Świat kolejek wąskotorowych SMF
29 Marzec 2024, 08:56:11 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Rewitalizacja KKW  (Przeczytany 26790 razy)
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2693 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #20 : 07 Listopad 2013, 09:53:50 »
0

Z podatkowymi to może by udało się obejść. OO był by używany do ogrzewania wody. Do jazdy używana jest para wodna a ona nie jest opodatkowana Chichot
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Harry Potter
Dyrektor
*****
Długość toru:: 786 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #21 : 07 Listopad 2013, 11:38:51 »
0

...a stosowny papier na produkcje paliw masz??
Produkcja paliwa bez wiedzy min. finansów / fiskusa jest legalna??
Zapisane

Jak się nie ma co się lubi,
To się lubi co się ma...ja mam Elf' y, Impulsy i inne "perełki"
Paweł Niemczuk
Administrator
*****
Długość toru:: 1840 m

W terenie W terenie



WWW
« Odpowiedz #22 : 07 Listopad 2013, 22:11:10 »
0

Nawiążę do wcześniejszych postów o stanie potencjalnych parowozów - pomników. Swego czasu zdarzyło mi się gawędzić z Braćmi Jakubinami. Stwierdzili oni mniej więcej tyle: nie oceniaj parowozu po wyglądzie zewnętrznym. Niejednokrotnie ten wyglądający na oko nieźle, w środku jest ruiną. I vice versa. Tak też mówili o Ty42-24 - z zewnątrz tak sobie, ale w środku relatywnie nieźle. Lepsze na oko były, ale w środku - smutek.

Zbiorniki powietrzne, nawet jak by były, to nie ma sensu ich regenerować. Legalizacja zbiornika kosztuje niejednokrotnie więcej (albo niewiele mniej) niż zakup nowego.

I na koniec - wszystko da się zrobić. To tylko kwestia pieniędzy.

Aaaa. Jeszcze o paliwach. Używasz parowozu jako kotła stałego - pal sobie opałowym. Toć służy do grzania. Jeździsz - płać akcyzę. Chyba, że przekonasz urząd skarbowy, że pociąg, to nie pociąg, a dom na kołach. Zaś parowóz, to nie lokomotywa, a kotłownia. Tyle, że tez na kółkach. I to jeszcze poruszana siłą woli mieszkańców specyficznego domu tudzież grawitacją / antygrawitacją.

Z grubsza można ująć to tak, że używanie jakiegokolwiek oleju innego niż napędowy do celów napędowych (niezależnie, czy to silnik spalinowy, parowy, turbina gazowa, mega-cyklo-hiper-popychotron, powoduje powstanie obowiązku uiszczenia podatku akcyzowego i zaczynają się schody. I uwaga. Z węglem jest to samo! Zwolniony z akcyzy jest jedynie węgiel używany na cele grzewcze przez konsumentów. Pozostały węgiel, w tym trakcyjny, podlega opodatkowaniu podatkiem akcyzowym! Kupując węgiel opałowy podpisuje się obecnie podobne oświadczenie, jak w przypadku oleju opałowego....
Zapisane
Strony: 1 [2]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!