Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 09:18:43 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Cacko  (Przeczytany 16349 razy)
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« : 26 Maja 2013, 12:26:46 »
+1

Ciekaw jestem czy gdzies się znajduje lokomotywa w takim wieku  i w takim stanie 
http://www.epiotrkow.pl/news/Fabrycznie-nowy-po-34-latach,15110
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #1 : 26 Maja 2013, 15:10:13 »
0

Tu jest licytacja tegoż:
http://allegro.pl/fiat-126p-1979r-fabrycznie-nowy-101km-maluch-i3267412169.html

Jednak z tego co czytałem jest to kolejna tak zwana "elizówka" czyli wóż zrobiony na handel i z dorobionym fałszywym mitem. Pzy lokomotywach problem jest taki, że jest praktycznie pełna ewidencja, tu trudno było by nagle odkryć w stodole fabrycznie nowy parowóz - a nawet gdyby się znalazł to i tak ze względu na wiek, wszystkie zbiorniki ciśnieniowe wymagały by wymiany - kocioł ew. "tylko" do naprawy głównej.

EDIT: Na "złomiku" jest trochę wiecej ironii w temacie - https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151625251409618&set=a.306641079617.140029.209438124617&type=1&ref=nf
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2013, 15:19:35 wysłane przez kanalarz » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 26 Maja 2013, 16:04:39 »
0

Raczej lokomotywy kupowano do wykonywania jakieś pracy którą wykonywały zęby zarobić na siebie i dla przedsiębiorstwa, a nie jak samochody do stania w garażu pod kocykiem i pokazywaniu się sąsiadom.
Zapisane
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #3 : 26 Maja 2013, 21:08:59 »
0

No i aukcja cacka została zakończona przed czasem. Nie mam pojęcia, za ile to cudeńko poszło. Widziałem gdzieś w połowie dnia przeszło 201 tysięcy....
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 26 Maja 2013, 21:10:33 »
+1

Zobacz wycofane oferty. Dawali ponad milion. Ludzie chyba żarty sobie zrobili.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #5 : 26 Maja 2013, 21:28:52 »
+2

Dawali ponad milion.
Prawda to - dawali nawet 10 milionów.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #6 : 26 Maja 2013, 23:39:42 »
+4

ja chyba widziałem nawet 44 mln... Jak auto z PRLu, to pewnie i na tamte pieniądze liczyli
Zapisane

To jest przekaz.
102N
Zawiadowca
****
Długość toru:: 466 m

W terenie W terenie



jakub.luczak
« Odpowiedz #7 : 26 Maja 2013, 23:47:10 »
0

Był nawet miliard. Jest "fanpejdż" na facebooku, podejrzewam, że oni dali tą kwotę...
Zapisane

1. Admin / Moderator ma zawsze rację.
2. Gdy Admin / Moderator nie ma racji - patrz punkt 1.
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #8 : 27 Maja 2013, 00:15:34 »
+1

Postaram się rozwinąc nieco celną uwagę MichałŁa:

... lokomotywy kupowano ...a nie jak samochody do stania w garażu ...

Przede wszystkim samochody to można było nabyć za psie pieniądze jak się miało talon. Zatem były grupy społeczne które były "motoryzowane" wręcz na siłę. W przypadku lokomotyw nie było talonów na lokomotywę, choć z przeglądu nie jednego składu części zamiennych odnoszę wrażenie, że z cześciami zamiennymi trochę tak było - szły z rozdzielnika, nawet jeśli nie były potrzebne.
Zapisane
arti281
Dyrektor
*****
Długość toru:: 512 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 27 Maja 2013, 10:45:35 »
0

Maluszek poszedł za 131 tysi . poza Aledrogo.
Zapisane
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #10 : 27 Maja 2013, 21:43:23 »
+1

Kolejne cudowne odkrycie: http://allegro.pl/show_item.php?item=3278820375
Zapisane
kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #11 : 27 Maja 2013, 22:18:20 »
+1

Nagle się okaże, że takich aut wcale mało nie jest, wszyscy zaczną wystawiać, cena zgodnie z prawem popytu spadnie i będzie po zabawie
Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 28 Maja 2013, 06:33:39 »
+2

Przede wszystkim samochody to można było nabyć za psie pieniądze jak się miało talon. Zatem były grupy społeczne które były "motoryzowane" wręcz na siłę. W przypadku lokomotyw nie było talonów na lokomotywę, choć z przeglądu nie jednego składu części zamiennych odnoszę wrażenie, że z cześciami zamiennymi trochę tak było - szły z rozdzielnika, nawet jeśli nie były potrzebne.

Było tak sam znam parę takich przypadków z mojego miasteczka. gdzie talony dostawali jacyś "zasłużeni" choć nawet nie mieli prawa jazdy.
wtedy samochodzik sprzedawali za cenę nawet twa razy większą niż oficjalna lub pojazd lądował w garażu na długie lata.

Co do zakładów przemysłowych to nie wiem jak to było z kolejami.
Ale mój ojciec sam nie raz jeździł na Śląsk z różnymi "suwenirami" aby przyśpieszyć dostawę jakiś maszyn lub części do nich, bo produkcja miała ruszać za chwilę a jakoś na śląsku nikt się nie przejmował  jakimś zakładziną gdzieś na wschodzie Polski.

Co do części do lokomotyw to słyszałem kiedyś taką historię z jakiś  zakładów.
Robili tam TEM2 wiec zrobili sobie spis potrzebnych części zamiennych (jakieś panewki, tuleje, no różne rzeczy potrzebne do naprawy lokomotywy) ale zawsze trzeba było podawać masę tych części. Wysłali tą listę gdzieś tam do ZSRR i po pewnym czasie przyszła dostawa. Okazało się ze zamiast zamówionych części przyszedł nowy kompletny silnik i parę jakiś rzeczy dla równej wagi. Oczywiście dostawca powiedział ze o żadnej reklamacji nie ma mowy bo przecież masa się zgadza.

Zapisane
vutik
Młotkowy
**
Długość toru:: 126 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #13 : 28 Maja 2013, 15:31:00 »
+2

Ta Syrena to chyba nawet była lakierowana w tym samym pomieszczeniu. Podłoga i grzejnik pod kolor?  Chichot
Zapisane
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 919 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #14 : 28 Maja 2013, 17:06:21 »
0

Tja, i błyszczące jak diamenciki śrubki z Castoramy (fałsz), inne polakierowane razem z karoserią (fałsz). Do tego felgi "pod kolor"  -ordynarna fałszywka. Wiem co mówię, od 25 lat jestem posiadaczem Poloneza, na którym się wychowałem, nauczyłem jeździć, i do dziś jakieś 80% mam w oryginale. No ale jak widać już ktoś się dał nabrać
Zapisane

kalito
Administrator
*****
Długość toru:: 1512 m

W terenie W terenie



kalito1982
« Odpowiedz #15 : 29 Maja 2013, 23:34:03 »
0

http://allegro.pl/fiat-125p-1-5me-nowy-113-km-i3284746036.html kolejny nowy wóz.  

edit:
http://allegro.pl/fiat-126p-nowy-maluch-nigdy-nie-zraejestrowany-i3276499489.html

I jeszcze jeden. Chyba miałem rację, że te auta zaczną wyrastać jak grzyby po deszczu
« Ostatnia zmiana: 30 Maja 2013, 00:14:18 wysłane przez kalito » Zapisane

Pozdrawiam
Kalito
Piszę w miarę poprawnie po polsku.
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #16 : 30 Maja 2013, 00:38:21 »
0

Takie chwilowe zmasowanie "ataku elizówek" było już nie raz.

Po prostu, pierwsze kilka się sprzeda z dużym zyskiem, a potem ludzie są bardziej uważni i interes cichnie... by po 2-3 latach znów się rozwinąć.

Ile to ja już widziałem "fabrycznie nowych" Syrenek, Wartburgów, MAlichów, Kwadratów... choć teraz handlarze są o tyle mądrzejsi, że się bardziej starają, dawniej to takie parchy szły, że colepiej obeznani z tematem potrafili z marszu wynaleźć min. 10 różnic między oferowanym egzemplarzem a stanem fabrycznym danego rocznika.
Zapisane
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #17 : 30 Maja 2013, 14:19:45 »
+1

Taaa... jak np fajne te listwy u tego malucha, czy syrena malowana  "na wszystko", jak poadnie, staranniej by chociaż uszczelki okleili 
ale cóż, jak wspomniał kolega kanalarz, na kilku egzemplarzach lepiej się zarobi, jak na "igłach od dziadka co to do kościoła tylko jeździł", z niemieckim rozkładem jazdy atobusów w gratisie, tudzież przód po liftingu, a tył przed
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
kanalarz
Gość
« Odpowiedz #18 : 30 Maja 2013, 16:25:18 »
+1

Choć jak widać choroba sięga nie tylko samochodów z PRL:

Unikatowy egzemplarz w kraju

 
Zapisane
olomar
Młotkowy
**
Długość toru:: 128 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #19 : 30 Maja 2013, 22:13:00 »
+2

No przecie, że unikatowy, takom pieknom nalepke s przodka ma...
Zapisane

Gdyby to ode mnie zależało, to w Polsce parowozy nie stałyby po krzakach, tylko sobie jeździły po torach
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!