Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 11:38:34 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Macie pomysł na odmienne malowanie Lxd2?  (Przeczytany 177898 razy)
BarteG
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #180 : 31 Marca 2013, 14:19:24 »
+1

No to skoro Rumuny mają być dwa, jeden na ostro, zaś drugi nawiązywać do wagonów i do tego schematy malowań mają być do siebie podobne to może takie rodzeństwo ?

http://www.picshot.pl/pfiles/319547/budyniowyrumun.PNG
Zapisane
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #181 : 31 Marca 2013, 14:27:01 »
0

Na zupełny odwal Malowane w paincie

Nie malujcie tylko rumuna a'la Koleje Śmieszne...
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #182 : 31 Marca 2013, 14:30:54 »
0

Ja bym zostawił czerwone maźnice i białe obrzeża kół, ale V na przodzie takie jak BarteG zrobił:
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #183 : 31 Marca 2013, 15:00:15 »
0

Uwaga, będę sobie gderał:

Z tym stopniowaniem czerni radziłbym uważać, żeby nie wyszedł efekt nierównomiernie wyblakłej farby...

Czerwona wstążka jakoś mi nie leży (ale może to dlatego, że mam swoje pomysły, do których zdążyłem się przyzwyczaić).

W kwestii obrzeży popieram Marcina. Malowanie w kolorki pozostałych elementów nieodparcie przywodzi mi na myśl pojazdy zza wschodniej granicy (plus do kompletu gustowne firaneczki), albo przejawy radosnej twórczości na dawnym PKPie (BarteG zresztą wspomina, że to do tego nawiązuje). Tak, czy inaczej bez powyciąganego swetra i wąchów się nie obejdzie . Drażni mnie też połączenie czerwonych poręczy i ramki górnego reflektora z szarym dachem. No, cóż - najwyraźniej to nie moja bajka.
Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
BarteG
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #184 : 31 Marca 2013, 15:02:42 »
0

Ja bym zostawił czerwone maźnice i białe obrzeża kół, ale V na przodzie takie jak BarteG zrobił:



http://www.picshot.pl/pfiles/319563/budyniowyrumun.PNG

Cytuj
Z tym stopniowaniem czerni radziłbym uważać, żeby nie wyszedł efekt nierównomiernie wyblakłej farby...

Ja też się tego boję. Chyba lepiej dać całość w jednym odcieniu. Czerwony "piorun" nie jest przypadkowy- nawiązuje do schematów zagranicznych.
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2013, 15:07:03 wysłane przez BarteG » Zapisane
sarna
Zawiadowca
****
Długość toru:: 320 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #185 : 31 Marca 2013, 15:08:12 »
0

Mnie zaś bardziej podobają się czerwone obrzeża, to nadaje bardziej agresywnego wyglądu a biały nie pasuje do niczego
Zapisane
BarteG
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #186 : 31 Marca 2013, 15:12:46 »
0

Mnie zaś bardziej podobają się czerwone obrzeża, to nadaje bardziej agresywnego wyglądu a biały nie pasuje do niczego
Niech Zamawiający zadecyduje .
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1020 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #187 : 31 Marca 2013, 15:29:29 »
0

Moim zdaniem białe obrzeża nawiązują do tradycyjnego malowania taboru, a poza tym daje to ładny kontrast z resztą lokomotywy.
Zapisane

Hal9
Mechanik
***
Długość toru:: 179 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #188 : 31 Marca 2013, 15:49:11 »
0

Panowie co do obrzeży i drobiazgów pomarańcz czy biel można się spierać.
Ważniejszy jest problem 2xm ma rację że stopniowanie czerni może doprowadzić do " efektu wyblakłej farby", ale Kucyk objechał mnie kilka postów wyżej że maszyna nie ma prawa być brudna, a ma się świecić jak psu torby.

Więc aby szarość była szarością , antracyt - antacytem, a czerń czernią -> kubeł, szmata, chemia, polerka.
Kucyk dyryguje służba myje  Chichot

Ta czerwono - biała (bezowa, kość słoniowa, kawa z mlekiem itp. RAL XXXX ) wersja w była już klepana i odpadła jakiś czas temu.

Proponuję zrobić NEGARYW, zamiast antracytu, pomarańcz, zamiast pomarańczowego paska antracytowy.
Taki zestaw będzie się wzajemnie dopełniał plastycznie na zasadzie kontrastu.
Lub na zasadzie humoru maszynisty jak zły to wyjedzie ciemną, jak zadowolony to jaskrawym.
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #189 : 31 Marca 2013, 16:23:40 »
+1

A czy ktokolwiek z dyskutantów odrobił pracę domową pod tytułem: "Zapoznanie się z wymogami prawnymi związanymi z malaturą taboru kolejowego".

Polska to nie Mongolia, aby karty UIC służyły wyłącznie do zawieszenia na gwoździu w WC.
Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, istnieje pewien zbiór Poslich Norm, Kart UIC, czy innych wymogów, które nakładają dość wyraźne ograniczenia na fantazje malarskie - dotyczy to zwłaszcza tak istotnych elementów bezbieczeństwa jak np. poręcze, uchwyty i krawędzie stopni.
Zapisane
ZyGa
Młotkowy
**
Długość toru:: 109 m

W terenie W terenie


...


http://www.facebook.com/p
WWW
« Odpowiedz #190 : 31 Marca 2013, 17:17:50 »
0

http://www.google.pl/imgres?hl=pl&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=5Qlu6J6BU4BH4M:&imgrefurl=http://rail.phototrans.eu/14,56939,0,FAUR_L45H_L45H_098.html&docid=WdZAhCU8RoN77M&itg=1&imgurl=http://rail.phototrans.eu/images/photos/big/37/56939.jpg&w=1024&h=683&ei=D1FYUaz2E4XEPZLVgMgP&zoom=1&ved=1t:3588,r:18,s:0,i:132&iact=rc&dur=531&page=2&tbnh=177&tbnw=262&start=15&ndsp=20&tx=96&ty=82
http://www.google.pl/imgres?start=221&hl=pl&biw=1366&bih=643&tbm=isch&tbnid=oRvQZbH6HwPehM:&imgrefurl=http://bahnbilder.warumdenn.net/14544.htm&docid=QF0AC28pJaoL1M&imgurl=http://bahnbilder.warumdenn.net/pics/Sichtung_12/l45h_070_sz_herbersdorf_16062012_500.jpg&w=500&h=350&ei=OVNYUbPtEsXaPLq4gMAM&zoom=1&ved=1t:3588,r:33,s:200,i:103&iact=rc&dur=391&page=12&tbnh=178&tbnw=250&ndsp=21&tx=108&ty=101
Te też wyglądają całkiem zacnie
Zapisane

NKW ZyGa
BarteG
Młotkowy
**
Długość toru:: 63 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #191 : 31 Marca 2013, 17:20:17 »
+1

A czy ktokolwiek z dyskutantów odrobił pracę domową pod tytułem: "Zapoznanie się z wymogami prawnymi związanymi z malaturą taboru kolejowego".

Polska to nie Mongolia, aby karty UIC służyły wyłącznie do zawieszenia na gwoździu w WC.
Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym, istnieje pewien zbiór Poslich Norm, Kart UIC, czy innych wymogów, które nakładają dość wyraźne ograniczenia na fantazje malarskie - dotyczy to zwłaszcza tak istotnych elementów bezbieczeństwa jak np. poręcze, uchwyty i krawędzie stopni.

Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #192 : 31 Marca 2013, 17:33:51 »
+1

Baaardzo ładna czarna lokomotywa z BIAŁYMI poręczami.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #193 : 31 Marca 2013, 19:28:22 »
0

Technologicznie: będę malował segmentami od góry, zatem rama idzie jako ostatnia. Mogę machnąć ją najpierw na czarno, a jeśli wyjdzie kiszka - przemaluje na antracyt, tym bardziej że z malowaniem ram w obu lokach będę musiał się wstrzymać do czasu zakończenia sporów z ubezpieczycielami po dzwonach w zeszłym roku (dziady chcą zapłacić jakieś marne grosze za pogięte skrzynie i klapy, sprawa trafiła do sądu) zatem i tak na wstępie będę malował je zgrubnie - bez szpachlowania i prostowania.

Obręcze - koniecznie na biało. Klamki drzwi przedziałów - polerka, bo to je amelinum i tego nie pomalujesz, zaś uchwyty manewrowe są chromowane. Poręcze budki, ramki opraw - srebrne. Zamki klap dolnych - jak reszta ramy - bez punktowego wyróżnienia.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #194 : 31 Marca 2013, 19:52:51 »
0

Kalnalarz, wiesz coś konkretnego, czy ci się wydaje. Jeśli wiesz, to wszyscy będziemy wdzięczni za podzielenie się wiedzą.
Sam niezbyt się orientuję, a szybki gugiel nie daje rezultatów. Szczególnie w przypadku lokomotyw (przy taborze pasażerskim są, zdaje się, bardziej restrykcyjne wymogi choćby ze względu na osoby niedowidzące).
Sądząc po obecnym malowaniu loków różnych przewoźników - szkół malowania poręczy jest wiele (Cargo miewa niebieskie, Lotos niebieskie albo srebrne itd.). Białe są faktycznie dość popularne i w sumie nie mam nic przeciwko nim. Zaproponowane przez Kuca srebrne będą jeszcze lepsze. A może by tak cienką srebrną lamówkę wokół piorunka?

Przykłady:
Czerwone na czerwonym
Żółte na czerwono-żółtym
Czarne "PKP Cargo"
Niebieskie "PKP Cargo"

Btw. od kiedy kolejka piaseczyńska należy do UIC?
« Ostatnia zmiana: 31 Marca 2013, 20:16:08 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #195 : 31 Marca 2013, 20:01:43 »
0

O UIC i normy też nie chciałem pytać bo Kolega Kanalarz musiał by przejść OPR - kurs Obrony Przeciwlotniczej Raju, a nie za bardzo Mu się jeszcze należy.

Dlaczego poręcze budki śrebrne? Po pierwsze słupki manewrowe są chromowe. Po drugie oprawy oświetleniowe są już śrebrne. Po trzecie śrebro nie jest takie kontrastowe względem antracytu, a tu nie chodzi o cięcie bryły cienkimi liniami nie specjalnie układającymi się w jakiś dynamiczny wzór. Po czwarte, chcę aby poręcze (nawet tylko pionowe - wejściowe) były w kolorze jasnym, bo zdarza się obecnie często (są czarną farbą pokryte), że są up...anierowane łapami czego od razu nie widać.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #196 : 31 Marca 2013, 20:27:39 »
+1

Btw. od kiedy kolejka piaseczyńska należy do UIC?


Od wtedu od kiedy podlega pod UTK... zaś prezes UTK na mocy ustawy o transporcie kolejowym ogłasza listę normatywów taką jak ta:

http://www.nettax.pl/dzienniki/dumi/2004/21/poz.222/zal1a.htm

które należy spełnić. I tam są właśnie karty UIC oraz Polskie Normy.
Niestety ani karty UIC ani tym bardziej PN nie są ogólnodostępne za free, tylko trzeba ja kupować (lub czytać w czytelniach).

Nie mam niestety pod ręką dostępnych normatywów, aby dokładnie zacytować. Zaś podpieranie się tym, że nie ktoś gdzieć jakiejś normy nie spełnił i jakoś jeździ jest niestety słabe merytorycznie, bo na tej podstawie można by zanegować wiele przepisów prawnych (wszak np.: ilu kierowców jeździ bez prawa jazdy? - więc po cóż one?).
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #197 : 31 Marca 2013, 20:34:49 »
-2

A skąd Tyś się chłopie wzią, że nagle na wąskich chcesz stosować normy UIC?? Może jeszcze RIV i RIC??
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #198 : 31 Marca 2013, 20:39:52 »
0

Michał, zapomniałeś o RID - przewozie towarów niebezpiecznych.
Pamiętam taką wycieczkę dwa tata temu gdzie zaprosiłeś do brankardu takie dwa towary niebezpieczne. Jedna miała na imię Joanna chyba... 
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #199 : 31 Marca 2013, 21:01:19 »
0

Cytuj
Załącznik do obwieszczenia. W obwieszczeniu czytamy:
Cytuj
Na podstawie art. 25d ust. 1 ustawy z dnia 23 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. Nr 86, poz. 789 z późn. zm.) [...]

W ustawie zaś:
Cytuj
Art. 25a. 1. Przepisów niniejszego rozdziału oraz art. 23 ust. 1, 3—5 i art. 23a—23j nie stosuje się do:

1) sieci kolejowych, które są funkcjonalnie wyodrębnione z systemu kolei i przeznaczone tylko na potrzeby pasażerskich przewozów lokalnych, oraz miejskich lub podmiejskich przewoźników kolejowych prowadzących działalność wyłącznie w obrębie tych sieci kolejowych;

2) infrastruktury kolejowej należącej do zarządców prywatnej infrastruktury kolejowej oraz pojazdów kolejowych działających jedynie na tej infrastrukturze na ich użytek w ramach własnej działalności w zakresie transportu towarów;

3) infrastruktury kolejowej przewidzianej wyłącznie do użytku lokalnego, turystycznego lub historycznego;

4) pojazdów kolejowych przewidzianych wyłącznie do użytku lokalnego lub turystycznego, lub pojazdów historycznych nieporuszających się po sieci kolejowej.
Dziękuję. Obrona nie ma więcej pytań.
 

Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 14   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!