Harry Potter
|
 |
« : 05 Maja 2013, 23:14:07 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Jak się nie ma co się lubi, To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #1 : 05 Maja 2013, 23:35:33 » |
-3
|
Na układzie nąpędowym tego wagonu silnikowego robiłem jedną z moich prac na PW.
Ogólnie wagon ten jest dosyć ciekawy i warto by go w dalszej perspektywie odbudować, choć ze względów finansowych oraz organizacyjnych będzie to miało miejsce zapewne w bardzo dalekiej przyszłości. Aby procesowi rekonstrukcji dodać trochę smaczków, wspomnę choćby o tym, że przekłednie osiowe tego wagonu posiadały zazębienie z jakiegoś pojazdu "mierzonego w calach" (być może był to Thornycroft) zaś do zachowanych korpusów da się jedynie zmieścić zbliżone wymiarowo przełożenie z samochodu Star 742 (nowy komplet na jedną oś już mam). Drugim smaczkiem rekonstrukcji jest kwestia łożysk osiowych... a dokłądniej wymiarów tulei wciskanych pod łożyska SKF... te występujące w rzeczywistości ni jak nie mają się do tego co w katalogach łożysk znaleźć można - czy trzeba będzie zamiawiać na wymiar?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #2 : 06 Maja 2013, 08:15:03 » |
+3
|
Odbudowa w jakiejś przyszłości pewnie tak, ale raczej jako eksponat-zabawka. Ze względu na jednokierunkowość, małą moc i brak hamulca zespolonego wagon ten nie nadawałby się do obsługi pociągów turystycznych.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #3 : 06 Maja 2013, 11:29:53 » |
-3
|
Akurat hamulec zespolony to w PKSie był... ale reszta argumentów Adama wyjaśnia dlaczego ten wagon jest na "końcu kolejki do NG/Odbudowy)" - po prostu jak kiedyś będzie nas stać na ten "kaprys" to sobie zrekonstruujemy "zabawkę" tylko po to, aby się ową zabawką przejechać 5 razy w roku.
Równocześnie ze względu na powyższe tym większy jest sens myślenia o tym w kategorii oryginalnego silnika benzynowego Ford V8 i drewnianej konstrukcji nożnej pudła.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #4 : 06 Maja 2013, 13:09:08 » |
+4
|
Jacek, po czym wnosisz że był zespolony? IMHO był powietrzny ale nie zespolony. Co to jest drewniana konstrukcja nożna?
Nie żebym się przyp... ale nie rozumiem o co chodzi.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #5 : 06 Maja 2013, 21:02:30 » |
-3
|
W temacie hamulca możesz i mieć rację o tyle, że to co jest wiadomym, to: - PKS M1 posiadał sprężarkę i zbiornik powietrza - Miał przeprowadzoną do tyłu rurę pneumatyki - W Sochaczewie były wagony przystosowane do jazdy z nim i miały one hamulcec pneumatyczny Oczywiście wcale nie oznacza to, że tenże hamulec powietrzny był hamulcem zespolonym samoczynnym, alemożna tego domniemywać.
Zaś jeśli chodzi o konstrukcję drewnianą... Po prostu pudło wagonu było konstrukcji drewnianej, a dokładniej drewniana konstrukcja była obstalowana arkuszami blachy - przynajmniej na to wszystko wskazuje.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #7 : 07 Maja 2013, 08:28:27 » |
0
|
Wagon nie posiadał przedziału pasażerskiego a jedynie jedną kabinę sterowniczą i obszerny przedział bagażowy Czy według tego można go nazywać wagonem motorowym?? To bardziej pasuje do lokomotywy spalinowej z przedziałem bagażowy.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
hugwa
Nowicjusz

Długość toru:: 33 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #8 : 07 Maja 2013, 09:31:39 » |
0
|
A czy można nazwać lokomotywą coś jednokierunkowego?  Wagony silnikowe mogą być też towarowe. Taki był zdaje się w Wąbrzeźnie (pocztowo-towarowy?). Teoretycznie ludzie to też towar, jakby się nad tym zastanowić. Tylko bardziej upierdliwy w transporcie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Adam W
|
 |
« Odpowiedz #9 : 07 Maja 2013, 09:58:27 » |
+1
|
(...) i drewnianej konstrukcji nożnej pudła. Zaś jeśli chodzi o konstrukcję drewnianą... Ale co nogi mają do tego? Może chodziło o nośną?
|
|
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2013, 10:33:55 wysłane przez Adam W »
|
Zapisane
|
|
|
|
E583.002
|
 |
« Odpowiedz #10 : 07 Maja 2013, 10:01:51 » |
+6
|
Ekhm, może zamiast pisać pierdyliard niepotrzebnych postów do zgniłego PKS-a ( którego i tak się nie uda skończyć przed euro 3014)- lepiej skończyć Wls40-940?
|
|
|
Zapisane
|
Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #11 : 07 Maja 2013, 20:56:07 » |
+5
|
O właśnie! Kanalarz jak tam przygotowania do montażu pszczoły? Wszak niedługo zwolni się miejsce w hali i będzie można bez przeszkód ją już składać. Z niebieskim rumunem pewnie tylko na krótkie chwile będziemy wpadać na kanał więc nie będzie przeszkadzał.
|
|
|
Zapisane
|
To jest przekaz.
|
|
|
kanalarz
Gość
|
 |
« Odpowiedz #12 : 08 Maja 2013, 00:50:32 » |
0
|
Oczywiście chodziło o konstruckję nośną - głupia literówka narobiła sporo zbędnego zamieszania  Zaś fakt pozostaje faktem... PKS to odległe plany, na razie są pilniejsze sprawy, jak choćby zakończenie Wls40 (która od prawie roku leży odłogiem). Niemniej jednak jeśli pojawia się zapytanie o PKS, to właściwym jest również udzielenie odpowiedzi - stąd i cała dyskusja.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|