Świat kolejek wąskotorowych SMF
27 Luty 2021, 18:52:42 *
Witaj
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
w6 i... Rp 1: Profil 750mm.pl na facebooku
   Strona główna   Pomoc Szukaj Zaloguj się Rejestracja  
Strony: 1 [2] 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ożywić stargardzką wąskotorówkę  (Przeczytany 45695 razy)
Leśny Dziadek
Dyrektor
*****
Długość toru:: 908 m

W terenie W terenie


http://www.strzelnicahistoryczna.pl


WWW
« Odpowiedz #20 : 26 Październik 2008, 20:43:21 »
0

Cytat: "marcinsemek"
a co do daty to żaden problem.


No to powyciągaj jeszcze posty z 2004.... W sprawach, które dawno się "przedawniły". Będzie więcej ruchu na forum, poczujesz się ważniejszy?

A w sprawie "ruszania dupska" - kiedy ostatnio "ruszyłeś" i  "uratowałeś" cokolwiek, wujku dobra rada? Konkrety poproszę?

(No, a teraz niech się jeszcze okaże, że najechałem na jakiegoś aktywnego działacza, którego nie kojarzę po nicku. Może od razu wpełznę pod jakiś kamień?  :cool:  )
Zapisane

Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #21 : 26 Październik 2008, 21:45:08 »
0

Cytat: "Karol"
W ciągu tych trzech lat część taboru została sprzedana złomiarzom a część trafi do Koszalina gdzie hieny cmentarne bardzo tego taboru potrzebują.


Hieny cmenatrne z Koszalina?? A może po prostu miłośnicy kolei, których zabrakło w Stargardzie. Lepiej pociąc dwie kolejki czy jedną? Koszalińska dzięki tym "hienom", ma szansę przetwac. Panowie, coś tu jest nie tak.. Krytykowac najłatwiej..
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
marcinsemek
Młotkowy
**
Długość toru:: 129 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #22 : 26 Październik 2008, 21:46:27 »
0

No własnie akurat trafiłeś. Ja się reklamować nie będę bo w tym chorym kraju za dobro nie wolno oczekiwac wdzięcznosci.
Zapisane

Wąskotorowiec
Karol
Zawiadowca
****
Długość toru:: 357 m

W terenie W terenie


Gdiniô


« Odpowiedz #23 : 26 Październik 2008, 23:41:24 »
-1

Cytat: "Alois Pietrucha"
Hieny cmenatrne z Koszalina??
Hieny cmentarne miało być w cudzysłowiu. Bardzo dobrze, że tabor trafi do Koszalina bo tak jak napisałem reszta taboru nie miała szczęścia, że nie znalazł się ktoś kto by go zabrał. Równie dobrze hienami cmentarnymi można by nazwać SKOKW który zabiera do Krośniewic tabor z Piotrkowa.
Zapisane

.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1014 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #24 : 26 Październik 2008, 23:55:10 »
0

A co jeszcze zostało w Stargardzie? Może do Piaseczna da się coś uratować przed palnikiem?
Zapisane

Bartosz Uryga
SGKW
*
Długość toru:: 343 m

W terenie W terenie


WRS Bytom Karb


« Odpowiedz #25 : 27 Październik 2008, 00:12:07 »
0

Cytuj
3. Czy komuś to będzie potrzebne?


No właśnie. Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pytanie:
- czy Stargardzka KD posiada sama w sobie walory turystyczne, aby przyciągnąć turystów?
- czy St. KD łączy jakieś atrakcje turystyczne, które mogłyby przyciągnąć turystów?
- o planowy ruch pasażerski nie pytam, bo...
- czy jest szansa na regularne przewozy towarowe?
- ma ktoś jakiś biznesplan tego przedsięwzięcia?

Obawiam się, że odpowiedzi na większość z tych pytań będą negatywne...

Cytuj
A uratować to nie łaska? A ruszyć dupe i zapobiec złomowaniu to nie łaska? Najłatwiej rozszabrować na inne kolejki?


Nie ma sensu wszystkiego ratować, bo wtedy nie uratowalibyśmy nic... Niesamowicie wielka energia włożona w wysiłek reaktywacji będzie brutalnie mówiąc nikomu nie potrzebna... Przykre, ale prawdziwe.
Zapisane

'Każdy dzień jest podróżą...'

www.sgkw.eu
Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1954 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #26 : 27 Październik 2008, 09:36:39 »
0

Użycie słowa "rozszabrować" w tym kontekście jest wybitnie nie na miejscu. Moim zdaniem lepiej uratować tabor żeby służył gdzie indziej w Polsce, niż czekać, aż jakiś bogaty wujek z Niemiec weźmie się za odbudowę prawie nieistniejącej trasy...
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
Alois Pietrucha
Nowicjusz
*
Długość toru:: 46 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #27 : 27 Październik 2008, 15:29:29 »
0

Cytat: "Marcin117"
A co jeszcze zostało w Stargardzie? Może do Piaseczna da się coś uratować przed palnikiem?

Z tego co wiem to na pewno Lxd jedna albo dwie i chyba jedna motorówka, ale za to głowy nie daję.. Jedną na wiosne do Koszalina zabrali :wink:
Zapisane

PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście  - Mój zakład pracy. The best:)
Nienawidzę Arriva PCC
SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1014 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #28 : 27 Październik 2008, 16:12:37 »
0

Myslalem raczej o wagonach, w Piasecznie kazdy wagon jest na wage zota, nawet towarowe.
Zapisane

Phinek
Gość
« Odpowiedz #29 : 27 Październik 2008, 16:50:42 »
0

.
« Ostatnia zmiana: 12 Styczeń 2011, 03:43:57 wysłane przez Phinek » Zapisane
Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #30 : 27 Październik 2008, 17:16:55 »
0

A co do Piaseczna to faktycznie, każda doczepa rumuńska bądź nie-rumuńska by się tam z pewnością przydała. Jechałem tą koleją 15 VIII tego roku i pomimo deszczowej pogody były zajęte trzy wagony. A co do wagonów towarowych to kilka stoi spalonych za szopą, szkoda, że kolejka nie ma pomysłu/środków/ochoty na ich naprawę.Ile wagonów towarowych zachowało się na kolejce stargardzkiej? Ile jest doczep rumuńskich, można zobaczyc na wykazie: http://www.tabor.wask.pl/kolej.php?&id=6252  Jest ich tam siedem, a trzy pocięto dwa lata temu  :cry:   Ale wybaczcie za offtop  :twisted:
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1014 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #31 : 27 Październik 2008, 19:28:51 »
0

Cytat: "Łukasz"
A co do wagonów towarowych to kilka stoi spalonych za szopą

Za halą stoi jeden spalony wagon i spalony pług. Do tego rozkradziona węglarka, 2 brankardy po wypadkach jeszcze za czasów PKP(skrzywione ramy - nie do uratowania) oraz platforma tak skorodowana że ostatnia jej podróż będzie do złomrex'u. Do tego 4 cysterny w stanie zadowalającym i 2 węglarki "sprawne". Prezesowi marzy się letniak, dlatego pytam o jakiś stary wagon który można by na ten cel przeznaczyć. Może któraś z doczep rumuńskich przerobiona na letniak a'la Gryfice.....
Zapisane

Łukasz
SGKW
*
Długość toru:: 195 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #32 : 27 Październik 2008, 21:42:15 »
0

A tych spalonych pojazdów nie da się już uratować? Tzn. wiem że to są spore koszty, ale pytam z ciekawości. Macie jeszcze kilka transporterów, ale z nich letniaka się nie zrobi  :sad:  A może w Cementowni Odra Opole będą mieli akurat jakieś podwozie, które się Wam przyda?
Zapisane
Marcin117
Minister
******
Długość toru:: 1014 m

W terenie W terenie


Student - Drezyniarz


WWW
« Odpowiedz #33 : 27 Październik 2008, 22:52:15 »
0

Spalone wagony - Patrz SKM warszawa, bodajże 14WE-01 i 02. Po 2 latach nagle pudło zaczęło się wykrzywiać. Tak to się dzieje z pojazdami po pożarach gdzie doszło do znacznego rozgrzania konstrukcji nośnej. Niby się da ale wolelibyśmy inwestować kasę w coś bardziej stabilnego. Cementownia Odra-Opole - nikt tam się nie pytał ale sądzę że jeżeli mają tam jakieś wózki/podwozia odstawione to dlatego że nie nadają się do eksploatacji a nie dlatego że mają ich za dużo.
Zapisane

Piottr_tt
Minister
******
Długość toru:: 1954 m

W terenie W terenie


WWW
« Odpowiedz #34 : 28 Październik 2008, 23:28:18 »
0

Cytat: "Marcin117"
Myslalem raczej o wagonach, w Piasecznie kazdy wagon jest na wage zota, nawet towarowe.

... na wagę złota? Chyba na wagę złomu, zwłaszcza te trzy pocięte cysterny.... (BP, NMSP)
Zapisane

Pozdrawiam, Piottr
Nowa galeria foto -  http://wedrownosc.flog.pl
JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #35 : 30 Październik 2008, 22:56:55 »
0

Cytat: "Bartosz Uryga"

- czy Stargardzka KD posiada sama w sobie walory turystyczne, aby przyciągnąć turystów?


Nie - z prostej przyczyny - zdecydowana większość osób nie ma żadnego pojęcia o tej miejscowości, zwłaszcza, gdy nie poda się pełnej nazwy. Nawet, jeśli jest tam coś ciekawego do obejrzenia (zabytki, walory przyrodnicze itd), a na pewno jest, to i tak typowy turysta wybierze morze, czy góry i nie będzie się tłókł przez pół Polski np. dla kolejki i kilku zgniłych, unikatowych wiatraków.
Zapisane

Piotr Janeczko
Manuel
Młotkowy
**
Długość toru:: 52 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #36 : 10 Listopad 2008, 09:27:23 »
0

Cytat: "JanPeter"
Cytat: "Bartosz Uryga"

- czy Stargardzka KD posiada sama w sobie walory turystyczne, aby przyciągnąć turystów?


Nie - z prostej przyczyny - zdecydowana większość osób nie ma żadnego pojęcia o tej miejscowości, zwłaszcza, gdy nie poda się pełnej nazwy. Nawet, jeśli jest tam coś ciekawego do obejrzenia (zabytki, walory przyrodnicze itd), a na pewno jest, to i tak typowy turysta wybierze morze, czy góry i nie będzie się tłókł przez pół Polski np. dla kolejki i kilku zgniłych, unikatowych wiatraków.


Według mnie nie ma się co przejmować walorami turystycznymi. Większość zwykłych ludzi kupi wszystko, tylko trzeba mieć pomysł na organizację. Jak chwilami widzę jakieś walory turystyczne to się za głowę łapię i dziwię się turystom że to kupują.

Kolejki w Dobrach Nowogardzkich jest mi żal. Według mnie teraz jest ostatnia chwila by ją ożywić, póki jeszcze coś tam leży i stoi.
Chociażby mający swój urok budynek dworca nadaje się do osuszania i gruntownego remontu (jak nie do rozbiórki).

Z jednej strony według mnie da się zauważyć już większą podaż niż popyt na kolejowe przewozy turystyczne. Myślę, iż każdy pragnie by jak najwięcej kolejek ożywić, jednakże nie wszędzie jest co wozić.
Zapisane

JanPeter
Młotkowy
**
Długość toru:: 98 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #37 : 10 Listopad 2008, 14:01:01 »
0

Cytat: "Manuel"
Większość zwykłych ludzi kupi wszystko...


Zgadza się, ale zwykle nie za taką cenę, jaka gwarantowałaby opłacalność.

Albo planowe przewozy pasażerskie (ogromny potencjał wg A. Fularza, co jest wiarygodne), albo d...
Zapisane

Piotr Janeczko
Szymek
Mechanik
***
Długość toru:: 231 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #38 : 10 Listopad 2008, 17:30:26 »
0

Właśnie oglądałem pożyczoną od kolegi kasetę z programem TVP "Kolejki" z 1996 - odcinek z nagraniami z kolejki Stargardzkiej . . . szkoda że nikt się nią nie zajął, bo przecież w Starachowicach i Nowym Dworze Gdańskim udało się, chociaż na tych kolejkach nie było już nawet taboru.
Swoją drogą, gdy byłem w 2002 roku w Muzeum w Gryficach, pracownicy (nie wiem na ile im wierzyć :roll: ) mówili, że władze z Ińska były zainteresowane odbudowa Px48 3912 i uruchomieniem swojej części kolejki - jednak jak czas pokazał nic z tego nie wyszło (był to pewnie "słomiany zapał", dopóki nikt nie zaczął mówić o kosztach).
Zapisane
gkw
Mechanik
***
Długość toru:: 185 m

W terenie W terenie


« Odpowiedz #39 : 11 Listopad 2008, 08:53:07 »
0

Odnośnie programu TVP "Kolejki". Czy jakiekolwiek odcinki są dostępne w internecie?
Zapisane
Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Działa na MySQL Działa na PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines
theme for 750mm.pl based on bisdakworldgreen design by jpacs29
Prawidłowy XHTML 1.0! Prawidłowy CSS!