Leśny Dziadek
|
 |
« Odpowiedz #20 : 26 Października 2008, 20:43:21 » |
0
|
a co do daty to żaden problem. No to powyciągaj jeszcze posty z 2004.... W sprawach, które dawno się "przedawniły". Będzie więcej ruchu na forum, poczujesz się ważniejszy? A w sprawie "ruszania dupska" - kiedy ostatnio "ruszyłeś" i "uratowałeś" cokolwiek, wujku dobra rada? Konkrety poproszę? ( No, a teraz niech się jeszcze okaże, że najechałem na jakiegoś aktywnego działacza, którego nie kojarzę po nicku. Może od razu wpełznę pod jakiś kamień? :cool: )
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Alois Pietrucha
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #21 : 26 Października 2008, 21:45:08 » |
0
|
W ciągu tych trzech lat część taboru została sprzedana złomiarzom a część trafi do Koszalina gdzie hieny cmentarne bardzo tego taboru potrzebują. Hieny cmenatrne z Koszalina?? A może po prostu miłośnicy kolei, których zabrakło w Stargardzie. Lepiej pociąc dwie kolejki czy jedną? Koszalińska dzięki tym "hienom", ma szansę przetwac. Panowie, coś tu jest nie tak.. Krytykowac najłatwiej..
|
|
|
Zapisane
|
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - Mój zakład pracy. The best:) Nienawidzę Arriva PCC SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
|
|
|
marcinsemek
Młotkowy
 
Długość toru:: 130 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #22 : 26 Października 2008, 21:46:27 » |
0
|
No własnie akurat trafiłeś. Ja się reklamować nie będę bo w tym chorym kraju za dobro nie wolno oczekiwac wdzięcznosci.
|
|
|
Zapisane
|
Wąskotorowiec
|
|
|
Karol
|
 |
« Odpowiedz #23 : 26 Października 2008, 23:41:24 » |
-1
|
Hieny cmenatrne z Koszalina?? Hieny cmentarne miało być w cudzysłowiu. Bardzo dobrze, że tabor trafi do Koszalina bo tak jak napisałem reszta taboru nie miała szczęścia, że nie znalazł się ktoś kto by go zabrał. Równie dobrze hienami cmentarnymi można by nazwać SKOKW który zabiera do Krośniewic tabor z Piotrkowa.
|
|
|
Zapisane
|
.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #24 : 26 Października 2008, 23:55:10 » |
0
|
A co jeszcze zostało w Stargardzie? Może do Piaseczna da się coś uratować przed palnikiem?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Bartosz Uryga
SGKW

Długość toru:: 343 m
W terenie
WRS Bytom Karb
|
 |
« Odpowiedz #25 : 27 Października 2008, 00:12:07 » |
0
|
3. Czy komuś to będzie potrzebne? No właśnie. Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć na pytanie: - czy Stargardzka KD posiada sama w sobie walory turystyczne, aby przyciągnąć turystów? - czy St. KD łączy jakieś atrakcje turystyczne, które mogłyby przyciągnąć turystów? - o planowy ruch pasażerski nie pytam, bo... - czy jest szansa na regularne przewozy towarowe? - ma ktoś jakiś biznesplan tego przedsięwzięcia? Obawiam się, że odpowiedzi na większość z tych pytań będą negatywne... A uratować to nie łaska? A ruszyć dupe i zapobiec złomowaniu to nie łaska? Najłatwiej rozszabrować na inne kolejki? Nie ma sensu wszystkiego ratować, bo wtedy nie uratowalibyśmy nic... Niesamowicie wielka energia włożona w wysiłek reaktywacji będzie brutalnie mówiąc nikomu nie potrzebna... Przykre, ale prawdziwe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #26 : 27 Października 2008, 09:36:39 » |
0
|
Użycie słowa "rozszabrować" w tym kontekście jest wybitnie nie na miejscu. Moim zdaniem lepiej uratować tabor żeby służył gdzie indziej w Polsce, niż czekać, aż jakiś bogaty wujek z Niemiec weźmie się za odbudowę prawie nieistniejącej trasy...
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Alois Pietrucha
Nowicjusz

Długość toru:: 46 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #27 : 27 Października 2008, 15:29:29 » |
0
|
A co jeszcze zostało w Stargardzie? Może do Piaseczna da się coś uratować przed palnikiem? Z tego co wiem to na pewno Lxd jedna albo dwie i chyba jedna motorówka, ale za to głowy nie daję.. Jedną na wiosne do Koszalina zabrali :wink:
|
|
|
Zapisane
|
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście - Mój zakład pracy. The best:) Nienawidzę Arriva PCC SP42+4Bhp - pociąg przyszłości w woj. kujawsko - pomorskim.
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #28 : 27 Października 2008, 16:12:37 » |
0
|
Myslalem raczej o wagonach, w Piasecznie kazdy wagon jest na wage zota, nawet towarowe.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Phinek
Gość
|
 |
« Odpowiedz #29 : 27 Października 2008, 16:50:42 » |
0
|
.
|
|
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2011, 03:43:57 wysłane przez Phinek »
|
Zapisane
|
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #30 : 27 Października 2008, 17:16:55 » |
0
|
A co do Piaseczna to faktycznie, każda doczepa rumuńska bądź nie-rumuńska by się tam z pewnością przydała. Jechałem tą koleją 15 VIII tego roku i pomimo deszczowej pogody były zajęte trzy wagony. A co do wagonów towarowych to kilka stoi spalonych za szopą, szkoda, że kolejka nie ma pomysłu/środków/ochoty na ich naprawę.Ile wagonów towarowych zachowało się na kolejce stargardzkiej? Ile jest doczep rumuńskich, można zobaczyc na wykazie: http://www.tabor.wask.pl/kolej.php?&id=6252 Jest ich tam siedem, a trzy pocięto dwa lata temu :cry: Ale wybaczcie za offtop :twisted:
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #31 : 27 Października 2008, 19:28:51 » |
0
|
A co do wagonów towarowych to kilka stoi spalonych za szopą Za halą stoi jeden spalony wagon i spalony pług. Do tego rozkradziona węglarka, 2 brankardy po wypadkach jeszcze za czasów PKP(skrzywione ramy - nie do uratowania) oraz platforma tak skorodowana że ostatnia jej podróż będzie do złomrex'u. Do tego 4 cysterny w stanie zadowalającym i 2 węglarki "sprawne". Prezesowi marzy się letniak, dlatego pytam o jakiś stary wagon który można by na ten cel przeznaczyć. Może któraś z doczep rumuńskich przerobiona na letniak a'la Gryfice.....
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Łukasz
SGKW

Długość toru:: 209 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #32 : 27 Października 2008, 21:42:15 » |
0
|
A tych spalonych pojazdów nie da się już uratować? Tzn. wiem że to są spore koszty, ale pytam z ciekawości. Macie jeszcze kilka transporterów, ale z nich letniaka się nie zrobi :sad: A może w Cementowni Odra Opole będą mieli akurat jakieś podwozie, które się Wam przyda?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Marcin117
|
 |
« Odpowiedz #33 : 27 Października 2008, 22:52:15 » |
0
|
Spalone wagony - Patrz SKM warszawa, bodajże 14WE-01 i 02. Po 2 latach nagle pudło zaczęło się wykrzywiać. Tak to się dzieje z pojazdami po pożarach gdzie doszło do znacznego rozgrzania konstrukcji nośnej. Niby się da ale wolelibyśmy inwestować kasę w coś bardziej stabilnego. Cementownia Odra-Opole - nikt tam się nie pytał ale sądzę że jeżeli mają tam jakieś wózki/podwozia odstawione to dlatego że nie nadają się do eksploatacji a nie dlatego że mają ich za dużo.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
Piottr_tt
|
 |
« Odpowiedz #34 : 28 Października 2008, 23:28:18 » |
0
|
Myslalem raczej o wagonach, w Piasecznie kazdy wagon jest na wage zota, nawet towarowe. ... na wagę złota? Chyba na wagę złomu, zwłaszcza te trzy pocięte cysterny.... (BP, NMSP)
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
 
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #35 : 30 Października 2008, 22:56:55 » |
0
|
- czy Stargardzka KD posiada sama w sobie walory turystyczne, aby przyciągnąć turystów?
Nie - z prostej przyczyny - zdecydowana większość osób nie ma żadnego pojęcia o tej miejscowości, zwłaszcza, gdy nie poda się pełnej nazwy. Nawet, jeśli jest tam coś ciekawego do obejrzenia (zabytki, walory przyrodnicze itd), a na pewno jest, to i tak typowy turysta wybierze morze, czy góry i nie będzie się tłókł przez pół Polski np. dla kolejki i kilku zgniłych, unikatowych wiatraków.
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Manuel
Młotkowy
 
Długość toru:: 52 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #36 : 10 Listopada 2008, 09:27:23 » |
0
|
- czy Stargardzka KD posiada sama w sobie walory turystyczne, aby przyciągnąć turystów?
Nie - z prostej przyczyny - zdecydowana większość osób nie ma żadnego pojęcia o tej miejscowości, zwłaszcza, gdy nie poda się pełnej nazwy. Nawet, jeśli jest tam coś ciekawego do obejrzenia (zabytki, walory przyrodnicze itd), a na pewno jest, to i tak typowy turysta wybierze morze, czy góry i nie będzie się tłókł przez pół Polski np. dla kolejki i kilku zgniłych, unikatowych wiatraków. Według mnie nie ma się co przejmować walorami turystycznymi. Większość zwykłych ludzi kupi wszystko, tylko trzeba mieć pomysł na organizację. Jak chwilami widzę jakieś walory turystyczne to się za głowę łapię i dziwię się turystom że to kupują. Kolejki w Dobrach Nowogardzkich jest mi żal. Według mnie teraz jest ostatnia chwila by ją ożywić, póki jeszcze coś tam leży i stoi. Chociażby mający swój urok budynek dworca nadaje się do osuszania i gruntownego remontu (jak nie do rozbiórki). Z jednej strony według mnie da się zauważyć już większą podaż niż popyt na kolejowe przewozy turystyczne. Myślę, iż każdy pragnie by jak najwięcej kolejek ożywić, jednakże nie wszędzie jest co wozić.
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
JanPeter
Młotkowy
 
Długość toru:: 98 m
W terenie
|
 |
« Odpowiedz #37 : 10 Listopada 2008, 14:01:01 » |
0
|
Większość zwykłych ludzi kupi wszystko... Zgadza się, ale zwykle nie za taką cenę, jaka gwarantowałaby opłacalność. Albo planowe przewozy pasażerskie (ogromny potencjał wg A. Fularza, co jest wiarygodne), albo d...
|
|
|
Zapisane
|
Piotr Janeczko
|
|
|
Szymek
|
 |
« Odpowiedz #38 : 10 Listopada 2008, 17:30:26 » |
0
|
Właśnie oglądałem pożyczoną od kolegi kasetę z programem TVP "Kolejki" z 1996 - odcinek z nagraniami z kolejki Stargardzkiej . . . szkoda że nikt się nią nie zajął, bo przecież w Starachowicach i Nowym Dworze Gdańskim udało się, chociaż na tych kolejkach nie było już nawet taboru. Swoją drogą, gdy byłem w 2002 roku w Muzeum w Gryficach, pracownicy (nie wiem na ile im wierzyć :roll: ) mówili, że władze z Ińska były zainteresowane odbudowa Px48 3912 i uruchomieniem swojej części kolejki - jednak jak czas pokazał nic z tego nie wyszło (był to pewnie "słomiany zapał", dopóki nikt nie zaczął mówić o kosztach).
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
gkw
|
 |
« Odpowiedz #39 : 11 Listopada 2008, 08:53:07 » |
0
|
Odnośnie programu TVP "Kolejki". Czy jakiekolwiek odcinki są dostępne w internecie?
|
|
|
Zapisane
|
|
|
|
|