Kucyk
|
 |
« : 14 Lutego 2014, 10:20:49 » |
0
|
Wątek wydzielony z "Wiecznego konkursu" // PN A czy Kolega Senda mógłby opisać jak to działało? Czy bujało się, jak już zapytywałem, w normalnych pociągach by zgarniać to, co wagony idące przed zgubiły, czy też może było używane niczym pług odśnieżny - okazyjnie pchane przez lokomotywę specjalnie do tego celu przeznaczoną?
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2014, 10:29:40 wysłane przez Paweł Niemczuk »
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Senda
SGKW

Długość toru:: 179 m
W terenie
Mariusz Senderowski
|
 |
« Odpowiedz #1 : 14 Lutego 2014, 14:54:26 » |
0
|
A czy Kolega Senda mógłby opisać jak to działało? Czy bujało się, jak już zapytywałem, w normalnych pociągach by zgarniać to, co wagony idące przed zgubiły, czy też może było używane niczym pług odśnieżny - okazyjnie pchane przez lokomotywę specjalnie do tego celu przeznaczoną?
Było używane okazyjnie na odcinkach toru gdzie miału węglowego było już za dużo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #2 : 14 Lutego 2014, 22:01:07 » |
0
|
Do tego samego (tj. usuwania rud i miału z toru) używano też szczot na bazie Lxd2. Jak zdarzyło mi się usłyszeć - usuwały wszystko. Miał, rudy, trawsko (o ile dało radę na podłożu ołowiowo - kadmowym wyrosnąć), tłuczeń, co bardziej zgniłe podkłady, a czasem też akcesoria 
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #3 : 14 Lutego 2014, 23:50:11 » |
0
|
Czyli przeznaczeniem tych rumunów nie był zasadniczo śnieg?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
|
sarna
|
 |
« Odpowiedz #5 : 15 Lutego 2014, 11:09:28 » |
0
|
Bo ten Faur uległ wypadkowi i się widocznie nie opłacało odbudować
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #6 : 15 Lutego 2014, 12:42:50 » |
0
|
Czemu użyto najmocniejszej lokomotywy a nie na przykład Lyd1??
bo była rozbita po wypadku... a Lidka to w tym też jest - robi za napęd do szczoty.
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
MichałŁ
|
 |
« Odpowiedz #7 : 15 Lutego 2014, 15:18:10 » |
0
|
Do takiej roboty trzeba trochę siły. Lyd1 była by za słaba.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
dobrzyn
|
 |
« Odpowiedz #8 : 15 Lutego 2014, 15:24:42 » |
0
|
Zaraz zaraz. Te loki były dwa tak? I jeden z napędem chyba. Ten zachowany to który?
|
|
|
Zapisane
|
Trabant 1.3 '91 "Stanisław" Trabant 601 '66 "Dziadek" Romet 100 '83 "Henio"
|
|
|
OczeQ
SGKW

Długość toru:: 524 m
W terenie
Wariat torowy
|
 |
« Odpowiedz #9 : 15 Lutego 2014, 15:34:44 » |
0
|
nie dwa loki; 357 ma serducho jedyne słuszne, czyli maybacha; a szczota ma własny napęd w postaci 5DSR150.
|
|
|
Zapisane
|
Co za ponury absurd... Żeby o życiu decydować za młodu, kiedy jest się kretynem? 
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #10 : 15 Lutego 2014, 15:49:49 » |
0
|
Na inne szerokości toru też budowano podobne bałaganiarki: 
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Paweł Niemczuk
|
 |
« Odpowiedz #11 : 15 Lutego 2014, 16:16:59 » |
0
|
Szczoty na bazie Faura na GKW zbudowano dwie. Jedna (ex 357) stacjonuje w Rudach. Druga, na bazie 363, złom 1994. Obie maszyny uległy wypadkom, w którym uległy uszkodzeniu. Stąd decyzja o przebudowaniu ich na, jak to się w papierach nazywało, "urządzenie rotacyjne".
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #12 : 15 Lutego 2014, 16:59:51 » |
0
|
Z opowieści zasłyszanych przy ognisku dowiedziałem się, że, wedle opinii starego kierownika warsztatów, owo "urządzenie rotacyjne" było jednym z licznie spotkanych na kolejach wąskotorowych przypadków "wynalazczości racjonalizatorskiej" do której wspaniale pasują słowa Staszewskiego: eksperyment wykonany, lecz, niestety, nie udany. Ktoś, korzystając z niespodziewanej okazji, realizował swój pomysł będący często idée fixe, sypały się nagrody, były powody do świętowania przy odbiorach, statystyki aktywności intelektualnej rosły, ekonomowie liczyli zaoszczędzane złotówki, zachwytom nie było końca, zarabiał każdy od pomysłodawcy przez naczelnika do kreślarza. Jednakże po tej euforii, już bez błysku fleszy, odstawiano maszynę z której było więcej kłopotów niż pożytków, jednakże utrzymując jej stałą gotowość, gdyby komuś z władzy zachciało się zerknąć jak ten wynalazek się miewa.
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
Senda
SGKW

Długość toru:: 179 m
W terenie
Mariusz Senderowski
|
 |
« Odpowiedz #13 : 15 Lutego 2014, 22:00:40 » |
+9
|
Kilka zdjęć urządzeń rotacyjnych stosowanych na GKW:
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
To samo co dwa ostatnie zdjęcia, ale w fazie budowy:
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
No i Lxd2-363 podczas przebudowy na urządzenie rotacyjne:
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
(Przepraszam, ale nie masz pozwolenia na wejście do galerii)
Pozdr. Mariusz
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #14 : 16 Lutego 2014, 20:11:10 » |
+1
|
Na inne szerokości toru też budowano podobne bałaganiarki:  Gdzie to jest? Bo po tle nie mogę ogarnąć, gdzie.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Kucyk
|
 |
« Odpowiedz #15 : 16 Lutego 2014, 20:25:05 » |
+1
|
To są Rudy zwane niepoprawnie Rudami Raciborskimi. Ale, co to za pojazd, skąd owa maszyna pochodzi i, w ogóle, co miał autor na myśli konstruując ją - tego nie wiem...
|
|
|
Zapisane
|
Na peronie zostało wszystko to Cię męczy. Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.
*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
|
|
|
andrzej2110
|
 |
« Odpowiedz #16 : 16 Lutego 2014, 20:30:01 » |
0
|
To jest z jakieś kolejki torfowej. Torf też się wysypuje z wagoników i zasypuje torowisko. Tu widać że szczotkę można łatwo zdemontować i używać lokomotywy do normalnego ruchu.
|
|
|
Zapisane
|
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie pr
|
|
|
Ptr
|
 |
« Odpowiedz #17 : 16 Lutego 2014, 23:20:18 » |
+1
|
Tak jeszcze w temacie takich wynalazków - foto w zał. P.S. Proponuję wydzielenie dyskusji o pługo-odkopywarkach do osobnego wątku 
|
To jest przekaz.
|
|
|
2xm
|
 |
« Odpowiedz #18 : 17 Lutego 2014, 00:31:46 » |
+1
|
|
|
« Ostatnia zmiana: 17 Lutego 2014, 00:35:53 wysłane przez 2xm »
|
Zapisane
|
Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
|
|
|
|
|