Świat kolejek wąskotorowych SMF
18 Kwiecień 2024, 18:44:37 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: [Petycja] Pociągi rel. Lublin - Radom - Łódź  (Przeczytany 6148 razy)
isoxazolidine
Nowicjusz
*
Długość toru:: 20 m

W terenie W terenie



radomir.jasinski
WWW
« : 12 Kwiecień 2013, 22:16:42 »
0

Moi Drodzy,

Chciałbym zwrócić się do Was z gorącą prośbą o poparcie naszje petycji w sprawie przywrócenia pociągów rel. Lublin- Radom - Łódź.
Petycja dostępna jest tutaj > http://www.petycje.pl/9529

Podpisanie to tylko parenaście sekund adla nas każdy głos jest na wagę złota.

Z góry serdecznie dziękuję
Zapisane

Kolej na Radom (!)
. . . . . . . . . . . . . . . .
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #1 : 13 Kwiecień 2013, 01:59:52 »
+1

Moim zdaniem niewłaściwy adresat....
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #2 : 13 Kwiecień 2013, 09:05:52 »
0

Taki pociąg już jeździł. Pusty.
Zapisane
grzegorz_sykut
Global Moderator
*****
Długość toru:: 846 m

W terenie W terenie


waskotorowka
« Odpowiedz #3 : 13 Kwiecień 2013, 10:53:07 »
0

@isoxazolidine
A jesteś w stanie wskazać jakie byłoby realne zainteresowanie przewozami i kto będzie na tej trasie podróżował?
Obawiam się, że tak jak wspomnieli koledzy powyżej, pociąg wiózłby co najwyżej lubelskie powietrze do łodzi i z powrotem.
Nikt z moich znajomych z Puław (lubelskie) którzy podróżowali do Łodzi w czasach kiedy było z nią połączenie kolejowe nie korzystał z usług kolei. W czym to połączenie mogłoby być lepsze od oferty np. PKS Łódź, którego pojazd w odróżnieniu od pociągu zabierał pasażerów z centrum Puław i dowoził do centrum Łodzi.

 
Zapisane

Pozdrawiam

Grzegorz Sykut
Stowarzyszenie
Na Rzecz Rozwoju
Nadwiślańskiej KW
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1976 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #4 : 13 Kwiecień 2013, 14:39:07 »
0

Jeśli już, to pisać do Urzędu Marszałkowskiego jednego i drugiego województwa o uruchomienie połączenia wspólnego.
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
isoxazolidine
Nowicjusz
*
Długość toru:: 20 m

W terenie W terenie



radomir.jasinski
WWW
« Odpowiedz #5 : 14 Kwiecień 2013, 12:06:00 »
+3

@isoxazolidine
A jesteś w stanie wskazać jakie byłoby realne zainteresowanie przewozami i kto będzie na tej trasie podróżował?

Wszystko jest kwestią stworzenia dogodnej siatki połączeń. Godziny muszą odpowiadać ralnym potrzebom. Tak samo czas przejazdu. Na pewno nie może być takich kuriozów jak teraz na linii 22, kiedy jeden tor ma Vmax=100km.h a drugi 60km.h ... i pociągi interRegio Łódź-Radom wytrasowane sa ... tym drugim. Z Radomia do Lublina i do Łodzi jezdzi kupa osób (np, studenci).
Wprowadzenie pociągów dalekobieżnych  na ta trase daje ponadto asumpt do starań o remnt linii co tylko poprawi szybkosc skomunikowania.
Moim zdaniem jest o co walczyc. Idiotyczne uwazam dazenie wg ktorego przejazd z dowolnego punktu A na terenie Polski do punktu B odbywa sie w relacji: [1] A---> Warszawa, przesiadka, [2] Warszawa ---> B.

@Andy > Jeżdziłem nim. Nie woził powietrza.

Na koniec, obenie funkcjonuje wiele połączeń, które uważam za dożo mniej uzasadnione niż to o którym mowa (które, jak podkreślam jest perspektywiczne). Weźmy np popołudniowy pociąg TLK wytrasowany z Warszawy przez CMK, Żelisławice, potem odbijający na wschód i przez Kielce do Krakowa. Czas przejazdu kompletnie nieatrakcyjny, a dwie nowoczesne spięte PESY wożą powietrze (z Wawy odjechało nim ostatnio parenaście osób, w Kielcach wysiadły ze dwie, wsiadło z pięć). Pół godziny przezd nim odjeżdza pełny po dach EIC jadący z dobrym czasem bezpośrenio z Wawy do Krakowa. Jechałem wspomnianą wyżej TLK-tylko dlatego że wskutek opóźnienia pociągu z Łodzi nie zdążyłem na EIC.

Reasumując, siatka połączeń w naszym kraju wymaga szeregu gruntownych zmian.

« Ostatnia zmiana: 14 Kwiecień 2013, 12:12:09 wysłane przez isoxazolidine » Zapisane

Kolej na Radom (!)
. . . . . . . . . . . . . . . .
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #6 : 14 Kwiecień 2013, 15:45:05 »
0

Jeśli z Warszawy do Kielc przez Radom TLK będzie jechał co najwyżej 2 godziny to czemu nie. Ale jak tak dalej pójdzie to remont ósemki z Radomia przez Warkę do Warszawy nigdy nie dojdzie do skutku mimo licznych obietnic i deklaracji polityków. O 2 torze mówi się już od ponad półwiecza... Gdyby powstała słynna łącznica to TLK Nida by nie tracił pół godziny na jazdę Włoszczowa  - Włoszczowa Płn, z resztą z Wł. Północ do Warszawy też się wlecze ponad 2 godziny - kiblowe IR tyle jechało i nie było puste. Jazda przez Dęblin jest podobnie kuriozalna - stan odcinka Dęblin - Otwock - Warszawa jest beznadziejny i z jednotorem jak Radom - Warka - Warszawa...

Kiedyś był sobie pociąg pospieszny Kielce - Radom - Łódź Fabryczna. Jeździł pusty. Dlaczego? Bo był o dziwnych godzinach, do tego 40 minut nie wiadomo po co stał w Radomiu (z resztą taki Łódź - Zagórz jechał przez Wolanów 2 godziny z Łodzi do Skarżyska, potem dostał bonusowo zmianę czoła w Radomiu, pod koniec dopinali tam część warszawską). Po powodzi jechałem nim z Łodzi do Kielc ( objazd przez Kielce, Staszów, Tarnobrzeg). Pod koniec normalności pociągu Łódź - Skarżysko z wieczornego pociągu w piątek wiele osób przesiadało się na osobówkę do Radomia.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #7 : 14 Kwiecień 2013, 20:27:33 »
0

Jazda przez Dęblin jest podobnie kuriozalna - stan odcinka Dęblin - Otwock - Warszawa jest beznadziejny i z jednotorem jak Radom - Warka - Warszawa...

Tyle, że TLK-i nie jadą przez Otwock tylko przez Stojadła. Stan linii jest niezły bo prawie na całym odcinku jest 100-120 km/h, a linia jednotorowa jest na odcinku Pilawa - Otwock. Predkosc na Otwock - Warszawa jest 80km/h przy czym tutaj problemem bardziej jest przepustowość linii a nie jej stan.

Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
andy
Dyrektor
*****
Długość toru:: 831 m

W terenie W terenie



CiuchciaJKD
WWW
« Odpowiedz #8 : 14 Kwiecień 2013, 22:06:20 »
0

Kwestią czasu będą TLKi przez Łuków...
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!