Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Grudzień 2019, 20:27:01 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wąskotorówka: Reaktywacja (wizualizacje)  (Przeczytany 11166 razy)
Kaczor
Mechanik
***
Długość toru:: 162 m

W terenie W terenie



WWW
« : 12 Październik 2013, 18:07:02 »
+2

Nie wiem czy było.

Wąskotorówka w Czarnej Białostockiej

 Projektanci właśnie przygotowali koncepcję zagospodarowania terenu kolejki wąskotorowej w Czarnej Białostockiej. Plany robią wrażenie. Ma powstać torowisko, lokomotywownia oraz pole kempingowe. Ale powodzenie przedsięwzięcia zależy od tego, czy inwestor, czyli Lasy Państwowe, zdobędą unijne fundusze.

 Kolejka wąskotorowa ma szansę stać się atrakcją turystyczną w regionie. Może być wizytówką Puszczy Knyszyńskiej - podkreśla Andrzej Stobiński, nadleśniczy w Nadleśnictwie Czarna Białostocka. Jej trasa miałaby prowadzić z nadleśnictwa do zalewu w Czarnej. Ale najpierw trzeba odpowiednio zagospodarować teren. Są już projekty rewitalizacji wąskotorówki.

 - Odbudujemy całe torowisko. Powstaną przystanki, bocznice i przejazdy przez drogi na odcinku nadleśnictwo - zalew Czapielówka. Długość trasy to 1,5 km - mówi Andrzej Stobiński.

 W planach jest też powstanie lokomotywowni. Wewnątrz ma być stacja, perony oraz zaplecze techniczne. Tu też będą organizowane wystawy. Dzięki temu turyści poznają historię kolejki. Jej początki sięgają 1914 roku - wtedy ruszyła jej budowa.

 W pobliżu zostanie także urządzony pierwszy w tej okolicy nowoczesny kemping wraz z zadaszonymi miejscami ogniskowymi, ławeczkami i sanitariatami.

 - Na razie staramy się o pozwolenie na budowę. Mamy nadzieję, że otrzymamy je jeszcze w tym roku - mówi Andrzej Stobiński.

 Inwestycja może kosztować nawet kilka milionów złotych. Konkretna kwota będzie znana po przygotowaniu kosztorysów. Nadleśnictwo bardzo liczy na unijne fundusze.

 - Czekamy na uruchomienie nowej perspektywy unijnej na lata 2014-2020. Jeśli uda nam się otrzymać wsparcie, wtedy rozpoczniemy prace - wyjaśnia Andrzej Stobiński.

 Potem nadleśnictwo będzie szukało dzierżawcy kolejki. To on ma się zająć organizacją przewozów pasażerów. Bo jak mówi nadleśniczy, kolejka ma zarabiać na siebie.






źródło: http://www.poranny.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20131007/REGION09/131009822
Zapisane

Sputnik
Nowicjusz
*
Długość toru:: 48 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 22 Grudzień 2013, 17:42:11 »
-4

Cytuj
Potem nadleśnictwo będzie szukało dzierżawcy kolejki. To on ma się zająć organizacją przewozów pasażerów. Bo jak mówi nadleśniczy, kolejka ma zarabiać na siebie.
Pytanie tylko, który z dotychczasowych operatorów kolejek wąskotorowych w Polsce będzie zainteresowany dzierżawą kolejki wąskotorowej w Czarnej Białostockiej ?

Wiadomo, że przyszły dzierżawca będzie musiał posiadać licencje na przewóz osób i towarów, tak jak np. Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych z Kalisza. Wg mnie najbardziej prawdopodobnym dzierżawcą wydaje się spółka, która od 1998 roku zajęła się ponownym uruchomieniem Wigierskiej Kolei Wąskotorowej w Płocicznie. Niestety tylko na 8 km, bo oni też musieli się zmierzyć z nieprzychylną postawą Lasów Państwowych co do uruchomienia dłuższego odcinka.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 3906 m

Na służbie Na służbie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 22 Grudzień 2013, 20:59:29 »
+3

Wiadomo, że przyszły dzierżawca będzie musiał posiadać licencje na przewóz osób i towarów
Wiadomo, że od prawie 8 lat na prowadzenie przewozów zarówno osób, jak i rzeczy, po wąskich torach nie jest wymagana licencja.  Duży uśmiech
Zapisane

Naprawa nie będzie tania, ale za to zrobiona najgorzej jak się tylko da. - To podstawowa dewiza zakładów remontujących obecnie tabor wąskotorowy. Pamiętaj o tym!
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 904 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #3 : 22 Grudzień 2013, 21:30:24 »
+2


Pytanie tylko, (...)

Czy ja mam jakieś deżawu, czy mamy Ryflaka z powrotem na torach naszego zacnego forum ?
Zapisane

Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #4 : 22 Grudzień 2013, 23:53:42 »
+1


Pytanie tylko, (...)

Czy ja mam jakieś deżawu, czy mamy Ryflaka z powrotem na torach naszego zacnego forum ?
To Ryflak.
Ps. sprawdzone info.
Zapisane

.
Awiso
Nowicjusz
*
Długość toru:: 26 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 29 Styczeń 2014, 18:10:14 »
0

W "Obiektywie" z dnia 23.11.2013 znalazłem wątek dotyczący przyszłości wąskotorówki w Czarnej (od ok. 12:36 minuty)

http://www.tvp.pl/bialystok/informacje/obiektyw/wideo/23112013-godz-2200/13110639

Bardzo ucieszył mnie fakt, że w końcu mówi się o przywróceniu do ruchu całej linii, a nie tylko odcinka do "Zalewu". Gdyby udało się pozyskać te cztery miliony to jest to całkiem realna wizja. Uważam też za świetny pomysł powstanie wyporzyczalni rowerów oraz wytyczenie ścieżek rowerowych uzupełniających trasy kolejowe.
Wątpliwości moje budzi jedynie powstanie kempingu na terenie bazy kolejki. Owszem projekt bardzo mi się podoba, jednak od strony praktycznej uważam, że będzie generował większe straty niż korzyści. 
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #6 : 29 Styczeń 2014, 20:20:23 »
+1

Bardzo ucieszył mnie fakt, że w końcu mówi się o przywróceniu do ruchu całej linii, a nie tylko odcinka do "Zalewu".
Niestety, rozczaruję Kolegę. To raczej tylko kolejne dywagacje dziennikarskie. Przetarcie szlaku do Kopnej Góry zostało zmarnotrawione wieloletnią stagnacją. Szlak wymaga ponownie gruntownego odkrzaczenia. Nic nie wiadomo o jego kompletności. Pozostaje kwestia wiaduktu w Czarnej nad normalnym szlakiem, który wymaga co najmniej remontu. Nadleśnictwo jest bardzo ostrożne i to właśnie kwestia ruchu pociągów FKL po tymże była jednym z elementów decyzji o zamknięciu szlaku i wyprowadzeniu Fundacji (oczywiście nie jedynym). Po jego stronie istnieje obawa, że dalsza eksploatacja wiekowego obiektu w tym stanie może się skończyć katastrofą kosztami której zostaną obciążone LP. Tą "rewitalizację" Lasy robią od dwóch lat i jak widać na razie posiadają bogatą kolekcję rysunków będących chyba tylko idee fixe. Wypowiedź Pani Leśnik o "staraniu się" budzi uśmiech, co najwyżej poważnie może być brana deklaracja o ruchu drezynami. Jednak wydaje się, że nawet w tym aspekcie nie mają pojęcia, że formalna strona nawet takiego ruchu daleko wykracza poza typowe wyobrażenia. Bo zacznijmy: ruch pasażerski z wszystkimi wymaganiami, załoga z uprawnieniami, sprzęt z certyfikatami, kto to i za ile ubezpieczy, odkrzaczenie szlaku, kwestia przejazdu po moście o złym stanie technicznym i chyba bez papierów, kwestia przejazdu przez DK, itp, itd ...
Zapisane

Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!