Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 06:36:20 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1]   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Różnice między spalaniem paliwa Lyd1(Wls150), a Lxd2(wersja z silnikiem Maybach)  (Przeczytany 8118 razy)
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« : 13 Marca 2014, 15:57:08 »
0

Witam! Chodzi mi o obciążenie rzędu 5-8 wagonów. Pytanie jest podyktowane ciekawością co jest ekonomiczniejsze- Lyd1 w trakcji podwójnej czy Lxd2 w trakcji pojedynczej.
Zapisane
Ptr
Minister
******
Długość toru:: 1106 m

W terenie W terenie


FPKW


kolejka
WWW
« Odpowiedz #1 : 13 Marca 2014, 16:37:30 »
+2

Lyd1 powinna być raczej w stanie pociągnąć sama taki skład. Może będzie trochę wolniej się rozpędzać i jechać na podjazdach, ale raczej da radę jeśli nie ma wybitnie trudnego profilu linii (wtedy pomocny jest zapas piasku w piasecznicy, o który należy dbać). Przewaga Lyd1 w kosztach to głównie jeden etat mniej dla pomocnika

Jeżeli jednak nadal zastanawiasz się nad podwójna trakcją Lyd1 to od razu powiem że oszczędniej i przede wszystkim łatwiej będzie z Lxd2.
Zapisane

To jest przekaz.
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #2 : 13 Marca 2014, 16:43:04 »
0

Dziękuję, tak czyś siak czy pomocnik w Lxd2 czy dwóch maszynistów w dwóch Lyd1 to taka sama liczba etatów. Po prostu na kolejce w moim mieście powyżej 4-5 wagonów dają dwie Lidki, dwóch maszynistów itd. Lxd2 ma zepsutą pompę wtryskową.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #3 : 13 Marca 2014, 16:57:33 »
+3

Ełku, to że daje się dwie Wls do cięższego składu może być spowodowane dwiema różnymi przyczynami:
- słaby stan techniczny (brak mocy) silników wywodzący się z ich zużycia, bądź braku właściwej regulacji;
- kiepska technika jazdy połączona z "legendami wąskotorowymi" typu zawsze się na jedną Lydkę nie dawało więcej niż...
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #4 : 13 Marca 2014, 17:04:10 »
0

Spowodowana jest zużyciem silników, ale przede wszystkim ''jazdą pod górkę'' na jednej z wiosek.
Zapisane
andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #5 : 13 Marca 2014, 18:30:32 »
0

Lyd1 trochę pociągnie WLs in Dobre 1998

Jest jeszcze takie powiedzenie "maszyna gwiazda tylko kierowca piz****" Chichot

PS Czy w Lxd2 wadliwa jest tylko pompa wtryskowa??
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #6 : 13 Marca 2014, 19:31:19 »
0

Sam widzisz, Ełku - na filmiku Wls ciągnie ze 200t. Może prędkości nie są jakieś kosmiczne, ale maszyna dzielnie idzie z takim bruttem i to bez zespolonego. Porównaj to do Waszych pociągów.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 14 Marca 2014, 14:05:30 »
0



Jest jeszcze takie powiedzenie "maszyna gwiazda tylko kierowca piz****" Chichot

PS Czy w Lxd2 wadliwa jest tylko pompa wtryskowa??
Co do maszynistów to nie umiem oceniać umiejętności, a co do Lxd2 to pompa wtryskowa jest sztandarową i przednią awarią, od stania przez kilka, jak nie więcej lat mogły postępować zniszczenia naturalne itp.
Zapisane
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #8 : 14 Marca 2014, 14:09:17 »
0

Czy w Lxd2 wadliwa jest tylko pompa wtryskowa??
Co do maszynistów to nie umiem oceniać umiejętności, a co do Lxd2 to pompa wtryskowa jest sztandarową i przednią awarią, od stania przez kilka, jak nie więcej lat mogły postępować zniszczenia naturalne itp.
O ile pamiętam z rozmowy z Naczelnikiem jest tam tylko ukręcony wałek.
Zapisane

Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #9 : 14 Marca 2014, 14:21:16 »
+1

Wałek mam, za darmo dam - dajcie Ełku telefon do Kuryły.
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Dariusz
Minister
******
Długość toru:: 1220 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #10 : 14 Marca 2014, 14:32:23 »
0

O ile pamiętam taki wałek w Ełku jest :-)
Podobnoż w tej pompie jest jakiś ukryty feler - ukręcanie tego wałka było tam standardem.
Zapisane

ełk
Młotkowy
**
Długość toru:: 91 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #11 : 14 Marca 2014, 15:04:31 »
0

Wałek mam, za darmo dam - dajcie Ełku telefon do Kuryły.
Nie łatwiej zadzwonić na numer kolejki powszechnie dostępny w internecie? Ale użytkownik Dariusz pisze, że w Ełku jest wałek.
Zapisane
buczek_pkp
Zawiadowca
****
Długość toru:: 405 m

W terenie W terenie

PKP InterCity, Wąski w Piasecznie


« Odpowiedz #12 : 15 Marca 2014, 00:20:23 »
0

Ludzie, czy ja dobrze rozumiem, że przez głupią pompę wtryskową lokomotywa nie jeździ??? W Bieszczadach za śmieszne grosze można wykonać całą regenerację pompy od A do Z. No chyba, że chcemy robić wielkie larum jak na pewnej kolei w okolicach Warszawy na temat niby wielce uszkodzonej pompy wody. Lub Pan Ziutek z Panem Staśkiem mają tezę na temat tajemniczej poduszki powietrznej i dziwnego kąta wtrysku wyprzedzonego wałkiem. Bo takie wersje na wąskich też były.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!