Świat kolejek wąskotorowych SMF
13 Października 2025, 09:48:51 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: zawory  (Przeczytany 88428 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #20 : 23 Czerwca 2014, 20:44:25 »
0

nie miałem okazji rozbierać z Lxd2 tych zaworów
To nawet nie zawór, a "kurek" porównywalny swą złożonością konstrukcji do H1405.
Ot gładź po której obraca się dysk suwaka z paroma otworami. Nie ma tu żadnej automatyki znanej choćby z H14K1 - wszelkie funkcje związane z przepuszczaniem powietrza maszynista wykonuje samodzielnie.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 25 Czerwca 2014, 15:54:52 »
0

SIEMA Ludzie!
mnie o krany zawory maszynisty nie chodziło!
tylko o zawory rozrządcze wyglądają tak samo! zewnęcznie! ale środek podobno jest inaczej skonstruowany? miedzy Polską konstrukcją  a Rumuńską ?
Zawory maszynisty wiem czym się różnią  Lxd2 i ET21!
p.s.
ZNLE Gliwice -NEWAG panowie elektrycy stwierdzili że niema popełnienia na zaworze maszynisty typ KNORR H14k1  tylko zapomnieli śrubom z regulatora na kranie ustawić 5 atm! i stwierdzili że kran jest zd.....ny!      
Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 25 Czerwca 2014, 21:04:26 »
0

A no to kolego jak zawór rozrządczy to nie H14K1 a H1K5 tak akurat nazywał się w produkcji ZNTK Radom a można spotkać jeszcze kilka określeń na niego. Zaś zam zawór jest taki sam, różni się tylko dyszami i wielkością zbiornika pomocniczego w zależności od wielkości i liczby cylindrów jakie zasila.
Zapisane
Vader
Młotkowy
**
Długość toru:: 81 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #23 : 30 Czerwca 2014, 13:36:56 »
0

Zawory rozrządcze o których piszesz różnia się budową środka a właściwie budową kanałów
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #24 : 08 Listopada 2014, 21:05:22 »
0

...sie macie ludzie... fachowcy?
Naprawa Główna Lxd2 -374,rama hamulcowa.
Czy po naprawie głównej rama hamulcowa ma takie wycieki powietrza z zaworów rozrządczych ,zaworów stożkowych odcinających,zaworów towarowo-osobowych?
czy tylko fajnie się maluje!  .lokomotywy!
czy ktoś posiada kartę pomiarową DSU czasów hamowania i luzowania? ta firma napewno jej nie widziała!


* Naprawa.jpg (323.92 KB, 972x1296 - wyświetlony 1085 razy.)

* Naprawa 1.jpg (348.67 KB, 972x1296 - wyświetlony 1037 razy.)

* Naprawa 2.jpg (350.62 KB, 972x1296 - wyświetlony 1145 razy.)
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2014, 21:20:30 wysłane przez RezerwA » Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #25 : 08 Listopada 2014, 21:11:27 »
0

Farba, farba i jeszcze raz farba
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #26 : 08 Listopada 2014, 23:18:24 »
0

...się popisał Paweł
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #27 : 08 Listopada 2014, 23:21:55 »
+2

Farba, farba i jeszcze raz farba
Przeca to była naprawa średnia ftalowa...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #28 : 09 Listopada 2014, 09:43:06 »
0

oj tam oj tam, P5 gdzie nawet nie wyczyszczono styków w stycznikach to jest szał.
Zapisane
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #29 : 09 Listopada 2014, 23:46:08 »
0

Albo P2, na którym wyszło, że 2 miesiące temu podczas P3 nikt nawet maszyny na kutruffach nie podniósł, żeby chociaż zajrzeć pod spód... Można? Można.
Zapisane

RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 22 Listopada 2014, 20:32:03 »
0

Karta pomiarowa DSU!
Tak wyglądają karta pomiarowa SM48- Tamara.
Chciałbym taką ale do Lxd2! . Gdy przyjechał serwis na usterki prosząc o taką kartę Gościu patrzył jakbym o marsie mówił?
Pytając jak zrobił pomiar szczęlności układu,-...był robiony...drożąc temat jakie są czasy hamowania osobowy? towarowy? czas hamowania, luzowania? brak odpowiedzi! Co?
Robiąc próba szczelności przy panu SZEFOWI! Upuszczając z Przewodu Głównego 1 atm manometr wskazuje 4Mpa i manometr cylindra wskazuje 3Mpa,zawór maszynisty przestawiony pozycja odcięcia! włączeniu stopera na 5 minut! Ku mojemu zdziwieniu Przewód Główny sobie pomału rósł w górę o jakieś 0.2 atm. co pokazuje że lokomotywa sama luzuje! przy takim ubytkach na ramie hamulcowej.
jak to jest Naprawa Główna to jak wygląda Naprawa Rewizyjna?
jak ktoś mógł udostępnić karta pomiarowa hamulca Lxd2? aby takie naprawy Główniane eleminować i firmy co nie mają pojęcia o lokomotywach!


* Karta pomiarowa 1.jpg (395.27 KB, 972x1296 - wyświetlony 1072 razy.)

* Karta pomiarowa.jpg (149.81 KB, 486x648 - wyświetlony 1014 razy.)
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2014, 20:59:27 wysłane przez RezerwA » Zapisane
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #31 : 23 Listopada 2014, 08:41:08 »
0

Takie karty trzeba produkować samemu, gorzej że o materiały źródłowe jest trudno.
A takich firm nie wyeliminujesz puki głównym kryterium będzie cena.
Zapisane
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 28 Listopada 2014, 14:28:01 »
+1

...sie macie ludzie...
rozumiem że cena napraw zależy od przetargu,i kwoty! Ale poco firmy pchają się do lokomotyw co nie mają pojęcia! Co? Szef serwisu! nie rozróżnia zaworu podwujno -zwrotny od Towarowo-Osobowy!? Hamując hamulcem zespolonym,i przestawiając zawór główny maszynisty w pozycja odcięcia! PRZEWÓD GŁÓWNY rośnie i lokomotywa luzuje po 5 minutach! to wg. mnie jest niebezpieczne!!! a pan O. twierdzi że się czepiam! i że po płynieeeee przez te usterki! I zawory były sprawdzane! a okazało się że uszczelki od nowości nie ruszane!
Jak była próba statyczna hamulca i układu pneumatycznego? jak są takie wycieki? na ramie hamulcowej?
Pracując na WNTK Ruda Śląska-Bielszowice,a potem Kuznica Wareszyńska ,KONTROLA JAKOŚCI "zabiła by mnie śmiechem" jak by taka maszyna po NAPRAWIE GŁÓWNEJ zgłosiłem do odbioru to jakby w aucie jezdzić bez hamulca!
a co do karty pomiarowej: przybliżone materiały żródłowe pomiarów lub aktualne z czynnych kolei wąskotorowych? 

Zapisane
dobrzyn
Minister
******
Długość toru:: 1486 m

W terenie W terenie



bartek.dobrzynski
« Odpowiedz #33 : 28 Listopada 2014, 18:41:21 »
+2

Kolego RezerwA. Twoje posty są merytoryczne, zagadnienia ciekawe, ale oczy bolą jak czyta się kwiatki w stylu podwujny, zewnęcznie czy poco... Włącz słownik w przeglądarce i pisz po polsku;)
Pozdrawiam
B
Zapisane

Trabant 1.3 '91 "Stanisław"
Trabant 601 '66 "Dziadek"
Romet 100 '83 "Henio"
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #34 : 28 Listopada 2014, 19:36:27 »
+1

W teorii to każdy startujący w przetargu musi zrobić to samo bo każdego obowiązują warunki w nim podane więc najtańsza oferta jest najlepsza. W praktyce ta najtańsza oferta to naprawa główna składająca się z trzech elementów:
- farba
- sylikon
- papier.
Właśnie przez ten mechanizm upadły wyspecjalizowane zakłady naprawcze które miały sprzęt i fachowców a co za tym idzie większe ceny, a powstały "stodołowe" firmy składające się z prezesa i paru emerytów zatrudnionych z doskoku na zlecenie.

A jeśli chodzi o materiały źródłowe to trzeba szukać jeszcze tego czego nie spalono. Trzeba szukać po archiwach. Np. do LDH przy dostawach był wystawiane paszporty gdzie były podawane wszelkie parametry mierzone podczas odbioru nowej lokomotywy np. wymiary wózków, ostoi, zestawów, parametry silnika, masy hamujące czasy hamowania i luzowania itd.. Mniemam że skoro Lxd2 wychodziła z tej samej fabryki to na pewno też miały takie paszporty.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #35 : 30 Listopada 2014, 14:20:21 »
-1

Dobrzyn merytorycznie ciekawe? Dla gościa 1MPa (nie potrafi nawet dobrze napisać jednostki) = 1 atm. Gdzie tu jakakolwiek merytoryka?
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 30 Listopada 2014, 16:41:29 »
0

Kolego każdemu może zdarzyć się pomyłka.
Zapisane
E583.002
Dyrektor
*****
Długość toru:: 541 m

W terenie W terenie

M-sta tr. elektr.


« Odpowiedz #37 : 01 Grudnia 2014, 19:26:14 »
0

Fajna pomyłka 10-cio krotnie większe ciśnienie. Strach by pomyśleć co by się stało gdyby ktoś kto obsługuje urządzenia ciśnieniowe zrobił taką pomyłkę
Zapisane

Nazywam się Roman i od 35 lat naprawiam pralkę
mastif
SGKW
*
Długość toru:: 83 m

W terenie W terenie

coś tam z elektryką


« Odpowiedz #38 : 05 Grudnia 2014, 17:57:03 »
+1

Dobrzyn merytorycznie ciekawe? Dla gościa 1MPa (nie potrafi nawet dobrze napisać jednostki) = 1 atm. Gdzie tu jakakolwiek merytoryka?
Witam
kolega się czepia, a jak sam zauważył nie była to oficjalna jednostka układu SI -1 MPa, tylko
1Mpa-czyli MÓJ pascal atmosferyczny, Chichot Chichot akurat w przybliżeniu równy 1atm ,
a posty kolegi Rezerwa są ciekawe, bo poruszają tematy będące dla większości tu obecnych TERRA INCOGNITA, choć gdyby zaczął "godać po ślunsku" to dopiero by się zrobiło ciekawie .
pozdrawiam
Zapisane

Używaj polskich znaków. Wszak jest różnica, czy robisz komuś "łaskę" czy "laskę". Prof. J. Bralczyk
RezerwA
Młotkowy
**
Długość toru:: 108 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 06 Grudnia 2014, 12:57:50 »
0

Poetą żech nie jest! ino zwykły robol!
Jak w ciągu szychty 3 lokomotywy są do roboty ,i kierownik ryczy to się sklonuj,jak nie umiesz się wyrobić, to pisanie tyż wyłazi tak!

Czy ktoś z panów fachowców posiada dokumentację przeróbki układu hamulca zespolonego Lyd1 ?
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2014, 13:00:52 wysłane przez RezerwA » Zapisane
Strony: 1 [2] 3 4 ... 6   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!