie się na to nada:



2.Ubytek przed granicą miasta:



Możliwe, że z miejsca 1 ubytku szyn i podkładów wystarczy na tą lukę ^^^

3.Ubytek w ŻAROWIE

Tu widziałbym szyny ze stacji wąskotorowej w Stargardzie, po prawej stronie stacji tam gdzie idzie tor do młyna idzie linia normalnotorowa, a w  środku wąskotorowa długość to (250m) od magazynów Koral aż do ulicy przed bramą młyna więc śmiało starczy na uzupełnienie braków w Żarowie:



I tym sposobem odcinek Stargard-Żarowo daje nam 5 km...

Ponadto za mostem wąskotorowym w stronę Małkocina w całości zachowane są 2 km torów przed mostem na Małce zaczyna się największy ubytek, uzupełnienie go w przyszłości daje już 8 km torów.

Również jestem za zaczynaniem od Dobrej tak jak ustaliliśmy to na spotkaniu, powyżej przedstawiłem jak ja widzę odcinek Stargard-Żarowo-Małkocin
Zapisane

Stargardzki Miłośnik Kolei
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4149 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #18 : 12 Marzec 2013, 19:06:42 »
0

Majstry, a czy możecie wytłumaczyć mi o co chodziło z tą Koleją Bałtycką - czy naprawdę była i czy się naprawdę wycofała?
Zapisane

Czy to prawda że dawanie dużej ilości Rp1 ma istotny wpływ na bezpieczeństwo na przejazdach?
Oczywiście, ale z uwagi na trudności z kopaniem grobów sugerujemy maszynistom ograniczenie trąbienia zimą.
Pan Pająk
Nowicjusz
*
Długość toru:: 32 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 13 Marzec 2013, 11:23:09 »
0

W skrócie: Kolej Bałtycka S.A. jakiś czas po podjęciu tematu reaktywacji SW podzieliła się na dwie firmy -> Kolej Bałtycka S.A. i Kolej Bałtycka - Serwis sp. z o.o. Drezyny były robione w KBS, ludzie do pracy "w terenie" byli z KBS. Nowy właściciel nie wyraził chęci współdziałania i sprawa się rypła. Krótko i na temat. To wszystko poza "grami wojennymi" na linii Stargard (miasto) i Stargard (powiat).
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!