Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #60 : 18 Kwiecień 2017, 14:44:51 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Tw53 Rudy
|
|
« Odpowiedz #61 : 19 Kwiecień 2017, 19:20:22 » |
-1
|
Znalazłem numery fabryczne: W książce lokomotywy spalinowe produkcji polskiej: 007 lokomotywa Wls180-7 029 lokomotywa Wls180-29
|
|
|
Zapisane
|
Wąski tor pod parą ! |13 czynnych parowozów|1 w naprawie|3 oczekujące naprawy|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #62 : 20 Kwiecień 2017, 02:26:14 » |
+1
|
No właśne w tym dowcip, że są numery fabryczne. Wszystkie lokomotywy są identyfikowane na Enkolu właśnie według numeru fabrycznego - jest to nawet podane w opisie kolumny tabeli. Zatem, jak sam zauważyłeś, WLs180-7 to WLs180 o numerze fabrycznym 7 (tudzież 007). Tak się składa, że w przypadku lokomotyw przemysłowych (tj. eksploatowanych w przemyśle) bardzo często (a nawet zwykle) ich oznaczenie składało się z oznaczenia typu fabrycznego oraz numeru fabrycznego.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #63 : 20 Kwiecień 2017, 02:29:45 » |
0
|
Witam !
Czy ktoś zna numery fabryczne Wls150 i Wls40/50 (600 mm) które obecnie znajdują się na terenie bazy kolejki w Chorzowie ?
Co do WLs180 to sprawa już wyjaśniona wyżej. A jeśli chodzi o WLs40/50 tam stacjonujące, to prawdopodobnie będzie to jedna z tych, które na Enkolu są wymienione jako stacjonujące w Rudach: http://enkol.pl/WLs40
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|
Wądzio
|
|
« Odpowiedz #65 : 02 Czerwiec 2017, 08:03:55 » |
0
|
Lokomotywownia też przestała przyjmować zwiedzających Z Fb operatora: Z przykrością informujemy Państwa, że z dniem 26.05.2017 r. zostanie zawieszona działalność lokomotywowni kolejki parkowej.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
|
« Odpowiedz #66 : 05 Czerwiec 2017, 14:56:28 » |
+1
|
A jakiej jest tło, powód tego zawieszenia?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #67 : 05 Czerwiec 2017, 21:53:08 » |
+6
|
Mogę powiedzieć tylko o tym, co "mówi się na mieście". Otóż Park Śląski nie podjął żadnych działań w kierunku odbudowy dalszego odcinka toru. A jeżdżenie na kilometrze, no ja Was proszę, nie jest super atrakcyjne dla turystów, a zatem i pewnie biznesowo. A rzeczą jasną jest, że Park nie dał operatorowi szlaku i lokomotywowni do używania za darmo. Poprzedniemu operatorowi Park wystawiał raczej słuszny rachunek (tak - SGKW działało na kolei parkowej na zasadach komercyjnych). Obecnego raczej nagle nie zaczął raczej traktować wyraźnie bardziej ulgowo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
stoker
|
|
« Odpowiedz #68 : 06 Lipiec 2017, 08:50:51 » |
0
|
Mogę powiedzieć tylko o tym, co "mówi się na mieście".
Czy to oznacza, że nie można już zwiedzać lokomotywowni w parku w Chorzowie, a tamtejszy tabor (w tym parowozy BAZIEL i i Borsig 12050) trafiły do Rud ? Pozdrawiam Stoker
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #69 : 06 Lipiec 2017, 14:29:31 » |
0
|
Wg informacji, które można znaleźć w internecie lokomotywownia w Chorzowie jest niedostępna dla zwiedzających. O jakichkolwiek ruchach taboru nic nie wiadomo. Brak jakichkolwiek doniesień o wywożeniu czegokolwiek z Parku Śląskiego, nic nowego, o ile mi wiadomo, nie pojawiło się w Rudach.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Storch
Młotkowy
Długość toru:: 83 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #70 : 17 Maj 2018, 01:58:28 » |
0
|
Wg informacji z innych wątków tabor z kolejki jest już w Rudach. A czy wiadomo co dalej z torowiskiem? Porzucone na pastwę złomiarzy? Będzie rozbiórka? Będzie zmiana operatora? Wiadomo coś? Pozdraw Storch
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
skansen
Nowicjusz
Długość toru:: 27 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #71 : 17 Maj 2018, 12:25:11 » |
0
|
Wg informacji z innych wątków tabor z kolejki jest już w Rudach. A czy wiadomo co dalej z torowiskiem? Porzucone na pastwę złomiarzy?
Teren parku jest dość dobrze chroniony i złomiarze raczej nie rozkradną torowiska... Moja żona podczas wizyty w parku zastanawiała się, na ile dwie kolejki (wąskotorowa i krzesełkowa-gondolowa) to nie za dużo jak na jeden obiekt...
|
|
|
Zapisane
|
Pozdrawiam, Miłosz P. Mazurek
|
|
|
Marcin117
|
|
« Odpowiedz #72 : 17 Maj 2018, 19:03:26 » |
0
|
(...) Teren parku jest dość dobrze chroniony i złomiarze raczej nie rozkradną torowiska... (...)
Wiele lat temu bywały kradzieże na kolejce parkowej w Chorzowie, więc pytanie czy teraz gdy nie ma gospodarza nie wrócimy do tego stanu
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #73 : 17 Maj 2018, 19:11:07 » |
+2
|
Do końca sezonu 2002 operatorem kolei była Kopalnia Piasku "Maczki Bór". W okresie pomiędzy zakończeniem tego sezonu a wyłonieniem nowego operatora rozkradziono niemal 50% ogólnej długości szlaku. Później tak znaczących kradzieży nie było, ale nagminnie ginęły wkręty, płytki, łubki a nawet iglice rozjazdów.
A co do "konkurowania" pomiędzy koleją linowa a torową. Stowarzyszenie Górnośląskich Kolei Wąskotorowych było zarządcą tej drugiej kolei (tj. torowej) w latach 2003 - 2011. Na frekwencję nie narzekaliśmy. A jeśli już, to raczej na klęskę urodzaju, a nie na brak chętnych. Bywały dni (a w zasadzie noce), kiedy pomimo tego, że zgodnie z rozkładem jazdy ostatni pociąg miał już dawno zjechać do zajezdni kolej nadal kursowała. Dodatkowo przypadki zostawania podróżnych na peronie nie były odosobnione. W roku 2012 zarząd parku uznał, że dotychczasowy zarządca "ma niewłaściwe podjeście do funkcjonowania kolei" oraz że "niewystarczająco wykorzystuje jej potencjał". A co się stało dalej - wszyscy wiemy.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
PiotrS
|
|
« Odpowiedz #74 : 28 Maj 2018, 12:15:08 » |
+3
|
Cześć Daty nie widzę: http://www.chorzow.slaska.policja.gov.pl/ka5/informacje/wiadomosci/15484,Zatrzymani-zlodzieje.htmlKradzieży przybywa im większa jest nędza. To normalne zjawisko społeczne. 15 - 20 lat temu Śląsk pod tym względem przedstawiał się bardzo nieświeżo. Jeździłem tam wówczas często, m.in. eksplorując opuszczone obiekty przemysłowe. I naprawdę z aparatem trzeba się było czasami dobrze ukrywać aby go nie stracić. Ale teraz Katowice i Chorzów nabrały wyrazu metropolitalnego. Powiedziałbym nawet że pod względem infrastrukturalnym wygląda to lepiej niż Kraków. Tym samym pewnie potencjalnych amatorów złomu jest mniej. Z mojego punktu widzenia (jako zwykłego klienta kolejki) to ktoś chyba ponosi odpowiedzialność za to, że kolej parkowa została przebudowana, pewnie za niemałe środki i wkrótce zamknięta po to aby bezsensownie rdzewieć. Pozdrawiam. PiotrS
|
|
|
Zapisane
|
PiotrS
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #75 : 28 Maj 2018, 19:23:56 » |
+1
|
W artykule jest mowa o 21 sierpnia. Czyli na pewno nie w tym roku (no chyba że dzięki Dobrej Zmianie policja umie przewidywać przyszłość). Dodatkowo wpis jest opatrzony zdjęciami toru 900 mm na stacji "Przytań", czyli na końcu linii, a tym czasem istnieje tylko mały fragment od jej początku (Wesołe Miasteczko - Zoo - zajezdnia).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
GOPdriver
Czytelnik
Długość toru:: 2 m
W terenie
|
|
« Odpowiedz #76 : 19 Lipiec 2018, 11:59:47 » |
0
|
Byłem tam kilka dni temu, torowisko jest kompletne, żadnych kradzieży nie zauważyłem.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
|
« Odpowiedz #77 : 19 Lipiec 2018, 15:12:30 » |
0
|
Czasy, odpukać, nieco się zmieniły. Kradzieże infrastuktury kolejowej nie ustały jeszcze całkowicie, niemniej jednak ich skala jest znacznie, znacznie mniejsza niż tych kilkanaście lat temu, kiedy to w ciągu jednej zimy (między ostatnim sezonem kiedy operatorem była KP "Maczki Bór", a pierwszym sezonem po zarządem SGKW) zniknęła połowa linii ....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kolejka
|
|
« Odpowiedz #78 : 27 Wrzesień 2018, 15:13:43 » |
0
|
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
|
« Odpowiedz #79 : 27 Wrzesień 2018, 16:19:35 » |
0
|
Pachnie mi to trochę tramwajem ;-)
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|