Świat kolejek wąskotorowych SMF
19 Kwiecień 2024, 05:51:50 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Serwer FTP już działa! Szczegóły na forum.
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Elektroniczna baza świadectw typu  (Przeczytany 6284 razy)
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« : 28 Luty 2014, 19:09:40 »
0

Nareszcie ktoś pomyślał i założył Elektroniczną bazę świadectw dopuszczenia typu do eksploatacji!

UTK informuje:
Baza powstała z myślą o wszystkich podmiotach eksploatujących wyroby kolejowe, w szczególności użytkowników bocznic kolejowych.

Jednocześnie Prezes UTK wskazuje, że świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji wydawane jest dla typu (czyli powtarzalnego rozwiązania konstrukcyjnego) pojazdu kolejowego, urządzenia lub budowli przeznaczonej do prowadzenia ruchu kolejowego, a nie konkretnego urządzenia czy podmiotu eksploatującego wyrób.

Z uwagi na powyższe, jeżeli na daną budowlę lub urządzenie przeznaczone do prowadzenia ruchu kolejowego (np. podkłady typu IIB lub system przytwierdzenia typu K), które jest zainstalowane na bocznicy kolejowej wydano w przeszłości świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji, użytkownik bocznicy nie jest zobowiązany do składania wniosku do Prezesa UTK o wydanie świadectwa dopuszczenia typu do eksploatacji i legitymowania się świadectwem wystawionym na wniosek użytkownika bocznicy.

W zasygnalizowanej sytuacji użytkownik bocznicy powinien na własną odpowiedzialność dokonać potwierdzenia zgodności z typem, dla którego wydano świadectwo dopuszczenia typu do eksploatacji posługując się wyłącznie numerem wydanego świadectwa dopuszczenia typu oraz wydrukowaną kopią świadectwa z bazy UTK.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
Michał Z
Mechanik
***
Długość toru:: 296 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #1 : 03 Marzec 2014, 11:38:29 »
0

A to generalnie zasadnicza zmiana frontu.
Doskonale pamiętam, że jeszcze kilka lat temu UTK żądał od każdego przewoźnika uzyskania świadectwa typu niezależnie od tego, czy już ktoś inny takowe posiadał. Nawet informował, że nie ma możliwości ubiegania się o analogiczne, wydane już  wcześniej świadectwo typu "wąsk. wagonu turystycznego" (obejmującego 1Aw,3Aw i letniaki) wydanego Starostwu Powiatowemu w Środzie i żądał o ubieganie się odrębnych świadectw dla każdego wagonu...

PS. miałem na myśli JEDEN typ pojazdu pod poz. 194. świadectwo nr T/2004/194:
"tabor osobowy wąskotorowy eksploatowany przez Zarząd Dróg Powiatowych w Środzie Wielkopolskiej na Średzkiej Kolei Dojazdowej: wagony osobowe serii Bxhpi typu 1Aw i 3Aw, serii BTx (przebudowany z wagonu Kddx), wagon bagażowy serii F"
« Ostatnia zmiana: 03 Marzec 2014, 11:52:53 wysłane przez Michał Z » Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #2 : 03 Marzec 2014, 13:04:12 »
0

Hehe, mało tego - jeszcze dokładnie miesiąc temu, w Departamencie Zezwoleń Technicznych i Interoperacyjności poinformowano mnie, że jeśli kupię od sąsiada lokomotywę na którą sprzedający pozyskał świadectwo typu, to mogę się nim legitymować. Jednak jeśli mój sąsiad zdobył świadectwo, a ja mam taką samą lokomotywę jak on, to absolutnie nie jest mi wolno korzystać z jego osiągnięcia i sam muszę wyrobić kwit na swój lok...
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
MichałŁ
Dyrektor
*****
Długość toru:: 673 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #3 : 03 Marzec 2014, 15:13:13 »
0

Widać urząd już nie był wstanie przerobić tych wszystkich wniosków na każdy sprzęt na każdej bocznicy.

Ciekawe jest też że taki sam typ ma różne świadectwa w zależności kto się o nie ubiegał.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4304 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #4 : 29 Wrzesień 2016, 18:51:54 »
0

Nastąpiła zmiana adresu rejestru świadectw typu.
Przy okazji linkuję wykaz wydanych świadectw bezpieczeństwa.
W obu przypadkach interesujące nas zestawienia są do pobrania na dole strony.
Zapisane

Żadna namiętność nie odziera umysłu równie skutecznie ze wszystkich władz działania i myślenia, co strach.
(Edmund Burke)
majster
Mechanik
***
Długość toru:: 168 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #5 : 30 Wrzesień 2016, 09:55:41 »
+2

Od jakiegoś czasu obserwuję "zwijanie" się bocznic kolejowych w mojej okolicy (normalnotorowych oczywiście) i to o całkiem sporym obrocie wagonów i przechodzeniu właścicieli tych bocznic na transport samochodowy. Domyślam, się, że powodem tego po części jest szacowny UTK ze swoimi wymogami dotyczącymi posiadania papierka na każdy typ wszystkiego co kolejowe, ale patrząc z drugiej strony, to znaczy właściciela bocznicy, który ma do wyboru albo załatwianie całej papierologii i często "walkę z wiatrakami" z urzędnikami UTK (nie jest to łatwe, wiem bo sam przerabiałem ten temat) albo zwinięcie bocznicy i przejście na transport samochodowy zwykle wybiera to drugie rozwiązanie, bo jest  prostsze i wygodniejsze, a do tego mniej kosztowne, co w czasach cięcia kosztów na wszystkim co się da jest decydujące. Podsumowując, wiem, że bezpieczeństwo jest najważniejsze i nie mam co do tego wątpliwości, obecna liberalizacja wymogów jest to jak najbardziej krok w dobrym kierunku, ale ciekaw jestem kiedy (oby nigdy) dojdzie do tego, że większość istniejących jeszcze mniejszych bocznic zostanie zlikwidowana, a drogi i tak dzisiaj zakorkowane staną się jeszcze bardziej zakorkowane tirami z ładunkami wszelkiej maści. Czy dopiero wtedy przyjdzie opamiętanie?
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!