Świat kolejek wąskotorowych SMF
12 Października 2025, 13:29:40 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: [1] 2   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Wiosna z "towosem" na Średzkiej Kolei Powiatowej - 17 maja 2014  (Przeczytany 20017 razy)
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« : 15 Marca 2014, 21:18:03 »

Witam po raz kolejny!

W imieniu TPKŚ serdecznie zapraszam wszystkich do udziału w kolejnej już organizowanej przez nas imprezie. Tym razem jednego dnia uruchomimy aż dwa pociągi do Zaniemyśla, prowadzone parowozem Px48-1756, stylizowane na zbiorcze "towosy" z połowy lat 70. XX wieku.

W planach mamy oczywiście liczne fotostopy, manewry na ładowniach i nie tylko

Rozpoczęcie imprezy planujemy na godzinę 8:00, odjazd pierwszego pociągu do Zaniemyśla odbędzie się prawdopodobnie o 8:40; odjazd drugiego pociągu około godziny 16:30. Zakończenie imprezy przewidujemy na godzinę 20:15.

Szczegółowy plan jest obecnie opracowywany i "dogrywany" z zarządcą kolejki (przy czym oba pociągi są już zamówione, więc termin się nie zmieni).

Koszt - 100zł od osoby. Zgłoszenia będziemy przyjmować mailowo na adres tpks.bana(at)gmail.com - przy zgłoszeniu prosimy jednocześnie o podanie kontaktowego numeru telefonu. Zestawienia składów i ostateczny uogólniony plan podamy wkrótce.

Zapraszam wszystkich serdecznie do wzięcia udziału w tej następnej, pełnej nostalgii podróży w czasie!
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #1 : 03 Kwietnia 2014, 22:39:21 »

Nowe szczegóły odnośnie imprezy!

Po dłuższych ustaleniach wewnątrz grona TPKŚ oraz równie długich i żmudnych dyskusjach z operatorem, ustaliliśmy nieco bardziej szczegółowy plan imprezy. Uwaga, zmieniają się godziny rozpoczęcia i zakończenia!

7:30 - rozpoczęcie imprezy, inscenizacja ważenia wagonów na wadze towarowej oraz manewry - zestawienie składu osobowo-towarowego (1Aw, 1Aw, Fxh, 3 wagony kryte) oraz towarowego (2x Pddxh, Wddxh);
8:05 - odjazd pierwszego pociągu do Zaniemyśla: po drodze fotostopy oraz manewry z wagonami towarowymi na ładowniach;
13:05 - przyjazd pociągu na stację Środa Wąsk, manewry z wagonami towarowymi;
14:30-15:30 - powrót pociągu na stację Środa Miasto, manewry, wodowanie parowozu, zestawienie składu osobowego (Fxh, 1Aw, 1Aw);
15:30-19:00 - przejazd pociągu specjalnego Środa-Zaniemyśl-Środa z fotostopami; parowóz w drodze powrotnej zabiera jeden wagon kryty zostawiony wcześniej w Zaniemyślu;
19:00 - zakończenie imprezy.

Gwoli wyjaśnienia, zostaliśmy zmuszeni do "skompresowania" planu imprezy ze względu na konieczność zmieszczenia się w 12 godzinach. Wcześniejszy wyjazd ze Środy pozwoli na wykonanie ujęć przy bardziej sprzyjającym świetle.

Oprócz tradycyjnych fotostopów z najazdami składu, szykujemy także scenki rodzajowe z udziałem ucharakteryzowanych statystów oraz akompaniamentem zabytkowych pojazdów (jakich - to się jeszcze okaże ).

Podany plan imprezy może jeszcze ulec kosmetycznym zmianom. W najbliższym czasie już zgłoszonym uczestnikom prześlemy plany szczegółowe oraz dane do dokonania wpłaty. Natomiast tych, którzy się jeszcze wahają, zachęcam do udziału w imprezie.
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #2 : 04 Kwietnia 2014, 15:23:25 »

Nie dałoby się skończyć imprezy przed 18? Wtedy jest TLK Gwarek, a następna TLK jest dopiero po 23.
Zapisane
AXEL
Minister
******
Długość toru:: 2017 m

W terenie W terenie


www.axel-rail.pl


« Odpowiedz #3 : 04 Kwietnia 2014, 17:32:08 »

Paskud, czy czas imprezy jest ograniczony czasem pracy drużyny? (12h)
Zapisane
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #4 : 04 Kwietnia 2014, 22:00:35 »

Paskud, czy czas imprezy jest ograniczony czasem pracy drużyny? (12h)
Pośrednio - taka a nie inna sytuacja wynika po prostu ze sztywnej umowy między powiatem a operatorem kolejki. Mianowicie swego czasu wynajęcie pociągu było możliwe tylko w formie przejazdu Środa-Zaniemyśl-Środa lub Zaniemyśl-Środa-Zaniemyśl (podsyły na pusto). W związku z tą sprawą wyszliśmy do powiatu z zapytaniem, dlaczego za uruchomienie dwóch pociągów Środa-Zaniemyśl-Środa jednego dnia zapłaci się dużo więcej, niż za wynajęcie pociągu Zaniemyśl-Środa-Zaniemyśl, skoro kilometraż i godziny pracy drużyny wychodzą takie same. I po krótkim czasie, wraz z wejściem nowej taryfy, rzeczywiście możliwość wynajęcia dwóch pociągów za niższą cenę się pojawiła, lecz z adnotacją, że całość musi się zmieścić w 12 godzinach. A że nie ma takiej możliwości, by czas pracy załogi wyniósł 12 godzin przy imprezie trwającej 11,5 godziny, to już nie nasza sprawa. W tym konkretnym wypadku, na szczęście, brak elastyczności oferty wychodzi z zyskiem dla klienta.

Nie dałoby się skończyć imprezy przed 18? Wtedy jest TLK Gwarek, a następna TLK jest dopiero po 23.
Nie dałoby. Dlaczego? Plany do zrealizowania i godziny jazdy dostosowane tak, by mieć jak najdogodniejsze światło do zdjęć. Przypominam, że pierwotnie impreza miała się zakończyć jeszcze później, jednak "góra" te plany nam zweryfikowała.
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #5 : 13 Kwietnia 2014, 18:57:06 »

Uwaga, spieszę z informacją, że wyczerpują się miejsca na imprezie - niezdecydowanym polecam się zdecydować i pospieszyć. Wpłaty na pociąg uruchomimy jutro albo we wtorek.
W razie wyczerpania miejsc na imprezie, następnych chętnych będziemy wpisywać na listę rezerwową. Od momentu rozesłania danych do wpłaty, na przelew czekamy dwa tygodnie. W razie niezrealizowania wpłaty w tym czasie, rezerwację uznajemy za niebyłą*.


* - oczywiście w wyjątkowych, uzasadnionych przypadkach (tj. z wiadomością dlaczego ktoś nie przeleje kasy teraz oraz kiedy zamierza to zrobić) wykażemy się wyrozumiałością i przytrzymamy miejsce
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #6 : 14 Kwietnia 2014, 15:57:23 »

Uwaga, zapisy na imprezę zostały zakończone!
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #7 : 19 Maja 2014, 03:05:58 »

Impreza udana - niniejszym dziękuję organizatorom. Tylko...

Cytuj
Cytuj
MK-waskotorowiec on 04 Kwiecień 2014, 15:23:25
Nie dałoby się skończyć imprezy przed 18? Wtedy jest TLK Gwarek, a następna TLK jest dopiero po 23.
Nie dałoby. Dlaczego? Plany do zrealizowania i godziny jazdy dostosowane tak, by mieć jak najdogodniejsze światło do zdjęć. Przypominam, że pierwotnie impreza miała się zakończyć jeszcze później, jednak "góra" te plany nam zweryfikowała.
... niestety najwyraźniej ostatnie słowo w sprawie światła do zdjęć zastrzegła sobie ta jeszcze wyższa "góra" . W sumie szczęście, że nie lało przez cały dzień.

Kilka zdjęć - tak na szybko w stylu starych dobrych lat '90 bo nie było czasu na większe poprawki:











Galeria

Edyta:
Poprawiłem linki
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2014, 16:37:49 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #8 : 19 Maja 2014, 17:31:13 »

A ja zaryzykuję takie stwierdzenie: zdjęć z imprez przy dobrej słonecznej pogodzie na tej linii wykonano już tyle tysięcy, że właśnie ten przycinający co chwilę deszcz pięknie nam urealnił to, co usiłowano przywołać tego dnia. Czyli szarą codzienną pracę tej kolejki przez ostatnie -dziesiąt lat. Znakomitej większości tych zdjęć nie sposób datować, mogą być wykonane w 1975, 85.. wszystko jedno. I chyba o to właśnie chodziło Szacunek organizatorom!
Zapisane

2xm
Minister
******
Długość toru:: 1560 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #9 : 19 Maja 2014, 20:07:57 »

Ja akurat mam ten problem, że jakoś jak już się gdzieś wybiorę, to zwykle (choć na szczęście nie zawsze) pada Chichot. Ale fakt - klimat od razu skojarzył mi się z latami '90, ostatnimi pociągami rozkładowymi i zdjęciami robionymi na starym Zenicie (bo na tyle się załapałem).
« Ostatnia zmiana: 19 Maja 2014, 20:12:58 wysłane przez 2xm » Zapisane

Podejrzewam, że u źródła tej wiadomości kryje się czyjaś kpina, bardziej lubiana w Polsce niż uznanie dla prób postępu (...).
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #10 : 19 Maja 2014, 20:43:37 »

Moim zdaniem poniższe zdjęcie jest najbardziej klimatycznym: dachówka, słupy, oprawy oświetleniowe, druty elektryczne i płyty chodnikowe.

Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #11 : 19 Maja 2014, 22:58:02 »

Bardzo mi miło słyszeć pozytywne głosy. Muszę przyznać, że była to jedna z trudniejszych imprez, tym bardziej cieszę się, że niemal wszystko udało się zrealizować wg planu. Ogrom pracy, jaki włożyliśmy w organizację, jak widać, nie poszedł na marne. Serdecznie dziękuję załodze parowozu, uczestnikom imprezy i ekipie samochodowej za wzorową współpracę. A co do pogody - to był jedyny czynnik, na który nie mieliśmy już wpływu.

W tym momencie normalnie zaprosiłbym na następne organizowane przez nas imprezy - ale niestety, poza pociągiem pożegnalnym 31.05, więcej atrakcji, przynajmniej na razie, już nie przewidujemy...
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #12 : 20 Maja 2014, 16:20:49 »

W tym momencie normalnie zaprosiłbym na następne organizowane przez nas imprezy - ale niestety, poza pociągiem pożegnalnym 31.05, więcej atrakcji, przynajmniej na razie, już nie przewidujemy...
Czemu nie? Przecież jak przyjdzie Lxd2 to też się będzie nadawała na pociąg specjalny. Przynajmniej będzie coś nowego, no i to też niemłody pojazd, do zabytkowych samochodów z lat 70-tych pasuje.
Zapisane
Paskud
Młotkowy
**
Długość toru:: 69 m

W terenie W terenie


Sekretarz TPKŚ


mateusz.jungst
WWW
« Odpowiedz #13 : 20 Maja 2014, 17:06:03 »

Czemu nie? Przecież jak przyjdzie Lxd2 to też się będzie nadawała na pociąg specjalny. Przynajmniej będzie coś nowego, no i to też niemłody pojazd, do zabytkowych samochodów z lat 70-tych pasuje.
Niby tak - ale nie tutaj. Środa zawsze była parowa, w dawnych czasach nigdy nie została "zrumunizowana", bo zawsze miała być pierwsza w kolejności do zawieszenia. A lata mijały, ważniejsze kolejki dostały nowy tabor, po czym za chwilę były zamykane - tymczasem Środa zawsze żyła swoim parującym rytmem, jakby była skansenem. Od początku działalności założyliśmy sobie, że domeną naszych imprez będzie nawiązywanie do historii - i wybaczcie, ale rumuna, jakkolwiek by się nie chciało, w tę historię się nie wczepi.

Dochodzi jeszcze kwestia ceny wynajmu, która po zastąpieniu parowozu nie ulegnie zmianie. Wątpię, czy dałoby się zgromadzić choć połowę liczby uczestników z sobotniej imprezy, gdyby przy tej samej cenie biletu na czele miał pojechać rumun.
Zapisane

Pozdrawiam!
Mateusz
MK-waskotorowiec
Mechanik
***
Długość toru:: 167 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #14 : 20 Maja 2014, 18:11:05 »

Może faktycznie 2 razy w roku na imprezę z rumunem chętnych nie będzie, ale ten jeden raz jak pojawi się w Środzie "nowa" lokomotywa, nawet z czystej ciekawości chętni powinni się znaleźć, np. na jakąś jesienną imprezę.
Zapisane
Kucyk
Minister
******
Długość toru:: 4309 m

W terenie W terenie


Bimbrownik wąskotorowy


« Odpowiedz #15 : 20 Maja 2014, 18:29:24 »

Paskud, tak żeś wjechał ze swą parową martyrologią, że aż mi Wola przygasła. Ja wiem, że fajnie jest marzyć o samobójczej śmierci połowy ludzkości ze względu na zastąpienie w Środzie trakcji parowej spalinową, ale zasmucę Cię - zmiana ta wpłynie bardzo korzystnie na finanse kolei w związku ze znacznym obniżeniem kosztów eksploatacji, jak również, jeśli zastosuje się "promocyjne", czyli adekwatne, ceny wynajmu pociągów z L45H można się spodziewać zwiększenia frekwencji "planktonu" czyli szkół i przedszkoli.

A teraz nie biadol, tylko szykuj porządny scenariusz na całkowitą nowość, która z pewnością będzie bardziej dżezi niż znane "do porzygu" turlanie się czajnikiem - Fauralia 2014 na ŚKP!
Zapisane

Na peronie zostało wszystko to Cię męczy.
Patrząc z kabiny FAURa* świat wydaje się lepszy.


*) tu można wstawić każdą serię lokomotywy.
Brood.K
Dyrektor
*****
Długość toru:: 793 m

W terenie W terenie


Nic na siłę. Weź większy młotek.


WWW
« Odpowiedz #16 : 20 Maja 2014, 19:22:38 »

A skądinąd w życiu nie przypuszczałem,że Średzka kolej upodobni się kiedykolwiek do mojej wirtualnej symulatorowej, gdzie typowy skład to właśnie Lxd2+2x1Aw+Fxhp ...  Z politowaniem ale to już tak na marginesie.
Zapisane

px48
Zawiadowca
****
Długość toru:: 335 m

W terenie W terenie


Prezes TPKŚ


« Odpowiedz #17 : 20 Maja 2014, 21:34:12 »

Paskud, tak żeś wjechał ze swą parową martyrologią, że aż mi Wola przygasła. Ja wiem, że fajnie jest marzyć o samobójczej śmierci połowy ludzkości ze względu na zastąpienie w Środzie trakcji parowej spalinową, ale zasmucę Cię - zmiana ta wpłynie bardzo korzystnie na finanse kolei w związku ze znacznym obniżeniem kosztów eksploatacji, jak również, jeśli zastosuje się "promocyjne", czyli adekwatne, ceny wynajmu pociągów z L45H można się spodziewać zwiększenia frekwencji "planktonu" czyli szkół i przedszkoli.

Niestety w tym przypadku nie ma mowy o zmniejszeniu kosztów eksploatacyjnych z jednego powodu. Lokomotywa będzie wynajmowana i różnica w kosztach będzie zeżarta przez opłatę za dzierżawę. Ceny biletów i wynajmu pociągów nie spadną. Faktyczne koszty oczywiście zmniejszą się, jednak nie będzie żadnego przełożenia na wynik finansowy ŚKP. Budżet powiatu świeci szpitalnymi pustkami, dlatego z pustego nawet Salomon nie naleje i wbrew logice swojego rumuna powiat nie kupi.
Zapisane

andrzej2110
Minister
******
Długość toru:: 2697 m

W terenie W terenie



« Odpowiedz #18 : 20 Maja 2014, 22:42:31 »

A która lokomotywa trafi do Środy?? Podejrzewam że z Gniezna będzie.
Zapisane

Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym,
ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie pr
AK
Nowicjusz
*
Długość toru:: 39 m

W terenie W terenie


Sredzka.Kolej.Powiatowa
WWW
« Odpowiedz #19 : 20 Maja 2014, 23:55:57 »

Taki mały OT. Powyższe rozważania na temat parowozu i lokomotywy spalinowej skłoniły mnie do stworzenia porównania typu "jak to będzie" i wyszło coś takiego:


A która lokomotywa trafi do Środy?? Podejrzewam że z Gniezna będzie.
Lokomotywa zostanie wypożyczona od operatora z Gniezna. O tym, który Lxd2 trafi do Środy będzie wiadomo już pod koniec maja
Zapisane

www.sredzkakolej.pl - strona o Średzkiej Kolei Powiatowej
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!