kalito
|
 |
« Odpowiedz #20 : 13 Lutego 2008, 20:57:28 » |
0
|
Przemek nie uznaje możliwości takiej No a teraz sprawdź sobie kiedy Przemek ostatnio coś pisał. Właśnie za takie teksty już dawno tu go nie ma  Nawet nie banowałem - sam się obraził. Proponuję wrócić do tematu.
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam Kalito Piszę w miarę poprawnie po polsku.
|
|
|
miras241
Nowicjusz

Długość toru:: 22 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #21 : 13 Lutego 2008, 21:11:23 » |
0
|
Proponuję wrócić do tematu. Witam! Pisze zgodnie z tematem. Jesli ktoś byłby zainteresowany mam palny i zdjecia z tego trójkątu. Pozdro Miras
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #22 : 14 Lutego 2008, 20:28:19 » |
0
|
jutro postaram się wrzucić kilka aktualnych fotek trójkąta ze stacji kolejki w Iłży.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #23 : 16 Lutego 2008, 17:16:56 » |
0
|
Można zastanowić się, czy możliwy jest trójkąt, będący równocześnie skrzyżowaniem równorzędnych linii kolejowych i miejscem do "obracania" parowozów. Analiza dawnych regulaminów technicznych stacji z trójkątami szlakowymi pokazuje, że tak dokładnie było. Odnaleziony przez nas regulamin stacji Stawiany z lat 60-tych jest tu przykładem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #24 : 16 Lutego 2008, 20:59:49 » |
0
|
Stacji "w trójkąt" lub "z trójkątem" było wiele na sieci wąskotorowej. Na Żuławach Stegna (do dziś), Malbork Kałdowo, Lipinka, Sztutowo, Giemlice na lewobrzeżnej. Na Kujawach Jerzmanowo -stacja węzłowa w trójkąt. Umianowice na Jędrzejowskiej...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #25 : 16 Lutego 2008, 21:27:40 » |
0
|
jeszcze stawiany pińczowskie
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #26 : 17 Lutego 2008, 14:35:00 » |
0
|
jeszcze stawiany pińczowskie I jako ciekawostka historyczna - trójkąt funkcjonował także na stacji Szczucin Wąskotorowa.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
marcin sds
|
 |
« Odpowiedz #27 : 17 Lutego 2008, 17:56:03 » |
0
|
Na Wrocławskie KD na stacji Przedkowice, kierunki: Trzebnica, Żmigród, Milicz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Dariusz
|
 |
« Odpowiedz #28 : 18 Lutego 2008, 20:13:09 » |
0
|
I niegdyś na stacji Niechanowo kolejki gnieźnieńskiej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
lisiogonek
|
 |
« Odpowiedz #29 : 18 Lutego 2008, 21:11:03 » |
0
|
Na BWKD znam co najmniej 3: Morzewiec jakieś resztki torów zostały, budynki w całości ; Kasprowo kamień na kamieniu się nie ostał, o torach nie wspomniawszy; Zakłady Przemysłowe Nieżychowo praktycznie w całości. Na innych stacjach nie byłem choć nie wykluczam że istniały, szczególnie w dawniejszych czasach.
|
|
|
Zapisane
|
TWKP : LKM 26004 - już pod parą!
|
|
|
Kristofor_z_domu
Młotkowy
 
Długość toru:: 63 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 18 Lutego 2008, 21:25:58 » |
0
|
W sobotę jechałem przez Lipusz - śliczna, kaszubska stacja wpisana w plan trójkąta - na Kościerzynę, Bytów i Chojnice. Tak na marginesie. Ze stacji wąskotorowych na uwagę zasługuje Stegna na ŻKD, ponieważ we wszystkich kierunkach kursują pociągi (Malbork - Kałdowo były np. 2 + ślepy tor). Podobny system jak w Stawianach jest w greckim Alexandropolis, ale na znacznie większą skalę. Gdzieś na przedmieściach pociąg staje w polu, potem na wstecznym przez miasto do samego centrum, gdzie jest niewielki, zadaszony peron i dwa tory. Potem pociąg rusza w przód i na trójkącie skręca w drugą stronę. Robią tak pociągi klasy IC i międzynarodowe do Stambułu i Swilengradu.
|
|
|
Zapisane
|
Kristofor_z_domu
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #31 : 25 Lutego 2008, 20:25:40 » |
0
|
Co do ŻKD to musiano wszędzie zastosować trójkąty (albo obrotnice) ze względu na pojazdy, jakie zastosowano - Mbd1. Takie trójkąty były na wielu stacjach.... w Lichnowach, jak już wspomniano w Kałdowie, Stegnie, ale też w Sztutowie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #32 : 25 Lutego 2008, 22:28:46 » |
0
|
Tylko, że Gdańskie Koleje Dojazdowe istniały już ponad pół wieku zanim w Lisewie zaczęto produkcję MBd1. Trójkąty na Żuławach powstawały głównie po to aby uniknąć zmian kierunku jazdy. Wyjątkiem na części prawobrzeżnej jest Sztutowo gdzie służył do "obracania" parowozów i MBd1.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
tczewianin
|
 |
« Odpowiedz #33 : 26 Lutego 2008, 15:16:45 » |
0
|
Wiem, że istniały, ale dobudowano sporo też trójkątów, gdy zaczęto wprowadzać na Żuławy Mbd1 (chyba w Kolejach Wąskotorowych Polski Północnej kiedyś to przeczytałem). Swoją drogą, czy gdzieś zachowały się jeszcze sprawne Mbd1? Jeden chyba widziałem w Sochaczewie, ale nie jestem pewien.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kajetan
|
 |
« Odpowiedz #34 : 26 Lutego 2008, 18:35:38 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #35 : 03 Marca 2008, 19:48:13 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Rogoz
|
 |
« Odpowiedz #36 : 03 Marca 2008, 23:01:57 » |
0
|
Szkoda, że nie zapodałeś fotek ze skoczni kolejowejnakońcu trójkąta 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Ogoniasty
|
 |
« Odpowiedz #37 : 03 Marca 2008, 23:12:56 » |
0
|
Dodam że rozjazd widoczny na zdięciach 1, 2, 3 przeszedł naprawe średnią w 2005 roku którą osobiście przeprowadziłem :neutral: obecnie rozjazd jest zatarty  bo od tamtej pory nikt sie nie zainteresował by przesmarowac rozjazdy. :sad: Takie naprawy zostały przeprowadzone jeszcze na 3 innych rozjazdach na stacji Iłża, które obecnie wyglądają podobnie. Jeżeli nowy operator nie bedzie miał nic przeciwko, to wykonam naprawy bierzące i średnie na wszystkich rozjazdach na SKW i osobiście bede je kontrolował podczas kolejnych pobytów w Starachowicach :wink:
|
|
|
Zapisane
|
POZDRAWIAM !!!
|
|
|
klon200
|
 |
« Odpowiedz #38 : 03 Marca 2008, 23:15:43 » |
0
|
jutro przeszukam moje archiwum fotek i zamieszczę tę "skocznię"
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #39 : 04 Marca 2008, 18:08:08 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|