Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 15:01:29 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Pompa wtryskowa S 324, dziwna śrubka  (Przeczytany 4835 razy)
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« : 22 Kwietnia 2013, 20:37:09 »
0

Niech żyją fachowe tytuły. No ale do rzeczy.
Nie spotkałem takiego czegoś w żadnej innej pompie:


Chodzi mi o tę małą śrubkę na prawo za pompką wstępną. MYślałem, że to zaślepione jest, ale nie!, nakręcona końcówka z wylotem na zewnątrz. Zupełnie jak to wyjście z tyłu korpusu pompki, z tym że tamto jest wyżej, i wiadomo do czego służy, a to coś Co?

Dla porównania inny egzepmlarz:




Owszem, jest ślad, ale produkcyjnie zaślepione (nie nawiercone).

Kolejny, to samo:



Ale wśród pompowych szrotów, znalazłem jeden egzemplarz, mający dokładnie to samo wyjście:


No i nie wiem... Zostawić? To się będzie "ulewało"... Zaślepić? A jak było jednak "po coś"

Towarzysze, pomożecie?


 
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #1 : 22 Kwietnia 2013, 21:01:38 »
-1

Prawdopodobnie jest to smarowanie pompy z silnika. W 3512 mam w ten sposób smarowane sprężarkę powietrza.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #2 : 22 Kwietnia 2013, 21:13:42 »
-1

Na ilustracjach w instrukcji z 67 roku pojawia się taki króciec, ale jest on po lewej stronie pompki V2 (ręczna) i nie jest on do niczego podpięty.

Sam czegoś takiego nie widziałem na pompie rodziny P24, choć moje doświadczenie ogranicza się zaledwnie do 5-6 pomp (tej rodziny). Z imiejscowienia wynika, że można by pokusić się o podpięcie za pomoca tego króćca + króciec przelewowy z drugiej strony, pompy do układu olejenia silnika. Miało by to tą zaletę, że do pompy zawsze napływało by sporo oleju... i tą wadę, że olej w silniku szybko łapie różne produkty spalania, więc nie wiem czy taki olej nie byłby kapkę gorszy... choć zawsze pelszy goszy olej od jego braku (jak się komuś zapomni sprawdzić / dolać.

Zatem po pierwsze primo: ja bym sugerował sprawdzenie drożności tegoż i porównanie na jakiej wysokości jest który króciec (przód i tył pompy). Później kombinowałbym tak, aby zamiast walić olej z filtra bocznikowego wprost do michy zaprosiłbym go do wlania się do ów pomki.. i wylania stroną przeciwną. Problem może stanowić to, że nominalnie filtr bocznikowy stacjonuje po przeciwnej stronie silnika oraz to, że po stronie pompu kadłub silnika praktycznie nie posiada miejsca gdzie "zużyty" olej było by gdzie odprowadzić. Ale mając trochę rurki w zanadrzu można by coś ciekawego zrobić.

BTW... Podaj dokładne typy pomp z tabliczek znamionowych (o ile widać - ew. polecam czyszczenie dwardym drewienkiem) - może mądry katalog pomp coś podpowie.

pozdr.

Jacek FF
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #3 : 23 Kwietnia 2013, 10:13:55 »
0

Drewienko zdrapało dane razem z farbą, pompa jest nołnejm teraz...

Ale sprawa się wyjaśniła, część pomp ma ujście nadmiaru z tyłu, część z przodu, nie ma takiej wersji  by były dwa ujścia. Tak więc nasza pompa otrzyma zgrabną rurkę w dół, i po kłopocie.
Zapisane

kanalarz
Gość
« Odpowiedz #4 : 23 Kwietnia 2013, 22:21:12 »
-1

Porównaj wysokość ujść tych z przodu i tych z tyłu... ew. różnicę możesz niwelować odpowidnim poprowadzeniem rurki spustowej (robiąc kolanko zwane lewarem).
Zapisane
mw
Gość
« Odpowiedz #5 : 01 Czerwca 2013, 19:00:18 »
0

 Chichot hahaha
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!